ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12 березня 2018 року 09 год 45 хв. Справа № 808/3621/17 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ЛазаренкаМ.С., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд.2)
про стягнення штрафу та пені,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” (далі – відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 16252,50 грн.
Позивач обґрунтовував свої позовні вимоги тим, що всупереч вимогам ч. 4 ст. 12, ст.40 Закону України від 21.12.1993 № 3759-XII “Про телебачення і радіомовлення” відповідач не подав позивачу інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюється позивачем та звіту за попередній (звітний) рік діяльності. 29.06.2017 позивач прийняв рішення № 1116 “Про накладення штрафу на ТОВ “Запорізькі цифрові телекомунікації”, яким застосував до відповідача штрафні санкції у розмірі 9850,00 грн. Крім того, за прострочення сплати зобов'язання позивач нарахував відповідачу пеню у розмірі 6402,50 грн. У встановлений строк відповідач штраф не сплатив, у зв'язку з чим 11.10.2017 Національною радою прийнято рішення №1968, яким вирішено звернутись до суду.
Ухвалою суду від 01.12.2017 позовну заяву Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” про стягнення штрафу та пені залишити без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 10 січня 2018 року.
Ухвалою суду від 26.12.2017 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №808/3621/17 за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” про стягнення штрафу та пені. Призначено підготовче судове засідання на 23 січня 2018 року.
Ухвалою суду від 23.01.2018 відкладено підготовче судове засідання в адміністративній справі №808/3621/17 на 15 лютого 2018 року.
Ухвалою суду від 15.02.2018 закрито підготовче провадження у справі за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” про стягнення штрафу та пені. Призначено справу до судового розгляду по суті на 12 березня 2018 року.
У судове засідання представник позивача не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, відзиву на позовну заяву не надав.
За таких обставин та керуючись частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.
На підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
Відповідача зареєстровано як юридичну особу 25.06.2008, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
До основного виду економічної діяльності відповідача за КВЕД-2010 належать: надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н.в.і.у. (77.39); діяльність у сфері телевізійного мовлення (60.20) (основний); діяльність у сфері проводового електрозв'язку (61.10); посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації (73.12); ремонт і технічне обслуговування електронного і оптичного устаткування (33.13).
Відповідно до розрахунку, наданого позивачем за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати штрафу та пені за порушення законодавства у сфері телебачення і радіомовлення у розмірі 16252,50 грн.
Зазначена заборгованість виникла в результаті такого.
29.06.2017 позивач прийняв рішення № 1116 “Про накладення штрафу на ТОВ “Запорізькі Цифрові Комунікації”, яким застосував до відповідача штрафні санкції у розмірі 9 850,00 грн. за порушення ч. 4 ст. 12, ч. 9 ст. 40 Закону України від 21.12.1993 № 3759-XII, а саме за неподання інформації про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюється позивачем, а також ненадання звіту за попередній (звітний) рік діяльності.
11.10.2017 позивачем було прийнято рішення № 1968 “Про звернення до суду з позовною заявою про стягнення штрафу з ТОВ “Запорізькі цифрові комунікації”, яким: 1) за відповідачем визнано порушення п. 3 рішення позивача від 29.06.2017 № 1116 “Про накладення штрафу на ТОВ “Запорізькі цифрові комунікації”; 2) вирішено звернутись до суду з даною позовною заявою; 3) вирішено нарахувати відповідачу пеню за кожен день прострочення.
На виконання рішення від 11.10.2017 № 1968 “Про звернення до суду з позовною заявою про стягнення штрафу з ТОВ “Запорізькі цифрові комунікації” позивачем була нарахована відповідачу пеня у розмірі 6402,50 грн., що підтверджується наявною у матеріалах справи копією відповідного розрахунку.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» № 538/97-ВР від 23.09.1997 (далі – Закон України № 538/97-ВР) Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.
Згідно зі ст. 13 Закону України № 538/97-ВР, Національна рада здійснює, зокрема, нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення.
Закон України від 21.12.1993 № 3759-XII “Про телебачення і радіомовлення” (далі – Закон України № 3759-XII) регулює відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.
За приписами ч. 9 ст. 40 Закону України № 3759-XII провайдер програмної послуги зобов'язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України № 3759-XII, суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
У разі виявлення технічної помилки в інформації про структуру власності, поданій Національній раді, суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення повинен упродовж двох тижнів її виправити.
Частиною 11 ст. 72 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ визначено, що за неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону
Судом встановлено, що за неподання відповідачем інформації про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюється позивачем, а також ненадання ним звіту за попередній (звітний) рік діяльності, позивач прийняв рішення від 29.06.2017 № 1116 “Про накладення штрафу на ТОВ “Запорізькі цифрові комунікації”, яким застосував до відповідача штраф у розмірі 9 850,00 грн. за порушення ч. 4 ст. 12, ст. 40 Закону України від 21.12.1993 № 3759-XII. Позивачем також було прийнято рішення 11.10.2017 № 1968 “Про звернення до суду з позовною заявою про стягнення штрафу з ТОВ “Запорізькі Цифрові Комунікації”, яким, зокрема вирішено нарахувати відповідачу пеню за кожен день прострочення. Так, оскільки відповідач прострочив кінцеву дату сплати штрафу на 65 днів, сума нарахованої позивачем пені склала 6402,50 грн.
Отже, дослідивши матеріали позовної заяви, суд встановив, що у відповідача існує заборгованість зі сплати штрафу та пені за порушення законодавства у сфері телебачення і радіомовлення у загальному розмірі 16252,50 грн., а позивач має право на стягнення цієї заборгованості.
Частиною першою статті 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За правилами частин 1, 5 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Відповідач не надав суду доказів на спростування обставин, якими позивач обґрунтував позовні вимоги. У свою чергу, позивач довів обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги.
На підставі викладеного, суд вважає вимоги позивача по стягненню з відповідача податкової заборгованості у вказаному розмірі обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до приписів ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 9, 12, 139, 255, 257 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд.2, код ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 152-в, код ЄДРПОУ 36014636) про стягнення штрафу та пені, - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізькі цифрові комунікації” (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 152-в, код ЄДРПОУ 36014636) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул.Прорізна, 2, код ЄДРПОУ 00063928) штраф та пеню за порушення законодавства у сфері телебачення і радіомовлення у розмірі 16252,50 грн. на розрахунковий рахунок 31115056700011, код ЗКПО 37995466, банк одержувача – ГУДКСУ в м. Києві, МФО 820019, поле призначення платежу: +; 2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 29.06.2017 № 1116, без ПДВ.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та пілписано 14.03.2018.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2018 |
Оприлюднено | 20.03.2018 |
Номер документу | 72769317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні