Рішення
від 12.03.2018 по справі 822/3415/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/3415/17

РІШЕННЯ

іменем України

12 березня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д.,

за участі:секретаря судового засідання Троян О.А. представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 представника відповідача - ОСОБА_3 представника третьої особи - ОСОБА_4 розглянув адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Лісогринівецька сільська рада про застосування заходів реагування,

ОСОБА_5 ОСОБА_6 СТОРІН

1. Позивач звернувся з позовом до Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Лісогринівецька сільська рада про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради, який розташований за адресою : Хмельницька область, Хмельницький район, с. Гнатівці, вул. Центральна, буд. 32 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у акті складеному за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №504 від 24.11.2017 року.

2. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що посадовими особами позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території, будівель та споруд було здійснено позапланову перевірку Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради.

3. За результатами її проведення контролюючий орган виявив ряд порушень вимог галузевих нормативно-правових актів та склав ОСОБА_1 перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №504 від 24.11.2017 року. Зважаючи на те, що відповідач не усунув виявлені порушення, а подальша експлуатація Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради із виявленими порушеннями створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведенню робіт з евакуації людей і як наслідок створює загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з даним позовом.

4. Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, пояснили, що хоча відповідачем усунено порушення, зазначені в пунктах 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, однак залишаються невиконаними п.4, 5, 8. Просили позов задовольнити.

5. Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позов. Пояснила суду, що порушення, які зафіксовані в акті перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №504 від 24.11.2017 року, відповідачем не ігноруються та усуваються. Вказала, що майже всі порушення, зафіксовані у акті перевірки усунені відповідачем, станом на дату судового розгляду, усунуто.

6. Крім того, зауважила, що Гнатовецький дошкільний навчальний заклад "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради фінансується за рахунок бюджетних коштів Лісогринівецької сільської ради. У зв'язку з закінченням бюджетного року та відсутністю коштів на відповідні витрати, усунути всі вказані в акті перевірки порушення до кінця 2017 року було неможливо.

7. Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Лісогринівецької сільської ради проти задоволення позовних вимог заперечила, так як відповідач усунув більшість недоліків виявлених за результатами здійснення перевірки позивачем, а на виконання інших заходів необхідні кошти, які закладенні Лісогринівецькою сільською радою в бюджет на 2018 рік.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.

8. Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.01.2018 відкрито провадження в даній справі та призначено до розгляду справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 08.02.2018 р. о 11:00 год.

9. 08.02.2018 розгляд справи було відкладено у зв'язку з неявкою представника відповідача на 21.02.2018.

10. 21.02.2018 судом до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Лісогринівецьку сільську раду, та оголошено перерву до 12.03.2018 для подачі додаткових доказів та забезпечення явки представника відповідача в судове засідання.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

11. В період з 20.11.2017 року по 24.11.2017 року, посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області на підставі наказу від 27.09.2017 №550, посвідчення на проведення перевірки від 27.09.2017 №7250, було проведено позапланову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства, вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки території, приміщень, будівель та споруд Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради.

12. Перевіркою встановлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 0210.2012, Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту", затверджених Наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 року № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року (зі змінами), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за №1006/14273, Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1200, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2013 року № 444 (далі - Порядок № 444).

13. За наслідками проведеної позивачем перевірки складено ОСОБА_1 №504 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки дошкільного навчального закладу "Дзвіночок", Хмельницький район, с. Гнатівці, вул. Центральна, буд. 32 від 24.11.2017 року (далі - акт перевірки), яким встановлений ряд порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме :

п.1. Приміщення не обладнано системою пожежної сигналізації (розділ V п. 1.2 НАПБ А.01.001-2014 п. 8.1. додаток А, таблиця А1 ДБН В.2.5-56:2014);

п.2. Не забезпечено працівників засобами колективного та індивідуального захисту (cт. 20 Кодекс цивільного захисту України, cт. 2 Постанова КМУ № 1200);

п.З. Приміщення не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 1-го типу ( НАПБ А.01.001-2014 Розділ V п.1.2, ДБН В.2.5-56:2014 п. 5.1 таблиця Б1);

п.4. Дерев'яні конструкції не оброблені вогнезахисним розчином (Розділ III, п.2.5 НАПБ А.01.001-2014);

п.5. Будівля не захищена від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до ДСТУ Б В.2.5-38:2008 (Розділ VII п.1.21 НАПБ А.01.001-2014);

п.6. Об'єкт не забезпечено достатньою кількістю води для цілей пожежогасіння (Розділ V, п.2.1 НАПБ А.01.001-2014);

п.7. Допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах в горищному приміщенні (розділ III п.2.3. НАПБ А.01.001- 2014);

п.8. Посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях" (Розділ II, п.16 НАПБ А.01.001-2014);

п.9. Електрощити, оснащити схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаними значеннямномінального струму апарата захисту (Розділ IV п.1.6. НАПБ А.01.001-2014);

п.10. З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконані за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (Розділ IV п.1.6. НАПБ А.01.001-2014);

п.11. Для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння встановити вказівні знаки згідно з ДСТУ IS06309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (Розділ V п.3.10 НАПБ А.01.001-2014);

п.12. Пожежний щит в підвалі не укомплектований немеханізованим пожежним інструментом (Розділ V п.3.11 НАПБ А.01.001-2014);

п.13. Не вивішено на видному місці інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії) (п.4.5.5 Наказу МНС України від 15.08.2007 р. №557);

п.14. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (Розділ IV, п.1.8 НАПБ А.01.001-2014);

п.16. Горище захаращене сторонніми предметами (Розділ III, п.2.12 НАПБ А.01.001-2014).

14. Позивач, керуючись нормами Кодексу цивільного захисту України, звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради, який розташований за адресою : Хмельницька область, Хмельницький район, с. Гнатівці, вул. Центральна, буд. 32 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у акті перевірки.

ІV. ОЦІНКА СУДУ.

15. Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697, є обов'язковими для виконання всіма центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від виду їх діяльності та форм власності), посадовими особами та громадянами.

16. Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

17. За змістом частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VI (далі - Кодекс), у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

18. В силу частини 1 статті 70 Кодексу підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

19. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу).

20. Отже, обов'язковою передумовою для застосування судом заходів реагування шляхом повного або часткового зупинення експлуатації Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради є існування таких порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на об'єкті, які створюють загрозу здоров'ю та життю людей.

21. Судом встановлено, а учасниками справи визнано та підтверджено, що пункти 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 порушень, зафіксованих в акті перевірки, виконані позивачем повністю.

22. Частиною 1 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України) встановлено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

23. Оскільки, сторонами в наданих поясненнях визнано виконання пунктів 1 - 3, 6 - 7, 9 - 16 акту перевірки, у суду немає сумніву щодо достовірності цих обставин, а тому вони не підлягають доказуванню.

24. У період часу з 06.03.2018 по 07.03.2018 позивачем проведено позапланову перевірку, за результатами якої встановлено фактичне виконання приписів попереднього акту щодо усунення порушень зазначених в пунктах 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.

25. Невиконаними залишилися наступні порушення :

- Дерев'яні конструкції не оброблені вогнезахисним розчином;

- Будівля не захищена від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

- Посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях" (акт перевірки складений за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №7 від 07.03.2018).

26. Подана виписка з протоколу засідання бюджетної комісії з питань бюджету, фінансів, соціально - економічного розвитку та регламенту №29 від 01.02.2018, виписка з пояснювальної записки до місцевого бюджету Лісогринівецької сільської ради на 2018 рік свідчать про вжиття заходів щодо виконання пунктів 4, 5 акту перевірки.

27. Також в березні 2018 року заплановане періодичне навчання завідуючою дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради ОСОБА_3, за результатами проходження якого буде виконано пункт 8 акту перевірки.

28. Вищезазначене підтверджує той факт, що відповідач намагається вжити усі можливі дії на усунення порушень.

29. Суд також враховує, що повне зупинення експлуатації Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради фактично унеможливить усунення порушень, які залишились невиконаними

30. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

31. Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

32. З урахуванням вищевикладеного суд дійшов висновку про усунення Гнатовецьким дошкільним навчальним закладом "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради переважної більшості порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме порушень, які безпосередньо створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей (працівникам установи, дітям і особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі). При цьому, відповідач продовжує усувати зафіксовані актом перевірки порушення, про що свідчать надані суду докази.

33. З огляду на те, що застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради є крайнім заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, суд вважає, що підстав для задоволення позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду немає.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м. Хмельницький, 29000, код ЄДРПОУ 38662200) до Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради (вул. Центральна, буд. 32, с. Гнатівці, Хмельницького району, Хмельницької області, 31324, код ЄДРПОУ 36195900), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Лісогринівецька сільська рада (вул. Центральна, буд. 4, с. Лісові Гринівці, Хмельницького району, Хмельницької області, 31340, код ЄДРПОУ 04403717) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації Гнатовецького дошкільного навчального закладу "Дзвіночок" Лісогринівецької сільської ради - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 16 березня 2018 року

Головуючий суддя /підпис/ ОСОБА_7

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2018
Оприлюднено21.03.2018
Номер документу72828120
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3415/17

Рішення від 12.03.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні