ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/2202/17
15 січня 2018 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільреставрація" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області (надалі позивач, ГУ ДФС у Тернопільській області) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільреставрація" (надалі відповідач, ТОВ "Тернопільреставрація"), в якому просить стягнути з ТОВ "Тернопільреставрація" шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача, та за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в загальній сумі 94887,54 грн., в тому числі по платежах: податок на додану вартість - 24181,54 грн. на р/р 31110029700002, МФО 838012, код одержувача 37977726, код бюджетної класифікації 14010100; податок на прибуток приватних підприємств - 17438,00 грн. на р/р 33119318700002, МФО 838012, код одержувача 37977726, код бюджетної класифікації 11021000; адміністративні штрафи та інші санкції - 56268,00 грн. на р/р 31118106700002, МФО 838012, код одержувача 37977726, код бюджетної класифікації 21081103.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконав свого податкового обов'язку, щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України, відтак, станом на дату звернення до суду відповідач як платник податків має податковий борг зі сплати податку на додану вартість, податку на прибутку приватних підприємств, адміністративних штрафів та інших санкцій на загальну суму 94887,54 грн., яка підлягає стягненню у судовому порядку.
В судове засідання представник позивача не прибув, подав письмову заяву про розгляд справи без участі їх представника, позовні вимоги підтримують у повному обсязі та просять суд задовольнити їх.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.
У відповідності до ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільреставрація" зареєстроване органами державної реєстрації як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа та знаходиться на обліку в Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області як платник податків.
Відповідно до статті 67 Конституції України та підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України (надалі ПК України) на відповідача покладений обов'язок сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Пунктом 6.1 статті 6 ПК України визначено, що податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до нього Кодексу.
Грошове зобов'язання платника податків відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 України - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно довідки про наявність податкового боргу від 28.11.2017 року за відповідачем числиться заборгованість, яка не охоплена адміністративними позовами перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 94887,54 грн, в тому числі: податок на додану вартість - 24181,54 грн. (14272,00 грн. основний платіж, 4652,06 грн. штрафні санкції, 5257,48 грн. пеня), податок на прибуток приватних підприємств 17438,00 грн. (основний платіж), адміністративні штрафи та інші санкції - 56268,00 грн. (штрафні санкції).
Заборгованість по податку на додану вартість виникла у зв'язку з несплатою узгоджених зобов'язань, нарахованих платником самостійно згідно поданої декларації з податку на додану вартість від 16.07.2015 року та податкового повідомлення - рішення №0013611201 від 27.09.2016 року, винесеного на підставі акта перевірки №3575/19-18-12-01/36067892 від 15.09.2016 року.
Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств виникла у зв'язку з несплатою узгоджених зобов'язань, нарахованих платником самостійно згідно поданої декларації з податку на прибуток підприємств від 26.02.2016 року.
Заборгованість по платежу адміністративні штрафи та інші санкції виникла у зв'язку з несплатою узгоджених зобов'язань, нарахованих податковим повідомленням - рішенням №0001101700 від 07.11.2016 року винесеного на підставі акта перевірки № 6/19-18-17 від 25.10.2016 року.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Дані податкові повідомлення-рішення відповідач не оскаржував в судовому або адміністративному порядках у встановлені строки, а тому визначені в них суми грошових зобов'язань вважаються узгодженими.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Так, у зв'язку із наявністю податкового боргу контролюючим органом виставлено та вручено боржнику податкову вимогу від 03.12.2013 року №1031-15, проте останнім вимога виконана не була. Станом на день розгляду справи суду не надано доказів погашення відповідачем в добровільному порядку податкового боргу, що є предметом даного позову.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України). Згідно пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відтак, виходячи з вимог статті 95 Податкового кодексу України, податкова заборгованість платників податків стягується контролюючим органом на підставі рішення суду шляхом: стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та за рахунок реалізації майна платника податків, що перебуває у податковій заставі; стягнення коштів за рахунок готівки, що належить платнику податків. При цьому, право на звернення з позовом про стягнення податкового боргу з платника податків виникає у контролюючого органу через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Враховуючи викладене, суд приходить до переконання, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Тернопільській області є обґрунтованими, а відтак підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільреставрація" (Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.С.Качали,5, код ЄДРПОУ 36067892) на користь Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області (м.Тернопіль, вул.Білецька,1, код ЄДРПОУ 39403535) 94887 (дев'яносто чотири тисячі вісімсот вісімдесят сім) грн. 54 коп. заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача та за рахунок готівки, що належить відповідачу, по платежах:
-податок на додану вартість - 24181 (двадцять чотири тисячі сто вісімдесят одна) грн 54 коп на р/р 31110029700002, МФО 838012, код одержувача 37977726, код бюджетної класифікації 14010100;
-податок на прибуток приватних підприємств - 17438 (сімнадцять тисяч чотириста тридцять вісім) грн. 00 коп. на р/р 33119318700002, МФО 838012, код одержувача 37977726, код бюджетної класифікації 11021000;
- адміністративні штрафи та інші санкції - 56268 (п'ятдесят шість тисяч двісті шістдесят вісім) грн. 00 коп. на р/р 31118106700002, МФО 838012, код одержувача 37977726, код бюджетної класифікації 21081103.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Копію рішення надіслати сторонам у справі.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2018 |
Оприлюднено | 27.03.2018 |
Номер документу | 72888904 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні