Рішення
від 21.03.2018 по справі 635/5500/17
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/5500/17

Провадження № 2-а/635/9/2018

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 березня 2018 року с.Покотилівка

Харківський районний суд Харківської області у складі:

Головуючого судді - Караченцева І. В.

при секретарі - Ус Ю. В. ,

учасники справи:

Позивач - Харківська місцева прокуратура №6 Харківської області, адреса місцезнаходження: м. Харків, Григорівське шосе, 52.

Відповідач - Височанська селищна рада Харківського району Харківської області

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Височанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області - , адреса місцезнаходження: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вул. Дружби, 45.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - комунальний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , адреса місцезнаходження: Харківська область, Харківський

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Харківської місцевої прокуратури №6 Харківської області до Височанської селищної ради Харківського району Харківської області, третя особа - Височанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та комунальний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , про визнання протиправною бездіяльності суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Харківської місцевої прокуратури №6 Харківської області звернувся до Харківського районного суду Харківської області з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Височанської селищної ради Харківського району Харківської області в частині незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та до комунального початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , зобов'язати Височанську селищну раду Харківського району Харківської області розглянути вжити заходи щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та до комунального початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , шляхом розгляду на черговій сесії відповідного питання, стягнути з відповідача сплачений судовий збір.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що Харківською місцевою прокуратурою №6 Харківської області опрацьовано інформацію Харківського ВП ГУНП в Харківській області №10163/119-90/01/20-2017 від 13.09.2017 про проведення обстеження прилеглої дороги до Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та до комунального початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв щодо організації дорожнього руху біля зазначених навчальних закладів.

Так, 30.08.2017 під час обстеження дорожніх умов прилеглих до закладів освіти територій Височанської селищної ради Харківського району Харківської області, інспектором Харківського ВП ГУНП в Харківській області встановлено, що прилегла до Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та до комунального початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв територія, що розташована за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вул. Дружби, 45, не обладнана дорожніми знаками 5.35.1 та 5.35.2 Пішохідний перехід , 1.33 Діти , відсутня дорожня розмітка 1.14.1 Зебра , у зв'язку із чим бездіяльність Височанської селищної ради Харківського району Харківської області ставить під загрозу права дітей на життя та охорону здоров'я, порушує інтереси держави в частині утвердження і забезпечення прав і свобод людини.

За наслідками обстеження інспектором Харківського ВП ГУНП в Харківській області складено вимогу від 30.08.2017 про усунення виявлених порушень, яку надіслано до Височанської селищної ради Харківського району Харківської області. Однак, відповіді на вказаний акт реагування від селищної ради до теперішнього часу не надійшло, що свідчить про бездіяльність органу місцевого самоврядування у вирішенні вказаного питання.

Представник позивача подав до суду заяву згідно якої, позовні вимоги підтримує повністю та просить їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, проти задоволення позовних вимог

Представник третьої особи - Височанської ЗОШ в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, проти задоволення позовних вимог не заперечує.

Представник відповідача - школи мистецтв в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, проти задоволення позовних вимог не заперечує.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.3 ст.23 Закону України Про прокуратуру , прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Враховуючи відсутність органу, який здійснює повноваження держави у спірних правовідносинах (тобто з контролю за діяльністю місцевих рад на вказаному напрямку), вбачаються підстави для здійснення органом прокуратури представництва в суді законних інтересів держави.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У ст.16 Закону України Про автомобільні дороги встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі ст.19 Закону України Про автомобільні дороги , основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Крім того, ст.31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що одним із повноважень селищної ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.

Відповідно до ст.7 Закону України Про дорожній рух до компетенції селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Відповідно до п.2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Відповідно до п.1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Відповідно до п.п.1.33 п.1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та п.10.3.34 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування , знак 1.33 Діти повинен установлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

Згідно з п.п.5.35.1-5.35.2 п.5 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та п.10.7.33 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування , знаки 5.35.1 і 5.35.2 Пішохідний перехід повинні застосовуватись для позначення місць, призначених для організованого переходу пішоходів через проїзну частину, якщо інтенсивність руху автотранспорту перевищує 300 авт/год в обох напрямках та більше 100 пішоходів перетинають проїзну частину хоча б в одну годину будь-якого дня тижня. Знак 5.35.1 повинен установлюватись праворуч від дороги, знак 5.35.2 - ліворуч. На дорогах з розділювальною смугою, де кожна з проїзних частин має дві і більше смуг руху, знак 5.2 повинен установлюватись ліворуч від кожної з проїзних частин на розділювальній смузі. У разі відсутності на переході розмітки 1.14.1-1.14.3 знаки 5.35.1 і 5.35.2 повинні бути установлені так, щоб знак 5.35.1 містився відносно транспортних засобів, що наближаються до переходу, на ближній межі переходу, а знак 5.35.2 - на дальній. Ширину нерозміченого пішохідного переходу, що міститься між поперечними перетинами дороги, де встановлені знаки 5.35.1 і 5.35.2, повинна визначатись залежно від інтенсивності пішохідного потоку з розрахунку 1 м на 500 піш/год, але становити не менш ніж 4 м. Знак 5.35.2 допускається розташовувати на зворотному боці знака 5.35.1, призначеного для водіїв зустрічного напрямку.

Відповідно до п.п.1.14.1 п. 1 розділу 34 (Дорожня розмітка) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, та п.7.2.15 ДСТУ 2587:2010 Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування розмітку за номером 1.14.1 застосовують для позначення місць, виділених для переходу проїзної частини пішоходами. Ширину пішохідного переходу визначають з урахуванням інтенсивності пішохідного руху з розрахунку 1 м на кожних 500 пішоходів за годину, при цьому ширина переходу повинна бути не менше ніж 4 м. Розмітку 1.14.1 застосовують для позначення нерегульованих пішохідних переходів. Елементи розмітки має бути нанесено паралельно осі проїзної частини.

При цьому, як встановлено, на момент здійснення повторного обстеження ділянки вулично-шляхової мережі, прилеглої до Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та до комунального початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , Височанською селищною радою Харківського району не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів, оскільки заходів, викладених у вимозі №78 від 30.08.2017 Харківського ВП ГУНП в Харківській області, не виконано.

Сплачений позивачем при подачі позову до суду судовий збір у сумі 1600 грн. має бути стягнутий з відповідача у справі Височанської селищної ради Харківського району Харківської області відповідно до вимог ст.139 КАС України.

З урахуванням вище викладеного, керуючись ст.ст.5-11, 72-77, 194, 210-211, 243-246 КАС України, на підставі ст.ст.16, 19 Закону України Про автомобільні дороги , ст.31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.7 Закону України Про дорожній рух , Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правилами користування ними та охорони, Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, Правил дорожнього руху, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов заступника керівника Харківської місцевої прокуратури №6 Харківської області до Височанської селищної ради Харківського району Харківської області - задовольнити .

Визнати протиправною бездіяльність Височанської селищної ради Харківського району Харківської області в частині невиконання вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, ДСТУ 2587 та ДСТУ 4100-2002, щодо винесення відповідного питання на сесію селищної ради та усунення виявлених порушень.

Зобов'язати Височанську селищну раду Харківського району Харківської області вжити заходи відносно забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області та до комунального початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , шляхом розгляду на черговій сесії питання щодо обладнання цієї території дорожніми знаками 5.35.1 та 5.35.2 Пішохідний перехід , 1.33 Діти , дорожньою розміткою 1.14.1 Зебра .

Стягнути судовий збір з Височанської селищної ради Харківського району Харківської області на користь позивача за наступними реквізитами: прокуратура Харківської області, код ЄДРПОУ 02910108, банк отримувач: Державна казначейська служба України, код 820172, рахунок 35212041007171, код класифікації видатків бюджету - 2800 в сумі 1600 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначенихчастиною другою статті 299 цього Кодексу.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через Харківський районний суд Харківської області, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відомості що не оголошуються:

Позивач - Харківська місцева прокуратура №6 Харківської області, адреса місцезнаходження: м. Харків, Григорівське шосе, 52.

Відповідач - Височанська селищна рада Харківського району Харківської області

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Височанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Харківської районної ради Харківської області, ЄДРПОУ 25779987, адреса місцезнаходження: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вул. Дружби, 45.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - комунальний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Харківської районної ради Височанська дитяча школа мистецтв , ЄДРПОУ 24488360, адреса місцезнаходження: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вул. Дружби, 45.

Суддя І.В.Караченцев

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.03.2018
Оприлюднено22.03.2018
Номер документу72871582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —635/5500/17

Рішення від 21.03.2018

Адміністративне

Харківський районний суд Харківської області

Караченцев І. В.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Харківський районний суд Харківської області

Караченцев І. В.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Харківський районний суд Харківської області

Караченцев І. В.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Харківський районний суд Харківської області

Караченцев І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні