Справа № 815/5338/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2018 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора Комунального підприємства «Центр Державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» ОСОБА_2, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Українська торгівельна група «ТІРЕЛ» скасування реєстраційного запису,-
ВСТАНОВИВ:
13 жовтня 2017 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1, в якому позивач просить суд (в редакції заяви від 27.02.2018р.) скасувати реєстраційний запис №15561070004059785, внесений 27.07.2017 року державним реєстратором Комунального підприємства «Центр державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» ОСОБА_2 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Українська торгівельна компанія «ТІРЕЛ» (код ЮО 40807619) в частині зміни керівника.
Ухвалою суду від 17 жовтня 2017 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та надано строк на усунення недоліків.
Ухвалою суду від 22.11.2017 року відкрито провадження у справі №815/5338/17.
Ухвалою суду від 07.12.2017 року клопотання представника позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову (в редакції клопотання про уточнення заходів забезпечення адміністративного позову від 04.12.2017р.) задоволено частково.
Ухвалою суду від 17.01.2018 року вирішено питання щодо розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 12.02.2018 року.
Ухвалою суду від 12.02.2018 року зобов'язано державного реєстратора комунального підприємства «Центр Державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» ОСОБА_2 надати суду копії документів з реєстраційної справи ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Українська торгівельна група «Тірел» в частині призначення ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1) директором та оголошено перерву у судовому засіданні до 27.02.2018 року.
23 лютого 2018 року від відповідача до суду надійшов лист (вх.№ЕП/1039/18) про надання інформації, в якому зазначено, що реєстраційна справа ТОВ УТГ ТІРЕЛ знаходиться в управлінні державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради у відповідності до ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
27 лютого 2018 року від представника позивача до суду надійшла заява (вх.№5655/18) про розгляд справи за відсутності позивача у порядку письмового провадження з урахуванням наданих до суду заяви про уточнення позовних вимог та заміну (виключення) одного із відповідачів (КП Центр Державної реєстрації Хлібодарської селищної ради ).
27 лютого 2018 року від відповідача до суду надійшла заява (вх.№ЕП/1070/18) про визнання позову по справі 815/5338/17 відповідно до ст.189 КАС України.
У судове засідання призначене на 27.02.2018 року учасники справи не з'явились про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України встановлено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з наведеного, справу розглянуто у письмовому провадженні.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем 27.07.2017 року була проведена реєстраційна дія за №15561070004059785, якою були внесені зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, якими ОСОБА_1 призначено на посаду директора ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю Українська торгівельна група ТІРЕЛ код ЄДРПОУ 40807619. Як зазначає позивач, призначення його на посаду директора було проведено без добровільного волевиявлення, згоди та без будь-яких домовленостей з власниками та працівниками ТОВ Українська торгівельна група ТІРЕЛ , оскільки ОСОБА_1 не має, та ніколи не мав ніякого відношення до вказаного ОСОБА_3. Відповідно, жодних документів, заяв, форм, довіреностей, реєстраційних документів тощо, які пов'язані з підприємством позивач не підписував. Позивач вважає, що дії відповідача по проведенню реєстраційної дії, реєстраційний запис №1556070004059785 від 27.07.2017 року, а саме внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ УТГ ТІРЕЛ в частині зміни керівника є протиправними, оскільки відповідачем було порушено вимоги Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань . Також позивач зазначив, що оскаржувана реєстраційна дія була проведена під час його перебування за кордоном з 16.07.2017 року по 27.07.2017 року, що унеможливлює заповнення та підписання ним заяв відповідної форми для проведення реєстраційних дій.
В матеріалах справи наявні письмові пояснення Державного реєстратора Комунального підприємства Центр державної реєстрації Хлібодарської селищної ради ОСОБА_2, в яких, посилаючись на положення Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань , відповідач зазначив, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених в документах, а тільки зобов'язаний перевірити відповідність відомостей, які вказані в заяві на внесення змін, відомостям, які зазначені в поданих документах. Також, державний реєстратор не несе відповідальність з достовірність відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки така відповідальність покладена на осіб, які внесли до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдиві відомості. При цьому відповідач зазначає, що ознайомившись з позовною заявою ОСОБА_1, визнає позовні вимоги позивача, оскільки останнього призначено на посаду директора ТОВ УТГ ТІРЕЛ без його добровільного волевиявлення, згоди та будь-яких домовленостей з власниками та працівниками ОСОБА_3.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовуються позовні вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 27.07.2017 року Державним реєстратором Комунального підприємства Центр державної реєстрації Хлібодарської селищної ради ОСОБА_2 було проведено реєстраційну дію №15561050004059785 про внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про внесення змін до відомостей про юридичну особу - зміну керівника ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю Українська торгівельна група ТІРЕЛ (код ЄДРПОУ 40807619).
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.10.2017 року №1003085002 керівником (згідно статуту) є ОСОБА_1.
01 листопада 2017 року слідчим СВ Біляївського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань про факт внесення завідомо неправдивих даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб щодо керівництва ТОВ Українська торгівельна група Тірел та 10.11.2017 року процесуальним керівником- прокурором Іллічівської місцевої прокуратури Одеської області ОСОБА_5 винесено постанову про визначення територіальної підслідності кримінального провадження №12017160250000920 від 01.11.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, за Усатівським відділенням поліції відділу поліції ГУНП в Одеській області.
Позивач, спростовуючи достовірність відомостей за реєстраційним записом №15561070004059785 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ Українська торгівельна група ТІРЕЛ в частині зміни керівника, зазначає, що не підписував жодних документів, з підстав яких проведено реєстраційну дію та не має ніякого відношення до вищезазначеного ОСОБА_3.
У відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з ч. 1 ст. 4 цього Закону державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для п проведення; 3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявним принципом; 5) прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону ; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч.2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно з п.13 ч.2 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи;
Порядок проведення державної реєстрації встановлений у Розділі IV Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Частинами положеннями ст. 14 Закону встановлено, що документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження. Документи в електронній формі подаються заявником через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи. Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.
Пунктом 4 ст. 17 Закону №755-IV встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою.
Згідно з п. 19 ст. 14 Закону №755-IV передбачено, що у разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Форми заяв у сфері державної реєстрації затверджені Наказом Міністерства Юстиції № 3268/5 від 18.11.2016р. Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Отже, для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису щодо зміни керівника юридичної особи, заявник повинен подати державному реєстратору, зокрема такі документи: заповнену заяву за формою 3, яка затверджена Наказом Міністерства Юстиції № 3268/5 від 18.11.2016р. Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, як правило це протокол загальних зборів учасників; у випадку подання документів державному реєстратору представником - примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Положеннями ст. 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань затверджено загальні вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, серед яких пунктами 5 і 6 встановлено, що заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом , та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Як зазначає позивач, він не приймав участі на загальних зборах ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю Українська торгівельна група ТІРЕЛ , не підписував вищевказаної заяви форми 3 про внесення змін до відомостей в ЄДР та довіреності, оскільки з 16.07.2017 року по 27.07.2017 року перебував за кордоном, що підтверджується відповідними відмітками на сторінках 14, 15, 30, 31 Паспорту громадянина України для виїзду закордон та наявними у матеріалах справи копіями авіаквитків, іншими доказами у справі.
Наразі його твердження нічим не спростовуються.
Таким чином, суд враховує доводи позивача щодо підроблення підпису ОСОБА_1 невідомими особами та нікчемності документів наданих державному реєстратору для здійснення реєстраційних дій щодо зміни керівника ТОВ УТГ ТІРЕЛ з призначенням на цю посаду позивача за відсутності його волевиявлення та в порушення його конституційних прав та охоронюваних законом інтересів.
На час розгляду справи в суді убачається, що відповідний пакет документів для здійснення вищезазначених реєстраційних дій був поданий невідомими особами без дотримання вимог ч.2 ст. 14 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в частині оформлення довіреності.
З огляду на зазначене та з урахуванням того, що відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі, суд дійшов висновку, про наявність підстав для задоволення позову ОСОБА_1 та скасування реєстраційного запису від 27.07.2017 року №15561070004059785, який внесено державним реєстратором Комунального підприємства «Центр Державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» ОСОБА_2 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб,фізичних осіб підприємців т громадських формувань відносно ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю Українська торгівельна група Тірел в частині зміни керівника.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
У відповідності до частини 2 цієї статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною 2 ст.2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.ч.4,5 ст. 189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Відповідачем визнано позовні вимоги ОСОБА_1 у повному обсязі, а отже позовна заява підлягає задоволенню, оскільки наявні законні підстави для цього.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір за подання двох позовних вимог немайнового характеру, проте в подальшому змінено позовні вимоги із залишенням у складі предмету позову однієї позовної вимоги немайнового характеру, отже з КП «Центр Державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» , посадовою особою якого є відповідач, підлягає стягненню на користь позивача 640грн. судового збору, сплаченого при поданні позовної заяви.
Керуючись ст.ст. 189, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до державного реєстратора Комунального підприємства «Центр Державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» ОСОБА_2, третя особа ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Українська торгівельна група «ТІРЕЛ» про скасування реєстраційного запису - задовольнити.
Скасувати реєстраційний запис №15561070004059785, внесений 27.07.2017 року державним реєстратором Комунального підприємства «Центр державної реєстрації Хлібодарської селищної ради» ОСОБА_2 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Українська торгівельна компанія «ТІРЕЛ» (код ЮО 40807619), про зміну відомостей про керівника юридичної особи.
Стягнути з Комунального підприємства Центр державної реєстрації Хлібодарської селищної ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) судовий збір у сумі 640(шістсот сорок)грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повне судове рішення складено у строк, встановлений ч.4 ст.243 КАС України.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2018 |
Оприлюднено | 18.03.2018 |
Номер документу | 72773189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні