ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 листопада 2009 року Справа №2а- 1319/09/1370
17 год. 57 хв. м. Львів, вул. Чолов ського, 2
Зал судових засі дань № 7
Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого-судді Карп' як О.О.,
при секретарі судового зас ідання Козак М.Л.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Попович М .Я. (довіреність від 17.11.2009 року №9220/9/10)
від відповідача - не з' яв ився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за п озовом Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області до Ферме рського господарства «Майбу тнє» про стягнення боргу в су мі 974,98 грн. ,-
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспе кція уБуському районі Львівс ької області звернулась до с уду із адміністративним позо вом до Фермерського господар ства «Майбутнє» про стягненн я податкового боргу в сумі 974,98 грн.
Ухвалою від 07 лютого 2009 року в ідкрито провадження у справі .
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав з підстав, наведених у поз овній заяві, просить стягнут и з відповідача до бюджету 974,9 8 грн. податкового боргу, який виник в результаті несплати податкових зобов' язань, а с аме: з податку на прибуток під приємств - 170,00 грн., з податку н а додану вартість - 510,89 грн., з з емельного податку - 283,09 грн., з податку на додану вартість (с пец рахунок) - 11,00 грн.
Відповідач явки уповноваж еного представника в судове засідання не забезпечив, поя снення по суті позову суду не подав, позовних вимог по суті не оспорив, хоча був належно п овідомлений про дату, час та м ісце судового засідання.
В судовому засіданні було д осліджено письмові докази, я кі наявні в матеріалах справ и (довідка про взяття на облік платника податків, свідоцтв о про державну реєстрацію су б' єкта підприємницької дія льності, розпорядження Голов и Буської районної державної адміністрації, корінець пер шої податкової вимоги, корін ець другої податкової вимоги , акти перевірки, корінці пода ткових повідомлень - рішень , акт про результати невиїзно ї документальної перевірки, витяг з ЄДРПОУ, довідка, та ін ші документи, наявні в матері алах справи).
Постанову в повному обсязі складено 30 листопада 2009 року.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, дослідивши наявні у спра ві докази та давши їм оцінку, с уд дійшов до висновку, що позо в підлягає до задоволення з т аких підстав.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про систе му оподаткування" контроль з а правильністю та своєчасніс тю справляння податків і збо рів (обов"язкових платежів) зд ійснюється державними подат ковими органами та іншими ор ганами в межах повноважень, в изначених законом. Відповідн о до ст. 9 даного Закону платни ки податків і зборів (обов' я зкових платежів) зобов' язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.
Фермерське господарство « Майбутнє» зареєстровано 23.04.2002 року, номер запису139, ідентифі каційний код 31755822, що підтвердж ується свідоцтвом про держав ну реєстрацію (копія є в матер іалах справи).
20.05.2002 року відповідач взятий на облік як платник податку, щ о підтверджується довідкою ф орми №4 - ОПП (копія є в матері алах справи).
За результатами проведено ї невиїзної документальної п еревірки своєчасності подан ня податкової звітності ДПІ у Буському районі було склад ено Акт № 30/15-0/128 від 26 березня 2008 ро ку, яким було встановлено пор ушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21 грудня 2000 року № 2181 зі змінами та доповненнями та п.16.4 ст. 16 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» від 28 грудня №334/94-ВР зі змінами та д оповненнями, а саме платнико м податку не подано податков і декларації у строки, передб ачені законодавством.
Також за результатами пров едених ДПІ у Буському районі перевірок дотримання вимог щодо терміну подачі (неподан ня) податкової звітності:
07.02.2006 року складено акт про по рушення податкового законод авства за № 2;
10 серпня 2006 року складено акт про порушення податкового з аконодавства за № 6-15/3;
01 квітня 2008 року було складен о акт про порушення податков ого законодавства за №6/133/15-031;
26 березня 2008 року складено ак т про порушення податкового законодавства за № 127/26/15-3,
Вказаними актами було вста новлено порушення вимог Зако ну України «Про податок на до дану вартість» від 03.04.1997 року із змінами і доповненнями, п.п. 17.1 .7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» від 21 грудня 2 000 року № 2181 із змінами та доповн еннями, а також ст.14 Закону Укр аїни «Про плату за землю» від 19 вересня 1996 року № 378/96-ВР із змін ами та доповненнями.
На підставі вказаних актів перевірки податковим органо м прийнято наступні податков і повідомлення-рішення:
податкове повідомлення - рішення від 27 березня 2008 року № 0001511531/0, яким визначена сума плат ежу з податку на прибуток при ватних підприємств в розмірі 170,00 грн.;
податкове повідомлення - рішення від 11 серпня 2006 року № 00 00641531/0, яким визначена сума плате жу з податку на додану вартіс ть із вироблених в Україні то варів (робіт, послуг) в розмірі 170,00 грн.
податкове повідомлення - рішення від 01 квітня 2008 року № 00 00241600/0, яким визначена сума плате жу з податку на додану вартіс ть із вироблених в Україні то варів (робіт, послуг) в розмірі 170,00 грн.
податкове повідомлення - рішення від 07 лютого 2006 року № 00 00101630/0, яким визначена сума плате жу з податку на додану вартіс ть із вироблених в Україні то варів (робіт, послуг) в розмірі 170,00 грн.
податкове повідомлення - рішення від 27 березня 2008 року № 0001501531/0, яким визначена сума плат ежу з земельного податку в ро змірі 170,00 грн.
Оскільки відповідачем у вс тановлений термін не сплачен о податкові зобов' язання, з гідно п.п. 6.2.3 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» ДПІ у Б уському районі було виставле но податкові вимоги:
- першу податкову вимогу № № 11/211 від 15.12.2003 року, яким загальна с ума боргу платника податків за узгодженим податковим зоб ов' язанням станом на 15.12.2003 рік становить 170,00 грн.;
- другу податкову вимогу № 2/30 від 28 січня 2005 року, яким загаль на сума боргу платника подат ків за узгодженим податковим зобов' язанням станом на 28.01.20 05 рік становить 680,00 грн.
Приймаючи рішення, суд вихо див з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме Довідки про заб оргованість перед бюджетом в ід 24.12.2008 року № 12743/9/19-026 та згідно под аної звітності, проведених н арахувань та відомостей про сплату, станом на 17.12.2008 року від повідач має заборгованість п еред бюджетом в розмірі 974,98 грн .:
Щодо податку на прибуток: на раховані штрафні санкції від повідно до податкового повід омлення-рішення № 0001511531 від 27.03.2008 року в сумі 170,00грн.
Щодо податку на додану варт ість: нараховані штрафні сан кції відповідно до податково го повідомлення-рішення №000010163 0 від 07.02.2006 року в сумі 170,00 грн., нара ховані штрафні санкції відпо відно до податкового повідом лення-рішення №0000641531 від 11.08.2006 рок у в сумі 170,00 грн., нараховані штр афні санкції відповідно до п одаткового повідомлення-ріш ення №0000241600 від 01.04.2008 року в сумі 170,0 0 грн. та пеня у розмірі 0,89 грн. з 27.09.2006 року. Всього 510,89 грн.
Крім цього з податку на дода ну вартість (спецрахунок) нар аховані штрафні санкції відп овідно до податкового повідо млення-рішення № 0001411830 від 04. 11.205 року, з 30.01.2003 року заявлено сам остійно до сплати суму у розм ірі 11,00 грн.
Щодо земельного податку: на раховані штрафні санкції від повідно до податкового повід омлення-рішення № 0001501531 від 27.03.2008 року в сумі 148,37 грн., основна сума, заявлена самостійно ск ладає 134,72 грн. з 30.04.08 року. Всього 2 83,09 грн.
Отже, сума, яка підлягає до с тягнення за вказаними податк овими повідомленнями - ріше ннями, деклараціями, з податк у на додану вартість, податку на прибуток становить та зем ельного податку: з податку на додану вартість - 510,89 грн., цьо го з податку на додану вартіс ть (спецрахунок) - 11,00 грн., з под атку на прибуток - 170,00 грн. та з емельного податку - 283,09 грн.
Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, плат ники податків зобов' язані с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) у встановлені закон ом терміни.
Згідно з поданого позиваче м розрахунку про податкову з аборгованість відповідача, з агальна сума, яка підлягає до стягнення складає 974,98 грн.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» податкове зобов' язан ня платника податків, нарахо ване контролюючим органом ві дповідно до цього закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, у разі кол и платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зо бов' язання або прийняв буд ь-яке інше рішення, що не супер ечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції вст ановленої законом, такий пла тник податків має право звер нутися до контролюючого орга ну із скаргою про перегляд ць ого рішення. Остаточне рішен ня вищого (центрального) конт ролюючого органу за заявою п латника податків не підлягає подальшому адміністративно му оскарженню, але може бути о скаржене в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» п одаткове зобов' язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону узгоджена сума пода ткового зобов' язання, не сп лачене платником податків у строки. Визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із насту пними змінами і доповненнями ), цей Закон є спеціальним зако ном з питань оподаткування, я кий встановлює порядок погаш ення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов' язкових платежів), вкл ючаючи збір на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня та внески на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування, нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами, у тому числі за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності та визнач ає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із наступним и змінами і доповненнями), кон тролюючий орган - державний орган, який у межах своєї комп етенції, визначеної законода вством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування пода тків і зборів (обов' язкових платежів) та погашенням пода ткових зобов' язань чи подат кового боргу. Податкові орга ни є контролюючим органом ст осовно податків і зборів (обо в' язкових платежів), які спр авляються до бюджетів та дер жавних цільових фондів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із насту пними змінами і доповненнями ), активи платника податків (ко шти, матеріальні та нематері альні цінності, що належать ю ридичній або фізичній особі за правом власності або повн ого господарського відання) можуть бути примусово стягне ні в рахунок погашення його п одаткового боргу виключно за рішенням суду.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.
Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, плат ник податків не вжив жодних з аходів для погашення податко вого зобов' язання.
На даний час суми податків т а штрафних санкцій відповіда ча є узгодженими та у встанов лені законом строки до бюдже ту не сплаченими, тобто визна ються сумою податкового борг у (узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у термін ).
Вжиті податковим органом з аходи, передбачені чинним за конодавством щодо погашення податкової заборгованості н е мали позитивних результаті в.
Так як боржником не вживаєт ься заходів щодо погашення з аборгованості, то на підстав і п.п. 3.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із наступними змінами і доповненнями), податковий бо рг підлягає стягненню в прим усовому порядку. Суд, оцінивш и матеріали справи, поясненн я представника позивача прий шов до висновку, що позов підл ягає задоволенню, оскільки п одані позивачем докази в сук упності дають достатньо підс тав для висновку щодо задово лення позовних вимог.
Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог частин 2,4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України , судові витрати у формі судов ого збору, з відповідача не на лежить стягувати.
Враховуючи вищенаведен е, керуючись статтями 7-14, 18, 19, 24, 94 , 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позо в задоволити повністю.
2. Стягнути з Фермерського г осподарства «Майбутнє» (адре са: Львівська область, Буськи й район, с. Топорів, ЄДРПОУ 31755822) д о Державного бюджету 974 (дев' ятсот сімдесят чотири ) гривн і 98 коп. боргу.
Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у с праві, якщо суд вирішив питан ня про їхні права, свободи, інт ереси чи обов' язки, мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку постанову суду перш ої інстанції повністю або ча стково в порядку і строки вст ановлені ст. 186 КАС України.
Про апеляційне оскарженн я рішення суду першої інстан ції спочатку подається заява . Обґрунтування мотивів оска рження і вимоги до суду апеля ційної інстанції викладають ся в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження рішення та апеляційна скарга подаються до адмініст ративного суду апеляційної інстанції через суд першої і нстанції, який ухвалив оскар жуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з дн я складення в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя Карп' як О.О.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2009 |
Оприлюднено | 24.06.2010 |
Номер документу | 7293110 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні