Постанова
від 22.03.2018 по справі 804/1404/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2018 року справа № 804/1404/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Чередниченка В.Є.,

суддів: Іванова С.М. Панченко О.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпро адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Студія "Арт Бетон" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року (суддя - Єфанова О.В., м. Дніпро) у справі № 804/1404/17 за позовом заступника прокурора Херсонської області до товариства з обмеженою відповідальністю "Студія "Арт Бетон", третя особа - Чорноморське Міжрегіональне управління Укртрансбезпеки про стягнення плати,-

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Херсонської області 21 лютого 2017 року звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Студія "Арт Бетон", згідно з яким просить стягнути з відповідача плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим автотранспортним засобом у сумі 25868,68 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що 29.08.2016 року уповноваженою особою Чорноморського Міжрегіонального управління Укртрансбезпеки проведено габаритно-ваговий контроль автомобіля, який належить відповідачу, а саме DAF FA 95 ХF 12580, номерний знак НОМЕР_1, про що складено акт №0000633 від 29.08.2016 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, на підставі якого проведено та складено розрахунок №424 від 29.08.2016 року, згідно з яким відповідача зобов'язано сплатити плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів в сумі 900,72 євро. У добровільному порядку вказана плата відповідачем не сплачена.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року позов задоволено повністю.

Постанова суду мотивована тим, що Чорноморським Міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки правомірно нарахована плата за проїзд відповідачу в сумі 900,72 євро. Доказів оскарження вказаного розрахунку матеріали справи не містять

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідач оскаржив її до апеляційного суду з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення яким у задоволені позову відмовити.

Апеляційна скарга фактично обґрунтована тим, що працівниками Укртрансбезпеки порушено вимоги законодавства щодо оформлення зазначеного порушення.

Згідно з відзивом на апеляційну скаргу, позивач зазначаючи про її необґрунтованість, просить у задоволені скарги відмовити, постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Крім того, заступником прокурора Херсонської області 21 березня 2018 року, електронною поштою, до відзиву було подано суду клопотання про бажання прийняти участь при апеляційному розгляді справи, яке не підлягає задоволенню відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 262 КАС України, як таке, що подано з пропущенням строку встановленого для подання відзиву.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та знайшло підтвердження під час апеляційного розгляду справи, 29.08.2016 року посадовою особою Чорноморського Міжрегіонального управління Укртрансбезпеки здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля DAF FA 95 ХF 12580, номерний знак НОМЕР_1, який належить згідно з свідоцтвом про реєстрацію НОМЕР_2 відповідачу.

За результатами контролю встановлено перевищення вагових норм нормативного навантаження на 3650,00 кг., так, зокрема, допустиме навантаження на вісь 11 тон, а виявлено 14,65 тон.

За результатами перевірки посадовими особами Чорноморського Міжрегіонального управління Укртрансбезпеки складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та акт №0000633 від 29.08.2016 року, якими зафіксовано перевезення вантажу автомобілем, який належить відповідачу, із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху, без дозволу, виданого Державтоінспекцією, або без документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів (а.с.96).

На підставі вказаних висновків, Чорноморським Міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки складено розрахунок плати за проїзд №424 від 28.08.2016 року на суму 900,72 євро (а.с.97).

Стягнення з відповідача заборгованості за розрахунком плати за проїзд №424 від 28.08.2016 року є предметом спору переданого на вирішення суду.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесенні оскарженої постанови, погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 29 Закону України Про дорожній рух передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за плату, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.3,4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 р. Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів на інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879).

Відповідно до п.3 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансінспекцією, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.

За визначенням, наведеним у п.3 п.2 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль - це контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Відповідно до п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 р. № 30, транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Статтею 33 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що рух транспортних засобів, навантажень на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом (окрім зазначених у ч. 2 цієї статті) є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994 р., перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Згідно з п. 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 року № 30, рух вагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Згідно з п. 28 Порядку № 879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Відповідно до п.31-1. Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків у п'ятикратному розмірі; у разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням; перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Пунктом 27 Порядку №879 передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Як вбачається з матеріалів справи, розрахунок плати за проїзд №424 від 28.08.2016 року відповідачем в судовому порядку не оскаржено, доказів внесення протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати сум зазначених у цьому розрахунку та повідомлення про це відповідного територіального органу Укртрансбезпеки відповідачем не надано, що свідчить про обґрунтованість висновку суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову.

При цьому, доводи відповідача про те, що працівниками Укртрансбезпеки порушено вимоги законодавства щодо оформлення зазначеного порушення не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції, оскільки предметом спору у цій справі є стягнення сум зазначених у розрахунку, а не правомірність такого розрахунку, в тому числі дотримання порядку прийняття такого рішення.

На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об'єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому постанову суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Керуючись: пунктом 1 частини 1 статті 315, статтями 321, 322 КАС України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Студія "Арт Бетон" - залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року у справі № 804/1404/17 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22 березня 2018 року.

Головуючий суддя: В.Є. Чередниченко

Суддя: С.М. Іванов

Суддя: О.М. Панченко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2018
Оприлюднено25.03.2018
Номер документу72935300
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1404/17

Постанова від 22.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Постанова від 17.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 18.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні