Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 березня 2018 р. № 820/368/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мороко А.С.,
за участю секретаря судового засідання - Кікояна Г.О.,
представників позивача - ОСОБА_1О, ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3
розглянувши в порядку загального провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 820/368/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Державної фіскальної служби України № 391632/40137518 від 11.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24.11.2017 № 8; № 400862/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 № 10; № 400863/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 12; № 400864/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №13; № 400865/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 16 в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних товариством з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН";
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати виписані податкові накладні № 8 від 24.11.2017; № 10 від 27.11.2017; № 12 від 28.11.2017; № 13 від 29.11.2017; № 16 від 30.11.2017 товариством з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" (ЄДРПОУ 40137518) до контролюючого органу, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідача є необґрунтованими та протиправними, а рішення такими, що підлягають скасуванню.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та зазначив, що ДФС України діяла у межах та у спосіб встановлені чинним законодавством України, а отже рішення є законними та обґрунтованими, а позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" - безпідставними.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступне.
23 листопада 2017 року між ТОВ "ЄВРОПАКЛАЙН" (постачальник) та ПАТ "ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА" (покупець) укладено договір поставки обладнання № 23112017, згідно умов якого постачальник зобов'язується передати у власність покупцеві обладнанння, зазначене в додатку № 1 "Специфікація" до цього договору, а покупець зобов'язується прийняти та сплатити вартість обладнання.
Відповідно до рахунку на оплату № 262 від 24.11.2017, позивач отримав часткову попередню оплату (аванс) за обладнання: 24.11.2017 - 200000,00 грн, 27.11.2017 - 700000,00 грн, 28.11.2017 - 200000,00 грн, 29.11.2017 - 140000,00 грн, 30.11.2017 - 200000,00 грн, що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями № 753 від 24.11.2017, № 760 від 27.11.2017, № 768 від 28.11.2017, № 786 від 29.11.2017, № 787 від 30.11.2017.
01 грудня 2017 року ТОВ "ЄВРОПАКЛАЙН" здійснило поповнення електронного рахунку з ПДВ на загальну суму 240000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 242 від 01.12.2017, банківською випискою по рахунку від 01.12.2017.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Судом встановлено, що за правилом першої події ТОВ "ЄВРОПАКЛАЙН" оформлено податкові накладні № 8 від 24.11.2017, на суму 200000,00 грн, в тому числі ПДВ - 33333,33 грн, № 10 від 27.11.2017, на суму 700000,00 грн, в тому числі ПДВ 116666,67 грн, № 12 від 28.11.2017 на суму 200000,00 грн, в тому числі ПДВ - 33333,33 грн, № 13 від 29.11.2017 на суму 140000,00 грн, в тому числі ПДВ - 23333,33 грн, № 16 від 30.11.2017 на суму 200000,00 грн, в тому числі ПДВ - 33333,33 грн та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
01 грудня 2017 року ДФС України створено квитанції № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4, № НОМЕР_5, в яких зазначено що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідають критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Критеріїв оцінки ступенів ризику, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ № 567 від 13.06.17. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД 8477.
Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Судом встановлено, що 05.12.2017 ТОВ "ЄВРОПАКЛАЙН" надано до Державної фіскальної служби України повідомлення № 47, 06.12.2017 - № 48, 49, 50,51, в яких позивачем надано пояснення щодо здіснення господарських операцій з ПАТ "ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА".
Також, разом із вказаними повідомленнями ТОВ "ЄВРОПАКЛАЙН" подано до Державної фіскальної служби України всі матеріали, що підтверджують реальність господарських операцій, а саме копії договорів, копії рахунків на оплату, копії платіжних доручень, копії виписок по банківському рахунку, копії актів звіряння взаємних рахунків між контрагентами, копії вантажно митних декларацій.
Судом встановлено, що комісією Державної фіскальної служби України винесено наступні рішення: 11.12.2017- № 391632/40137518 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24.11.2017 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних; 12.12.2017 - № 400862/40137518 від про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 № 10 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 400863/40137518 - про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 12 в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 400864/40137518 - про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 № 13 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 400865/40137518 - про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 16 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
18 грудня 2017 року позивач оскаржив до ДФС України зазначені рішення.
Згідно рішень комісії з питань розгляду скарг № 42243/40137518 від 26.12.2017, № 42239/40137518 від 26.12.2017, № 42241/40137518 від 26.12.2017, № 42242/40137518 від 26.12.2017, № 42240/40137518 від 26.12.2017 оскаржувані ріщення залишено без змін.
Суд зазначає, що абзацем 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Абзацем 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".
Проте, в рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
На думку суду, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та ПАТ "ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА", та на те, що такі документи надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 8 від 24.11.2017, № 10 від 27.11.2017, № 12 від 28.11.2017, № 13 від 29.11.2017, № 16 від 30.11.2017.
Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010, (зі змінами), яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ТОВ "ЄВРОПАКЛАЙН" є обґрунтованими та є такими, що підлягають задоволенню.
Згідно частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" (місцезнаходження - в'їзд Пристанційний, буд. 4, м. Харків, 61020, ідентифікаційний код - 40137518) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження - Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код - 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Державної фіскальної служби України № 391632/40137518 від 11.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24.11.2017 № 8; № 400862/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 № 10; № 400863/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 12; № 400864/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 №13; № 400865/40137518 від 12.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 16 в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних товариством з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН";
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подані податкові накладні № 8 від 24.11.2017; № 10 від 27.11.2017; № 12 від 28.11.2017; № 13 від 29.11.2017; № 16 від 30.11.2017 товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" (ЄДРПОУ 40137518) в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАКЛАЙН" (місцезнаходження - в'їзд Пристанційний, буд. 4, м. Харків, 61020, ідентифікаційний код - 40137518) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження - Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код - 39292197) судовий збір у розмірі 8810,00 (вісім тисяч вісімсот десять) грн 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 20 березня 2018 року.
Суддя А.С. Мороко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2018 |
Оприлюднено | 23.03.2018 |
Номер документу | 72889016 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні