Рішення
від 19.03.2018 по справі 818/796/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2018 р. справа №818/796/18

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення вісімнадцятої сесії Зінівської сільської ради сьомого скликання від 22.12.2017 Про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 на території Зінівської сільської ради в межах населеного пункту с. Щекине, Путивльського району Сумської області; зобов'язання повторно розглянути його заяву від 30.11.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною орієнтовною площею 2.0 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована на території Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області в межах населеного пункту с.Щекіне і прийняти рішення відповідно до діючого законодавства. Свої вимоги мотивує тим, що відповідачем безпідставно відмовлено йому у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з підстав, які не передбачені ст. 118 Земельного кодексу України.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову в зв'язку з тим, що згідно технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області, вільних земель комунальної власності сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту с. Щекіне немає.

Позивач у судове засідання не з'явився, в письмовій заяві, що надійшла до суду, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, справу просить розглядати без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду даної справи повідомлений належним чином.

Згідно з ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Частиною 9 цієї статті встановлено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, а також клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності, фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснюється.

Суд, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 30.11.2017 звернувся до Зінівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною орієнтовною площею 2.0 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована на території Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області в межах населеного пункту с. Щекіне (а.с.12).

Рішення вісімнадцятої сесії сьомого скликання Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області від 22.12.2017 вирішено відмовити ОСОБА_1 в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Зінівської сільської ради в межах населеного пункту с. Щекине Путивльського району Сумської області, у зв'язку з відсутністю містобудівної документації (а.с.14).

На думку суду, вказана відмова відповідача не відповідає вимогам чинного законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Особливості безоплатної передачі земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність врегульовані статтею 118 Земельного кодексу України.

Так, частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни, які зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Згідно з ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Тобто, Земельним кодексом України передбачено вичерпні підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Як вбачається з рішення Зінівської сільської ради від 22.12.2017, відмова позивачу у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки мотивована відсутністю містобудівної документації (а.с.14).

Вказана підстава для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою не передбачена статтею 118 Земельного кодексу України.

Суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено право сільської ради відступати від положень ст.118 Земельного кодексу України, в тому числі не передбачено й прийняття радою рішення про відмову у задоволенні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у зв'язку з відсутністю містобудівної документації.

Тому, у відповідача є обов'язок надати дозвіл позивачу на розроблення проекту землеустрою чи відмовити у наданні такого дозволу, але на законних підставах.

Безпідставним є посилання відповідача у рішенні на положення Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", оскільки дія його регулювання поширюється на об'єкти будівництва. Наявність детальних планів та планів зонування є обов'язковою умовою лише у разі надання земельних ділянок, які будуть використовуватися для розміщення об'єктів будівництва. Проте, позивач просив надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Зінівська сільська рада Путивльського району Сумської області, як суб'єкт владних повноважень, не довела правомірності свого рішення щодо відмови позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення вісімнадцятої сесії Зінівської сільської ради сьомого скликання від 22.12.2017 Про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 , на території Зінівської сільської ради в межах населеного пункту с. Щекине, Путивльського району Сумської області та зобов'язати Зінівську сільську раду Путивльського району Сумської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 30.11.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною орієнтовною площею 2.0 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована на території Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області в межах населеного пункту с. Щекіне і прийняти рішення відповідно до діючого законодавства.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення вісімнадцятої сесії сьомого скликання Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області від 22.12.2017 Про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 , на території Зінівської сільської ради в межах населеного пункту с. Щекине Путивльського району Сумської області.

Зобов'язати Зінівську сільську раду Путивльського району Сумської області (Сумська область, Путивльський район, с. Зінове, вул. Зарічна, 51, код ЄДРПОУ 04388662) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) від 30.11.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною орієнтовною площею 2.0га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована на території Зінівської сільської ради Путивльського району Сумської області в межах населеного пункту с. Щекіне та прийняти рішення відповідно до діючого законодавства.

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя C.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2018
Оприлюднено21.03.2018
Номер документу72827407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/796/18

Рішення від 19.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні