3.7.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
16 березня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/437/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Смішливої Т.В.,
при секретарі судового засідання: Бутенко К.В.,
за участю:
представника позивача - не прибув,
представника відповідача не прибув,
представника третьої особи - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Старобільської місцевої рокуратури Луганської області до Ліснополянської сільської ради Марківського району Луганської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Ліснополянська загальноосвітння школа I-III ступенів Марківської районної державної адміністрації Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
20 лютого 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Ліснополянської сільської ради Марківського району Луганської області, з такими вимогами:
1) визнати бездіяльність відповідача з питань не забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області, протиправною;
2) зобов'язати відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання на території, яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем на підставі Закону України "Про прокуратуру" вивчено інформацію Ліснополянської сільської ради Марківського району Луганської області та Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів викладену у листах від 09.02.2018 № 02-18/43 та № 14, та з'ясовано, що автомобільна дорога, яка знаходиться на балансі Ліснополянської сільської ради і розташована на території підлеглій Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів, не обладнана дорожніми знаками 1.33 "Діти". Також актом від 09.02.2018 комісією проведено обстеження під'їздів до Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів і встановлено, що знаки 1.33. "Діти" відсутні, що є порушенням вимог Закону України "Про дорожній рух" та Правил дорожнього руху.
На думку позивача, бездіяльність відповідача ставить під загрозу права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, грубо порушує вимоги Законів України "Про автомобільні дороги" , "Про місцеве самоврядування" "Про дорожній рух", "Про охорону дитинства".
Підставами звернення прокурора до суду з позовом зазначено те, що відсутній орган до компетенції якого входить вжиття заходів для спонукання в судовому порядку відповідальних осіб щодо створення безпечних умов для дорожнього руху неповнолітніх а самостійно відповідач не приймав заходи щодо встановлення дорожніх знаків.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2018 року задоволено клопотання позивача про залучення до участі у справі у якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Ліснополянську загальноосвітню школу I-III ступенів Марківської районної державної адміністрації Луганської області.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. спр. 24).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. спр. 25). У заяві від 15.03.2018 № 02-19/146, яка надійшла через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію), відповідач визнав позовні вимоги повністю та просив розглянути справу за відсутності представника (арк. спр. 27).
Представник третьої особи у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. спр. 26). У заяві від 15.03.2018 № 73, яка надійшла через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію), підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив розглянути справу за відсутності представника (арк. спр. 28).
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про можливість розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд дійшов наступного.
Судом установлено, що відповідач - Ліснополянська сільська рада Марківського району Луганської області (ідентифікаційний код 04336330) є юридичною особою, адреса, 92430, Луганська область, Марківський район, с. Лісна Поляна, вул. Центральна, буд. 13А
(арк.спр. 30-31).
Рішенням Ліснополянська сільська рада Марківського району Луганської області від 14.10.2008 № 28/4 "Про прийняття доріг на баланс сільської ради" вирішено провести огляд автомобільних доріг та прийняти на баланс Ліснополянська сільська рада Марківського району Луганської області з балансу КСП Старобільське , Дружба , та Радянська Україна протяжністю 18,6 км, в тому числі в селі Лісна Поляна, вулиця Власа Погребенка - 2,2 км. (арк.спр. 7-8).
Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури перевірено забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до території Ліснополянської загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Лісна Поляна Марківського району.
Листом Ліснополянська сільська рада Марківського району Луганської області від 09.02.2018 № 02-18/43 повідомила позивача, що вулиця Власа Погребенка (місцезнаходження Ліснополянської загальноосвітної школи I-III ступенів) перебуває на балансі сільської ради, прилегла до школи частина дороги не обладнана знаками 1.33 Діти , знаки та розмітка раніше не наносились( арк.спр. 9).
Актом від 09.02.2018 комісія в складі сільського голови Паршина Олександра Миколайовича, спеціаліста-землевпорядника сільської ради Муравцової Таїсії Петрівним, директора Ліснополянської загальноосвітної школи I-III ступенів Дяченко Віталія Федоровича проведено обстеження під'їздів до Ліснополянська загальноосвітня ї школа I-III ступенів та виявлено, що знаки 1.33 Діти не встановлені (арк.спр. 10).
Листом від 09.02.2018 № 14 Ліснополянська загальноосвітня ї школа I-III ступенів, підтвердила, що дорога по вулиці Власа Погребенка, на якій розташована школа та прилегла територія дорожніми знаками не обладнана (арк.спр. 11).
Згідно з частиною першою статті 16 Закону України Про автомобільні дороги вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Статтею 17 Закону України Про автомобільні дороги встановлено, що управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.
Згідно зі статтею 19 Закону України Про автомобільні дороги основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Частиною 1 статті 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).
Відповідно до пункту другого Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.
Статтею 7 Закону України Про дорожній рух передбачено, що до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить:
забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки;
розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху;
створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху;
організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки;
сприяння створенню на території відповідного населеного пункту підприємств і організацій для надання платних послуг, пов'язаних з підготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів;
сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу;
прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування;
сприяння організації та здійсненню медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах та інших заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху;
проведення серед різних соціально-вікових груп населення профілактичних заходів щодо безпеки дорожнього руху;
навчання населення Правил дорожнього руху;
здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Відповідно до п.п. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні . Загальні технічні умови. Правила застосування , знак 1.33 Діти повинен встановлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.
У свою чергу, відповідно до п. 1.3. Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, дорожні знаки вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання на території, яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області в обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33" відноситься до компетенції Ліснополянської сільської ради Марківського району Луганської області.
Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33", а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Ліснополянської загальноосвітньої школи I-III ступенів яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області слід задовольнити.
Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської загальноосвітньої школи I-III ступенів, шляхом обладнання на території, прилеглій до Ліснополянської загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".
Крім того, відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.
В силу статі 189 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.
Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Ліснополянської сільської ради Марківського району Луганської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Ліснополянська загальноосвітня школа I-III ступенів Марківської районної державної адміністрації Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Ліснополянської сільської ради Марківського району Луганської області з питань не забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської ЗОШ I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області.
Зобов'язати Ліснополянську сільську раду Марківського району Луганської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Ліснополянської загальноосвітньої школи I-III ступенів, шляхом обладнання на території, прилеглій до Ліснополянської загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Лісна Поляна, вул. Власа Погребенка, 1, Марківського району, Луганської області в обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення складено у повному обсязі 19 березня 2018 року.
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2018 |
Оприлюднено | 20.03.2018 |
Номер документу | 72795853 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні