Справа № 676/3470/17
Номер провадження 2/676/203/18
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2018 року м. Кам'янець - Подільський
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
в складі: головуючого-судді Бондаря О.О.
за участю секретаря судового засідання Маневич І.В.
прокурора Рибіцька Л.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за позовом Заступника керівника Кам'янець - Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави до Жванецької сільської ради , ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради, -
ВСТАНОВИВ :
Заступник керівника Кам'янець - Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави до ОСОБА_2 сільської ради , ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_2 сільської ради № 10 від 29 червня 2016 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) с.Малинівці гр.ОСОБА_1 .
Судом в зв'язку з ліквідацією ОСОБА_2 сільської ради та створенням об'єднаної територіальної громади , яка є правонаступником , судом до участі в справі було замінено неналежного відповідача ОСОБА_2 сільську раду на Жванецьку сільську раду.
Позовні вимоги обґрунтовує тими обставинами , що рішенням ОСОБА_2 сільської ради № 10 від 29 червня 2016 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) с.Малинівці ОСОБА_1 відповідачу ОСОБА_1 було передано в приватну власність земельну ділянку площею 0,1200 га для ведення садівництва в межах села Малинівці Кам'янець - Подільського району , яка розташована в межах природоохоронної зони річки Дністер.
В судовому засіданні прокурор Рибіцька Л.П. підтримав позов посилаючись на ті ж обставини.
В судове засідання відповідач ОСОБА_1 не з'явився, письмовий відзив суду не подав.
Представник Жванецької сільської ради в судове засідання не з'явився, подав суду заяву про слухання справи у його відсутності, в задоволенні позову просить суд врахувати , що ОСОБА_1 приймав участь в антитерористичній операції.
Заслухавши прокурора , вивчивши матеріали справи в повному об'ємі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що рішенням рішення ОСОБА_2 сільської ради № 10 від 29.06.2016 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) с.Малинівці гр.ОСОБА_1 , на підставі якого ОСОБА_1 передано у приватну власність земельну ділянку, площею 0,1200 га, для ведення садівництва, що розташована в межах населеного пункту с.Малинівці Кам'янець-Подільського району, кадастровий номер : земельної ділянки: 6822481300:05:007:0083 .
Државним реєстратором Кам'янець - Подільської райдержадміністрації , індексний номер : 30429135 від 13 липня 2016 року проведено реєстрацію за ОСОБА_1 право власності на земельну ділянку кадастровий номер: 6822481300:05:007:0083 .
З листа Новодністровського регіонального управління водних ресурсів та експлуатації Дністровського водосховища від 05 травня 2017 року № 92 вбачається, що за результатами співставлення проектної документації водоохоронної зони Дністровського водосховища з даними Публічної кадастрової карти України вбачається, що земельна ділянка кадастровий номер : 6822481300:05:007:0083 знаходиться в межах прибережної смуги Дністровського водосховища.
Відповідно до пунктів 5, 10 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 року N 486 розміри і межі водоохоронних зон визначаються проектом на основі нормативно технічної документації, а на землях міст і селищ міського типу розмір водоохоронної зони, як і прибережної захисної смуги, встановлюється відповідно до існуючих на час встановлення водоохоронної зони конкретних умов забудови.
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок підлягають обов'язковій державній експертизі, зокрема проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок водного фонду, оздоровчого та рекреаційного призначення.
З огляду на системний аналіз положень вищенаведених норм законодавства при наданні в користування земельних ділянок навколо водних об'єктів, у разі відсутності землевпорядної документації (документації із землеустрою, проекту землеустрою) та встановлених у натурі (на місцевості) меж щодо прибережних захисних смуг водних об'єктів, збереження водних об'єктів повинно бути досягнуто шляхом урахування нормативних розмірів прибережних захисних смуг, установлених статтею 88 ВК України, та орієнтовних розмірів і меж водоохоронних зон, що визначаються відповідно до Порядку, з урахуванням конкретної ситуації. Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом України при розгляді справи № 6-155цс14.
Відповідно до ст.. 88 Водного кодексу України Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів. Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.
Відповідно до ст.. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Частинами першою та другою статті 116 ЗК України визначено, що громадяни і юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом (частина перша статті 126 ЗК України).
Таким чином, державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов'язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки.
Згідно із частиною третьою статті 152 ЗК України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.
Враховуючи, що рішенням ОСОБА_2 сільської ради № 10 від 29.06.2016 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) с.Малинівці гр.ОСОБА_1 , на підставі якого ОСОБА_1 передано у приватну власність земельну ділянку, площею 0,1200 га, для ведення садівництва, що розташована в межах населеного пункту с.Малинівці Кам'янець-Подільського району, кадастровий номер : земельної ділянки: 6822481300:05:007:0083 підлягає скасуванню, яка знаходиться в межах прибережної смуги Дністровського водосховища, дане рішення підлягає визнанню незаконним та скасуванню.
Відповідно до ст.. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Враховуючи, що ОСОБА_1 передано земельну ділянку в зв'язку з проходженням військової служби в зоні антитерористичної ситуації , він має статус учасника бойових дій і відповідно до п. 12, 13 ст. 5 Закону України Про судовий збір звільнений від сплати судового збору. то з нього не підлягає стягненню судовий збір в сумі 800 гривень , з державного бюджету платнику судового збору підлягає поверненню судовий збір в сумі 800 гривень.
На підставі викладеного, керуючись ст.. 258 - 260, 263 - 265 ЦПК України, ст.. 16, 21 ЦК України, ст.. 116, 126 ,79 Земельного кодексу України, ст.. 88 Водного кодексу України , суд, -
Вирішив :
Позов Заступника керівника Кам'янець - Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави до Жванецької сільської ради ( с. Жванець Кам'янець - Подільського району , вул.Центральна, 57 , код ЄДРПОУ 04404036) , ОСОБА_1 (с. Гринчук Кам'янець - Подільського району , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) , про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення ОСОБА_2 сільської ради № 10 від 29.06.2016 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) с.Малинівці гр.ОСОБА_1 , на підставі якого ОСОБА_1 передано у приватну власність земельну ділянку, площею 0,1200 га, для ведення садівництва, що розташована в межах населеного пункту с.Малинівці Кам'янець-Подільського району, кадастровий номер : земельної ділянки: 6822481300:05:007:0083.
Стягнути з Жванецької сільської ради ( с. Жванець Кам'янець - Подільського району , вул.Центральна, 57 , код ЄДРПОУ 04404036) на користь Прокуратури Хмельницької області (29000. провулок Військоматський, 3 місто Хмельницький, код ЄДРПОУ 02911102) судовий збір в сумі 800 гривень. 00 коп.
Повернути з державного бюджету Прокуратурі Хмельницької області (29000, провулок Військоматський, 3 місто Хмельницький, код ЄДРПОУ 02911102) судовий збір в сумі 800 гривень. 00 коп. , сплачений згідно платіжного доручення від 30 червня 2017 року за № 1202.
На рішення може бути подана апеляційна скарга на протязі 30 днів з дня виготовлення повного рішення.
Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.. 273 ЦПК України.
Суддя Кам'янець-Подільського міськрайонного суду Бондар О.О
Суд | Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2018 |
Оприлюднено | 21.03.2018 |
Номер документу | 72846038 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Бондар О. О.
Цивільне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Бондар О. О.
Цивільне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Бондар О. О.
Цивільне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Бондар О. О.
Цивільне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Бондар О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні