Постанова
від 14.03.2018 по справі 910/20673/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@kia.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" березня 2018 р. Справа№ 910/20673/17

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Пантелієнка В.О.

суддів: Верховця А.А.

Доманської М.Л.

за участю секретаря Гуліди А.О.

та представників:

від апелянта - не з'явився;

ліквідатор - ОСОБА_2 - паспорт,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві (далі - ГУ ДФС у м.Києві)

на постанову господарського суду м.Києва від 11.12.2017р.

(повний текст складено 11.12.2017р.)

у справі №910/20673/17 (суддя Омельченко Л.В.)

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) „Зерно.УА"

про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду м.Києва від 11.12.2017р. у справі №910/20673/17 визнано банкрутом ТОВ „Зерно.УА"; відкрито ліквідаційну процедуру ТОВ „Зерно.УА"; призначено ліквідатором банкрута ОСОБА_2; підприємницьку діяльність банкрута завершено; строк виконання всіх грошових зобов'язань вважати такими, що настав 11.12.2017р.; припинено нарахування неустойки (штрафу, пені), відсотків та інших фінансових (економічних) санкцій за всіма зобов'язаннями фізичної особи - підприємця, крім зобов'язань, не пов'язаних зі здійсненням такою особою підприємницької діяльності; припинено повноваження органів органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 11.12.2017р.; зобов'язано ліквідатора відкрити спеціальний банківський рахунок, на який зараховуються кошти, отримані від продажу майна банкрута, та здійснюються розрахунки з кредиторами банкрута, відомості про рух коштів на рахунках боржника за останні півтора роки; зобов'язано ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора до 11.11.2018р.;

Не погоджуючись з винесеною постановою суду, ГУ ДФС у м.Києві подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову господарського суду м.Києва від 11.12.2017р. та припинити провадження у справі №910/20673/17.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ „Зерно.УА" просить відмовити ГУ ДФС у м.Києві у задоволенні апеляційної скарги, а постанову господарського суду м.Києва від 11.12.2017р. залишити без змін.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 22.01.2018р. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ГУ ДФС у м.Києві, розгляд апеляційної скарги призначено на 14.02.2018р. , зобов'язано ГУ ДФС у м.Києві надати суду докази кредиторських вимог до боржника.

13.02.2018р. на виконання вимог ухвали Київського апеляційного господарського суду від 22.01.2018р. ГУ ДФС у м.Києві надали докази направлення заяви про визнання кредиторських вимог до боржника.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 14.02.2018р. розгляд справи №910/20673/17 відкладено на 14.03.2018р.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора ОСОБА_2, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, Київський апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З 15.12.2017р. набрав чинності Господарський процесуальний кодекс України в редакції Закону України від 03.10.2017р. № 2147-VIII (далі - ГПК України).

Відповідно до п. 9 ч. 1 розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

У листопаді 2017р. ТОВ "Зерно.УА" в особі ліквідатора юридичної особи, призначеного загальними зборами учасників товариства, звернулося до місцевого суду із заявою від 20.11.2017р. про порушення справи про своє банкрутство у зв'язку з виявленням у ході ліквідаційної процедури кредиторської заборгованості, активи для погашення якої відсутні.

Ухвалою господарського суду м.Києва від 23.11.2017р. заяву ТОВ "Зерно.УА" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 04.12.2017р., встановлено визначеному автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство арбітражному керуючому Дяченку Сергію Вікторовичу строк до 01.12.2017р. для подання заяви про участь у справі.

Ухвалою господарського суду м.Києва від 04.12.2017р. було порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Зерно.УА", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розгляд справи для вирішення питання про визнання боржника банкрутом призначено на 11.12.2017р., зобов'язано ліквідатора боржника подати додаткові докази у справі.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Зерно.УА" зареєстровано як юридична особа за законодавством України у 2012 році.

Відповідно до Статуту та даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням вказаного товариства станом на грудень 2017 року було: 01033, м. Київ, Печерський район, вул. Шота Руставелі, 20 "В", ідентифікаційний код 38451064, видами діяльності - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості; діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; неспеціалізована оптова торгівля.

Згідно з п.3.1 Статуту ТОВ "Зерно.УА" (у редакції зі замінами станом на листопад 2015 року) його засновником є громадянин України ОСОБА_2 (АДРЕСА_1).

Місцевим судом було правильно встановлено, що 14.08.2017р. загальними зборами учасників ТОВ "Зерно.УА", у зв'язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарської діяльності, було прийнято рішення про припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, та про призначення ОСОБА_2 ліквідатором товариства, уповноважено останнього на вчинення всіх дій, пов'язаних зі здійсненням ліквідаційної процедури.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.110 Цивільного Кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з ч.3 ст.110 Цивільного Кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Аналогічні положення містяться у спеціальному нормативно-правовому акті - Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992р. у редакції від 22.12.2011р. зі змінами та доповненнями (далі - Закон про банкрутство), де у ст.95 вказується, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України (абз.2 ч.1 ст.95 Закону про банкрутство).

Частиною 1 ст.105 Цивільного кодексу України на учасників юридичної особи покладено обов'язок письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію про припинення юридичної особи протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.

Статтею 209 Господарського кодексу України унормовано, що у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.

Відповідно до ст.1 Закону про банкрутство, банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури;

Матеріалами справи підтверджується, що на виконання вимог Цивільного Кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", які передбачають обов'язкове внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи та оприлюдненню цих відомостей на порталі електронних сервісів, ліквідатор вчинив всі необхідні дії і про необхідний результат надання передбачених законодавством адміністративних послуг свідчать наявні у справі документи.

14.08.2017р. відбулося оприлюднення повідомлення про припинення ТОВ "Зерно.УА", про встановлення строку до 14.10.2017р. для заявлення кредиторських вимог, про особу ліквідатора та ін.

Листом 16.08.2017р. №01/16-01 ліквідатор ТОВ "Зерно.УА" звернувся до Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, повідомивши про ухвалення загальними зборами учасників рішення про припинення юридичної особи та приєднав до свого звернення копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та копію протоколу від 14.08.2017р. №14-08.

Станом на 11.12.2017р. органом доходів і зборів не було подано місцевому суду доказів дотримання положень Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588 відносно ТОВ "Зерно.УА". Проте, з документів що надійшли від боржника, судом першої інстанції вірно встановлено, що після отримання від ТОВ "Зерно.УА" повідомлення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації, Головне управляння ДФС у м.Києві провело документальну позапланову перевірку платника за період 01.01.2015р. по 02.11.2017р.

Згідно з актом "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Зерно.УА" код 38451064 податкового законодавства за період з 01.01.201р. по 02.11.2017р., валютного законодавства з 01.01.2015р. по 02.11.2017р., єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015р. по 02.11.2017р. № 410/1-26-15-14-03-02/38451064 ТОВ "Зерно.УА" було занижено податок на прибуток на загальну суму 4 451 000,00 грн., у тому числі за 2017 рік на суму 4 451 000,00 грн.

За результатами такої перевірки органом доходів і зборів було винесене податкове повідомлення-рішення від 22.11.2017р. №2106140301 на суму 5 563 750,00 грн. податку на прибуток, з яких 4 451 000,00 грн. - основне податкове зобов'язання, 1 112 750,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Наданою місцевому суду Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві довідкою від 30.08.2017р. №12437/10/26-55-08-01 стверджувалось наявність у боржника станом на 30.08.2017р. кількох відкритих банківських рахунків в АТ "ОТП Банк", ПАТ "МІБ" та ПАТ КБ "Правекс-Банк" із всього переліку рахунків, про які підприємство за час своєї діяльності повідомляло податковий орган.

Згідно з поясненнями ліквідатора, на рахунки підприємства, що були відкритими, накладено арешт у зв'язку з проведенням виконавчих проваджень з примусового виконання судових рішень, а тому на власний рахунок ліквідатором були внесені кошти у сумі 157 000,00 грн. для витрат у судовій процедурі банкрутства.

Згідно з даними інвентаризації та випискою по рахунку, залишок коштів на відкритих рахунках товариства складав 92,78 грн.

21.09.2017р. Центральним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в м.Києві було надано довідку №58-1 про відсутність заборгованості перед Фондом, виходячи з даних акту перевірки від 13.09.2017р. №8 (копія акту перевірки міститься в матеріалах справи).

Провівши інвентаризацію та оформивши її результати з урахуванням наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації" від 17.06.2015 № 572, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.07.2015 за № 788/27233 та наказу Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 "Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.10.2014 за № 1365/26142, ліквідатор підприємства встановив відсутність у товариства запасів, матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання, грошових документів, бланків документів суворої звітності, фінансових інвестицій, дебіторської або кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання, боргів із відшкодування матеріальних збитків, об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів.

До інвентаризаційного опису необоротних активів від 20.09.2017р. було внесено дві одиниці електротехніки, вартістю 1249,88 грн. кожна.

До акту інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами від 20.09.2017р. ліквідатором були внесені відомості про дебіторську заборгованість перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Кійагропродукт" в сумі 3594908,91 грн. і 1523972,00 грн., перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Етада спринт Україна" в сумі 340300,00 грн., перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Золоті ворота" в сумі 2400,00 грн., а також кредиторську заборгованість перед Приватним підприємством "Фронтех" в сумі 100000,00 грн., Товариством з обмеженою відповідальністю "РДМ Груп" в сумі 25000,00 грн., Товариством з обмеженою відповідальністю "Альтан-17" в сумі 30000000,00 грн., Публічним акціонерним товариством "Державна продовольчо-зернова компанія України" в сумі 10836398,31 грн. та підзвітною особою в сумі 45232,48 грн.

30.08.2017р. ліквідатором було надіслано Товариству з обмеженою відповідальністю "Кійагропродукт" і Товариству з обмеженою відповідальністю "Етада спринт Україна" претензії-вимоги на суму 340300,00 грн., 3594908,91 грн. та 1523 972,00 грн. відповідно.

З відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ліквідатором було встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Кійагропродукт" припинено як юридична особа, а тому, як вказано у заяві про порушення провадження у справі, дебіторська заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Кійагропродукт" ним не враховувалася.

Відповідь на претензію-вимогу від Товариства з обмеженою відповідальністю "Етада спринт Україна" отримано не було, заборгованість станом на час винесення оскаржуваної постанови не було повернуто.

У встановлений строк підприємством були отримані кредиторські заяви від Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова компанія України" на суму 10836398,31 грн. та Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтан-17" на суму 30000 000,00 грн.

За наслідками розгляду вказаних вимог ліквідатором було визнано заявлені суми як заявлені в установленому порядку грошові вимоги, які включено до реєстру вимог кредиторів і відображено у проміжному ліквідаційному балансі. Як зазначає ліквідатор, про наслідки розгляду кредиторів було повідомлено письмово.

За даними ліквідатора у підприємства відсутня заборгованість із відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплати заробітної плати та вихідної допомоги працівникам, виплати авторської винагороди.

Діяльність, пов'язана з державною таємницею, підприємством не проводилася, спеціальний дозвіл відсутній, наймані працівники також відсутні.

Даними статуту ТОВ "Зерно.УА" та відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стверджується, що у статутному капіталі господарюючого суб'єкта частка державної власності відсутня.

На підставі встановлених ліквідатором даних було складено проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Зерно.УА" станом на 28.10.2017р. (оформлено як фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва), відповідно до якого непокритий збиток підприємства становив 35255 тис. грн., "пасив" складав 41011 тис. грн. та набагато перевищав його активи, що складались з округленої до 5758 тис. грн. дебіторської заборгованості за товари, роботи і послуги і за розрахунками з бюджетом, інших оборотних активів та зношених основних засобів.

Відповідно до ст.609 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється ліквідацією юридичної особи (боржника або кредитора).

Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариства з обмеженою відповідальністю "Кійагропродукт" припинено 21.10.2016р.

Аналізуючи відомості проміжного ліквідаційного балансу у сукупності з іншими наявними у справі доказами, місцевий суд дійшов вірного висновку щодо включення до активів боржника дебіторської заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "Кійагропродукт", яка підлягала списанню.

Таким чином, ліквідатором ТОВ "Зерно.УА" було встановлено, що вартості майнових активів юридичної особи, яка ліквідується за рішенням власника, недостатньо для погашення виявленої кредиторської заборгованості.

17.11.2017р. загальними зборами учасників товариства було затверджено проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Зерно.УА" та ухвалено рішення про звернення до місцевого суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство, на подачу якої уповноважено ОСОБА_2, уповноважено на покриття всіх судових витрат за рахунок власних заощаджень ліквідатора (протокол від 17.11.2017р. №17-11 в матеріалах справи).

Заява про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Зерно.УА" була подана до господарського суду м.Києва 21.11.2017р., тобто вже після спливу двомісячного строку з дня публікації повідомлення про його припинення та повідомлення податкового органу про необхідність проведення перевірки за п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Згідно з чинним законодавством під державною реєстрацією юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців розуміється офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей , що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій (ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

Згідно з ч. 12 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

В Єдиному державному реєстрі містяться, серед іншого, такі відомості про юридичну особу як дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації, у тому числі відомості про розпорядника майна, керуючого санацією (ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

Статтею ст. 26 цього ж Закону передбачено, що розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

Згідно зі ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), підлягають обов'язковому безоплатному оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.

При цьому, зазначений нормативно-правовий акт передбачає певну інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів. Так, відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Виходячи з системно-структурного аналізу Цивільного і Господарського кодексів України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" оприлюднення в установленому законодавством порядку відомостей про припинення юридичної особи (у даному випадку - за рішенням власника) тягне за собою численні наслідки як для ліквідатора (ліквідаційної комісії) юридичної особи, так і для її кредиторів, дебіторів, органів, що здійснюють контроль за справлянням податків і зборів та порядком сплати страхових внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Порядок ліквідації юридичної особи, описаний у Цивільному та Господарському кодексах України у загальному передбачає певний перелік необхідних та обов'язкових до виконання заходів, які мають бути вчинені ліквідаційною комісією (ліквідатором) з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи, зокрема, стягнення дебіторської заборгованості; письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи; закриття рахунків у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами в ході ліквідаційної процедури; інвентаризація майна; повернення майна від третіх осіб; повернення дебіторської заборгованості; проведення незалежної оцінки майна; закриття відокремлених підрозділів; звільнення працівників; повернення уповноваженим органам документів дозвільного характеру, початків, штампів; надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування звітності за останній звітний період, документів, первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірки юридичної особи, яка ліквідується та визначення наявності або відсутності відповідної заборгованості; складання проміжного ліквідаційного балансу тощо.

Місцевим судом правильно встановлено, що загальний порядок ліквідації ТОВ "Зерно.УА" був дотриманий, за виключенням повернення документів дозвільного характеру, оскільки вони у боржника були відсутні, а також знищення печатки, так як вона використовуватиметься у ліквідаційній процедурі, залишення одного банківського рахунку, адже на решту накладено арешт .

Частиною 5 ст. 60 Господарського Кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію.

Нормами ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру.

Відсутність майна, достатнього для розрахунків з кредиторами у підприємства, що ліквідується підтверджено ліквідатором актами інвентаризації, даними офіційної звітності, відомостями державних реєстрів прав власності на нерухоме майно, заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, іпотек.

Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство при ухваленні судового рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури, господарський суд також вирішує питання про призначення ліквідатора у порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.

Згідно ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна господарським судом у справах про банкрутство затверджується Пленумом Вищого господарського суду України за погодженням з державним органом з питань банкрутства. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.

Відповідно ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

На виконання положень ст. 114 Закону про банкрутство, місцевим судом було застосовано автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство.

29.11.2017р. від арбітражного керуючого Дяченка С.В., визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, надійшла заява про участь у справі про банкрутство, яка у подальшому ним була відкликана 07.12.2017р.(а.с.7 т.2).

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_2, який був призначений загальними зборами учасників юридичної особи ліквідатором ТОВ "Зерно.УА", клопотав перед судом про призначення його ліквідатором банкрута у судовій процедурі банкрутства, надав письмові пояснення, в яких зазначив про відсутність відомостей про порушенням ним порядку ліквідації боржника або ж будь-яких інших обставин, які можуть свідчити про існування перешкод для виконання ним визначених законодавством функцій після визнання боржника банкрутом. ОСОБА_2 не є заінтересованою у справі особою, йому не відмовлено у допуску до державної таємниці, він не має конфлікту інтересів, має достатні організаційні й технічні можливості для виконання обов'язків ліквідатора у судовій процедурі банкрутства, а також наголошував на доцільності спрямування виявлених ним незначних активів підприємства на задоволення вимог кредиторів.

Суд першої інстанції законно і обґрунтовано визнав ТОВ „Зерно.УА" банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру ТОВ „Зерно.УА" та призначив ліквідатором банкрута ОСОБА_2.

Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

За таких обставин, Київський апеляційний господарський суд не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, зміни чи скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст. 240, 269 270, 275, 276, 282, 283 ГПК України, Київський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві залишити без задоволення, а постанову господарського суду м.Києва від 11.12.2017р. у справі №910/20673/17 - без змін.

Справу №910/20673/17 повернути до господарського суду м.Києва.

Постанова апеляційного господарського суду набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку та строк, передбачений ст. 288 ГПК України.

Повний текст постанови складений та підписаний 15.03.2018р.

Головуючий суддя В.О. Пантелієнко

Судді А.А. Верховець

М.Л. Доманська

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.03.2018
Оприлюднено17.03.2018
Номер документу72762955
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/20673/17

Ухвала від 04.02.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 17.12.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 29.10.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 25.09.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 14.02.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Ухвала від 16.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 23.04.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 02.04.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 30.03.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Постанова від 14.03.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні