Рішення
від 07.03.2018 по справі 910/20159/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

07.03.2018Справа № 910/20159/17

Господарський суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О. за участю секретаря судового засідання Зарудньої О.О., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (04116, м. Київ, пров. Старокиївський, 5; ідентифікаційний код 18019170)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компас груп" (03061, м. Київ, пр.-т Відрадний, 103; ідентифікаційний код 38282261)

про стягнення 497 312, 77 грн.

Представники сторін:

від позивача: Кузьменко С.М. - представник

від відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компас груп" про стягнення 497 312, 77 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що відповідач не виконав свої зобов'язання перед позивачем за договором про переведення боргу від 20.07.2017, що виникли на основі договорів підряду № 15/08 від 01.08.2013 та № 11166/14 від 25.03.2015, внаслідок чого в останнього утворилась заборгованість в розмірі 497 312, 77 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.11.2017 порушено провадження у справі № 910/20159/17 та призначено її до розгляду у судовому засіданні на 13.12.2017 за участю представників сторін.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.12.2017 задоволено клопотання позивача та в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи відкладено на 17.01.2018.

15.12.2017 набрав чинності Закон України від 03.10.2017 за № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", яким зокрема, Господарський процесуальний кодекс України викладений в новій редакції.

Пунктом 9 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України в редакції Закону України від 03.10.2017 за № 2147VІІІ, чинної з 15.12.2017, передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 12 ГПК України, в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147VІІІ, чинної з 15.12.2017, загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.01.2018 суд ухвалив розглядати справу № 910/20159/17 за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі, підготовче засідання у даній справі призначено на 31.01.2018.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.01.2018 підготовче засідання відкладено у порядку ст. 183 Господарського процесуального кодексу України на 09.02.2018.

У зв'язку з перебуванням судді Баранова Д.О. на лікарняному підготовче засідання призначене на 09.02.2018 не відбулося.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 12.02.2018 розгляд справи призначено на 21.02.2018.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.02.2018 закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 07.03.2018.

У даному судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, належним чином був повідомлений про місце, дату та час розгляду справи.

У судовому засіданні 07.03.2018 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, Господарський суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДБК-7" (генпідрядник) було укладено ряд договорів на виконання внутрішніх сантехнічних робіт посекційно комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва, серед яких:

Договір підряду № 15/08 від 01.08.2013 передбачає виконання сантехнічних робіт у секції № 15 комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва;

Договір підряду № 14/08 від 01.08.2013 передбачено виконання сантехнічних робіт у секції № 14 комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва;

Договір підряду № 11166/14 від 25.03.2015 передбачено виконання сантехнічних робіт у секції № 12 комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва.

Так, 01.08.2013 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДБК-7" (генпідрядник) укладено договір підряду № 15/08, умовами якого передбачено, що генпідрядник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації, державних будівельних норм України та умов договору виконання внутрішніх сантехнічних робіт на будівництві секції № 15 комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно з п. 1.2. перелік повного комплексу робіт передбачених проектом, що виконується Підрядником за цим договором:

-монтаж систем гарячого водопостачання житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем господарчо-побутової каналізації житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем опалення житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем господарчо-питного водопостачання з встановленням та підключенням сантехприладів та стояків протипожежного водопроводу житлової частини без встановлення та комплектації етажних пожежних щитів та кранів;

-монтаж систем дощової каналізації житлової частини з установленням воронок на покрівлі;

-монтаж систем дренажної каналізації житлової частини. Якщо це передбачено проектною документацією;

-гідравлічне випробування змонтованих сантехнічних систем з промивкою трубопроводів зі складанням відповідних актів;

-приймання, облік, розвантажування та подача матеріалів в зону виконання робіт;

-очищення та прибирання будівельного сміття з опусканням до місця складування;

-отримання довідки від мешканців квартир про відсутність недоліків виконаних сантехнічних робіт.

-пред'явлення Генпідряднику виконаних робіт за місяць до 25 числа звітного місяця з підтвердженням використаних матеріалів згідно будівельних норм та ціни на матеріали; -акти виконаних робіт по ф КБ2в та відомість матеріальних ресурсів надаються з відміткою "погоджено" замовником будівництва ДГЗ СБ України;

-надання повного комплекту виконавчої документації, яка підтверджує готовність об'єкта до експлуатації.

Пунктом 3.1. договору передбачено початок робіт - липень 2013 року;

Завершення робіт - жовтень 2013 року, згідно графіку виконання робіт - додаток № 2.

Відповідно до п. 3.2. договору, строки виконання робіт можуть змінюватись із внесенням відповідних змін у договір у разі:

- виникнення обставин непереборної сили;

- виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.

Згідно з п. 4.1. договірна ціна повного комплексу робіт, вказаних в п. 1.2. договору є твердою і не підлягає зміні до повного виконання умов договору (при умові погодження Замовником ДГЗ СБ України) та визначається на основі кошторису, що є невід'ємною частиною договору і складає - 1 047 294, 00 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 174 549, 00 грн.

У відповідності до п. 11.2. генпідрядник здійснює фінансування робіт шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника тільки при умові надходження бюджетних коштів від замовника будівництва ДГЗ СБ України на поточний рахунок генпідрядника.

Пункт 12.1. договору передбачає, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватись на підставі документів по обліку в капітальному будівництві (форма КБ-2В, КБ-3) з обов'язковим погодженням їх замовником будівництва ДГЗ СБ України. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною, із урахуванням фактично виконаних обсягів робіт та з урахуванням пункту 11.2. договору, та з можливістю відстрочки платежу до кінця бюджетного року без нарахування штрафних санкцій.

Акти виконаних робіт ф. КБ-2в та довідки ф. КБ-3 підрядник зобов'язаний надавати генпідряднику з погодженням замовника ДГЗ СБ України на розгляд не пізніше 25 числа звітного місяця. Генпідрядник перевіряє надані підрядником Акти виконаних робіт ф. КБ-2в та підписує ( або повертає з письмовими зауваженнями).

У відповідності до п. 12.2. оплата виконаних робіт підряднику в межах 90% вартості договірної ціни здійснюється генпідрядником протягом 10 (десята) робочих днів з моменту підписання Актів (ф КБ-2в), довідок (ф. КБ-3) з можливістю відстрочки платежу до кінця бюджетного року без нарахування штрафних санкцій.

Замовник може здійснювати попередню оплату виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України (п. 12.3. договору).

Згідно п. 12.4. договору, кінцевий розрахунок за виконані роботи у розмірі 10 % від вартості договірної ціни здійснюється на протязі 10 днів після завершення повного комплексу робіт передбачених п. 1.2. договору та з урахуванням п. 11.2; п. 12.1. та 12.2. договору.

Під завершенням слід розуміти закінчення повного комплексу монтажних та пусконалагоджувальних робіт, оформлення в установленому порядку повного комплекту виконавчої документації, що дає право на подальшу експлуатацію об'єкту з подальшою передачею експлуатуючій та обслуговуючій організації.

Зміна договору здійснюється шляхом зміни або доповнення або доповнення його умов за ініціативою будь якої сторони на підставі додаткової угоди, підписаної сторонами. Додаткова угода є невід'ємною частиною договору (п. 16.1. договору).

Пунктом 19.1. передбачено, що цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.10.2013, але до повного виконання сторонами зобов'язань за цим договором.

Договір має додатки, які є його невід'ємними частинами:

Додаток 1. Договірна ціна з локальним кошторисом і відомістю ресурсів на монтажні роботи.

Додаток 2. Календарний графік виконання робіт.

Також, 25.03.2015 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Домобудівельна Компанія № 7" (генпідрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (підрядник) укладено договір підряду № 11166/14, умовами якого передбачено, що головний підрядник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації, державних будівельних норм України та умов договору виконання внутрішніх сантехнічних робіт на будівництві секції № 12 комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно до п. 1.2. перелік повного комплексу робіт передбачених за цим договором:

-монтаж систем гарячого водопостачання житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем господарчо-побутової каналізації житлової частини з встановленням та

підключенням сантехприладів;

-монтаж систем опалення житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем господарчо-питного водопостачання з встановленням та підключенням

сантехприладів та стояків протипожежного водопроводу житлової частини без встановлення та комплектації етажних пожежних щитів та кранів;

-монтаж систем дощової каналізації житлової частини з установленням воронок на покрівлі;

-монтаж систем дренажної каналізації житлової частини, якщо це передбачено проектною документацією;

-гідравлічне випробування змонтованих сантехнічних систем з промивкою трубопроводів зі складанням відповідних актів;

-приймання, облік, розвантажування та подача матеріалів в зону виконання робіт;

-очищення та прибирання будівельного сміття з опусканням до місця складування;

-отримання довідки від мешканців квартир про відсутність недоліків виконаних сантехнічних робіт;

-пред'явлення Головному підряднику виконаних робіт за місяць до 20 числа звітного місяця з підтвердженням використаних матеріалів згідно будівельних норм та ціни на матеріали;

-акти виконаних робіт -по ф КБ2в та відомість матеріальних ресурсів надаються з відміткою "погоджено" Замовником будівництва ДГЗ СБ України;

-надання повного комплекту виконавчої документації, яка підтверджує готовність об'єкта до експлуатації.

Пунктом 3.1. договору передбачено початок робіт - 01 квітня 2015 року;

Завершення робіт - 01 серпня 2015 року, згідно графіку виконання робіт - додаток №2.

Відповідно до п. 3.2. договору, строки виконання робіт можуть змінюватись із внесенням відповідних змін у договір у разі:

- виникнення обставин непереборної сили;

- виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.

Так, згідно п. 4.1. договірна ціна повного комплексу робіт вказаних в п. 1.2. договору є твердою і не підлягає зміні до повного виконання умов договору (при умові погодження замовником ДГЗ СБ України) та визначається на основі кошторису, що є невід'ємною частиною Договору і складає - 5 200 000, 00 в тсому числі ПДВ 20% - 866 666, 67 грн.

Пунктом 11.1. договору передбачено, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватись на підставі документів по обліку в капітальному будівництві (форма КБ-2В, КБ-3) з обов'язковим погодженням їх замовником будівництва ДГЗ СБ України. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною, із урахуванням фактично виконаних обсягів робіт та з урахуванням пункту 11.2. договору, та з можливістю відстрочки платежу до кінця бюджетного року без нарахування штрафних санкцій.

Акти виконаних робіт ф.КБ-2в та Довідки ф.КБ-3 підрядник зобов'язаний надавати головному підряднику з погодженням замовника ДГЗ СБ України на розгляд не пізніше 20 числа звітного місяця. Головний підрядник перевіряє надані підрядником Акти виконаних робіт ф. КБ-2в та підписує (або повертає з письмовими зауваженнями).

Відповідно до п. 11.2. оплата виконаних робіт підряднику в межах 90% вартості договірної ціни здійснюється головним підрядником протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту підписання Актів (ф КБ-2в), у Довідок (ф. КБ -3) з можливістю відстрочки платежу до кінця бюджетного року без нарахування штрафних санкцій.

Головний підрядник може здійснювати попередню оплату виконання робіт відповідно

до вимог чинного законодавства України (п. 11.3. договору).

Пунктом 11.4. договору передбачено, що кінцевий розрахунок за виконані роботи у розмірі 10% від вартості договірної ціни здійснюється на протязі 10 днів після завершення повного комплексу робіт передбачених п 1.2. договору.

Під завершенням робіт слід розуміти закінчення повного комплексу монтажних та пусконалагоджувальних робіт, оформлення в установленому порядку повного комплекту виконавчої документації, що дає право на подальшу експлуатацію об'єкту з подальшою передачею експлуатуючій та обслуговуючій організаціям.

Зміна договору здійснюється шляхом зміни або доповнення його умов за ініціативою будь якої сторони на підставі додаткової угоди, підписаної сторонами. Додаткова угода є невід'ємною частиною договору.

Пунктом 18.1. передбачено, що цей договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2015, але до повного виконання сторонами зобов'язань за цим договором.

Договір має додатки, які є його невід'ємними частинами:

Додаток 1-1,1-2,1-3,1-4. договірна ціна з локальним кошторисом.

Додаток 2. Календарний графік виконання робіт.

Крім того, 01.08.2013 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДБК-7" (генпідрядник) укладено договір підряду № 14/08, умовами якого передбачено, що генпідрядник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації, державних будівельних норм України та умов договору виконання внутрішніх сантехнічних робіт на будівництві секції № 14 комплексу житлових будинків з об'єктами обслуговування населення по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно з п. 1.2. перелік повного комплексу робіт передбачених проектом, що виконується Підрядником за цим договором:

-монтаж систем гарячого водопостачання житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем господарчо-побутової каналізації житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем опалення житлової частини з встановленням та підключенням сантехприладів;

-монтаж систем господарчо-питного водопостачання з встановленням та підключенням сантехприладів та стояків протипожежного водопроводу житлової частини без встановлення та комплектації етажних пожежних щитів та кранів;

-монтаж систем дощової каналізації житлової частини з установленням воронок на покрівлі;

-монтаж систем дренажної каналізації житлової частини. Якщо це передбачено проектною документацією;

-гідравлічне випробування змонтованих сантехнічних систем з промивкою трубопроводів зі складанням відповідних актів;

-приймання, облік, розвантажування та подача матеріалів в зону виконання робіт;

-очищення та прибирання будівельного сміття з опусканням до місця складування;

-отримання довідки від мешканців квартир про відсутність недоліків виконаних сантехнічних робіт.

-пред'явлення генпідряднику виконаних робіт за місяць до 25 числа звітного місяця з підтвердженням використаних матеріалів згідно будівельних норм та ціни на матеріали; -акти виконаних робіт по ф КБ2в та відомість матеріальних ресурсів надаються з відміткою "погоджено" Замовником будівництва ДГЗ СБ України;

-надання повного комплекту виконавчої документації, яка підтверджує готовність об'єкта до експлуатації.

Пунктом 3.1. договору передбачено початок робіт - липень 2013 року;

Завершення робіт - жовтень 2013 року, згідно графіку виконання робіт - додаток № 2.

Відповідно до п. 3.2. договору, строки виконання робіт можуть змінюватись із внесенням відповідних змін у договір у разі:

- виникнення обставин непереборної сили;

- виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.

Згідно з п. 4.1. договірна ціна повного комплексу робіт, вказаних в п. 1.2. договору є твердою і не підлягає зміні до повного виконання умов договору (при умові погодження Замовником ДГЗ СБ України) та визначається на основі кошторису, що є невід'ємною частиною договору і складає - 1 999 506, 00 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 333 251, 00 грн.

У відповідності до п. 11.2. генпідрядник здійснює фінансування робіт шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника тільки при умові надходження бюджетних коштів від замовника будівництва ДГЗ СБ України на поточний рахунок генпідрядника.

Пункт 12.1. договору передбачає, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватись на підставі документів по обліку в капітальному будівництві (форма КБ-2В, КБ-3) з обов'язковим погодженням їх замовником будівництва ДГЗ СБ України. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною, із урахуванням фактично виконаних обсягів робіт та з урахуванням пункту 11.2. договору, та з можливістю відстрочки платежу до кінця бюджетного року без нарахування штрафних санкцій.

Акти виконаних робіт ф. КБ-2в та довідки ф. КБ-3 підрядник зобов'язаний надавати генпідряднику з погодженням замовника ДГЗ СБ України на розгляд не пізніше 25 числа звітного місяця. Генпідрядник перевіряє надані підрядником Акти виконаних робіт ф. КБ-2в та підписує ( або повертає з письмовими зауваженнями).

У відповідності до п. 12.2. оплата виконаних робіт підряднику в межах 90% вартості договірної ціни здійснюється генпідрядником протягом 10 (десята) робочих днів з моменту підписання Актів (ф КБ-2в), довідок (ф. КБ-3) з можливістю відстрочки платежу до кінця бюджетного року без нарахування штрафних санкцій.

Замовник може здійснювати попередню оплату виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України (п. 12.3. договору).

Згідно п. 12.4. договору, кінцевий розрахунок за виконані роботи у розмірі 10 % від вартості договірної ціни здійснюється на протязі 10 днів після завершення повного комплексу робіт передбачених п. 1.2. договору та з урахуванням п. 11.2; п. 12.1. та 12.2. договору.

Під завершенням слід розуміти закінчення повного комплексу монтажних та пусконалагоджувальних робіт, оформлення в установленому порядку повного комплекту виконавчої документації, що дає право на подальшу експлуатацію об'єкту з подальшою передачею експлуатуючій та обслуговуючій організації.

Зміна договору здійснюється шляхом зміни або доповнення або доповнення його умов за ініціативою будь якої сторони на підставі додаткової угоди, підписаної сторонами. Додаткова угода є невід'ємною частиною договору (п. 16.1. договору).

Пунктом 19.1. передбачено, що цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.10.2013, але до повного виконання сторонами зобов'язань за цим договором.

Договір має додатки, які є його невід'ємними частинами:

Додаток 1. Договірна ціна з локальним кошторисом і відомістю ресурсів на монтажні роботи.

Додаток 2. Календарний графік виконання робіт.

Позивача вказує про те, що ним були виконані роботи, передбачені вищевказаними договорами, зокрема: за договором № 15/08 від 01.08.2013 виконання робіт підтверджується актом виконаних робіт ф КБ-2в від 31.10.2013 на суму 590 466,24 грн. та актом виконаних робіт ф КБ-2в від 27.12.2013 на суму 29 748,42 грн.; за договором № 11166/14 від 25.03.3015 виконання робіт підтверджується актами форми КБ 2-в: від 31.05.2015 на загальну суму 529 208,40 грн., від 30.06.2015 на загальну суму 1 497 126,00 грн., від 30.06.2015 на загальну суму 830 076,00 грн., від 30.09.2015 на загальну суму 302 252,40 грн., від 30.10.2015 на загальну суму 18 208,49 грн., від 30.10.2015 на загальну суму 10 290,00 грн., від 30.10.2015 на загальну суму 4 367,78 грн., від 31.10.2015 на суму - 100 662,00 грн. (акт на коригування об'ємів); за договором № 14/08 від 01.08. 2013 підтверджується актом виконаних робіт ф КБ-2в від 30.08.2013 на суму 1 440 338,14 грн., актом виконаних робіт ф КБ-2в від 30.08.2013 на суму 36 931,75 грн., актом виконаних робіт ф КБ-2в від 31.10.2013 на суму 432 516,24 грн., актом виконаних робіт ф КБ-2в від 27.12.2013 на суму 25 857,00 грн.

Разом з тим, як зазначає позивач та вбачається з матеріалів справи, по оплаті за договором підряду № 14/08 від 01.08.2013 була переплата на суму 382 195,01 грн., в той час, як за договором підряду № 15/08 від 01.08.2013 існувала заборгованість генпідрядника Товариства з обмеженою відповідальністю "ДБК-7", то між підприємствами здійснено перезалік на суму 382 195,01 грн., внаслідок чого заборгованість між підприємствами по оплаті за виконані роботи за договором підряду № 14 від 01.08.2013 станом на даний час відсутня.

В подальшому 20.07.2016 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Домобудівельна Компанія № 7" (первісний боржник), Товариством з обмеженою відповідальністю "Компас груп" (новий боржник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (кредитор) був укладений договір про переведення боргу.

Відповідно до п. 2 договору первісний боржник переводить на нового боржника борг (грошове зобов'язання) у розмірі 497 312, 77 грн., а новий боржник погоджується виконати зазначене грошове зобов'язання.

Відповідно до п. 3 договору, кредитор не заперечує проти заміни первісного боржника новим боржником в основному договорі і, підписуючи зі своєї сторони цей договір, дає свою згоду на відповідне переведення боргу в порядку та на умовах, визначених цим договором.

Пунктом 5 договору передбачено, що новий боржник, підписуючи цей договір, підтверджує, що йому була передана вся необхідна інформація (документація), пов'язана із основним договором, зокрема і та, що стосується спорів і суперечностей за основним договором між первісним боржником та кредитором.

17.08.2017 позивачем було подано лист за вих. № 114 до нового боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Компас груп" з вимогою термінового, а саме, в семиденний строк від дня отримання даного листа виконати грошове зобов'язання за договором про переведення боргу у встановленому договором розмірі 497 312, 77 грн.

Вказаний лист був отриманий відповідачем 28.08.2017 що підтверджується наявною в матеріалах справи копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення

Відповідно ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно з ст. ст. 11, 629 ЦК України договір є однією із підстав виникнення зобов'язань та обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. До окремих видів договорів підряду, встановлених параграфами 2 - 4 цієї глави, положення цього параграфа застосовуються, якщо інше не встановлено положеннями цього Кодексу про ці види договорів.

Відповідно до ст. 839 ЦК України підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором. Підрядник відповідає за неналежну якість наданих ним матеріалу і устаткування, а також за надання матеріалу або устаткування, обтяженого правами третіх осіб.

Приписами ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов'язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки, відповідно до суті зобов'язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту.

Частиною 2 ст. 849 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.

Згідно з ч. 1 ст. 853 Цивільного кодексу України замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.

Відповідно до ст. 854 ЦК України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.

Згідно ст. 173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України, майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкт господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Положеннями статті 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).

Статтею 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відтак, судом встановлено, що позивачем належним чином були виконані роботи за договорами підряду а саме, за № 15/08 від 01.08.2013, що підтверджується наявним в матеріалах справи актом виконаних робіт ф КБ-2в від 31.10.2013 на суму 590 466, 24 грн. та актом виконаних робіт ф КБ-2в від 27.12.2013 на суму 29 748, 42 грн.

Разом з тим, як передбачено п. 12.4. договору кінцевий розрахунок за виконані роботи у розмірі 10% від вартості договірної ціни здійснюється на протязі 10 днів після завершення повного комплексу робіт, та, враховуючи, що 16.01.2014 Експлуатуючою організацією ЖЕК Товариства з обмеженою відповідальністю "Квартет" отримано виконавчу документацію по об'єкту: Ж/б по вул. О.Трутенка, 3 у Голосіївському р-ні м. Києва, секція № 15, тобто, завершено повний комплекс робіт, тому оплата за виконані роботи мала бути здійснена до 26.01.2014. Так, заборгованість по оплаті за виконані підрядні сантехнічні роботи по договору підряду № 15 від 01.08.2013 складає 50 405,43 грн. Наявність заборгованості первісного боржника підтверджується також й актом звірки станом за період 2015 рік.

Належність виконання підрядних робіт за договором № 11166/14 від 25.03.3015 підтверджується наявними в матеріалах справи актами форми КБ 2-в: від 31.05.2015 на загальну суму 529 208,40 грн., від 30.06.2015 на загальну суму 1 497 126,00 грн., від 30.06.2015 на загальну суму 830 076,00 грн., від 30.09.2015 на загальну суму 302 252,40 грн., від 30.10.2015 на загальну суму 18 208,49 грн., від 30.10.2015 на загальну суму 10 290,00 грн., від 30.10.2015 на загальну суму 4 367,78 грн., від 31.10.2015 на суму - 100 662,00 грн. (акт на коригування об'ємів).

Пунктом 11.4. вказаного договору передбачено, що кінцевий розрахунок за виконані роботи у розмірі 10% від вартості договірної ціни здійснюється на протязі 10 днів після завершення повного комплексу робіт передбачених п 1.2. договору.

Під завершенням робіт слід розуміти закінчення повного комплексу монтажних та пусконалагоджувальних робіт, оформлення в установленому порядку повного комплекту виконавчої документації, що дає право на подальшу експлуатацію об'єкту з подальшою передачею експлуатуючій та обслуговуючій організаціям.

Так, Експлуатуючій організації виконавчу документацію передано представниками Товариства з обмеженою відповідальністю "Комінвєст", а представником експлуатуючої організації отримано 23.09.2015 про що є реєстр виконавчої документації по вул. О.Трутенка, 3 (12 секція).

Отже, генпідрядник зобов'язаний оплатити 100% вартості виконаних робіт за договором підряду № 11166/14 від 25.03.2015 у до 03.10.2015 року.

Таким чином, заборгованість по оплаті по договору підряду № 11166/14 перед позивачем складає 446 907,34 грн.

Належність виконання робіт за договором № 14/08 від 01.08. 2013 підтверджується актом виконаних робіт ф КБ-2в від 30.08.2013 на суму 1 440 338,14 грн., актом виконаних робіт ф КБ-2в від 30.08.2013 на суму 36 931,75 грн., актом виконаних робіт ф КБ-2в від 31.10.2013 на суму 432 516,24 грн., актом виконаних робіт ф КБ-2в від 27.12.2013 на суму 25 857,00 грн.

Разом з тим, як вказувалось вище та встановлено судом, за договором підряду № 14/08 від 01.08.2013 була переплата на суму 382 195,01 грн., в той час, як за договором підряду № 15/08 від 01.08.2013 існувала заборгованість генпідрядника, а відтак, між підприємствами здійснено перезалік на суму 382 195,01 грн., а отже, заборгованість між підприємствами по оплаті за виконані роботи за договором підряду № 14 від 01.08.2013 відсутня.

Таким чином, як вказує позивач та встановлено судом заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "ДБК-7" перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" становить 497 312, 77 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи актами звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2015 та станом на 20.07.2016.

Як встановлено судом, за даними акту звірки взаєморозрахунків між Товариством з обмеженою відповідальністю "Домобудівельна Компанія № 7" та позивачем станом на 31.12.2015 та актом звірки взаєморозрахунків станом за період: 01.01.2016-20.07.2016 заборгованість складала 497 312, 77 грн., яка виникла внаслідок несплати за виконані підрядні роботи за договором підряду № 15/08 від 01.08.2013 в розмірі 50 405, 42 грн. та за договором підряду № 11166/14 від 25.03.2015 в розмірі 446 907, 34 грн.

Поміж іншого, про належне виконання Товариством з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" своїх зобов'язань за договорами підряду свідчить також відсутність претензій боку Товариства з обмеженою відповідальністю "ДБК-7" про порушення позивачем умов договору щодо виконання робіт з претензій та повідомлень про порушення позивачем умов договору щодо виконання робіт, в той час, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компас груп", в порушення взятих на себе зобов'язань за договором про переведення боргу, оплату заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "ДБК-7" не здійснило, у зв'язку з чим у відповідача й виникла заборгованість у розмірі 497 312, 77 грн.

Відповідно до положень ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 614 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання.

При цьому, відсутність своєї вини відповідно до ч. 2 ст. 614 Цивільного кодексу України доводить особа, яка порушила зобов'язання.

Частиною 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до частини 1 статті 76 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосується предмета доказування.

Частиною 4 статті 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійснення учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов'язків щодо доказів.

З огляду на встановлені обставини та наведені норми, враховуючи, що відповідь від відповідача на письмову вимогу позивача від 17.08.2017 щодо виконання зобов'язань за договором про переведення боргу від 20.07.2016 відсутня, кошти у встановлений терміни не сплачені, суд дійшов висновку, що відповідачем було порушено умови договору про переведення боргу від 20.07.2016 та положення ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, а тому вимоги позивача про стягнення боргу в розмірі 497 312, 77 грн. підлягає задоволенню.

Суд також вказує на те, що відповідачем не надано суду жодних доказів належного виконання зобов'язань передбачених договором та не спростовано заявлених позовних вимог.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ч. 4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва.

ВИРІШИВ :

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" задовольнити.

2 . Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компас груп" (03061, м. Київ, пр.-т Відрадний, 103; ідентифікаційний код 38282261) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комінвєст" (04116, м. Київ, пров. Старокиївський, 5; ідентифікаційний код 18019170) заборгованість в розмірі 497 312 (чотириста дев'яносто сім тисяч триста дванадцять) грн. 77 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 7 459 (сім тисяч чотириста п'ятдесят дев'ять тисяч) 69 коп.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено: 16.03.2018

Суддя Д.О. Баранов

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.03.2018
Оприлюднено20.03.2018
Номер документу72821218
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/20159/17

Рішення від 07.03.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 21.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 12.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 31.01.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 13.12.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 17.11.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні