МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
20 березня 2018 р. № 814/498/18 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомОСОБА_1, АДРЕСА_1 до Місцевого благодійного фонду "Миколаїв-2000", вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001 провизнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до адміністративного суду з позовом до місцевого благодійного фонду Миколаїв-2000 з вимогами І. визнати протиправними дії місцевого благодійного фонду Миколаїв-2000 (25383019), що виявилися у відмові надати на запит позивачці публічну інформацію на підставі Законів України Про доступ до публічної інформації , Про інформацію , а саме: 1) Яка сума благодійної допомоги була отримана у період із 2005 по 2017 роки включно? 2) На що витрачені зібрані від благодійників кошти за вказаний період (2005-2017 роки)? Просимо повідомити, зокрема, предмет витрат (на що саме пішли кошти, наприклад, медикаменти, ремонт приміщень, закупівлю обладнання, бланки та канцелярські товари, матеріальна допомога закладам, окремим особам, проведення заходів тощо) та дати, у які було здійснено допомогу? 3) Скільки працівників працює у фонді згідно зі штатним розкладом та яку вони отримували заробітну платню за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включно)? 4) скільки коштів витрачено на утримання фонду за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включено)? 5) чи були оприлюднені звіти діяльності організації за весь період роботи? Окремо - за період із 2005 по 2017 роки включно. Якщо так, то в яких ЗМІ було оприлюднено звіти та дати їхнього оприлюднення? 6) Чи здійснювалась благодійна допомога від державних органів за рахунок коштів бюджету міста Миколаєва? Якщо так, то прошу вказати назви цих органів, ПІБ осіб (і посаду), які здійснювали допомогу, суми допомоги і дати, в які їх було здійснено; ІІ. Зобов'язати місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 надати позивачці протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду відкриту публічну інформацію, а саме: 1) Яка сума благодійної допомоги була отримана у період із 2005 по 2017 роки включно? 2) На що витрачені зібрані від благодійників кошти за вказаний період (2005-2017 роки)? Просимо повідомити, зокрема, предмет витрат (на що саме пішли кошти, наприклад, медикаменти, ремонт приміщень, закупівлю обладнання, бланки та канцелярські товари, матеріальна допомога закладам, окремим особам, проведення заходів тощо) та дати, у які було здійснено допомогу? 3) Скільки працівників працює у фонді згідно зі штатним розкладом та яку вони отримували заробітну платню за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включно)? 4) скільки коштів витрачено на утримання фонду за вказаній період (із 2005 по 2017 роки включено)? 5) чи були оприлюднені звіти діяльності організації за весь період роботи? Окремо - за період із 2005 по 2017 роки включно. Якщо так, то в яких ЗМІ було оприлюднено звіти та дати їхнього оприлюднення; 6) Чи здійснювалась благодійна допомога від державних органів за рахунок коштів бюджету міста Миколаєва? Якщо так, то прошу вказати назви цих органів, ПІБ осіб (і посаду), які здійснювали допомогу, суми допомоги і дати, в які їх було здійснено.
Свої позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтувала тим, що відповідно до вимог Закону України Про благодійну діяльність та благодійні організації , Про доступ до публічної інформації та Про інформацію інформація, яка вона запитувала у відповідача є публічною, а за таких обставин він не мав права відмовляти у її наданні.
Відповідач - місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 відзиву проти позову не надав, свої позиції з приводу позову не висловив.
Відповідно до вимог ст.263 КАС України, справу було розглянуто в порядку скороченого провадження без виклику сторін з наявними у справі матеріалами.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 зареєстрований в якості юридичної особи 05.01.99.
22.11.17 ОСОБА_1 направила на адресу місцевого благодійного фонду Миколаїв-2000 запит на отримання інформації з питаннями: 1. Яка мета діяльності благодійного фонду? 2) Яка сума благодійної допомоги була отримана у період із 2005 по 2017 роки включно? 3) На що витрачені зібрані від благодійників кошти за вказаний період (2005-2017 роки)? Просимо повідомити, зокрема, найменування юридичної або фізичної особі, якій було перераховано кошти, предмет витрат (на що саме пішли кошти, наприклад, медикаменти, ремонт приміщень, закупівлю обладнання, бланки та канцелярські товари, матеріальна допомога закладам, окремим особам, проведення заходів тощо) та дати, у які було здійснено допомогу? 4) Скільки працівників працює у фонді згідно зі штатним розкладом та яку вони отримували заробітну платню за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включно)? 5) скільки коштів витрачено на утримання фонду за вказаній період (із 2005 по 2017 роки включено)? 6) чи були оприлюднені звіти діяльності організації за весь період роботи? Окремо - за період із 2005 по 2017 роки включно. Якщо так, то в яких ЗМІ було оприлюднено звіти та дати їхнього оприлюднення; 7) Чи здійснювалась благодійна допомога від державних органів за рахунок коштів бюджету міста Миколаєва? Якщо так, то прошу вказати назви цих органів, ПІБ осіб (і посаду), які здійснювали допомогу, суми допомоги і дати, в які їх було здійснено.
29.11.17 місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 надав на зазначений запит позивачки відповідь, в якій повідомив інформацію щодо першого питання, а саме про мету створення благодійного фонду.
Щодо решти питань у відповіді фонду, відповіді не містилося.
Відповідно до ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Розпорядниками інформації відповідно до ст.13 Закону визнаються:
1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків;
4) суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
5) суб'єкти господарювання, які володіють: 1) інформацією про стан довкілля; 2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; 3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян; 4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією) (ч.2 ст.13 Закону).
Оскільки, місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 не є суб'єктом владних повноважень, не виконує делегованих повноважень та не фінансується з державного чи місцевого бюджету, він не є розпорядником публічної інформації за загальним правилом.
Відповідно до ст.131 Господарського кодексу України благодійні організації є суб'єктами господарювання з особливим статусом.
За таких обставин, місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 як суб'єкт господарювання є розпорядником публічної інформації у окремих випадках щодо спеціальної інформації з підстав, передбачених ч.2 ст.13 Закону - суб'єкт господарювання, який володіє суспільно необхідною інформацією.
Визначаючи чи є інформація, яку запитувала від відповідача ОСОБА_1, суспільно необхідною, суд виходить з того, що суспільно необхідною інформацію відповідно до ч.2 ст.29 Закону України Про інформацію вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.
При цьому, зазначене визначення поняття суспільно необхідної інформації не є вичерпним.
Діяльність благодійних організацій відповідно до Закону України Про благодійну діяльність та благодійні організації передбачає їх права на проведення публічних зборів благодійних пожертв, проведення благодійних аукціонів, негрошових лотерей, конкурсів та інших благодійних заходів, не заборонених законом, а також інше прийняття коштів від благодійників для подальшої передачі бенефіціарам.
При цьому, Закон містить ряд обмежень, щодо можливості надавати благодійну допомогу політичним партіям або від імені політичних партій, а також брати участь у виборчій агітації, на розмір адміністративних витрат благодійної організації не більше ніж 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році та інше.
За таких обставин, діяльність благодійних організацій щодо акумулювання коштів благодійників та передача їх бенефіціарам, а також можливе введення в оману громадськості під час цієї діяльності чи інші негативні наслідки за результатами цієї діяльності, є суспільно необхідною інформацією.
При цьому, позивачкою наведено конкретний приклад того, що відповідач місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 займався публічним збором коштів відповідно до вимог ст.7 Закону України Про благодійну діяльність та благодійні організації .
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 є розпорядником публічної інформації в частині збору та розміщення благодійної допомоги.
Відповідно до ст.22 Закону, розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту лише в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до ч.2 ст.6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені ст.21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених ч.5 ст.19 цього Закону.
Суд звертає увагу, що відповідно до ч.4 ст.22 Закону України Про доступ до публічної інформації у разі відмови у наданні інформації розпорядник повинен вказати мотиви та порядок оскарження відмови.
Дослідженням листа від 29.11.17 встановлено, що в ньому взагалі відсутнє повідомлення про відмову у наданні інформації. Відповідач обмежився лише частковим задоволенням інформаційного запиту в частині надання відомостей про мету створення фонду, а також компіляцією цитат з діючого законодавства. Зв'язок між зазначеними цитатами законодавства, частково наданої інформацією, та не наданою інформацією з листа від 29.11.17 не вбачається.
Враховуючи, що інформація, що запитувалась позивачем не належить до інформації з обмеженим доступом, вимоги ч.5 ст.19 Закону України Про доступ до публічної інформації запитувачем інформації дотримано, у нього не було підстав для ненадання такої інформації.
З врахуванням викладеного, оскільки позивачем дотримано вимоги ч.5 ст.19 Закону щодо до запиту на інформацію, відповідач є розпорядником інформації, володіє та зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит, інформація, що запитується, не є інформацією з обмеженим доступом, надання цієї інформації не пов'язано з витратами на копіюванням або друком, місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 безпідставно не надав інформацію у повному обсязі.
Позов задовольнити у повному обсязі.
Сплачена позивачкою сума судового збору, підлягає відшкодуванню на її користь за рахунок відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 257-263 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 НОМЕР_1) до Місцевого благодійного фонду "Миколаїв-2000" (вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 25383019) задовольнити .
2. Визнати протиправними дії місцевого благодійного фонду Миколаїв-2000 (25383019), що виявилися у відмові надати на запит позивачці публічну інформацію на підставі Законів України Про доступ до публічної інформації , Про інформацію , а саме: 1) Яка сума благодійної допомоги була отримана у період із 2005 по 2017 роки включно? 2) На що витрачені зібрані від благодійників кошти за вказаний період (2005-2017 роки)? Просимо повідомити, зокрема, предмет витрат (на що саме пішли кошти, наприклад, медикаменти, ремонт приміщень, закупівлю обладнання, бланки та канцелярські товари, матеріальна допомога закладам, окремим особам, проведення заходів тощо) та дати, у які було здійснено допомогу? 3) Скільки працівників працює у фонді згідно зі штатним розкладом та яку вони отримували заробітну платню за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включно)? 4) скільки коштів витрачено на утримання фонду за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включено)? 5) чи були оприлюднені звіти діяльності організації за весь період роботи? Окремо - за період із 2005 по 2017 роки включно. Якщо так, то в яких ЗМІ було оприлюднено звіти та дати їхнього оприлюднення? 6) Чи здійснювалась благодійна допомога від державних органів за рахунок коштів бюджету міста Миколаєва? Якщо так, то прошу вказати назви цих органів, ПІБ осіб (і посаду), які здійснювали допомогу, суми допомоги і дати, в які їх було здійснено.
3 Зобов'язати місцевий благодійний фонд Миколаїв-2000 надати позивачці протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду відкриту публічну інформацію, а саме: 1) Яка сума благодійної допомоги була отримана у період із 2005 по 2017 роки включно? 2) На що витрачені зібрані від благодійників кошти за вказаний період (2005-2017 роки)? Просимо повідомити, зокрема, предмет витрат (на що саме пішли кошти, наприклад, медикаменти, ремонт приміщень, закупівлю обладнання, бланки та канцелярські товари, матеріальна допомога закладам, окремим особам, проведення заходів тощо) та дати, у які було здійснено допомогу? 3) Скільки працівників працює у фонді згідно зі штатним розкладом та яку вони отримували заробітну платню за вказаний період (із 2005 по 2017 роки включно)? 4) скільки коштів витрачено на утримання фонду за вказаній період (із 2005 по 2017 роки включено)? 5) чи були оприлюднені звіти діяльності організації за весь період роботи? Окремо - за період із 2005 по 2017 роки включно. Якщо так, то в яких ЗМІ було оприлюднено звіти та дати їхнього оприлюднення; 6) Чи здійснювалась благодійна допомога від державних органів за рахунок коштів бюджету міста Миколаєва? Якщо так, то прошу вказати назви цих органів, ПІБ осіб (і посаду), які здійснювали допомогу, суми допомоги і дати, в які їх було здійснено.
4. Стягнути з місцевого благодійного фонду "Миколаїв-2000" (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54027, код ЄДРПОУ 25383019) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_2) судові витрати в розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири грн. вісімдесят коп.).
5. Апеляційна скарга на це рішення може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.
Суддя В. В. Біоносенко
Повний текст складено 20.03.18
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2018 |
Оприлюднено | 25.03.2018 |
Номер документу | 72918979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні