Справа № 369/2804/18
Провадження №1-во/369/4/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.03.2018 м. Київ
Слідчий cуддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 11 в м. Києві матеріали клопотання слідчого слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 в кримінальному провадженні № 42017111200000344 від 16.06.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України,про проведення позапланової перевірки, питанням про виправлення описки,-
В С Т А Н О В И В:
Ухвалою слідчого судді від 14.03.2018 року задоволено клопотання слідчого слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 ,про проведення позапланової перевірки, у вказаній ухвалі допущено описку у вступній частині ухвали, де помилково зазначено номер кримінального провадження 42017111190000112, тоді як в дійсності номер провадження 42017111200000344 . Крім цього, в ухвалі допущено описку в мотивувальній частині, де помилково зазначено відомості, що не стосуються матеріалів кримінального провадження 42017111200000344 та поданого слідчим клопотання. Описку допущено з третього абзацу до двадцять шостого, а тому суд, вважає за необхідне виправити описку, виключити з тексту абзацу третього по двадцять шостий помилковий текст та викласти описову частину ухвали від 14.03.2018 року за клопотанням слідчого слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 в кримінальному провадженні № 42017111200000344 від 16.06.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України,про проведення позапланової перевірки, питанням про виправлення описки у такій редакції:
"14 березня 2018 року слідчий слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області майор поліції ОСОБА_3 звернувся до Києво-Святошинського районного суду Київської області з клопотанням на проведення позапланової перевірки.
Своє клопотання прокурор мотивує наступним.
Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що не встановлені особи, всупереч установленому порядку, здійснюють будівництво багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 на земельних ділянках, які не відведені для цієї мети без отримання відповідної документації (містобудівні умови та обмеження), розроблення у встановленому законом порядку проектної документації та без документів, що надають право на виконання будівельних робіт (декларації про початок виконання будівельних робіт) чим порушено вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Земельного кодексу України.
Встановлено, що 18.03.2016 року Житлово-Будівельний Кооператив «Десна» придбав у власність земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 та 7 (кадастрові номери 3222485901:01:003:0150 та 3222485901:01:003:0163). Цільове призначення вказаних земельних ділянок: 0201 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
29.05.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами якого встановлено, що вищевказані земельні ділянки мають цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Під час перевірки замовником будівництва не було надано та пред`явлено документів, що надають право на виконання будівельних робіт декларація про початок виконання будівельних робіт; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки; документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою за вказаним місцезнаходженням об`єкту будівництва; копія правовстановлюючих документів підприємства; затверджена проектна документація (стадія «П» в повному обсязі); проект організації будівництва (ПОБ); завдання на проектування; наказ про затвердження проектної документації; акт приймання-передачі проектної документації; проект виконання робіт (ПВР); виконавча документація (загальний журнал робіт; акти на закриття прихованих робіт; наказ/накази на авторський та технічний нагляд); інженерно-геодезичні вишукування; копії договорів; здійснення проектних робіт (проектант); здійснення авторського та технічного нагляду; технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва.
У зв`язку з вищевикладеним та враховуючи той факт, що перевіркою виявлено факт самочинного будівництва, відповідно до п. 7 Порядку віднесення об`єктів будівництва до IV та V категорій складності затвердженим постановою КМУ № 557 від 27 квітня 2011 року під час проведення державного архітектурно-будівельного контролю на об`єктах самочинного будівництва (у разі відсутності проектної документації) та на об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, категорія складності таких об`єктів визначається органами державного архітектурно-будівельного контролю, зазначеними в ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Відповідно вимог ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013 «Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва» (далі-ДСТУ), за критеріями таблиці 1, ДСТУ вищевказаний об`єкт будівництва відноситься: до класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні наслідки), та відповідно до таблиці А.1, ДСТУ належить до ІІ категорії складності.
Таким чином, за результатами встановлено, що ЖБК «ДЕСНА» виконуються будівельні роботи з будівництва будівлі невстановленого призначення, без отримання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування), без розробленої в установленому порядку проектної документації та без документу, що надає право на виконання будівельних робіт, чим порушено ст. 29, 30, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Замовником будівництва ЖБК «ДЕСНА» не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність».
Також 29.05.2017 року Департаментом ДАБІ винесено припис № С-2905/5 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою усунути порушення до 28.07.2017 року та винесено припис № С-2905/6 про зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Але обидва приписи забудовником не виконуються. До того ж складено відповідні протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме протокол № 1-Л-З-2905/1 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/2 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/3 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/4 від 29.05.17; № 1-Л-З-2905/5 від 29.05.2017 року.
31.08.2017 року Департаментом ДАБІ складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (Т-3108/1).
Також 31.08.2017 року Департаментом ДАБІ винесено припис № С-3108/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою усунути порушення до 31.10.2017 року та привести земельну ділянку до попереднього стану.
Крім того, у 2015 році на земельній ділянці за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Петропавлівська-Борщагівка, вул. Черкаська, 14 (кадастровий номер 3222485901:01:003:0132), що належать Житлово-будівельному кооперативу «Десна», розпочато будівництво багатоквартирного будинку, яка відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010 року (надалі Класифікація), Генерального плану села Петропавлівська-Борщагівка має цільове призначення 02.01 (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Будівництво вказаного будинку здійснювалось на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.03.2015 року № КС 083150650354 (надалі Декларація), але у даній декларації вказано, що здійснюється будівництво будинку з трьох поверхів (по факту збудовано вісім).
За результатами перевірок, Департаментом ДАБІ у Київській області 16.02.2017 року видано наказ № 68 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт», скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.07.2015 № КС 083150650354, зі змінами до неї від 09.07.2015 № КС 103151900477, від 12.06.2015 № 10/10-1206/3, від 06.07.2015 № 10/10-0607/35 на об`єкт будівництва «Житловий будинок», що розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлвська-Борщагівка, вул. Черкаська, 14. Замовник будівництва Житлово-будівельний кооператив «Десна». Не зважаючи на скасування Декларації ЖБК «Десна» продовжило виконання робіт на об`єкті.
Після скасування Декларації на офіційному сайті ЖБК «Десна» з`явилась нова назва ЖК, а саме ЖК «Петропавлівська мрія» та на цьому ж сайті http://pbmriya.com.ua/ розміщено документи на будівництво. Але замовник будівництва вводить в оману покупців, так як документи, а саме Декларація про початок будівельних робіт скасовано Департаментом ДАБІ у Київській області. А отже, жодних підстав для розміщення Декларації на сайті та продажу квартир не існує.
25.04.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким встановлено, що земельна ділянка за вищевказаною адресою має цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
За результатами перевірки та враховуючи надані та пред`явлені документи встановлено, що замовник ЖБК «ДЕСНА» виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку, на земельній ділянці яка не відведена для цієї мети, без отримання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування), без розробленої в установленому порядку проектної документації та без документу що надає право на виконання будівельних робіт (декларація про початок виконання будівельних робіт), чим порушено ст. 24, 29, 30, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Замовником будівництва не забезпечено ЖБК «ДЕСНА» не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність».
Крім того на об`єкті будівництва відсутній проект виконання робіт (ПВР), чим порушено п. 5.3.3 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація Будівельного Виробництва». Також, за результатами виконання будівельних робіт ЖБК «ДЕСНА» не оформлена виконавча документація. Перелік необхідної виконавчої документації, визначений відповідно до вимог нормативних документів щодо виконання відповідного виду робіт на конкретному об`єкті будівництва, має бути наведений у ПВР, чим порушено п. 4.8. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація Будівельного Виробництва».
25.04.2017 року Департаментом ДАБІ за результатами позапланової перевірки винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № С-2504/5 з вимогою усунути порушення до 31.08.2017 року.
25.04.2017 Департаментом ДАБІ винесено припис № С-2504/6 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт з вимогою усунути порушення до 11.05.2017 року.
25.04.2017 року Департаментом ДАБІ стосовно ЖБК «ДЕСНА» складені протоколи 1-Л-З-2504/17 за порушення п.8, ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/18 за порушення п.8, ч. 3 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/19 за порушення абз. 4, п. 4 ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/20 за порушення п.8, ч. 3 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/21 за порушення п.7, ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;
Крім того, 19.09.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт № Т-1909/1 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
За результатами перевірки 19.09.2017 року видано припис № С-1909/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, зокрема щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 25.04.2017 № С-2504/5 ЖБК «ДЕСНА» не виконано, чим порушено вимоги ст. 41 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» з вимогою до 19.11.2017 усунути допущені порушення шляхом приведення земельної ділянки до попереднього стану.
Крім того, у 2017 році на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_4 (кадастровий номер 3222485901:01:003:0123), що належать ОСОБА_4 , розпочато будівництво багатоквартирного будинку, яка має цільове призначення 02.01 (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
11.04.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Встановлено, що цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3222485901:01:003:0123 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
Будівництво вказаного будинку здійснювалось на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 18.10.2013 року № КС 083132910781 (надалі Декларація), але у даній декларації вказано, що здійснюється будівництво будинку з трьох поверхів + мансарда.
Так, на час перевірки на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_4 виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку (влаштовано залізобетонний фундамент, зовнішні, внутрішні стіни та перекриття п`яти поверхів, виконуються будівельні роботи по влаштуванню шостого поверху) на земельній ділянці яка не відведена для цієї мети, з порушенням вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, чим порушено ст. 24, 29, 36 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».
На підстав вищевикладеного, наказом Департаменту ДАБІ в Київській області від 16.02.2017 № 67 скасовано зареєстровану декларацію про початок виконання будівельних робіт від 18.10.2013 № КС 083132910781.
02.06.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. За результатами перевірки встановлено, що серед вищевказаних порушень замовником будівництва не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 ЗУ «Про архітектурну діяльність».
02.06.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області видано припис № С-0206/1 про усунення порушення норм законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою до 10.07.2017 року усунути допущені порушення.
02.06.2017 року іншим приписом виданим Департаментом ДАБІ у Київській області № С-0206/2 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, зобов`язано замовника будівництва з 14.06.2017 року зупинити виконання будівельних робіт.
20.07.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № Т-2007/2.
20.07.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області видано припис № С-2007/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою до 20.09.2017 року усунути допущені порушення.
Відповідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що власниками земельних ділянок, з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0132 площею 0,1081 га є Житлово-будівельний кооператив «ДЕСНА», 3222485901:01:003:0150 площею 0,1 га, та 3222485901:01:003:0163 площею 0,1 га є обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив «Дрімхаус», 3222485901:01:003:0123 площею 0,1008 га є ОСОБА_4 .
Враховуючи те, що в діях невстановлених осіб а також осіб ЖБК «ДЕСНА» вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України, у органу досудового розслідування виникла необхідність у залученні Головного управління Держгеокадастру в Київській області до проведення перевірки земельних ділянок з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0123, 3222485901:01:003:0132, 3222485901:01:003:0150, 3222485901:01:003:0163 за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .
Заслухавши слідчого, який клопотання підтримав з підстав викладених в ньому та просив задовольнити, дослідивши матеріали клопотання, суд вважає, що клопотання підлягає до задоволення.
Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
Відповідно до ч.2 ст. 84 КПК України, процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Відповідно до п. 4 ч. 2ст. 99 КПК України, до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Частина 2 статті 93 КПК України передбачає, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, копій документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Частиною 2 Постанови КМУ від 13.08.2014 року № 408 «Питання запобігання обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», передбачено, що надання дозволу КМУ на проведення перевірок підприємств, установ, організацій не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті (документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний обєкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження), можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
З огляду на ці законодавчі приписи в їх взаємозв`язку з ч. 2 ст. 8 КПК, а також із рішенням Європейського суду з прав людини від 25 липня 2017 року в справі «Хлебік проти України», немає жодних сумнівів щодо наявності у слідчого судді повноважень на розгляд клопотань про надання дозволу на проведення позапланових документальних перевірок.
Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для проведення у кримінальному провадженні позапланової перевірки, виконання якої доручити Головного управління Держгеокадастру у Київській області.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 55, 56, 58, 60, 98, 100, 131, 167, 170, 171 КПК України (в редакції 2012 року), слідчий суддя,"
Згідно ст.379 КПК України суд (слідчий суддя) має право за заявою заінтересованої особи чи за власною ініціативою виправити допущені в судовому рішенні цього суду описки незалежно від того, чи набрало судове рішення законної сили.
На підставі викладеного, керуючись ст.379 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Виправити допущені очевидні описки в ухвалі слідчого судді Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 від 14.03.2018 року у справі № 369/2804/18 за клопотанням в кримінальному провадженні № 42017111200000344 від 16.06.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України,про проведення позапланової перевірки.
Викласти вступну частину ухвали у такій редакції:
"Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,за участю секретаря ОСОБА_5 , розглянувши клопотання слідчого слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 в кримінальному провадженні № 42017111200000344 від 16.06.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України,про надання дозволу на проведення позапланової перевірки, -"
Викласти описову частину ухвали у такій редакції:
"14 березня 2018 року слідчий слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області майор поліції ОСОБА_3 звернувся до Києво-Святошинського районного суду Київської області з клопотанням на проведення позапланової перевірки.
Своє клопотання прокурор мотивує наступним.
Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що не встановлені особи, всупереч установленому порядку, здійснюють будівництво багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 на земельних ділянках, які не відведені для цієї мети без отримання відповідної документації (містобудівні умови та обмеження), розроблення у встановленому законом порядку проектної документації та без документів, що надають право на виконання будівельних робіт (декларації про початок виконання будівельних робіт) чим порушено вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Земельного кодексу України.
Встановлено, що 18.03.2016 року Житлово-Будівельний Кооператив «Десна» придбав у власність земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 та 7 (кадастрові номери 3222485901:01:003:0150 та 3222485901:01:003:0163). Цільове призначення вказаних земельних ділянок: 0201 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
29.05.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами якого встановлено, що вищевказані земельні ділянки мають цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Під час перевірки замовником будівництва не було надано та пред`явлено документів, що надають право на виконання будівельних робіт декларація про початок виконання будівельних робіт; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки; документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою за вказаним місцезнаходженням об`єкту будівництва; копія правовстановлюючих документів підприємства; затверджена проектна документація (стадія «П» в повному обсязі); проект організації будівництва (ПОБ); завдання на проектування; наказ про затвердження проектної документації; акт приймання-передачі проектної документації; проект виконання робіт (ПВР); виконавча документація (загальний журнал робіт; акти на закриття прихованих робіт; наказ/накази на авторський та технічний нагляд); інженерно-геодезичні вишукування; копії договорів; здійснення проектних робіт (проектант); здійснення авторського та технічного нагляду; технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва.
У зв`язку з вищевикладеним та враховуючи той факт, що перевіркою виявлено факт самочинного будівництва, відповідно до п. 7 Порядку віднесення об`єктів будівництва до IV та V категорій складності затвердженим постановою КМУ № 557 від 27 квітня 2011 року під час проведення державного архітектурно-будівельного контролю на об`єктах самочинного будівництва (у разі відсутності проектної документації) та на об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, категорія складності таких об`єктів визначається органами державного архітектурно-будівельного контролю, зазначеними в ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Відповідно вимог ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013 «Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва» (далі-ДСТУ), за критеріями таблиці 1, ДСТУ вищевказаний об`єкт будівництва відноситься: до класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні наслідки), та відповідно до таблиці А.1, ДСТУ належить до ІІ категорії складності.
Таким чином, за результатами встановлено, що ЖБК «ДЕСНА» виконуються будівельні роботи з будівництва будівлі невстановленого призначення, без отримання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування), без розробленої в установленому порядку проектної документації та без документу, що надає право на виконання будівельних робіт, чим порушено ст. 29, 30, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Замовником будівництва ЖБК «ДЕСНА» не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність».
Також 29.05.2017 року Департаментом ДАБІ винесено припис № С-2905/5 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою усунути порушення до 28.07.2017 року та винесено припис № С-2905/6 про зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Але обидва приписи забудовником не виконуються. До того ж складено відповідні протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме протокол № 1-Л-З-2905/1 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/2 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/3 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/4 від 29.05.17; № 1-Л-З-2905/5 від 29.05.2017 року.
31.08.2017 року Департаментом ДАБІ складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (Т-3108/1).
Також 31.08.2017 року Департаментом ДАБІ винесено припис № С-3108/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою усунути порушення до 31.10.2017 року та привести земельну ділянку до попереднього стану.
Крім того, у 2015 році на земельній ділянці за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Петропавлівська-Борщагівка, вул. Черкаська, 14 (кадастровий номер 3222485901:01:003:0132), що належать Житлово-будівельному кооперативу «Десна», розпочато будівництво багатоквартирного будинку, яка відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010 року (надалі Класифікація), Генерального плану села Петропавлівська-Борщагівка має цільове призначення 02.01 (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Будівництво вказаного будинку здійснювалось на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.03.2015 року № КС 083150650354 (надалі Декларація), але у даній декларації вказано, що здійснюється будівництво будинку з трьох поверхів (по факту збудовано вісім).
За результатами перевірок, Департаментом ДАБІ у Київській області 16.02.2017 року видано наказ № 68 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт», скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.07.2015 № КС 083150650354, зі змінами до неї від 09.07.2015 № КС 103151900477, від 12.06.2015 № 10/10-1206/3, від 06.07.2015 № 10/10-0607/35 на об`єкт будівництва «Житловий будинок», що розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлвська-Борщагівка, вул. Черкаська, 14. Замовник будівництва Житлово-будівельний кооператив «Десна». Не зважаючи на скасування Декларації ЖБК «Десна» продовжило виконання робіт на об`єкті.
Після скасування Декларації на офіційному сайті ЖБК «Десна» з`явилась нова назва ЖК, а саме ЖК «Петропавлівська мрія» та на цьому ж сайті http://pbmriya.com.ua/ розміщено документи на будівництво. Але замовник будівництва вводить в оману покупців, так як документи, а саме Декларація про початок будівельних робіт скасовано Департаментом ДАБІ у Київській області. А отже, жодних підстав для розміщення Декларації на сайті та продажу квартир не існує.
25.04.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким встановлено, що земельна ділянка за вищевказаною адресою має цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
За результатами перевірки та враховуючи надані та пред`явлені документи встановлено, що замовник ЖБК «ДЕСНА» виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку, на земельній ділянці яка не відведена для цієї мети, без отримання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування), без розробленої в установленому порядку проектної документації та без документу що надає право на виконання будівельних робіт (декларація про початок виконання будівельних робіт), чим порушено ст. 24, 29, 30, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Замовником будівництва не забезпечено ЖБК «ДЕСНА» не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність».
Крім того на об`єкті будівництва відсутній проект виконання робіт (ПВР), чим порушено п. 5.3.3 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація Будівельного Виробництва». Також, за результатами виконання будівельних робіт ЖБК «ДЕСНА» не оформлена виконавча документація. Перелік необхідної виконавчої документації, визначений відповідно до вимог нормативних документів щодо виконання відповідного виду робіт на конкретному об`єкті будівництва, має бути наведений у ПВР, чим порушено п. 4.8. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація Будівельного Виробництва».
25.04.2017 року Департаментом ДАБІ за результатами позапланової перевірки винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № С-2504/5 з вимогою усунути порушення до 31.08.2017 року.
25.04.2017 Департаментом ДАБІ винесено припис № С-2504/6 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт з вимогою усунути порушення до 11.05.2017 року.
25.04.2017 року Департаментом ДАБІ стосовно ЖБК «ДЕСНА» складені протоколи 1-Л-З-2504/17 за порушення п.8, ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/18 за порушення п.8, ч. 3 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/19 за порушення абз. 4, п. 4 ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/20 за порушення п.8, ч. 3 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/21 за порушення п.7, ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;
Крім того, 19.09.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт № Т-1909/1 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
За результатами перевірки 19.09.2017 року видано припис № С-1909/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, зокрема щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 25.04.2017 № С-2504/5 ЖБК «ДЕСНА» не виконано, чим порушено вимоги ст. 41 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» з вимогою до 19.11.2017 усунути допущені порушення шляхом приведення земельної ділянки до попереднього стану.
Крім того, у 2017 році на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_4 (кадастровий номер 3222485901:01:003:0123), що належать ОСОБА_4 , розпочато будівництво багатоквартирного будинку, яка має цільове призначення 02.01 (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
11.04.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Встановлено, що цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3222485901:01:003:0123 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
Будівництво вказаного будинку здійснювалось на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 18.10.2013 року № КС 083132910781 (надалі Декларація), але у даній декларації вказано, що здійснюється будівництво будинку з трьох поверхів + мансарда.
Так, на час перевірки на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_4 виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку (влаштовано залізобетонний фундамент, зовнішні, внутрішні стіни та перекриття п`яти поверхів, виконуються будівельні роботи по влаштуванню шостого поверху) на земельній ділянці яка не відведена для цієї мети, з порушенням вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, чим порушено ст. 24, 29, 36 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».
На підстав вищевикладеного, наказом Департаменту ДАБІ в Київській області від 16.02.2017 № 67 скасовано зареєстровану декларацію про початок виконання будівельних робіт від 18.10.2013 № КС 083132910781.
02.06.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. За результатами перевірки встановлено, що серед вищевказаних порушень замовником будівництва не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 ЗУ «Про архітектурну діяльність».
02.06.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області видано припис № С-0206/1 про усунення порушення норм законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою до 10.07.2017 року усунути допущені порушення.
02.06.2017 року іншим приписом виданим Департаментом ДАБІ у Київській області № С-0206/2 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, зобов`язано замовника будівництва з 14.06.2017 року зупинити виконання будівельних робіт.
20.07.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № Т-2007/2.
20.07.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області видано припис № С-2007/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою до 20.09.2017 року усунути допущені порушення.
Відповідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що власниками земельних ділянок, з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0132 площею 0,1081 га є Житлово-будівельний кооператив «ДЕСНА», 3222485901:01:003:0150 площею 0,1 га, та 3222485901:01:003:0163 площею 0,1 га є обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив «Дрімхаус», 3222485901:01:003:0123 площею 0,1008 га є ОСОБА_4 .
Враховуючи те, що в діях невстановлених осіб а також осіб ЖБК «ДЕСНА» вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України, у органу досудового розслідування виникла необхідність у залученні Головного управління Держгеокадастру в Київській області до проведення перевірки земельних ділянок з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0123, 3222485901:01:003:0132, 3222485901:01:003:0150, 3222485901:01:003:0163 за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .
Заслухавши слідчого, який клопотання підтримав з підстав викладених в ньому та просив задовольнити, дослідивши матеріали клопотання, суд вважає, що клопотання підлягає до задоволення.
Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
Відповідно до ч.2 ст. 84 КПК України, процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Відповідно до п. 4 ч. 2ст. 99 КПК України, до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Частина 2 статті 93 КПК України передбачає, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, копій документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Частиною 2 Постанови КМУ від 13.08.2014 року № 408 «Питання запобігання обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», передбачено, що надання дозволу КМУ на проведення перевірок підприємств, установ, організацій не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті (документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний обєкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження), можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
З огляду на ці законодавчі приписи в їх взаємозв`язку з ч. 2 ст. 8 КПК, а також із рішенням Європейського суду з прав людини від 25 липня 2017 року в справі «Хлебік проти України», немає жодних сумнівів щодо наявності у слідчого судді повноважень на розгляд клопотань про надання дозволу на проведення позапланових документальних перевірок.
Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для проведення у кримінальному провадженні позапланової перевірки, виконання якої доручити Головного управління Держгеокадастру у Київській області.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 55, 56, 58, 60, 98, 100, 131, 167, 170, 171 КПК України (в редакції 2012 року), слідчий суддя"
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 72894500 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Усатов Д. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні