Рішення
від 19.03.2018 по справі 815/5605/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5605/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2018 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Іщенко С.О.,

за участі сторін:

представника позивача ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника третьої особи, ТОВ Анадол , ОСОБА_2А.(за довіреністю),

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Одеса в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом сільськогосподарського виробничого кооперативу Долинське до державного реєстратора Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_3, Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області, третя особа на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Анадол , про скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 33847768 від 14.02.2017 року

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Сільськогосподарського виробничого кооперативу Долинське до державного реєстратора Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_3, Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області, третя особа на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Анадол , про скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 33847768 від 14.02.2017 року, за результатом розгляду якого, позивач просить суд: скасувати рішення державного реєстратора Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та обтяжень, індексний номер 33847768 від 14.02.2017 року, на підставі якого було внесено до реєстру запис № 19003197 про реєстрацію за ТОВ Анадол права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5124180500:01:004:0155, належної ОСОБА_4; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області документально підтверджені судові витрати понесені позивачем.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначив, що 26.11.2012 року між СВК Долинське та ОСОБА_4 було укладено договір оренди земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,98 га, належної ОСОБА_4 на праві власності за державним актом ОД018216, кадастровий номер 5124180500:01:004:0155, який 19.12.2012 було зареєстровано у відповідності до діючого на той час законодавчо встановленого порядку у Ренійському ДЗА, з внесенням до державного реєстру земель запису № 512410004005101, про що свідчить відповідний запис на договорі оренди землі з відбитком печатки відділу ДЗА у Ренійському районі Одеської області.

Згідно п. 8 Договору оренди визначено, що договір укладено строком на 5 років, тобто є діючим (на момент звернення до суду із позовом).

У липні 2017 року позивачем від власниці земельної ділянки ОСОБА_4 отримано інформацію про те, що нібито існує якийсь інший договір оренди на її земельну ділянку. Також, ОСОБА_4 повідомила позивача, що якісь особи, представляючись представниками СВК Долинське , приносили їй на підпис документи, підписуючи які вона вважала, що підписує документи СВК Долинське , але згодом дізналася, що прав оренди на земельну ділянку зареєструвала за собою інша юридична особа.

У серпні 2017 року позивач, з метою внесення даних про право оренди за договором з ОСОБА_4 у новий державний реєстр, звернувся до державного реєстратора Виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області із заявою про реєстрацію права оренди, але 12.09.2017 року отримав відмову у державній реєстрації з причин наявності зареєстрованого за ТОВ Анадол права оренди на цю земельну ділянку.

Як з'ясовано позивачем, за заявою представника ТОВ Анадол , Державним реєстратором Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_3 було прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 33847768 від 14.02.2017 року на підставі якого було внесено до реєстру запис № 19003197 про реєстрацію за ТОВ Анадол права оренди земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,98 га, належної ОСОБА_4 на праві власності за державним актом ОД018216, кадастровий номер 5124180500:1:004:0155.

Зважаючи на те, що на час здійснення Державним реєстратором ОСОБА_3 реєстраційної дії з реєстрації права оренди ТОВ Анадол існував належним чином укладений та зареєстрований у встановленому законодавством порядку договір оренди між СВК Долинське та ОСОБА_4 щодо тієї ж земельної ділянки, державним реєстратором було допущено порушення процедури державної реєстрації прав у вигляді повторної реєстрації права оренди на одну і ту ж саму земельну ділянку, що суперечить вимогам діючого законодавства.

17.11.2017 року засобами електронного зв'язку та 23.11.2017 року засобами поштового зв'язку на адресу суду надішли заперечення відповідача, державного реєстратора ОСОБА_3, на адміністративний позов, з огляду на які, відповідач вважає позовні вимоги безпідставними, а тому у задоволенні позову просить відмовити. Так, державний реєстратор зазначив, що оскаржуване рішення прийняв на підставі таких документів: державний акт на право власності на земельну ділянку № ОД018216, виданий 18.01.2006 року; договір оренди землі № 338 від 06.02.2017 року, укладений між ОСОБА_4 та ТОВ Анадол , копія паспорта ОСОБА_4 серії КК № 361421, виданий Ренійський РВ УМВС України в Одеській області 29.11.1999 року; квитанція про сплату адміністративного збору № 20938310 від 06.02.2017 року.

Внаслідок перевірки та розгляду поданих на реєстрацію документів, державний реєстратор здійснив пошук в реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо наявності або відсутності вже зареєстрованих прав, прийнято подані документи та 08.02.2017 року сформовано заяву про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень. 10.02.2017 року відповідач підготовив та направив на електронну адресу Відділу Держгеокадастру у Ренійському районі Одеської області запит на отримання інформації щодо наявності або відсутності зареєстрованих прав в якому була здійснена до 01.01.2013 року та є діючими, у тому числі стосовно ОСОБА_4 Проте, до дня, коли відповідач мав прийняти рішення про державну реєстрацію та до часу складення заперечень, він не отримав витребувані відомості.

Таким чином, державний реєстратор вважає, що ним були вчинені всі необхідні передбачені чинним законодавством заходи для прийняття рішення № 33847768 від 14.02.2017 року.

Крім того, державний реєстратор зазначив, що реєстрація договорів оренди на момент укладання договору від 26.11.2012 року оренди землі між СВК Долинське та ОСОБА_4 була передбачена Порядком ведення Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, затвердженого Постановою КМУ від 09.11.2009 року № 1021, у зв'язку з чим відповідач вважає, що доказом реєстрації вказаного договору оренди землі має бути саме копія чи виписка з Книги записів.

17.11.2017 року засобами електронного зв'язку та 23.11.2017 року засобами поштового зв'язку на адресу суду надішли заперечення відповідача, Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області, з огляду на які, відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не належать до задоволення. Зокрема, відповідач зазначає, що відсутність фактичної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Державним земельним кадастром, станом на час прийняття оскаржуваного рішення, та неотримання відомостей про наявність/відсутність зареєстрованих прав в ДЗК від уповноваженого органу не є перешкодою для прийняття рішення про державну реєстрацію, враховуючи, що з боку державного реєстратора були виконані всі необхідні реєстраційні дії на підставі необхідних документів, щодо здійснення правильної та законної державної реєстрації договору оренди землі № 338т від 06.02.2017 року.

11.12.2017 року від представника третьої особи, ТОВ Анадол , надійшли письмові пояснення, з огляду на які, третя особа вважає, що відмітка органів Держкомзему на договорі із СВК Долинським не може бути належним доказом існування державної реєстрації права оренди останнього. Так, запис про реєстрацію договору оренди землі, укладеного між СВК Долинське та ОСОБА_4 від 26.11.2012 року, вчинений за № 512410004005101 від 19.12.2012 року. Представник третьої особи зазначає, що відповідно до п. 8.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого Наказом Держкомзему України від 02.07.2003 року № 174 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2003 року за № 641/7962, який діяв станом на 19.12.2012 року, номер реєстрації повинен містити 12 цифр, тоді як реєстровий номер на договорі оренди землі від 26.11.2012 року містить 15 знаків та не відповідає вимогам наведеного порядку.

Від представника позивача 12.02.2018 року надійшли пояснення, з огляду на які Наказ Держкомзему від 02.07.2003 року № 174 втратив чинність 20.08.2012 року на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 408 від 07.07.2012 року . Таким чином, зазначеним нормативно-правовим актом не здійснювалося правове регулювання процедури реєстрації на час її проведення і посилання на нього є безпідставним.

Ухвалою суду від 01.11.2017 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою суду від 12.02.2018 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд, у відповідності до приписів п.10 ч.1 Розділу VII Перехідні Положення КАС України перейшов до розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові та додаткових поясненнях.

Від відповідачів надішли заяви про розгляд справи за їх відсутності.

Представник третьої особи, ТОВ Анадол під час судового розгляду зазначив, що вважає позовні вимоги такими, що не належать до задоволення, з урахуванням письмових пояснень та додатково зазначив, що державний реєстратор діяв в межах повноважень наданих йому законом. Так, реєстратор мав здійснити реєстрацію договору оренди земельної ділянки, укладеного між третіми особами, в обмежений час, тому не здійснити реєстраційну дію, не дочекавшись відповідей на запити з Відділу Держгеокадастру у Ренійському районі Одеської області, у реєстратора - не було.

Третя особа, ОСОБА_4, у судове засідання не з'явилася. 29.11.2017 року через канцелярію суду надійшла заява ОСОБА_4 про розгляд справи за її відсутності, в які також зазначила, що вважає адміністративний позов таким, що належить до задоволення.

Вислухавши учасників справи, присутніх у судових засіданнях, а саме представника позивача, представника третьої особи ТОВ Анадол , дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності, суд робить наступні висновки.

Як встановлено судом, 26.11.2012 року між ОСОБА_4 та СВК Долинське укладено договір оренди землі.

Відповідно до умов договору, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться: масив № 23, ділянка № 46, кадастровий номер: 5124180500:01:004:0155. Договір укладено на 5 років.

Згідно з п. 20 Договору, передача земельної ділянки здійснюється у 10-денний строк після реєстрації цього договору за актом приймання-передачі.

На договорі наявна відмітка: Договір зареєстрований у Ренійському ДЗА, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19.12.2017 року за № 512410004005101.

Відповідно до листа ГУ Держгеокадастру в Одеській області від 05.01.2018 року № 9-15-0.61-353/2-18, за інформацією Відділу у Ренійському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області від 02.01.2018 року № 4/116-18, згідно з наявними у Відділі Книгами записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі, станом на 31.12.2012 року за СВК Долинське зареєстровано 19.12.2012 року номер реєстрації 512410004005101 на п'ять років договір оренди на земельну ділянку гр. ОСОБА_4І, кадастровий номер: 5124180500:01:004:0155.

На підтвердження даних, викладених у листі, суду надано копію запису про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки від 19.12.2012 року № 512410004005101.

21.02.2018 року на адресу суду, засобами електронного зв'язку надійшов лист Відділу у Ренійському районі Держгеокадастру в Одеській області № 181/116-18, з огляду на який, згідно постанови КМУ від 20.07.2011 року № 791 було внесено зміни до постанови КМУ від 09.09.2009 року № 1021, відповідно до якої пункт 6 викладено у такій редакції: Книга записів в паперовому вигляді складається з аркушів, які формуються з використанням автоматизованої системи .

Суд встановив, що 14.02.2018 року державний реєстратор ОСОБА_3, на підставі заяви про державну реєстрацію права власності № 20886652 від 08.02.2017 року, що подана ОСОБА_4, прийняв рішення № 33847768 про державну реєстрацію права власності та іншого речового права, форма власності: приватна на земельну ділянку, що розташована: Одеська обл.., Ренійський р., с/рада Долинська, кадастровий номер земельної ділянки 5124180500:01:004:0155, за суб'єктом ОСОБА_4

З огляду на витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 80299371 від 14.02.2017 року, на підставі рішення від 14.02.2017 року № 33847768 до державного реєстру внесено запис про реєстрацію права оренди на земельну ділянку кадастровий номер: 5124180500:01:004:0155 за ТОВ Анадол на підставі договору оренди землі № 338, виданий 06.02.2017 року, що укладений між ТОВ Анадол та ОСОБА_4

Державний реєстратор надав до суду лист від 10.02.2017 року, який за твердженням відповідача, був направлений на електронну адресу Відділу Держгеокадастру у Ренійському районі Одеської області, з приводу надання інформації щодо наявності або відсутності зареєстрованих речових прав в Державному земельному кадастрі, державна реєстрація прав в якому була здійснена до 01 січня 2013 року та є діючим, у тому числі, стосовно: ОСОБА_4, кадастровий номер земельної ділянки: 5124180500:01:004:0155, державний акт ОД 181216 від 18.01.2006 року.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), до повноважень суб'єктів державної реєстрації прав належить, у тому числі, забезпечення: проведення державної реєстрації прав.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з ч. ч. 3 ст. 10 Закону, державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі; 4) під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом; 7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує реєстраційні справи у паперовій формі; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону, державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону, розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках: 1) подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством; 2) неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному у пункті 3 частини третьої статті 10 цього Закону, інформації про зареєстровані до 1 січня 2013 року речові права на відповідне нерухоме майно, якщо наявність такої інформації є необхідною для державної реєстрації прав.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 24 Закону, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями

Відповідно до абз. 3 п. 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» (в редакції станом на 19.12.2012 року), до 01 січня 2013 року державна реєстрація права власності, права користування (сервітут) земельними ділянками, права постійного користування земельними ділянками, договорів оренди земельних ділянок; права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); права забудови земельної ділянки (суперфіцій) проводиться територіальними органами земельних ресурсів.

06 серпня 2013 року листом Державної реєстраційної служби України за № 2951/05-15-13 «Щодо запобігання випадків подвійної реєстрації прав оренди на земельну ділянку за різними правонабувачами» з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права оренди на земельну ділянку, сформовану у результаті виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв), державного реєстратора зобов'язано запитувати інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрацію до 1 січня 2013 року, зокрема виконавчих комітетів сільської, селищної, міської ради за місцем розташування земельної частки (паю).

Державний реєстратор під час здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно має доступ та користується Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, здійснює пошук у ньому відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно, об'єкт незавершеного будівництва, обтяження таких прав та за його результатами формує витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, який залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Така ж правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 29 вересня 2015 року №21-760а15.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про оренду землі» , в редакції, що діяла на момент укладання договорів, договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Статтею 20 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.

Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову, оскільки станом на прийняття державним реєстратором 14.02.2017 року оскаржуваного рішення, існував зареєстрований у встановленому законодавством порядку договір оренди землі від 26.11.2012 року, укладений між позивачем та ОСОБА_4

Зазначений факт підтверджується дослідженою судом копією Запису про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки від 19.12.2012 року № 512410004005101, що надана ГУ Держгеокадастру в Одеській області та міститься у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі, станом на 31.12.2012 року.

Суд не приймає до уваги посилання третьої особи на п. 8.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого Наказом Держкомзему України від 02.07.2003 року №174 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.07.2003 року за № 641/7962, оскільки зазначений підзаконний акт втратив чинність 20.08.2012 року на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 408 від 07.07.2012 року.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що державним реєстратором ОСОБА_3 не надано доказів направлення на адресу Відділу у Ренійському районі Держгеокадастру в Одеській області листа від 10.02.2017 року, який наявний в копії реєстраційної справи, наданої до суду державним реєстратором, доказ щодо направлення електронного запиту та отримання будь-якої відповіді у зазначеній реєстраційній справі, також, відсутній. Інформація з веб-сайту ДП НАІС , яка зазначена доказом у справі, взагалі не підтверджує будь-який факт або будь-яку обставину по справі.

З матеріалів реєстраційної справи у паперовій формі, яка була надана на вимогу суду, Ренійською районною державною адміністрацією на 14 аркушах, запит від 10.02.2017 року - відсутній.

Суд, не приймає до уваги посилання державного реєстратора щодо неотримання у п'ятиденний строк з дня отримання заяви від Відділу у Ренійському районі Держгеокадастру в Одеській області відомостей щодо наявності або відсутності зареєстрованих прав в Держаному земельному кадастрі, державна реєстрація прав в якому була здійснена до 01 січня 2013 року та є діючою, у зв'язку з чим державний реєстратор з метою недопущення пропуску строку проведення держаної реєстрації прийняв оскаржуване рішення, оскільки ст. 23 Закону передбачено право державного реєстратора, у таких випадках, зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд зробив висновок, що позивач довів суду ті обставини на які посилався в обґрунтування заявлених позовних вимог, тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 1600,00 грн. (квитанція № ПН3796 від 26.07.2017 року), Таким чином, сума судового збору, яка має бути стягнута на користь позивача складає 1600,00 грн.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 139, 205, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Задовольнити позов сільськогосподарського виробничого кооперативу Долинське .

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 33847768 від 14.02.2017 року, на підставі якого було внесено до реєстру запис №19003197 про реєстрацію за Товариством з обмеженою відповідальністю Анадол права оренди земельної ділянки за кадастровим номером 5124180500:01:004:0155, яка належить на праві приватної власності ОСОБА_4.

Стягнути з Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області (код ЄДРПОУ: 04380525) за рахунок бюджетних асигнувань на користь сільськогосподарського виробничого кооперативу Долинське (код ЄДРПОУ:03767972) судовий збір у розмірі 1600 (тисяча шістсот) гривень 00 копійок.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Позивач - сільськогосподарський виробничий кооператив Долинське , адреса: 68810, Одеська область, Ренійський район, село Долинське, вул. Центральна, 131. Код ЄДРПОУ: 03767972.

Відповідач - Державний реєстратор Орлівської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_3, адреса: 68831, Одеська область, Ренійський район, вул. Прикордонна, 9.

Відповідач - Орлівська сільська рада Ренійського району Одеської області, адреса: 68831, Одеська область, Ренійський район, вул. Прикордонна, 9. Код ЄДРПОУ: 04380525.

Третя особа на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_4, адреса: 68802, м. Рені, вул. Госпітальна, 37, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1.

Третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю Анадол , адреса: Одеська обл., Ренійський р-н, с. Долинське, вул. Леніна, буд. 131, код ЄДРПОУ: 37565256.

Повний текст рішення складений та підписаний судом 19.03.2018 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2018
Оприлюднено20.03.2018
Номер документу72796719
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5605/17

Рішення від 19.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні