ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20 березня 2018 р. Справа № 918/103/18
Господарський суд Рівненської області у складі судді Бережнюк В.В.,
при секретарі судового засідання Лиманському А.Ю.,
розглянувши матеріали справи
за позовом ОСОБА_1 міський центр зайнятості
до відповідача ОСОБА_1 міське комунальне підприємство
про стягнення в сумі 9 832,41 грн.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_2 довіреність № 06-07/418 від 19 березень 2018 року;
Від відповідача : не з'явився.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 міський центр зайнятості (надалі - Позивач) звернувся в господарський суд Рівненської області з позовом до Кузнецовського міського комунального підприємства (надалі - Відповідач), в якому просить стягнути з останнього кошти, виплачені гр. ОСОБА_3 як допомога по безробіттю в сумі 9 832,41 грн.
Свої вимоги Позивач мотивує тим, що 03.08.2017 року в ОСОБА_1 міський центр зайнятості звернувся гр. ОСОБА_3 за сприянням у працевлаштуванні. Гр. ОСОБА_3 03.08.2017 р. був наданий статус безробітного та призначена допомога по безробіттю з 10.08.2017 р. по 04.08.2018 р. Рішенням Кузнецовського міського суду Рівненської області від 03.11.2017 р. по справі № 565/1283/17 суд встановив поновити гр. ОСОБА_3 на попередній роботі, а саме: верстатником деревообробних верстатів п'ятого розряду комунального підприємства "ОСОБА_1 міське комунальне підприємство". Наказом Кузнецовського міського комунального підприємства від 03.11.2017 р. № 512-к гр. ОСОБА_3 поновлено на посаді верстатника деревообробних верстатів п'ятого розряду з 05.07.2017 року у групу з ремонту та експлуатації каналізаційних мереж міста, управління по експлуатації і ремонту зовнішніх інженерних мареж з місячним посадовим окладом 4110 грн., умовами праці "Н" нормальні. Таб. номер 591. ОСОБА_3 з 03.08.2017 року по 28.11.2017 року перебував на обліку у Кузнецовському міському центрі зайнятості як безробітний. ОСОБА_1 міським центром зайнятості йому було виплачено допомогу по безробіттю у розмірі 9 832,41 грн. Листом від 14.11.2017 року за № 06-07/2336 Кузнецовському міському комунальному підприємству було запропоновано добровільно відшкодувати кошти виплачені гр. ОСОБА_3 як допомога по безробіттю в сумі 9 832,41 грн., однак дана пропозиція була проігнорована, що стало підставою для звернення позивача до суду.
Представник позивача в судовому засіданні 21.03.2018 р. підтримав позовні вимоги, з підстав зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання 21.03.2018 року не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення. Поряд з тим подав письмову заяву, в якій просить розглянути справу без його участі.
Розглянувши документи і матеріали, які подані учасниками судового процесу, заслухавши пояснення представника позивача, давши належну оцінку доказам, які мають значення для справи, господарський суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню. При цьому господарський суд керувався наступним.
03.08.2017 року до Кузнецовського міського центру зайнятості звернувся гр. ОСОБА_3 із заявою про надання останній статусу безробітного (а.с. 9).
Відповідно до Законів України "Про зайнятість населення" і "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та нормативними актами щодо їх застосування" гр. ОСОБА_3 03.08.2017 р. було надано статус безробітного та призначена допомога по безробіттю з 10.08.2017 р. по 04.08.2018 р.
Рішенням Кузнецовського міського суду Рівненської області від 03.11.2017 р. у справі №565/1283/17 за позовом ОСОБА_3 до Комунального підприємства "ОСОБА_1 міське комунальне підприємство" поновлено гр. ОСОБА_3 на попередній роботі, а саме: верстатником деревообробних верстатів п'ятого розряду комунального підприємства "ОСОБА_1 міське комунальне підприємство".
На виконання вищезазначеного рішення Кузнецовського міського суду Рівненської області наказом Кузнецовського міського комунального підприємства № 512-к від 03.11.2017 року скасовано наказ Кузнецовського міського комунального підприємства від 05.07.2017 року № 369-к "Про звільнення ОСОБА_3В." та поновлено ОСОБА_3 на посаді верстатника деревообробних верстатів п'ятого розряду з 05.07.2017 року у групу з ремонту та експлуатації каналізаційних мереж міста, управління по експлуатації і ремонту зовнішніх інженерних мареж з місячним посадовим окладом 4110 грн., умовами праці "Н" нормальні. Таб. номер 591 (а.с. 14).
Так, на виконання вищевказаних вимог чинного законодавства, в період перебування на обліку в Кузнецовському міському центрі зайнятості в статусі безробітної та отримання матеріального забезпечення гр. ОСОБА_3В повідомив центр зайнятості про те, що ОСОБА_1 міським комунальним підприємством згідно наказу від 03.11.2017р. № 512-к, на підставі рішення Кузнецовського міського суду Рівненської області від 03.11.2017р. у справі № 565/1283/17, його було поновлено на роботі на посаду верстатника деревообробних верстатів п'ятого розряду з 05.07.2017 року, що стало підставою для припинення виплати допомоги по безробіттю гр. ОСОБА_3 та припинення його реєстрації як безробітного в Кузнецовському міському центрі зайнятості.
Видами забезпечення згідно п. 1 ст. 7 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття № 1533-ІІІ від 02.03.2000р. є: допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.
Видами соціальних послуг згідно п. 2 ст. 7 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття № 1533-111 від 02.03.2000 р., є: професійна підготовка або перепідготовка, підвищення кваліфікації у професійно технічних та вищих навчальних закладах, у тому числі в навчальних закладах державної служби зайнятості, на підприємствах, в установах, організаціях.
Гр. ОСОБА_3 перебував на обліку в Кузнецовському міському центрі зайнятості в статусі безробітного в період з 03.08.2017р. по 28.11.2017р. та отримав матеріальне забезпечення - допомогу по безробіттю, відповідно до Закону України Про зайнятість населення та Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття в сумі 9 832 грн. 41 коп., що підтверджується розрахунком виплат допомоги по безробіттю від 07.11.2017 р.
У зв'язку з поновленням гр. ОСОБА_3 на роботі за рішенням суду, 14.11.2017 р. ОСОБА_1 міським центром зайнятості на адресу Кузнецовського міського комунального підприємства було надіслано лист від 14.11.2017р. № 06-07/2336 з пропозицією повернути на рахунок Кузнецовського міського центру зайнятості кошти в сумі 9 832,41 грн., які виплачені гр. ОСОБА_3 як допомога по безробіттю за період з 10.08.2017 р. по 02.11.2017 р.
Станом на день звернення до суду, ОСОБА_1 міським комунальним підприємством кошти Кузнецовському міському центру зайнятості не відшкодувало.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (надалі - Закон) загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
За умовами п. 1, п. 2 ст. 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі Закон) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі Фонд) створений для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.
Згідно з ч. 2 ст. 21 Закону України Про зайнятість населення № 5067-VI від 05.07.2012р., центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи. Згідно п. 1, п. 19 та п. 21 ч. 2 ст. 22 цього ж Закону, територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відповідно до покладених на них завдань здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ; здійснюють контроль за використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи; забезпечують надання соціальних послуг та виплату матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та цього Закону.
Відповідно до п. 2 ст. 5 Указу Президента України Про Державну службу зайнятості України Кабінету Міністрів України до завершення здійснення заходів, пов'язаних з утворенням Державної служби зайнятості України та її територіальних органів, забезпечити виконання їх функцій відповідними органами державної служби зайнятості.
Право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи (ч. 1 ст. 6 Закону).
Згідно п.п. 1 п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. № 198 центр зайнятості припиняє реєстрацію, зокрема, з дня поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.
За умовами ч. 4 ст. 35 Закону, із роботодавця утримуються сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Таким чином, положенням статті 35 Закону передбачено право Центру зайнятості стягувати з роботодавця суму виплачених грошових коштів (допомогу) безробітному, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду та обов'язок роботодавця відшкодувати суму виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
У відповідності до пункту 4 частини 2 статті 129 Конституції України основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. (ст.72 ГПК України).
Ст. 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
За таких обставин, в повній мірі дослідивши матеріали, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Кузнецовського міського центру зайнятості до Кузнецовського міського комунального підприємства про стягнення в сумі 9 832 грн. 41 коп., є законними, обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі ст.129 ГПК України судові витрати в сумі 1 762,00 грн. покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 129, 237-240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з Кузнецовського міського комунального підприємства (34400, м. Вараш, майд. Незалежності, 2, код ЄДРПОУ 30536302) на користь Кузнецовського міського центру зайнятості (34400, м. Вараш, майдан Будівельників, 23, код ЄДРПОУ 22576893) кошти, які виплачені безробітному ОСОБА_3 у вигляді допомоги по безробіттю в сумі 9 832 (дев'ять тисяч вісімсот тридцять дві) грн. 41 коп. та 1762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення господарського суду Рівненської області може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Рівненського апеляційного господарського суду в порядку встановленому ст.ст. 254, 256 - 259 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено "22" березня 2018 року
Суддя Бережнюк В.В.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2018 |
Оприлюднено | 22.03.2018 |
Номер документу | 72881893 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Бережнюк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні