Постанова
від 15.03.2018 по справі 711/7394/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 711/7394/17 Суддя (судді) першої інстанції: Шипович В.В

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Земляної Г.В., Мельничука В.П., при секретарі - Шевчук А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою дочірнього підприємства Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой на рішення Придніпровського районного суду міста Черкаси від 18 грудня 2017 року адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Шевченка, 352 до Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Черкаська міська рада, дочірнє підприємство Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой , про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Шевченка, 352 (надалі за текстом - ОСББ ) звернулось до суду з позовом у якому просило визнати протиправними дії Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради щодо відмови у нарахуванні та відшкодуванні пільг і субсидій за період з 01.12.2016 р. по 30.08.2017 р. Позивач просив також зобов'язати нарахувати та здійснити відшкодування пільг та субсидій за вказаний період.

На обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що відповідно до статті 21 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ОСББ має право на отримання відшкодування за надані окремим категоріям громадян пільги на оплату житлово-комунальних послуг та призначені житлові субсидії, однак відповідач безпідставно відмовляє у перерахунку коштів.

Рішенням Придніпровського районного суду міста Черкаси від 18 грудня 2017 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради та зобов'язано відшкодувати позивачеві пільги та субсидії на оплату послуг з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 352 за період з 01.02.2017 р. по 30.08.2017 р. В іншій частині позову відмовлено.

В апеляційній скарзі дочірнє підприємство Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Зокрема, скаржник звертає увагу на те, що будинок № 352 по бульвару Шевченка в м. Черкаси не передавався на баланс ОССБ, а отже, на думку апелянта, у відповідача відсутні правові підстави для нарахування та відшкодування пільг та субсидій.

У відзиві на апеляційну скаргу Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), наполягаючи на тому, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення, стверджує, що будинок не передано на баланс ОСББ з вини дочірнього підприємства Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой . При цьому останнім не надано жодних доказів на підтвердження того, що з грудня 2016 р. ним виконувались роботи з обслуговування будинку.

Перевіривши повноту встановлення місцевим адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Київський апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що рішенням зборів співвласників багатоквартирного будинку, оформленим протоколом від 25 квітня 2016 р., затверджено Статут ОСББ.

20 травня 2016 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про реєстрацію ОСББ.

Протоколом загальних зборів ОСББ № 3 від 21.11.2016 р. затверджено розміри внесків на утримання будинку та прибудинкової території: 2,86 грн./м.кв - для житлових приміщень; 3,00 грн./м.кв. - для нежитлових приміщень торгово-розважального центру; 160 грн./прим. - для нежитлових приміщень - магазинів.

Листом від 06.12.2016 р. за вих. № 18 позивач повідомив дочірнє підприємство Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой про те, що багатоквартирний будинок № 352 по бульвару Шевченка в м. Черкаси перейшов на самоутримання, у зв'язку з чим просив передати оригінали документації на житловий комплекс та прибудинкову територію.

20 січня 2017 р. ОСББ звернулось до Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради із листом у якому повідомило про те, що йому передані всі функції з управління багатоквартирним будинком та просило перераховувати пільги та субсидії на рахунок об'єднання.

До цього листа позивач додав Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копію протоколу загальних зборів № 3 від 21.11.2016 р., довідку про відкриття рахунку.

Листом № 305/28-2/04 від 02.02.2017 р. відповідач відмовив у перерахуванні коштів на відшкодування пільг та житлових субсидій на рахунок ОСББ з тих підстав, що дочірнє підприємство Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой не припиняло обслуговування житлового будинку за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 352.

У подальшому позивач неодноразово звертався до Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради із проханням про перерахування коштів на відшкодування пільг та субсидій.

Листами № 17-01/1428 від 27.03.2017 р., № 4109/28-5/09 від 15.05.2017 р., №5023/28-5/09 від 02.06.2017 р. відповідач повідомив про те, що перерахування коштів доцільно здійснювати у разі підтвердження факту створення об'єднання з дотриманням усіх норм законодавства, а також пропонував надати: копії договорів, укладених з суб'єктами господарювання на надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території; копію рішення (протоколу) про здійснення самозабезпечення; копії договорів з ПАТ Черкасиобленерго , КП Черкасиводоканал , ПАТ Черкаське хімволокно .

Також, виконавчий комітет Черкаської міської ради листом № 5258-2 від 08.08.2017 р. запропонував позивачеві узгодити усі проблемні питання з балансоутримувачем, яким є дочірнє підприємство Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой .

Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку є Закон України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29 листопада 2001 р. № 2866-III (надалі за текстом - Закон № 2866-III ).

Відповідно до частин 1 та 2 цього Закону об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.Об'єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об'єднання визначається цим Законом та іншими законами України.

Згідно частини 4 названої статті Закону № 2866-III основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Абзацом 8 частини 9 статті 10 Закону № 2866-III до виключної компетенції загальних зборів співвласників віднесено визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

Частиною 1 статті 21 Закону № 2866-III установлено, що кошти об'єднання складаються, зокрема, із коштів, отриманих об'єднанням як відшкодування за надані окремим категоріям громадян пільги на оплату житлово-комунальних послуг та призначені житлові субсидії.

За змістом частини 1 статті 22 Закону № 2866-III для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об'єднання за рішенням загальних зборів має право виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

Відповідно до частин 8, 9 статті 22 Закону № 2866-III з метою надання населенню, що проживає в багатоквартирних будинках, в яких створено об'єднання, пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком внески і платежі визначаються у розмірах, затверджених загальними зборами об'єднання, але не більше встановленого згідно із законодавством граничного розміру відповідних витрат. З метою надання населенню, що проживає в багатоквартирних будинках, у яких створено об'єднання, пільг та субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг визначається розмір внесків (платежів) на відповідні потреби, затверджений загальними зборами об'єднання, але не більше найвищого у відповідному населеному пункті тарифу на відповідні комунальні послуги, встановленого відповідним державним органом або органом місцевого самоврядування для суб'єктів господарювання.

Разом з тим, чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги в залежність від того, проживають громадяни в будинку, де створено ОСББ, чи будинку, де не створено ОСББ, а так само і в залежність від того, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям житлово-комунальних послуг чи через ОСББ.

Листом № 7/9-4067 від 14.04.2017 р. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України роз'яснило, що для здійснення відшкодування витрат за надані пільги і субсидії на оплату витрат з управління багатоквартирним будинком та комунальних послуг громадянам, які проживають у будинках, в яких утворено та діють ОСББ, об'єднанням до управління соціального захисту населення надаються копія документу про його державну реєстрацію та витяг з рішення (протоколу) загальних зборів співвласників про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

З урахуванням викладеного, слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про те, що за умови затвердження на загальних зборах ОСББ розміру внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території, який відповідає затвердженому в кошторисі об'єднання розміру витрат на такі цілі, що підтверджуються документально (витяг з протоколу загальних зборів), відсутні правові підстави для відмови споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, в наданні пільг і субсидій, чи об'єднанню - в відшкодуванні таких пільг і субсидій.

Таким чином, відповідач, ігноруючи зазначені норми матеріального права та не здійснюючи перерахування коштів на відшкодування пільг та житлових субсидій порушив право позивача на отримання коштів.

Відповідно ж до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що місцевим судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а посилання скаржника на те, що будинок не передано на баланс ОСББ є помилковим.

Із матеріалів справи вбачається, що позивач неодноразово вчиняв дії спрямовані на отримання необхідної документації, проте дочірнє підприємство Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой перешкоджало йому в цьому, у зв'язку з чим ОСББ вимушене було звернутись до суду.

Водночас, відшкодування ОСББ витрат за надані пільги і субсидії має здійснюватися з дня, який визначено загальними зборами як початок здійснення самозабезпечення, а не з дня прийняття на баланс будинку.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 312, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу дочірнього підприємства Ремонтно-експлуатаційне управління-8 товариства з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонстрой залишити без задоволення, а рішення Придніпровського районного суду міста Черкаси від 18 грудня 2017 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 20 березня 2018 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя Г.В.Земляна

суддя В.П.Мельничук

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2018
Оприлюднено23.03.2018
Номер документу72890234
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —711/7394/17

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Шипович В. В.

Постанова від 15.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Шипович В. В.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Шипович В. В.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Шипович В. В.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Шипович В. В.

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Шипович В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні