Рішення
від 14.03.2018 по справі 821/267/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/267/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дмитрієвої О.О.,

при секретарі: Пономаренко М.М.,

за участю:

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представників відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області до Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області про визнання протиправним та скасування Наказу № 35 від 05.02.2018 року,

встановив:

Голопристанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області (Голопристанська спецшкола, позивач) звернулась до суду з позовною заявою до Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області (Відділ освіти, відповідач), у якому просить визнати незаконним та скасувати наказ начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради ОСОБА_3 від 05.02.2018 року № 35 "Про проведення службового розслідування у зв'язку зі зверненням на Урядову телефонну "гарячу лінію" ОСОБА_5О.".

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначає, що 05.02.2018 року відділом освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської сільської ради було видано наказ № 35 Про проведення службового розслідування у зв'язку зі зверненням на Урядову телефонну гарячу лінію ОСОБА_5О. . Даним наказом створено комісію у складі: ОСОБА_6, - головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради - голова комісії; ОСОБА_7 - головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради - член комісії та ОСОБА_8 - завідувача методичного кабінету при відділі освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради - член комісії. Наказано комісії у термін до 09.02.2018 року провести службове розслідування по встановленню підстав зменшення дирекцією Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради педагогічного навантаження учителю мистецтва ОСОБА_5, після її повернення із зони АТО у 2016 році та порушень дирекцією закладу Закону України Про загальний військовий обов'язок і військову службу та КЗпП України. За результатами службового розслідування підготувати акт про результати службового розслідування.

Вказує, що даним наказом директору Голопристанської спецшколи наказано підготувати для розгляду комісії наступні документи: пояснювальну записку щодо підстав -педагогічного навантаження учителю мистецтва ОСОБА_5 після її повернення із зони АТО у 2016 році з посиланням на норми діючого законодавства; довідку про педагогічне навантаження учителя ОСОБА_5 у 2016 - 2017 навчальному році; заяву учителя ОСОБА_5 про її згоду (або відмову) працювати на неповне педагогічне навантаження.

Зазначає, що оскаржуваний наказ вважає незаконним, винесеним з грубим порушенням законодавства України та з перевищенням повноважень, а тому він підлягає скасуванню. Пояснює, що за змістом ст.. 259 КЗпП та Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затв. Постановою Кабінетом Міністрів України від 26.04.2016 року №295 здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством та накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення належить до відання виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад. Проте, проведення такої перевірки, зазначеної в наказі від 05.02.2018 року № 35 начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради ОСОБА_3, не відноситься до повноважень відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради. Також виконавчим комітетом Голопристанської міської ради не делеговано повноваження відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради здійснення контролю за додержанням законодавства про працю.

Представники позивача в судове засідання прибули.

Представник директора Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області ОСОБА_9 за договором про надання юридичної допомоги від 12.03.2018р. позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представник Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області в.о. директора школи ОСОБА_2 проти задовлення позовних вимог не заперечувала. Пояснила, що не знайома з оскаржуваним наказом.

Представник відповідача в судове засідання прибув, проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, зазначених у відзиві на адміністративний позов. Вважає, позовні вимоги безпідставними та такими, що не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства. Зазначив, що відповідно до положень ст.. 35 Закону України Про загальну середню освіту та ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування , відповідачем є структурний підрозділ виконавчого комітету Голопристанської міської ради, створений Голопристанською міською радою - відділ освіти, молоді та спорту. Відділ освіти у своїй діяльності керується Положенням про відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області, затв. Рішенням Голопристанської міської ради від 30.11.2016 №334, із змінами затв. 29.12.2017 №615, що розроблений на підставі ОСОБА_10 України, Законів України Про загальну середню освіту , Про місцеве самоврядування та в якому визначено основні завдання, функції, компетенція і права відділу у всіх напрямках його діяльності, порядок призначення начальника відділу, його права і повноваження. Окрім того, начальник відділу освіти, молоді та спорту є посадовою особою місцевого самоврядування, призначений на посаду за результатами конкурсного відбору, при вступі на посаду складав Присягу посадової особи місцевого самоврядування. Таким чином, у рамках реалізації своїх повноважень, у зв'язку з надходженням листа від Урядової телефонної гарячої лінії Державної установи Херсонський обласний контактний центр від 29.01.2018 № П-1213/УР та з метою встановлення фактів і прийняття по ним управлінського рішення, відповідач видав розпорядчий акт - Наказ про проведення службового розслідування. Вважає, такі дії правомірними, оскільки начальник відділу освіти діяв на виконання завдань і функцій, покладених на нього чинним законодавством і Положенням про відділ. При цьому, при виданні спірного Наказу, відповідачем не було допущено порушення вимог чинного законодавства, які би порушували права позивача. Вважає посилання позивача на статтю 259 Кодексу законів про працю України, постанову Кабінету Міністрів України від 26.04.2016 року № 295 хибним, а тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Заслухавши думки представників сторін, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

26.01.2018 року до Урядової гарячої лінії 1545 телефоном звернулась ОСОБА_5 з питання умов праці та трудових відносин: нормування праці, навантаження. Листом від 29.01.2018 року начальник відділу прийому звернень та аналітичної обробки інформації державної установи Херсонський обласний контактний центр звернувся до виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області з проханням розглянути вказане звернення та вжити заходів щодо вирішення порушених питань. Зазначене звернення доручено за резолюцією першого заступника міського голови Голопристанської міської ради негайно розглянути та вжити заходів щодо вирішення порушених питань ОСОБА_3

05.02.2018 року начальником відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області видано наказ №35 Про проведення службового розслідування у зв'язку із зверненням на Урядову телефонну гарячу лінію ОСОБА_5

Даним наказом створено комісію у складі: ОСОБА_6, - головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради - голова комісії; ОСОБА_7 - головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради - член комісії та ОСОБА_8 - завідувача методичного кабінету при відділі освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради - член комісії. Наказано комісії у термін до 09.02.2018 року провести службове розслідування по встановленню підстав зменшення дирекцією Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради педагогічного навантаження учителю мистецтва ОСОБА_5, після її повернення із зони АТО у 2016 році та порушень дирекцією закладу Закону України Про загальний військовий обов'язок і військову службу та КЗпП України. Голові комісії ОСОБА_6 за результатами службового розслідування підготувати ОСОБА_2 про результати проведення службового розслідування. Директору Голопристанської спецшколи ОСОБА_9 підготувати для розгляду комісії наступні документи: пояснювальну записку щодо підстав зменшення педагогічного навантаження учителю мистецтв ОСОБА_5 після її повернення із зони АТО у вересні 2016 року з посиланням на норми діючого законодавства, довідку про педагогічне навантаження учителя ОСОБА_5 у 2016-2017 навчальному році, заяву учителя ОСОБА_5 про її згоду (або відмову) працювати на неповне педагогічне навантаження.

Не погоджуючись із винесенням даного наказу, як такого що винесений відповідачем із перевищенням повноважень та порушенням норм законодавства України, директор Голопристанської спецшколи ОСОБА_9 звернулась до суду за захистом своїх прав шляхом визнання такого наказу незаконним та його скасування.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.

Згідно п.3 ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень ( п. 3 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції станом на день звернення до суду). Компетенція - це сукупність повноважень, прав та обов'язків державного органу, установи або посадової особи, які вони зобов'язані використовувати для виконання своїх функціональних завдань. Під компетенційними спорами розуміються спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління (публічної адміністрації), у тому числі делегованих повноважень. Компетенцію державного органу чи посадової особи становлять їхні повноваження, визначені законом. Внаслідок різного тлумачення законодавства компетенція суб'єктів владних повноважень може перетинатися, внаслідок чого виникає компетенційний спір.

З огляду на викладене, даний спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 ОСОБА_10 України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені ОСОБА_10 та законами України.

Відповідно до ст.. 6 ОСОБА_10 України державна влада здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу і судову, а ст.. 7 Основного Закону встановлює, що в Україні визнається та гарантується місцеве самоврядування.

Повноваження органів місцевого самоврядування містяться у спеціальному законі, що регламентує діяльність, визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до органів місцевого самоврядування відносяться, зокрема виконавчі органи сільської, селищної, міської ради (виконавчі комітети, відділи, управління). Посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Законом України Про загальну середню освіту визначаються правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє вільному розвитку людської особистості, формує цінності правового демократичного суспільства в Україні.

Систему загальної середньої освіти становлять: заклади загальної середньої освіти всіх типів і форм власності, у тому числі для громадян, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації, навчально-виробничі комбінати, позашкільні заклади, науково-методичні установи та органи управління системою загальної середньої освіти, а також професійно-технічні та вищі навчальні заклади I - II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту (ст.. 4 Закону України Про загальну середню освіту ).

Управління системою загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, іншими центральними органами виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади, зазначені у частині другій статті 9 цього Закону, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, обласними, Київською та Севастопольською міською, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, а також органами місцевого самоврядування.

Таким чином, управління Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області здійснюється Відділом освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області.

Судом встановлено, що повноваження Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області закріплені безпосередньо Положенням про відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області, затв. Рішенням Голопристанської міської ради від 30.11.2016 №334, зі змінами затв. 29.12.2017 №615. Повноваження, закріплені зазначеним положенням кореспондується із повноваженнями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у галузі загальної середньої освіти, закріпленими ст.. 37 Закону Україну Про загальну середню освіту .

Так, в розділі II Положення про відділ, який визначає основні завдання відділу, зокрема встановлено наступне: контроль за дотриманням законодавства в галузі освіти, Державного стандарту загальної середньої освіти та вимог Базового компонента дошкільної освіти відповідними навчальними закладами усіх типів і форм власності, розташованими на території міста Гола Пристань; управління навчальними та фізкультурно-спортивними закладами, що є комунальною власністю міської ради, і знаходяться у безпосередньому підпорядкуванні відділу освіти, молоді та спорту; навчально-методичне керівництво та інспектування навчальних закладів, що знаходяться на території міста Голої Пристані і є комунальною власністю, організація їх фінансового забезпечення та зміцнення їх матеріальної бази; координація їх діяльності; забезпечення соціального захисту, охорони життя, здоров'я та захисту прав учасників навчально-виховного процесу в навчальних закладах і відділу освіти, молоді та спорту; виконує інші, передбачені законом повноваження.

Розділом IV Положення про відділ встановлено такі права відділу, зокрема зупиняти (скасовувати) у межах своєї компетенції дію наказів і розпоряджень керівників навчальних та фізкультурно-спортивних закладів, якщо вони суперечать законодавству або видані з перевищенням повноважень; отримувати в установленому порядку від інших виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань; отримувати від підвідомчих закладів, установ та організацій статистичну та бухгалтерську звітність, та іншу інформацію, необхідну для здійснення покладених на відділ освіти, молоді та спорту функцій.

Окрім того, Положенням про відділ встановлено повноваження та права начальника відділу освіти, молоді та спорту. Начальник відділу освіти, молоді та спорту, серед іншого видає у межах компетенції відділу накази, організовує контроль за їх виконанням; призначає на посаду та звільняє з посади керівників навчальних закладів та закладів фізичної культури і спорту на конкурсній основі із укладанням контрактів; приймає рішення щодо їх заохочення, преміювання, надання доплати та надбавки, притягнення до дисциплінарної відповідальності, відповідно до діючого законодавства. Має право представляти інтереси відділу освіти, молоді та спорту в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях, судових та інших органах з питань, що належать до його компетенції; одержувати в установленому порядку від органів місцевого самоврядування, органів державної влади, підприємств, установ, організацій інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього обов'язків.

Законодавство України про загальну середню освіту базується на ОСОБА_10 України і складається з Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_3 України.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про освіту районні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; планують та забезпечують розвиток мережі закладів дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; планують та забезпечують розвиток мережі закладів профільної середньої освіти академічного спрямування (міські ради міст з населенням більше 50 тисяч - самостійно; міські ради міст з населенням менше 50 тисяч - за погодженням з обласною радою); мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх; закріплюють за закладами початкової та базової середньої освіти територію обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами); забезпечують доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території, та вживають заходів для забезпечення потреби у дошкільній та позашкільній освіті; забезпечують та фінансують підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних); ведуть облік дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; забезпечують рівні умови розвитку закладів освіти всіх форм власності; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

За змістом глави 2 Закону України Про місцеве самоврядування виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють, зокрема делеговані повноваження у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту та, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.

Суд звертає увагу позивача, постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року №295 рекомендовано міським радам міст обласного значення та сільським, селищним, міським радам об'єднаних територіальних громад під час здійснення повноважень, передбачених частиною третьою статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуватися цією постановою.

За змістом ч. 3 ст. 34 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено що до відання виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад, крім повноважень, визначених пунктом "б" частини першої цієї статті, належать:

1) здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;

2) накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством.

Враховуючи викладене, судом встановлена наявність компетенції Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області на видання наказів в межах своїх повноважень стосовно Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області, зокрема з питання проведення службового розслідування щодо педагогічного навантаження (з питання додержання законодавства про працю). А тому висновок позивача щодо відсутності необхідної компетенції відділу освіти на винесення оскаржуваного наказу з посиланням на ст.. 259 КЗпПУ та Порядок здійснення державного контролю за Додержанням законодавства про працю, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року №295 є помилковим.

У відповідності до ч. 2 ст. 6 ОСОБА_10 України органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією ОСОБА_10 межах і відповідно до законів України, визначається і діє принцип верховенства права. ОСОБА_10 України є нормами прямої дії.

Відповідно до ст. 19 ОСОБА_10 України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений ОСОБА_10 та законами України.

Враховуючи вищевикладене, суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, заслухавши пояснення представників сторін вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки вони необґрунтовані та хибні, відзив представника відповідача відповідає вимогам чинного законодавства, а його дії вчинені відповідно до наданих йому повноважень.

Керуючись статями 72-77, 241-246, 262 КАС України, суд

вирішив :

Позовні вимоги Голопристанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів філологічного та природничо-математичного циклів Голопристанської міської ради Херсонської області (код ЄДРПОУ 24952840, м. 75600, Херсонська область, місто Гола Пристань, вулиця 1 Травня, будинок 21) залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 20 березня 2018 р.

Суддя Дмитрієва О.О.

кат. 12.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2018
Оприлюднено21.03.2018
Номер документу72827599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/267/18

Ухвала від 03.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 18.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 14.03.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дмитрієва О.О.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дмитрієва О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні