Справа № 815/6790/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2018 року м. Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Невмиваного Я.В. (по довіреності)
представника відповідача - Кудринської Ю.Є. (за ордером)
представника відповідача - Фаренюк В.Є. (витяг з ЄДР)
третьої особи - ОСОБА_4 (за пенсійним посвідченням)
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою Головного управління ДСНС України в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 , третя особа - ОСОБА_4 про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Головне управління ДСНС України в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 , третя особа - ОСОБА_4 про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 у вигляді заборони експлуатації допоміжних приміщень на нижніх технічних поверхах та приміщення електрощитової 2-ої парадної, підвальних розташованих в житловому будинку за адресою: АДРЕСА_1 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що несуть реальну загрозу життю та здоров'ю людей, вказаних в Акті перевірки №202 від 27.11.2017 року за номерами 1,2, 3, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 16.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням (викликом) сторін, наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити. Позов обґрунтований позивачем тим, що під час перевірки відповідача виявлені порушення, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити реальну загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятування людей. Крім того, за даними акту повторної перевірки відповідача на цей час не всі порушення, які становлять загрозу життю та здоров'ю людей усунуті. Таким чином, на даний час є підстави для застосування до відповідача заходів реагування.
Представники відповідача в судове засідання з'явилися , з відзиву на позовну заяву (аркуші справи 58-60) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки виявлені під час перевірки порушення, які становлять загрозу життю та здоров'ю людей усунуті, а інші порушення будуть усунуті в найближчий час.
Третя особа в судове засідання з'явилася, поросила позов задовольнити в повному обсязі, оскільки виявлені перевіркою порушення до теперішнього часу не усунуті та не будуть усунуті в майбутньому, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю всіх мешканців будинку №94 по вул. Ак. Корольова у м. Одесі.
Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідачів, третьої особи, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державним наглядом (контролем) є діяльність, зокрема, уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно з положеннями ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, тощо, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України №20/2013 від 16 січня 2013 року Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності. ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.
З матеріалів справи вбачається, що 31 жовтня 2017 року ОСОБА_4 звернулася до ГУ ДСНС України в Одеській області з заявою про проведення позапланової перевірки по забезпеченню та дотриманню пожежної безпеки будинку №94 по вул. Ак. Корольова у м. Одесі, суб'єкт господарювання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 .
На виконання своїх повноважень, на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №443 від 21 листопада 2017 року та посвідчення на перевірку від 24 листопада 2017 року №265, Київським РВ ГУ ДСНС України в Одеській області у період з 24.11.2017 року по 27.11.2017 року проведена позапланова перевірка Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на об'єкті: 9-поверховий житловий будинок з адміністративними приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Корольова, 94, за результатами якої складений акт перевірки №202 від 27.11.2017 року (аркуші справи 19-24).
Зазначеною перевіркою встановлено порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року та інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Відповідачем зазначений акт підписаний, заперечення стосовно виявлених порушень не надані, тобто, фактично висновки акту перевірки не заперечуються, що також підтверджується поясненнями представників відповідача в судовому засіданні щодо усунення деяких виявлених порушень та необхідності більше часу для усунення порушень в повному обсязі.
Згідно з ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно з положеннями ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, тощо.
Відповідно до ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; тощо.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Порушення, викладені в акті перевірки №202 від 27.11.2017 року в пунктах 1, 2, 3, 6, 8, 9, 11, 12, 16 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятування людей, а тому не усунення цих порушень є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.
За результатами перевірки, 28.11.2017 року щодо голови правління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 Фаренюк В.Є. відповідно до ст. 175 КУпАП складений протокол про адміністративне правопорушення Серії ОД №002230/170 та цю особу постановою серії ОД № 002230/170 від 28.11.2017 року притягнуто до адміністративної відповідальності (аркуші справи 28-29).
Крім того, під час проведення перевірки головного фахівця Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області підполковника служби цивільного захисту Альшакова О.В. не було допущено до деяких приміщень, що підтверджується наявним в матеріалах справи актом про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки від 27.11.2017 року (аркуш справи 27).
Враховуючи твердження відповідача про усунення більшості порушень, викладених в акті перевірки №202 від 27.11.2017 року, на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №117 від 13 березня 2018 року та посвідчення на перевірку від 15 березня 2018 року №9, Київським РВ ГУ ДСНС України в Одеській області 15.03.2018 року проведена позапланова перевірка Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складений акт перевірки №9 від 15.03.2018 року (аркуші справи 88-98).
Під час цієї перевірки позивачем встановлено часткове усунення порушень, викладених в акті перевірки №202 від 27.11.2017 року, зокрема, усунуті порушення, викладені в пункті 6, 11, 13, 16 акту, однак порушення, викладені в пункті 1, 2, 3, 8, 9, 12 акту залишилися не усунутими.
Представником відповідача в судовому засіданні зазначалося, що всі порушення будуть усунуті найближчим часом, тобто, фактично не заперечувалася наявність порушень, які становлять загрозу життю та здоров'ю людей, а в обґрунтування не усунення виявлених порушень зазначав про брак коштів та часу для усунення цих порушень.
Таким чином, на даний час у суду відсутні докази, що обставини, які стали підставою для звернення позивача до адміністративного суду щодо застосування до відповідача заходів реагування перестали існувати або усунуті, а тому у суду є всі підстави для задоволення позову Головного управління ДСНС України в Одеській області.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, оскільки перевіркою відповідача встановлені порушення, які можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, доказів на спростування цих обставин або усунення в повному обсязі виявлених порушень відповідачем не надано, позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України судовий збір, сплачений позивачем з відповідача стягненню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633) до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 33311617), третя особа - ОСОБА_4 про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 у вигляді заборони експлуатації допоміжних приміщень на нижніх технічних поверхах та приміщення електрощитової 2-ої парадної, підвальних розташованих в житловому будинку за адресою:АДРЕСА_1 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що несуть реальну загрозу життю та здоров'ю людей, вказаних в Акті перевірки №202 від 27.11.2017 року за номерами 1,2, 3, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 16 - задовольнити.
Заборонити Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Власник-2004 (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 33311617) експлуатацію допоміжних приміщень на нижніх технічних поверхах та приміщення електрощитової 2-ої парадної, підвальних розташованих в житловому будинку за адресою:АДРЕСА_1 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що несуть реальну загрозу життю та здоров'ю людей, вказаних в Акті перевірки №202 від 27.11.2017 року за номерами 1,2, 3, 8, 9, 12.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до ч. 1 ст. 293 КАС України, учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків встановлених цим Кодексом.
Згідно із ч. 1 ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини постанови суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 295 КАС України, учасник справи, якому повний текст рішення суду не було вручено у день його (її) проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повної постанови суду.
Апеляційна скарга подається відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ перехідних положень КАС України апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Л. І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2018 |
Оприлюднено | 23.03.2018 |
Номер документу | 72883296 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні