Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
20 лютого 2018 р. Справа № 802/2605/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,
секретаря судового засідання: Демченка А.М.,
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
відповідача: ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні з залі суд у м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:
ОСОБА_1 (вул. Зелена, 48, с. Човновиця, Оратівський район, Вінницька область, 22613 )
до Човновицької сільської ради Оратівського району Вінницької області,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4
про скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Човновицької сільської ради Оратівського району Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 про скасування рішення .
Підставою звернення до суду з даним позовом стало те, що на думку позивача, Човновицькою сільською радою грубо порушено норми чинного законодавства під час прийняття рішення 26 сесії 7 скликання Човновицькою сільською радою від 19.07.2017 "Про заключення договору оренди на гідровузол ставка, розташованого за межами с. Закриниччя".
Позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечувала.
Третя особа в судове засідання не з'явилась, уповноваженого представника до суду не направила, про причини неявки суд не повідомлено, хоча судом здійснено усіх необхідних заходів з метою належного повідомлення останнього про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч. 1. ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
З огляду на вказані обставини, з урахуванням думки сторін суд продовжив розгляд справи за встановленою явкою.
Дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.
19.07.2017 року Човновицькою сільською радою Оратівського району Вінницької області прийнято рішення "Про заключення договору оренди гідровузла ставка розташованого за межами с. Закриниччя". Вказаним рішенням вирішено заключити з ОСОБА_4 договір оренди на гідровузол ставка площею 10,0507 га, розташованого за межами с. Закриниччя, адреса гідровузла є: с. Закриниччя, вул. Вишнева, 34, терміном на 2 роки 10місяців. Встановлено орендну плату в розмірі 4% від справедливої вартості об'єкта оцінки, що становить в грошовому еквіваленті 988 грн. 76 коп. і зобов'язано ОСОБА_4 зареєструвати договір оренди у встановленому чинним законодавством порядку.
В матеріалах справи міститься витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 12.07.2017, в якому зазначено: об'єкт нерухомого майна - гідровузол ставка, об'єкт житлової нерухомості - ні, форма власності - комунальна.
З протоколу 26 сесії (позачергова) 7 скликання Човновицької сільської ради Оратівського району Вінницької області встановлено, що відповідно до п. 1.3 ОСОБА_3, сільський голова, зачитала заяви ОСОБА_1, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_4, про надання гідровузла ставка площею 10,0507 га, розташованого за межами с. Закриниччя в оренду. За результатами розгляду вказаного питання, шляхом голосування було прийнято рішення "Про заключення договору оренди на гідровузол ставка, розташованого за межами с. Закриниччя". Відповідно до вказаного рішення договір укладено з ОСОБА_4.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Пунктом 7 частини 1 статті 4 КАС України встановлено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності саме рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування", систему місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню. ( ч. 7, ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" ).
Відповідно до п.1, ч.1 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності; майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності.
Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ініціатива щодо оренди майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до статті 6 цього Закону, пропозиція може надходити від орендодавців, зазначених у статті 5 цього Закону. Орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендодавець протягом п'яти днів після погодження умов договору оренди з органом, уповноваженим управляти відповідним майном (у випадках, передбачених цим Законом, - органом Антимонопольного комітету України), а в разі, якщо заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди окремого індивідуально визначеного майна, крім нерухомого), протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в офіційних друкованих засобах масової інформації та на веб-сайтах орендодавців оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна. Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв орендодавець своїм наказом ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об'єкт оренди. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником. У разі надходження двох і більше заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди.
Так, згідно до ч 6. ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" порядок проведення конкурсу визначається: Кабінетом Міністрів України - для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною Радою
Автономної Республіки Крим, - для об'єктів, що належать Автономній
Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об'єктів,
що перебувають у комунальній власності.
Частини 2, 3 ст. 17 даного Закону передбачає, що у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення терміну дії договору він вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені договором. Після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов'язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника.
Суд також зазначає, що згідно розділу 1, положення "Про порядок передачі в оренду об'єктів комунальної власності Човновицької сільської територіальної громади" зазначено, про відносини щодо оренди об'єктів комунальної власності Човновицької сільської територіальної громади. Дане положення визначає основні принципи, порядок та правила передачі в оренду об'єктів комунальної власності Човновицької сільської територіальної громади, обов'язкові для виконання всіма підприємствами установами та організаціями комунальної форми власності. Вказане положення розроблено у відповідності до статей 26, 29, 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в ОСОБА_5", Закону України "Про оренду державного та комунального майна".
Частиною 7 Положення "Про порядок передачі в оренду об'єктів комунальної власності Човновицької сільської територіальної громади" закріплено, що об'єкти комунальної власності сільської територіальної громади передаються в оренду на конкурсних засадах або з цільовим призначенням.
Частини 8 та 9 положення "По порядок передачі в оренду об'єктів комунальної власності Човновицької сільської територіальної громади" закріплює порядок передачі в оренду за конкурсом.
Дослідивши матеріали справи, докази в їх сукупності судом встановлено, що відповідачем всупереч законодавства, без проведення конкурсу було прийнято рішення 26 сесії 7 скликання Човновицької сільської ради від 19.07.2017 "Про заключення договору оренди на гідровузол ставка, розташованого за межами с. Закриниччя". Як видно з матеріалів справи із заявами про надання в оренду даного гідровузла ставка претендували, крім позивача ОСОБА_8, ще ОСОБА_4, ОСОБА_7, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ( а с. 30-34). Після закінчення терміну договору оренди орендар, яуим був ОСОБА_4, який належним чином виконував свої обов'язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін.
Але відповідачем не було взято до уваги інших претендентів на даний об'єкт комунальної власності - гідровузол ставка, та всупереч законодавству про оренду комунального майна, не оголошено конкурс на цей об'єкт, а по не відомим критеріям надано перевагу ОСОБА_4, чим порушено права позивача ОСОБА_1
З урахуванням викладеного, оцінивши надані позивачем докази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню відповідно до чинного законодавства та у межах заявлених вимог.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати , які підлягають відшкодуванню, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Скасувати рішення 26 сесії7 скликання Човновицької сільської ради Оратівського району Вінницької області від 19.07 2017 року "Про заключення договору оренди на гідровузол ставка, розташованого за межами с. Закриниччя".
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( вул. Зелена, 48, с. Човновиця, Оратівський район, Вінницька область, 22613, ідентифікаційний код НОМЕР_1) сплачений при зверненні до суду судовий збір в розмірі 640 грн. (шістсот сорок гривень ) за рахунок бюджетних асигнувань Човновицької сільської рад Оратівського району Вінницької області (вул. Центральна, 50, с. Човновиця, Оратівський район, Вінницька область, 22613, код ЄДРПОУ 04330609 ).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
позивач - ОСОБА_1 ( вул. Зелена, 48, с. Човновиця, Оратівський район, Вінницька область, 22613 )
відповідач - Човновицька сільська рада Оратівського району Вінницької області (вул. Центральна, 50, с. Човновиця, Оратівський район, Вінницька область, 22613 )
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 (пров. Козацький, 4, с. Човновиця, Оратівський район, Вінницька область, 22613)
Копію рішення у повному обсязі сторони можуть одержати 27.02.18
Суддя /підпис/ ОСОБА_9
Згідно з оригіналом Суддя
Помічник судді
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 20.03.2018 |
Номер документу | 72795505 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні