Справа № 2-а-7100/09/1170
Категорія статобліку 6.6.2
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2009 р. 12 год. 05 хв. м. Кіровоград
Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого судді Хилько Л.І., при секретарі Валявській О.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Новоукраїнському районі п ро припинення підприємницьк ої діяльності юридичної особ и Товариства інвалідів Новоу країнського району, код ЄДРП ОУ 23221382, зареєстрованого Новоу країнською районною державн ою адміністрацією 29.10.1995 р.
ВСТАНОВИВ:
Позивач в особі Державно ї податкової інспекції у Нов оукраїнському районі зверну вся до Кіровоградського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до Товариства інвалідів Нов оукраїнського району, код ЄД РПОУ 23221382, про припинення підпр иємницької діяльності, зареє строваного Новоукраїнською районною державною адмініст рацією 29.10.1995 р.
Позивач мотиву є позовні вимоги пунктом 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» відповідно д о якого платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані подавати до д ержавних податкових органів відповідно до законодавства декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи т а відомості, пов' язані з обч исленням та сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів). В порушення зазначених норм відповідач з 02.02.2005 р. не под ає в податкову інспекцію под аткову звітність.
На підставі ч. 3 ст . 160 КАС України в судовому засі данні 14.10.2009 р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Виготовлення постан ови у повному обсязі відклад ено на 20.10.2009 р., про що повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КА С України.
Дослідивши письмові дока зи по справі, з'ясувавши обста вини, на яких ґрунтується поз ов, суд встановив.
Юридична особа - суб' єкт підприємницької діяльності Товариство інвалідів Новоук раїнського району зареєстро вана Новоукраїнською районн ою державною адміністрацією , свідоцтво про державну реєс трацію № 23221382 від 29 вересня 1995 рок у (а.с. 23), відповідно до довідки № 2557 від 31.08.09 р. остання звітніст ь, податковий звіт про викори стання коштів неприбутковим и організаціями й організаці ями, (а.с. 24, 25) подана відповідаче м до органу державної податк ової служби 02.02.2005 р. за № 18427( а.с. 22).
3 серпня 2009 року Державною по датковою інспекцією у Новоук раїнському районі на підстав і п. 7.11 статті 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств та реєстра ційної заяви (за формою 1-РН) пр ийняте рішення № 2270/1510 про виклю чення з Реєстру неприбуткови х організацій (установ) Товар иства інвалідів Новоукраїнс ького району, код ЄДРПОУ 23221382. (а .с. 21)
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 11 липня 1997 року за № 232, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 6 серпня 1997 р. за № 291/2095, зі змінами і доповненнями, за тверджене Положення про Реєс тр неприбуткових організаці й та установ.
Відповідно до п. 5.1. Положення виключення неприбуткової ор ганізації або установи з Реє стру відбувається на підстав і рішення за формою згідно з д одатком 2 органу державної по даткової служби у разі поруш ення неприбутковою організа цією або установою Закону та (або) інших законодавчих акті в про неприбуткові організац ії. У разі виключення організ ації або установи з Реєстру т ака організація або установа повертає оригінал рішення п ро внесення її до Реєстру неп рибуткових організацій та ус танов до органу державної по даткової служби.
Порядок оподаткування неп рибуткових установ та органі зацій визначена п. 7.11 статті 7 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 р., зі змінами та до повненнями». Відповідно до п .п. 7.11.10. зазначеної статті з метою оподаткування центра льний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових ор ганізацій, які звільняються від оподаткування згідно з п оложеннями цієї статті. Держ авна реєстрація неприбутков их організацій здійснюється у порядку, передбаченому від повідним законодавством.
Згідно п.п. 7.11.12. центральний п одатковий орган встановлює п орядок обліку і подання пода ткової звітності про викорис тання коштів неприбуткових о рганізацій та вирішує питанн я про виключення організацій з реєстру неприбуткових орг анізацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ним и положень цього Закону та ін ших законодавчих актів про н еприбуткові організації. Ріш ення центрального податково го органу можуть бути оскарж ені в судовому порядку .
Пунктом 1 ст. 59 Господарськог о кодексу України передбачен о, що припинення діяльності с уб' єкта господарювання зді йснюється шляхом його реорга нізації (злиття, приєднання, п оділу, перетворення) або лікв ідації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.
Відповідно до п. 1 ст. 2 47 Господарського кодексу Укр аїни у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльн ості, що суперечить закону, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го суб' єкта та його ліквіда ції.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» від 15.05.2004р. №755-IV ю ридичн а особа припиняється в резул ьтаті передання всього свого майна, прав та обов' язків ін шим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом .
Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначе но, що підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.
Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би .
Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 Закону «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців».
Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» державні податкові інспекції в район ах, містах, районах у містах вх одять до системи органів дер жавної податкової служби.
Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», якою органам державної податкової служби надане право звертатися до с уду з заявою про скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про судоустрій», суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України «Пр о судоустрій», усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.
Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» визначено , що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.
Отже, Гайворонську міжрайо нну державну податкову інспе кцію слід вважати органом, на який державою покладено обо в' язок щодо здійснення діял ьності у зазначених правовід носинах, в тому числі і діяльн ості спрямованої на захист і нтересів держави.
Судом враховано, що згідно с т. 239 Господарського кодексу У країни скасування державної реєстрації суб' єкта господ арювання та його ліквідація за рішенням уповноваженого д ержавного органом є адмініст ративно-господарською санкц ією. Згідно ст. 250 Господарсько го кодексу України адміністр ативно-господарські санкції можуть бути застосовані до с уб' єкта господарювання про тягом шести місяців з дня вия влення порушення, але не пізн іш як через один рік з дня пору шення цим суб' єктом встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності. В разі зверне ння органів державної податк ової служби з позовами про ск асування державної реєстрац ії та про припинення суб' єк тів господарювання підставо ю для таких позовів може бути виключно неподання таким су б' єктом протягом року до ор ганів державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності згідно з законодавство м. Тобто, зазначена санкція мо же бути застосована не раніш е, ніж минув один рік з тієї да ти, на яку повинні були подава тися відповідні податкові де кларації та фінансова звітні сть.
Відповідачем до суду не над ано доказів своєчасного пода ння до Гайворонської міжрайо нної державної податкової ін спекції звітності про отрим ані доходи, а тому за таких обс тавин, суд приходить до висно вку, що позов підлягає задово ленню в повному обсязі.
Так як судове рішення ухвал ене по справі у якій позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - юриди чна особа, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний п озов задовольнити в повному обсязі.
2.Припинити підприємницьк у діяльність Товариства інва лідів Новоукраїнського райо ну, код ЄДРПОУ 23221382.
3.Копію постанови направити Державному реєстратору Ново української районної держав ної адміністрації для викона ння в день набрання таким ріш енням законної сили для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення щодо припинення підприє мницької діяльності юридичн ої особи-суб' єкта господарс ької діяльності.
Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо во ни не були подані у встановле ні строки. У разі подання апел яційної скарги постанова, як що її не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня прийняття постанови заяви про апеляці йне оскарження і подання піс ля цього протягом 20 днів апеля ційної скарги, з подачею її ко пій відповідно до кількості осіб які беруть участь у спра ві. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя Кіровогр адського окружного
адміністративного суду Л.І. Хил ько
Дата складання та підписання постанови в повн ому обсязі 20.10.2009 р.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2009 |
Оприлюднено | 23.06.2010 |
Номер документу | 7273471 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Хилько Любов Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні