ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/35
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 лютого 2018 року 18:35 № 826/14627/17
За позовом ОСОБА_1
до Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Скульської Тетяни Анатоліївни
3-я особа Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "АРТ ХАУС"
про визнання протиправними та скасування рішень від 21.09.2016 року
Суддя О.В.Головань
Секретар Б.О.Литвин
Представники:
Від позивача: ОСОБА_4 - п/к (дов. 31.10.17 р.)
Від відповідача: Жалнін С.В. - п/к (дов. від 12.12.16 р.)
Від 3-ї особи: не з'яв.
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про визнання протиправними та скасування прийнятих державним реєстратором - приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Скульською Тетяною Анатоліївною -
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер 31505410 від 21.09.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісце (гараж) загальною площею 15, 5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1, гараж 1;
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер 31505348 від 21.09.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісце (гараж) загальною площею 15, 5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1, гараж 2;
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер 31505260 від 21.09.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісце (гараж) загальною площею 15, 5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1, гараж 3;
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер 31505194 від 21.09.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісце (гараж) загальною площею 15, 5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1, гараж 4;
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер 31505132 від 21.09.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісце (гараж) загальною площею 15, 5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1, гараж 5;
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер 31505038 від 21.09.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісце (гараж) загальною площею 15, 5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1, гараж 6.
В судовому засіданні 26.02.18 р. оголошено резолютивну частину рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "АРТ ХАУС" (код 39215018; 03069, м. Київ, вул. Лисичанська, 29) зареєстроване в якості юридичної особи 15.05.14 р., є балансоутримувачем багатоквартирного житлового будинку АДРЕСА_1 згідно акту приймання-передачі будинку в оперативне управління від 22.12.14 р.
Вказаний будинок введено в експлуатацію згідно декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Інспекцією ДАБІ у м. Києві 01.03.13 р.
Згідно вказаної декларації у будинку є 9 машиномісць загальною площею 203 кв.м.
Згідно протоколу №3 загальних зборів ОСББ "АРТ ХАУС" від 18.03.16 р. одним з питань порядку денного було прийняття на баланс ОСББ паркомісць для вирішення питання їх подальшого використання. Рішення прийняте.
В подальшому ОСББ "АРТ ХАУС" звернулося до державного реєстратора - приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Скульської Тетяни Анатоліївни з заявами про державну реєстрацію прав власності на 6 паркомісць.
Рішеннями про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) від 22.08.16 р. про реєстрацію права власності за ОСББ "АРТ ХАУС" на машиномісця (гаражі) загальною площею 15, 5 кв.м. кожен, за адресою: АДРЕСА_1, за ОСББ зареєстровано права власності на вказані паркомісця, про що внесено відповідні записи до державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
В Реєстрі в якості підстави виникнення права власності вказано акт приймання-передачі будинку в оперативне управління від 22.12.14 р. ОСББ "АРТ ХАУС".
Позивач - ОСОБА_1 - вважає вказані рішення протиправними та просить їх скасувати з таких підстав.
Позивач є членом ОСББ "АРТ ХАУС", зареєстрований та проживає в житловому будинку АДРЕСА_1.
Після отримання інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно (інформаційна довідка від 10.11.17 р.) позивач дізнався про реєстрацію права власності на паркомісця за ОСББ.
Позивач зазначає, що вказані реєстрація проведена з порушенням вимог законодавства, оскільки з вказаної довідки неможливо встановити, яким чином державний реєстратор провів державну реєстрацію.
Відповідач - державний реєстратор - приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Скульська Тетяна Анатоліївна - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Підземний гараж є об'єктом нерухомого майна, речові права на який можуть бути зареєстровані в державному реєстрі прав; з заявами про державну реєстрацію звернулося ОСББ як представник власників спільного майна багатоквартирного будинку, яким було надано технічні паспорти на паркомісця, акт приймання-передачі будинку в оперативне управління від 22.12.14 р., державного акту на право власності на земельну ділянку, лист про присвоєння поштової адреси, декларацію про готовність об'єкта до експлуатації.
Наданих заявником документів достатньо для реєстрації права власності на них, і підстави для відмови у вчиненні реєстраційних дій відсутні.
3-я особа - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "АРТ ХАУС" - надав пояснення щодо позовних вимог, у яких проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що право власності на паркомісця зареєстроване згідно вимог законодавства.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно п. 1 ч. 1, 3 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: 1) спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Адміністративні суди не розглядають позовні вимоги, які є похідними від вимог у приватно-правовому спорі і заявлені разом з ними, якщо цей спір підлягає розгляду в порядку іншого, ніж адміністративне, судочинства і знаходиться на розгляді відповідного суду.
В той же час, згідно ч. 1 ст. 19 ЦПК України суди розглядають в порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Зміст вказаних положень законодавства свідчить про те, що адміністративний суд не розглядає вимоги про оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного реєстратора лише у випадках, коли вони є похідними від вимог у приватно-правовому спорі; на наявність первісного спору щодо права власності чи іншого речового права на майно, у зв'язку з яким заявляються вимоги про реєстрацію або облік прав на майн, свідчить і зміст ч. 1 ст. 19 ЦПК України.
В даному випадку у суду відсутні докази наявності спору про майно, оскільки позивач не заявляв в будь-якому іншому провадженні вимоги про визнання права власності на майно, тоді як для застосування ч. 1 ст. 19 ЦПК України має існувати саме судовий спір, а не просто існувати конфліктна ситуація щодо майна.
При зверненні до суду позивачем подано клопотання про визнання причин пропущення строку звернення до суду, оскільки він звернувся до суду 13.11.17 р., а оскаржувані рішення прийнято 22.08.16 р.
Ознайомившись з клопотанням, суд зазначає наступне.
Суду не надано доказів отримання позивачем інформації про прийняття оскаржуваних рішень, починаючи з 22.08.16 р., відповідно, немає підстав відраховувати строк звернення до суду з дати прийняття оскаржуваних рішень згідно ч. 2 ст. 122 КАС України.
У суду відсутні підстави для того, щоб ставити під сумнів твердження позивача про отримання ним відповідної інформації з інформаційної довідки від 10.11.17 р.
Щодо позовних вимог по суті суд зазначає наступне.
Згідно Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції станом на 22.08.16 р.) -
державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст.2);
У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення (ст. 5);
Державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (ст. 18);
У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав (ст. 24).
Згідно п. 41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.15 р. №1127 (в редакції станом на 22.08.16 р.) -
Для державної реєстрації права власності на новозбудований об'єкт нерухомого майна подаються: 1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта (крім випадків державної реєстрації права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі та споруди, прибудови до них, побудовані до 5 серпня 1992 р.); 2) технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна; 3) документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси (крім випадків надання відомостей про кадастровий номер земельної ділянки, на якій розташований індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинки); 4) письмова заява співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об'єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що перебуває у спільній частковій власності); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
В даному випадку для реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна - машиномісця (гаражі) - надано: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта - декларація про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрована Інспекцією ДАБІ у м. Києві 01.03.13 р.; технічні паспорти на машиномісця від 01.07.16 р.; документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси - лист Солом'янської РДА у м. Києві від 11.04.13 р. №108/06-В-455; а також акт приймання будинку в оперативне управління ОСББ від 22.12.14 р.
Вказаних документів достатньо для задоволення поданих ОСББ заяв та прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо вказаного нерухомого майна.
Окремо суд зазначає, що згідно ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Згідно ст. 1, 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Щодо подальшого використання вказаного спільного майна співвласниками прийнято рішення згідно протоколу №3 загальних зборів ОСББ "АРТ ХАУС" від 18.03.16р.
Таким чином, до відповідача за вчиненням реєстраційної дії звернулася належна особа.
Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем надано документи, на підставі яких прийнято оскаржувані рішення з посиланням на застосовані положення законодавства.
Згідно ч. 4 ст. 246 КАС України у мотивувальній частині рішення зазначаються: 3) мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову; 7) мотиви, з яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суд, відмовляючи у позові, дійшов висновку, що оскаржуване рішення, дія чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень визнано судом таким, що вчинено відповідно до вимог ч. 2 статті 2 цього Кодексу.
У позовній заяві позивачем з посиланням на інформаційну довідку від 10.11.17р. з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (інформаційна довідка від 10.11.17 р. зазначається про те, що вказана реєстрація проведена з порушенням вимог законодавства, оскільки з вказаної довідки неможливо встановити, яким чином державний реєстратор провів державну реєстрацію, тоді як в Реєстрі в якості підстави виникнення права власності вказано акт приймання-передачі будинку в оперативне управління від 22.12.14 р. ОСББ "АРТ ХАУС".
Інших підстав для визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень позивачем не зазначено.
З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про прийняття оскаржуваних рішень на порушення законодавства, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 357-262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити.
2. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 12.03.18 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2018 |
Оприлюднено | 22.03.2018 |
Номер документу | 72860491 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні