Постанова
від 30.09.2009 по справі 2-а-7048/09/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-7048/09/1170

Категорія статобліку 6.6.2

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2009 р. 17 год. 16 хв. м. Кіровоград

Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого судді Хилько Л.І., при секретарі Валявській О.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Гай воронської міжрайонної держ авної податкової інспекції п ро припинення державної реєс трації юридичної особи, що не пов' язана з банкрутством ю ридичної особи комунального підприємства Світлофор , к од ЄДРПОУ 23094742, зареєстрованог о Гайворонською районною дер жавною адміністрацією 16.08.2001 р.

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Гайворон ської міжрайонної державної податкової інспекції зверну вся до Кіровоградського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до комунального підприємств а Світлофор , код ЄДРПОУ 23094742, п ро припинення державної реє страції, що не пов' язано з ба нкрутством, зареєстрованої Г айворонською державною райо нною адміністрацією 16.08.2001 р.

Позивач мотиву є позовні вимоги пунктом 2 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування відповідно д о якого платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані подавати до д ержавних податкових органів відповідно до законодавства декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи т а відомості, пов' язані з обч исленням та сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів). Згідно норм Указу През идента України Про спрощену систему оподаткування, облі ку та звітності суб' єктів м алого підприємництва в реда кції від 28.06.1999 р. № 746/99 відповідач являється платником єдиного податку. Відповідно до п. 4 Ука зу суб' єкти малого підприєм ництва юридичні особи за рез ультатами господарської дія льності за звітний (податков ий) період (квартал) подають до органів податкової служби д о 20 числа місяця, що наступає з а звітним (податковим) період ом, розрахунок про сплату єди ного податку. В порушення заз начених норм відповідач з 19.01.20 07 р. не подає в податкову інспе кцію розрахунок сплати єдино го податку суб' єкта малого підприємництва - юридичної особи.

Відповідач направив на адресу суду клопотання пр о розгляд справи без його уча сті та згоду з позовними вимо гами про припинення державно ї реєстрації КП Світлофор . (а.с. 15)

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни в судовому засіданні 30.09.2009 р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 05.10.2009 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Дослідивши письмові доказ и по справі, з'ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, об'єктивно оці нивши докази, які мають значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд вст ановив.

Юридична особа - суб' єкт малого підприємництва комун альне підприємство Світлоф ор , код ЄДРПОУ 23094742, зареєстров ана 16 серпня 2001 року, номер запи су про державну реєстрацію 0405 5305Ю001009 (а.с. 3), відповідно до довід ки № 2730/28-00 від 05.08.09 р. відповідач не подає податкову звітність з 19.01.2007 р.( а.с. 5), згідно довідки № 2731-/1 0-1000 від 05.08.09 р. станом на 01.08.2009 р. пода тковий борг по КП Світлофор відсутній ( а.с. 6), відповідно до довідки ЄДРПОУ № 9963 КП Світлофор знаходиться за ад ресою вул. Куйбишева, 2, м. Гайво рон, керівник Яковенко О.Д. (а.с. 4)

Пунктом 1 ст. 59 Господарськог о кодексу України передбачен о, що припинення діяльності с уб' єкта господарювання зді йснюється шляхом його реорга нізації (злиття, приєднання, п оділу, перетворення) або лікв ідації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.

Відповідно до п. 1 ст. 2 47 Господарського кодексу Укр аїни у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльн ості, що суперечить закону, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го суб' єкта та його ліквіда ції.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців від 15.05.2004р. №755-IV ю ридичн а особа припиняється в резул ьтаті передання всього свого майна, прав та обов' язків ін шим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом .

Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначе но, що підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би .

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 Закону Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців .

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни Про державну податков у службу в Україні державні податкові інспекції в район ах, містах, районах у містах вх одять до системи органів дер жавної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и Про державну податкову сл ужбу в Україні , якою органам державної податкової служби надане право звертатися до с уду з заявою про скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни Про судоустрій , суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України Пр о судоустрій , усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни Про державну податкову службу в Україні визначено , що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.

Отже, Гайворонську міжрайо нну державну податкову інспе кцію слід вважати органом, на який державою покладено обо в' язок щодо здійснення діял ьності у зазначених правовід носинах, в тому числі і діяльн ості спрямованої на захист і нтересів держави.

Судом враховано, що згідно с т. 239 Господарського кодексу У країни скасування державної реєстрації суб' єкта господ арювання та його ліквідація за рішенням уповноваженого д ержавного органом є адмініст ративно-господарською санкц ією. Згідно ст. 250 Господарсько го кодексу України адміністр ативно-господарські санкції можуть бути застосовані до с уб' єкта господарювання про тягом шести місяців з дня вия влення порушення, але не пізн іш як через один рік з дня пору шення цим суб' єктом встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності. В разі зверне ння органів державної податк ової служби з позовами про ск асування державної реєстрац ії та про припинення суб' єк тів господарювання підставо ю для таких позовів може бути виключно неподання таким су б' єктом протягом року до ор ганів державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності згідно з законодавство м. Тобто, зазначена санкція мо же бути застосована не раніш е, ніж минув один рік з тієї да ти, на яку повинні були подава тися відповідні податкові де кларації та фінансова звітні сть.

Відповідачем до суду не над ано доказів своєчасного пода ння до Гайворонської міжрайо нної державної податкової ін спекції звітності про отрим ані доходи, а тому за таких обс тавин, суд приходить до висно вку, що позов підлягає задово ленню в повному обсязі.

Так як судове рішення ухвал ене по справі у якій позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - юриди чна особа, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 121, 159 - 163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний п озов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити державну реєст рацію юридичної особи, що не п ов' язана з банкрутством юри дичної особи комунального пі дприємства Світлофор , код ЄДРПОУ 23094742, зареєстровану Гай воронською районною державн ою адміністрацією 16 серпня 2001 р оку.

3.Копію постанови направити Державному реєстратору Гайв оронської районної державно ї адміністрації для виконанн я в день набрання таким рішен ням законної сили для внесен ня до Єдиного державного реє стру запису про судове рішен ня щодо припинення підприємн ицької діяльності юридичної особи-суб' єкта господарськ ої діяльності.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження та апел яційної скарги, якщо вони не б ули подані у встановлені стр оки. У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після закінчення апел яційного розгляду справи.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня прийняття постанови заяви про апеляці йне оскарження і подання піс ля цього протягом 20 днів апеля ційної скарги, з подачею її ко пій відповідно до кількості осіб які беруть участь у спра ві. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Л.І.Хилько

Дата скл адання та підписання постано ви в повному обсязі 05.10.09 р.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2009
Оприлюднено23.06.2010
Номер документу7273462
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7048/09/1170

Постанова від 30.09.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Хилько Любов Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні