Рішення
від 20.03.2018 по справі 734/3482/17
КОЗЕЛЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 2/734/91/18 Справа № 734/3482/17

ЗАОЧНЕ

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

20 березня 2018 року

Козелецький районний суд Чернігівської областї, в складі:

головуючого-судді Бараненко С.М.,

за участю:

секретаря судових засідань ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Козелець цивільну справу за позовною заявою Козелецького районного центру зайнятості до ОСОБА_3 про відшкодування матеріальної шкоди (збитків), -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача коштів в розмірі 719,50 грн.., мотивуючи позов тим, що відповідач в період перебування на обліку в центрі зайнятості належав до категорії зайнятого населення та отримав дохід, проте приховав зазначені відомості від спеціалістів центру зайнятості. При цьому, був ознайомлений під особистий підпис з правами і обов'язками безробітного, відповідно до яких, під час перебування на обліку безробітний зобов'язаний повідомляти спеціалістів центру зайнятості про всі зміни, які впливають умови виплати забезпечення. За період з 19.07.2017 року по 28.08.2017 року ОСОБА_4 отримав допомогу по безробіттю в сумі 719 (сімсот дев'ятнадцять) грн.. 50 коп.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надала пояснення аналогічні тим, що викладені в позовній заяві. Просить позов задовольнити в повному обсязі. На винесення заочного рішення згодна.

Відповідач в судове засідання не з'явився, і від нього не надійшло повідомлення про причини неявки, хоча про час та місце судового засідання були повідомлені відповідно до вимог чинного законодавства.

Згідно ч. 1 ст. 280 ЦПК України суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів за одночасного існування таких умов: відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання; відповідач не з'явився в судове засідання без поважних причин або без повідомлення причин; відповідач не подав відзив; позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

За наведених вище обставин, суд вважає за можливе ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.

22.02.2017року до Козелецького районного центру зайнятості як такий, що шукає роботу, звернувся громадянин ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1. В зв'язку з відсутністю підходящої роботи за його особистою заявою, наказом від 27.02.2017 року № НІЧ 70227 було прийнято рішення про надання статусу безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю відповідно до п.п.2,4 ст.22; п.2 ст.23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та Порядку надання допомоги по безробітними, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 15.06.2015 № 613. Статус безробітного надається особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації в органах державної служби зайнятості.

При цьому, в заяві про надання статусу безробітного від 22.02.2017 року відповідач повідомив та засвідчив особистим підписом, що він ознайомлений з правами та обов'язками зареєстрованого безробітного. Зокрема, ОСОБА_3 11.1. був зобов'язаний повідомляти спеціалістів центру зайнятості про всі зміни, які впливають на умови виплати матеріального забезпечення.

Відповідно до п.18 ч.2 ст. 22 Закону України Про зайнятість населення районний центр зайнятості проводить розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики, а в разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників згідно з Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62.

Згідно із проведеним інформаційним обміном, отримано інформацію, що громадянин ОСОБА_3 в період перебування на обліку в Козелецькому районному центрі зайнятості як безробітний, перебував в трудових відносинах з ТОВ Вимпел-СБ12 з 19.07.2017 р. по 25.07.2017року. Роботодавцем підтверджено факт перебування відповідача у трудових відносинах у вказаний період. За результатами розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним складений акт № 260 від 29.09.2017 року.

Таким чином, відповідач в період перебування на обліку в центрі зайнятості належав до категорії зайнятого населення та отримав дохід, проте приховав зазначені відомості від спеціалістів центру зайнятості. ГІри цьому, був ознайомлений під особистий підпис з правами і обов'язками безробітного, відповідно до яких, під час перебування на обліку безробітний зобов'язаний повідомляти спеціалістів центру зайнятості про всі зміни, які впливають на умови виплати забезпечення. За період з 19.07.2017 року по 28.08.2017 року ОСОБА_3 отримав допомогу по безробіттю в сумі 719,50 грн. (сімсот девятнадцять гривень 50 коп.).

02.10.2017 року директором Козелецького районного центру зайнятості видано наказ №52 про повернення коштів та 05.10.2017 року вручено повідомлення про повернення коштів гр. ОСОБА_5І. добровільно в сумі "19,50 гри. (сімсот девятнадцять гривень 50 коп.).

На даний момент кошти не повернуті.

За приписами п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України Про зайнятість населення статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до ч. 2 ст. 44 цього Закону зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені уст. 45 цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України Про зайнятість населення , реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі зайнятості особи.

За правилами ч. 2 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до ст. 1166 ЦК Українимайнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала

Встановлено, що позивач скеровував відповідачу лист щодо відшкодування допомоги по безробіттю у сумі 719,50 грн., незаконно отриманої за період 19.07.2017 року по 28.08.2017 року.

Відповідно до ст. 4 Закону України Про зайнятість населення від 05.07.2012 року № 5067-VІ, до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно- технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Громадяни, що належать до категорії зайнятого населення перебувати на обліку у центрі зайнятості та отримувати допомогу по безробіттю не мають права.

Відповідно до п.3 ст. 36 Закону України Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обовязків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Таким чином, у зв'язку з тим, що відповідач не повідомив позивача про прийняття його на роботу, що є обставиною, яка впливає на умови виплати допомоги по безробіттю, він, починаючи з 19.07.2017 року по 28.08.2017 року, безпідставно отримував допомогу по безробіттю.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог та про стягнення з відповідача на користь позивача коштів в сумі 719,50 грн.

Крім того, згідно із ст. 141 ЦПК України з відповідача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 640 грн. у дохід держави.

На підставі ст.ст.1166, 1212 ЦК України, та ст..4, 265, 280 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

позовну заяву Козелецького районного центру зайнятості до ОСОБА_3 про відшкодування матеріальної шкоди (збитків) - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь Козелецького районного центру зайнятості суму матеріальної шкоди (збитків) у сумі 719 (сімсот дев'ятнадцять ) грн..50 коп. на рахунок: р/р 37173300901163 ГУДКСУ в Чернігівській області МФО 853592, Код ЄДРПОУ 21399561, одержувач Козелецький районний центр зайнятості.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь держави судовий збір в сумі 640 (шістсот сорок) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.

Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Заочне рішення в повному обсязі виготовлене 22 березня 2018 року

Головуючий суддя С.М. Бараненко

Дата ухвалення рішення20.03.2018
Оприлюднено25.03.2018
Номер документу72936731
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —734/3482/17

Рішення від 20.03.2018

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Бараненко С. М.

Рішення від 20.03.2018

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Бараненко С. М.

Ухвала від 08.11.2017

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Бараненко С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні