Справа № 2-а-7046/09/1170
Категорія статобліку 6.6.2
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2009 р. 16 год. 33 хв. м. Кіровоград
Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого судді Хилько Л.І., при секретарі Урсатьєві А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Гай воронської міжрайонної держ авної податкової інспекції п ро припинення державної реєс трації юридичної особи, що не пов' язана з банкрутством ю ридичної особи міжнародний б лагодійний фонд «Рідна земля », код ЄДРПОУ 21664477, зареєстрован ого Міністерством юстиції Ук раїни 08.04.1997 р.
ВСТАНОВИВ:
Позивач в особі Гайворон ської міжрайонної державної податкової інспекції зверну вся до Кіровоградського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до міжнародного благодійног о фонду «Рідна земля», код ЄДР ПОУ 21664477, про припинення держа вної реєстрації, що не пов' я зано з банкрутством, зареєст рованої Міністерством юстиц ії України 08.04.1997 р.
Позивач мотиву є позовні вимоги пунктом 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» відповідно д о якого платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані подавати до д ержавних податкових органів відповідно до законодавства декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи т а відомості, пов' язані з обч исленням та сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів). В порушення зазначених норм відповідач з моменту ре єстрації не подає в податков у інспекцію податкову звітні сть.
На підставі ч. 3 ст . 160 КАС України в судовому засі данні 10.11.2009 р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Виготовлення постан ови у повному обсязі відклад ено на 16.11.2009 р., про що повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КА С України.
Дослідивши письмові дока зи по справі, з'ясувавши обста вини, на яких ґрунтується поз ов, суд встановив.
Юридична особа міжнародни й громадський благодійний фо нд «Рідна земля», зареєстров ана відповідно до Свідоцтва про реєстрацію благодійного фонду від 8 квітня 1997 року № 0347 (а. с. 3), відповідно до довідки № 2739/2 8-00 від 05.08.09 р. відповідач не подає податкову звітність з момен ту реєстрації( а.с. 5), згідно дов ідки № 2740/10-1000 від 05.08.09 р. станом на 01. 08.2009 р. податковий борг по міжна родному громадському благод ійному фонду «Рідна земля», відсутній ( а.с. 6), відповідно до довідки ЄДРПОУ міжнародний громадський благодійний фон д «Рідна земля» знаходиться за адресою вул. Зимоліна, 5/26, м. Г айворон, (а.с. 25)
Пунктом 1 ст. 59 Господарськог о кодексу України передбачен о, що припинення діяльності с уб' єкта господарювання зді йснюється шляхом його реорга нізації (злиття, приєднання, п оділу, перетворення) або лікв ідації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.
Відповідно до п. 1 ст. 2 47 Господарського кодексу Укр аїни у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльн ості, що суперечить закону, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го суб' єкта та його ліквіда ції.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» від 15.05.2004р. №755-IV ю ридичн а особа припиняється в резул ьтаті передання всього свого майна, прав та обов' язків ін шим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом .
Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначе но, що підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.
Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би .
Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 Закону «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців».
Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» державні податкові інспекції в район ах, містах, районах у містах вх одять до системи органів дер жавної податкової служби.
Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», якою органам державної податкової служби надане право звертатися до с уду з заявою про скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про судоустрій», суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України «Пр о судоустрій», усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.
Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» визначено , що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.
Отже, Гайворонську міжрайо нну державну податкову інспе кцію слід вважати органом, на який державою покладено обо в' язок щодо здійснення діял ьності у зазначених правовід носинах, в тому числі і діяльн ості спрямованої на захист і нтересів держави.
Судом враховано, що згідно с т. 239 Господарського кодексу У країни скасування державної реєстрації суб' єкта господ арювання та його ліквідація за рішенням уповноваженого д ержавного органом є адмініст ративно-господарською санкц ією. Згідно ст. 250 Господарсько го кодексу України адміністр ативно-господарські санкції можуть бути застосовані до с уб' єкта господарювання про тягом шести місяців з дня вия влення порушення, але не пізн іш як через один рік з дня пору шення цим суб' єктом встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності. В разі зверне ння органів державної податк ової служби з позовами про ск асування державної реєстрац ії та про припинення суб' єк тів господарювання підставо ю для таких позовів може бути виключно неподання таким су б' єктом протягом року до ор ганів державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності згідно з законодавство м. Тобто, зазначена санкція мо же бути застосована не раніш е, ніж минув один рік з тієї да ти, на яку повинні були подава тися відповідні податкові де кларації та фінансова звітні сть.
Наказом Державного коміте ту України з питань регулято рної політики та підприємниц тва, Міністерства юстиції Ук раїни від 27 лютого 2007 року № 23/74/5, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 3 березня 2007 р . за № 184/13451, затверджений Реглам ент передачі Міністерством ю стиції та його територіальни ми органами державним реєстр аторам даних про юридичних о сіб.
Відповідно до п. 1.2. Регламент установлює механізм, форми і строки передачі Мін'юстом (те риторіальним органом) даних про зареєстровані Мін'юстом (територіальним органом) юри дичні особи: об'єднання грома дян (у тому числі легалізован і професійні спілки та їх об'є днання), благодійні організа ції, політичні партії, творчі спілки, територіальні (місце ві) осередки згаданих юридич них осіб, адвокатські об'єдна ння, торгово-промислові пала ти, інші установи та організа ції, визначені законом, крім б ірж, об'єднань громадян, реєст рацію яких Законами України "Про об'єднання громадян" та "П ро місцеве самоврядування в Україні" делеговано міським, селищним та сільським радам . Згідно п. 1.5. Регламенту да ні передаються для внесення державним реєстратором відп овідних записів до ЄДР, оформ лення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (далі - свідоцтво) та передачі його Мін'юсту (територіально му органу) для видачі юридичн ій особі (її уповноваженому п редставнику). Пунктом 4.7. Регла менту визначено, що державни й реєстратор або Мін'юст (тери торіальний орган) не пізніше наступного робочого дня з да ти надходження рішення суду про припинення юридичної осо би повідомляє відповідно Мін 'юст (територіальний орган) аб о державного реєстратора.
Відповідачем до суду не над ано доказів своєчасного пода ння до Гайворонської міжрайо нної державної податкової ін спекції звітності про отрим ані доходи, а тому за таких обс тавин, суд приходить до висно вку, що позов підлягає задово ленню в повному обсязі.
Так як судове рішення ухвал ене по справі у якій позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - юриди чна особа, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити в повному обсязі.
2. Припинити державну реєст рацію юридичної особи, що не п ов' язана з банкрутством юри дичної особи міжнародного бл агодійного фонду «Рідна земл я», код ЄДРПОУ 21664477, зареєстрова ну Міністерством юстиції Укр аїни 08.04.1997 р.
Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо во ни не були подані у встановле ні строки. У разі подання апел яційної скарги постанова, як що її не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня прийняття постанови заяви про апеляці йне оскарження і подання піс ля цього протягом 20 днів апеля ційної скарги, з подачею її ко пій відповідно до кількості осіб які беруть участь у спра ві. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя Кіровоград ського окружного
адміністративного суду Л.І. Хил ько
Дата складан ня та підписання постанови в повному обсязі 16.11.2009 р.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2009 |
Оприлюднено | 22.06.2010 |
Номер документу | 7273451 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Хилько Любов Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні