ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 березня 2018 року № 826/13168/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Катющенка В.П., суддів: Кармазіна О.А., Скочок Т.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Спецмебліпостач" до про Державної фіскальної служби України визнання протиправним та скасування рішення, В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю ''Спецмебліпостач'' (далі - ТОВ ''Спецмебліпостач'') звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 31.08.2017 № 128708/41077420 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.07.2017 № 26 на загальну суму 135807,00 грн, у тому числі ПДВ 22634,50 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірне рішення відповідача є протиправним та підлягає скасуванню. Стверджує, що на виконання умов договору від 30.03.2017 № 3003 позивач виписав ТОВ ''Варда Спецбуд Монтаж'' податкову накладну від 28.07.2017 № 25 на суму поставлених товарів у розмірі 135807,00 грн, з урахуванням податку на додану вартість. Указана податкова накладна була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте реєстрація останньої була зупинена. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 28.07.2017 № 25 став висновок контролюючого органу про відповідність останньої критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року N 567 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за N 753/30621. Вважає, що наведені доводи контролюючого органу суперечать підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки у квитанціях не вказано ні конкретного виду критерію, ні переліку документів, які необхідно надати платнику податків для підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної. Стверджує, що на виконання підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України позивачем було направлено на адресу відповідача документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній від 28.07.2017 № 25, а саме: пояснення та копії первинної документації. Разом з тим, рішенням від 31.08.2017 відповідач відмовив у реєстрації податкової накладної від 28.07.2017 з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. Указану підставу позивач вважає формальною та необґрунтованою, тому просить суд скасувати спірне рішення.
Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.10.2017 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні на 17.01.2018.
Позивач у судове засідання не прибув, 20.12.2017 засобами поштового зв'язку направив до суду клопотання про розгляд справи без участі його представника.
Відповідач у судове засідання 17.01.2018 не забезпечив явку уповноваженого представника, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позовну заяву до суду не направив.
Враховуючи, що у судове засідання не прибули представники учасників справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
30.03.2017 між ТОВ "Варда Спецбуд Монтаж" (Підрядник) та ТОВ "Спецмебліпостач" (Субпідрядник) укладено договір № 3003, за умовами якого Субпідрядник зобов'язується на власний ризик, власними та залученими силами і засобами виконати у відповідності до умов цього договору комплекс робіт по виготовленню, постачанню та встановленню комплектів меблів, устаткування та інвентарю на об'єкті Підрядника за адресою: ліцей на ділянці № 13 в 6-му мікрорайоні житлового масиву "Осокорки-Північні" у Дарницькому районі м. Києва, а Підрядник зобов'язується прийняти цю роботу та оплатити вартість поставлених на об'єкт комплектів меблів, устаткування та інвентарю (Матеріали) та виконаних Субпідрядником робіт по їх встановленню (а.с. 33-36).
Специфікацією до договору сторони визначили конкретний перелік матеріалів, поставку та установлення яких повинен забезпечити Субпідрядник (а.с. 62-76).
На виконання умов договору від 30.03.2017 № 3003 та відповідно до податкової накладної від 28.07.2017 № 25 ТОВ "Спецмебліпостач" реалізувало ТОВ "Варда Спецбуд Монтаж" матеріали на суму 135807,00 грн, а саме: комплект стендів настінних для кабінету географії (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету математики (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету історії України (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету української мови та літератури (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету світової літератури (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету всесвітньої історії (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету хімії (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету фізики (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету біології (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету інформатики (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету ДПЮ (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); вогнегасники порошкові (код згідно УКТ ЗЕД: 8424); вогнегасники вуглекислотні з кріпленням до стіни (код згідно УКТ ЗЕД: 8424)(а.с. 23-24).
З квитанції № 1 вбачається, що 14.08.2017 реєстрацію зазначеної податкової накладної від 28.07.2017 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 3926. Підприємству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН (а.с. 25).
На виконання зазначених вимог, 23.08.2017 позивачем було подано до контролюючого органу пояснення № 36 та відповідні первинні документи, на які посилався у поясненнях останній (а.с. 26). Позивач зазначив, що поставлений ним товар згідно УКТ ЗЕД: 3926 ТОВ "Варда Спецбуд Монтаж" згідно податкової накладної № 25 від 28.07.2017 ТОВ "Спецмебліпостач" придбало у ТОВ "Науковий центр "Європейська Дидактика". Невідповідність обсягу продажу обсягам постачання пояснюється тим, що податкова накладна ТОВ "Науковий центр "Європейська Дидактика" зареєстрована 15.08.2017, тобто пізніше, ніж податкова накладна № 25 від 28.07.2017.
31.08.2017 відповідачем прийнято рішення № 128708/41077420 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.07.2017 № 25. Мотивуючи прийняте рішення, відповідач зазначив про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 27).
Вважаючи рішення відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з:
постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Наведена норма кореспондується з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, відповідно до якої реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зі змісту квитанції № 1 від 14.08.2017 вбачається, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 28.07.2017 № 25 стала відповідність останньої пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 N 567 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 753/30621 (далі - Критерії) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 N 567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 754/30622, затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік).
Відповідно до пункту 1 Переліку вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року N 567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З системного аналізу наведених правових норм вбачається, що у разі виявлення контролюючим органом відповідності податкової накладної пункту 6 Критеріїв, останній зобов'язаний чітко вказати, якому саме з критеріїв відповідає податкова накладна та вказати конкретний перелік документів, який необхідно надати платнику податків для прийняття ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.
Разом з тим, суд констатує, що квитанція № 1 від 14.08.2017 про зупинення реєстрації податкової накладної містить загальне посилання на пункт 6 Критеріїв, без зазначення конкретного виду критерію. У свою чергу, відсутність чіткого визначення відповідачем критерію позбавляє платника податків можливості встановити, які саме документи необхідно надати контролюючому органу для прийняття останнім рішення про реєстрацію податкової накладної.
Так, з матеріалів справи вбачається, що згідно видаткової накладної від 28.07.2017 № 718-9 позивач придбав у ТОВ "Науковий центр "Європейська Дидактика" комплект стендів настінних для кабінету географії (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету математики (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету історії України (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету української мови та літератури (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету світової літератури (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету всесвітньої історії (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету хімії (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету фізики (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету біології (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету інформатики (код згідно УКТ ЗЕД: 3926); комплект стендів настінних для кабінету ДПЮ (код згідно УКТ ЗЕД: 3926).
Вартість придбаного товару повністю оплачена позивачем, що підтверджується платіжним дорученням № 60 від 19.07.2017 (а.с. 88).
Придбаний товар у ТОВ "Науковий центр "Європейська Дидактика" був реалізований позивачем ТОВ ''Варда Спецбуд Монтаж'' на підставі податкової накладної № 25 від 28.07.2017.
У поясненнях, поданих 23.08.2017 до контролюючого органу позивач зазначив, що невідповідність обсягу постачання обсягам придбання пояснюється тим, що ТОВ "Науковий центр "Європейська Дидактика" пізніше зареєструвало податкову накладну, виписану за фактом продажу позивачу товару на підставі видаткової накладної від 28.07.2017 № 718-9.
Разом з тим, контролюючим органом не було надано правової оцінки доводам позивача, а встановлені судом обставини повністю спростовують доводи контролюючого органу про невідповідність обсягів постачання позивача обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 3926.
Крім того, на момент прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у розпорядженні відповідача були наявні усі первинні документи, які спростовують виявлену ним розбіжність.
Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Положеннями пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 N 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" передбачено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
З системного аналізу наведеної правової норми вбачається, що у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної повинна бути зазначена чітка підстава відмови.
Натомість, зі змісту оскаржуваного рішення відповідача взагалі неможливо встановити, що саме слугувало підставою для його прийняття, а саме: чи надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства, чи надані документи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Встановлені обставини свідчать про невідповідність рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної критеріям правомірності, встановлених частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Оскільки позивачем у передбачений чинним законодавством спосіб було надано контролюючому органу належні документи на підтвердження правомірності формування податкової накладної від 28.07.2017 № 25, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування рішення відповідача від 31.08.2017 № 128708/41077420 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецмебліпостач" від 28.07.2017 № 25, оскільки останнє не ґрунтується на вимогах чинного законодавства України та суперечить встановленим у ході судового розгляду справи обставинам.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Керуючись статтями 9, 14, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецмебліпостач" (14013, м. Чернігів, пр-т Перемоги, 119, офіс 11, ідентифікаційний код 41077420) задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 31.08.2017 № 128708/41077420 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецмебліпостач" від 28.07.2017 № 25.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецмебліпостач" 1600,00 грн сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Головуючий суддя В.П. Катющенко
Судді О.А. Кармазін
Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2018 |
Оприлюднено | 21.03.2018 |
Номер документу | 72829768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Катющенко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні