У Х В А Л А
26 березня 2018 року м. Чернігівсправа № 927/1056/16 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В.
у справі за участю:
Кредиторів:
1.Чернігівської об'єднаної Державної податкової інспекції (м. Чернігів) ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області, код ЄДРПОУ 39558413, вул. Кирпоноса, 28, м. Чернігів, 14000
2.Головного управління ДФС у Чернігівській області, вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000
Боржника:Товариства з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія",
код ЄДРПОУ 33586178, АДРЕСА_1, 14029
Ліквідатора - арбітражної керуючої ОСОБА_2, вул. Здолбунівська, 7-Д, корп. Г, (6 поверх), м. Київ, 02081
Предмет спору: про визнання боржника банкрутом
представники сторін: від кредиторів: ОСОБА_3, ліквідатор ОСОБА_2
У зв'язку із закінченням строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора, ухвалою від 16.02.18 справу призначено до розгляду.
До початку судового засідання на адресу суду від ліквідатора боржника надійшло клопотання (від 20.03.18 №02-01/44) про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. До клопотання надано протокол засідання комітету кредиторів боржника від 15.03.18, звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс. Крім того, від ліквідатора боржника надійшло клопотання (від 20.03.18 №02-01/45) про затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування та виплату основної грошової винагороди в сумі 79 938 грн за період виконання повноважень ліквідатора ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" з 29.03.17 по 15.03.18 та відшкодування понесених витрат арбітражної керуючої ОСОБА_2 в сумі 4 595,30 грн та стягнення зазначених сум з кредитора - ОСОБА_5 ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області. Суд клопотання разом з доданими до них доказами залучив до матеріалів справи. Також від ОСОБА_1 Управління ДФС у Чернігівській області на адресу суду надійшов лист (від 23.03.18 за 1557/9/25-01-17-02-22) з викладенням позиції стосовно клопотання ліквідатора в частині сплати останньому грошової винагороди та відшкодування витрат. Суд надані докази залучив до матеріалів справи.
В судовому засіданні ліквідатор надала пояснення про здійснені в ліквідаційній процедурі заходи та просила суд затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс. Присутній представник кредиторів 1, 2 стосовно затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу та ліквідації ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" не заперечив.
Також в судовому засіданні ліквідатор підтримала клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату основної грошової винагороди в сумі 79 938 грн за період з 29.03.17 по 15.03.18 та відшкодування понесених в ліквідаційній процедурі витрат в сумі 4 595,30 грн, та просила стягнути зазначені суми з ініціюючого кредитора-Чернігівської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області.
Присутній представник кредиторів 1, 2 заперечив стосовно стягнення грошової винагороди та відшкодування понесених витрат ліквідатора ОСОБА_2 за рахунок ініціюючого кредитора, посилаючись на норми статті 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , що передбачає джерела та порядок погашення вказаних виплат ліквідатора за рахунок коштів, отриманих від реалізації майна боржника.
З'ясувавши обставини справи та дослідивши докази, суд встановив наступне.
ОСОБА_5 об'єднаною Державною податковою інспекцією (м. Чернігів) ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (надалі - Кредитор-1) подана заява про порушення справи про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю «Фреш Студія» (надалі - Боржник) на підставі ст. 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі - Закон про банкрутство).
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 17.11.2016р. вказана вище заява прийнята до розгляду, призначено підготовче засідання.
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 30.10.2016 року порушено провадження у справі про банкрутство ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія", визнано безспірні вимоги ініціюючого кредитора - ОСОБА_5 об'єднаної Державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області до ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" в розмірі 884 026,28 грн., введено процедуру розпорядження майном на строк 115 днів, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_6
У відповідності до ч.10 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" від 30.11.16 №37950.
Ухвалою суду від 30.01.17 затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" з вимогами:
- ОСОБА_5 об'єднаної Державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області до ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" в розмірі 897806,28 грн. з включенням 884 026,28 до 3 черги та 13 780 грн. судового збору - до 1 черги задоволення.
Постановою суду від 29.03.17 ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців, ліквідатором банкрута призначено арбітражну керуючу ОСОБА_2.
Ухвалою від 14.06.17 в межах ліквідаційної процедури визнано вимоги ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Фреш Студія» в сумі 185 787,08 грн., з включенням 182587,08 грн. до шостої черги, та 3200 грн. судових витрат до першої черги реєстру вимог кредиторів.
В межах справи про банкрутство ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" від ліквідатора надійшов звіт.
Згідно даних звіту, в результаті проведеної роботи виявлено та включено до реєстру вимоги наступних кредиторів:
- ОСОБА_5 об'єднаної Державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 39558413, вул. Кирпоноса, 28, м. Чернігів, 14000) в розмірі 897806,28 грн. з включенням 884 026,28 до 3 черги та 13 780 грн. судового збору - до 1 черги задоволення.
- ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000) в сумі 185 787,08 грн., з включенням 182587,08 грн. до шостої черги, та 3200 грн. судових витрат до першої черги реєстру вимог кредиторів.
Згідно вимог ст. 41 Закону про банкрутство, вживались заходи щодо розшуку майнових активів банкрута.
Так, листом від 13.06.2017 №12.2.16-5787-17, Державна авіаційна служба України повідомила, що за товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія повітряних суден не зареєстровано.
ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 05.05.17 (№33-25-0.2-10186/2-17) повідомлено, що станом на 31.12.12 відомості про зареєстровані правовстановлюючі документи стосовно юридичної особи відсутні.
За даними Комунального підприємства ОСОБА_5 районне бюро технічної інвентаризації (лист від 12.05.17 №43), станом на 12.05.17 права власності на нерухоме майно за боржником не зареєстровано. Також листом від 23.05.17 №1551 Комунальне підприємство ОСОБА_5 міжміське бюро технічної інвентаризації повідомило, що протягом трьох років до 31.12.12 в м. Чернігові товариство з обмеженою відповідальністю Фреш Студія не має зареєстрованого права власності на об'єкти нерухомості.
Згідно з відомостями Управління земельних ресурсів (лист від 22.05.17 №3442), стосовно товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія рішення щодо передачі у власність або постійне користування не приймалися, та договори оренди, термін дії яких не закінчився, не укладалися з товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія .
За даними листа ДФС України від 22.05.2017, станом на 18.05.17 боржник товариство з обмеженою відповідальністю Фреш Студія зовнішньоекономічну діяльність не здійснює та на обліку в митних органах ДФС не перебуває.
Згідно з листом Державної служби України з безпеки на транспорті від 07.06.2017 (№4685/02/15-17) відсутні записи щодо суден власником або судновласником яких є ТОВ "Фреш Студія".
Згідно з листом Державної архітектурно-будівельної інспекції України (№40-1025-3/1231-17 від 20.06.17), в Реєстрі дозвільних документів інформація щодо отримання дозвільних документів про виконання будівельних робіт замовником, яких є товариство з обмеженою відповідальністю Фреш Студія відсутня.
Згідно з листом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.05.17 (№09/01/10606) станом на 31.03.17 товариство з обмеженою відповідальністю Фреш Студія серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів, відсутнє.
Листом від 18.05.17 №2451/10-К4.1/17, Державне космічне агентство України повідомило про відсутність відомостей в обліку ДКА щодо наявності у товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія зареєстрованої космічної техніки та об'єктів космічної діяльності.
Згідно з листом Департаменту дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України (від 19.06.2017 №40-302-333), інформація щодо наявності у товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, станом на час надання відповіді, відсутня.
ОСОБА_7 Управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 25.07.17 №01-30/1958 згідно даних уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи за товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія техніка не зареєстрована.
Листом (від 03.08.17 за №31/25/6-1307) Регіональний сервісний центр в Чернігівській області повідомив, що згідно облікових даних транспортних засобів за товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія не зареєстровано.
Згідно з довідкою про обороти по рахунку від 22.09.17, виданої АТ ОСОБА_8 Аваль стосовно товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія , обороти по рахунку за період з 22.09.14 по 22.09.17 становлять 0, та рахунок №2600928905 закрито, про що надано довідку про закриття рахунків від 22.09.17.
За даними Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (лист від 19.12.17 за №12-01/6758), згідно з електронним обліком захсиних споруд цивільного захисту, захисні споруди цивільного захисту не обліковуються.
Листом філії ОСОБА_7 інформаційно-обчислювальний центр від 18.12.17 №36/1524, повідомлено про те, що за боржником-товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія в АБД ПВ вантажні вагони не зареєстровані, зазначене підприємство відсутнє в довіднику Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружества . В інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви зазначеного підприємства.
За даними Регіонального відділення Фонду державного майна Укрїани по Чернігівській області (лист від 18.12.17 №05-05-04302), інформація щодо державного майна, яке перебуває в управлінні, оренді товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія у регіональному відділенні відсутня.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження обєктів нерухомого майна щодо субєкта №116612859 від 11.03.18, відомості стосовно права власності, інші речові права, іпотеки, обтяження за товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія відсутні. За даними з офіційного веб-порталу Державного підприємтсва Український інститут інтелектуальної власності (Укрпатент), прав на обєкти інтелектуальної власності, промислової власності, авторського права та патентів відсутні.
За даними звіту, здійснені ліквідатором заходи по розшуку печатки, штампів, фінансових, бухгалтерських та інших документів, результатів не дали.
За даними Деснянського відділу Державної виконавчої служби м. Чернігів (лист від 10.04.17 №26-15/15750), станом на 10.04.17 виконавчі провадження, боржником або стягувачем по яким є товариство з обмеженою відповідальністю Фреш Студія , відсутні.
Згідно даних ОСОБА_1 управління статистики у Чернігівській області (лист від 03.05.17 №06-08/47) управління не має можливості надати інформацію, засновником яких підприємств є товариство з обмеженою відповідальністю Фреш Студія та інформацію про вихід із складу засновників підприємств за останні три роки.
За даними Управління Держпраці у Чернігівській область (лист від 17.05.17 №01-06/2656), обєктів котлонагляду та підйомних споруд, які підлягають реєстрації в органах Держпраці, а також великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів за товариством з обмеженою відповідальністю Фреш Студія не зареєстровано, дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки не отримувало.
За даними проведеної інвентаризації, а саме: наказу №02 про створення інвентаризаційної комісії від 01.03.18, наказу №03 від 01.03.18 про проведення інвентаризації, протоколу інвентаризаційної комісії від 14.03.18, акту інвентаризації розрахунків щодо відшкодування матеріальних збитків від 14.03.18, акту про результати інвентаризації грошових коштів від 14.03.18, акту інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами від 14.03.18, довідки до акта інвентаризації розрахунікв від 14.03.18 про дебіторську і кредиторську заборгованість, щодо яких строк позовної давності минув, акта інвентаризації наявності фінансових інвестицій від 14.03.18, акта інвентаризації наявності грошових документів, бланків документів суворої звітності від 14.03.18, звіряльної відомості результатів інвентаризації запасів від 14.03.18, звіряльної відомості результатів інвентаризації необоротних активів від 14.03.18, інвентаризаційного опису необоротних активів від 14.03.18, інвентаризаційного опису матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання від 14.03.18, активи у товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія відсутні.
Згідно наданого протоколу засідання комітету кредиторів №б/н від 15.03.18, комітетом кредиторів затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс. Згідно ліквідаційного балансу станом на 14.03.18 активи у підприємства-банкрута відсутні.
У зв"язку з чим, залишились не задоволеними і вважаються погашеними вимоги кредиторів на загальну суму 1 083 593,36 грн, в тому числі:
- ОСОБА_5 об'єднаної Державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 39558413, вул. Кирпоноса, 28, м. Чернігів, 14000) в розмірі 897 806,28 грн.
- ОСОБА_1 управління ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000) в сумі 185 787,08 грн.
Наведені вище обставини свідчать про те, що ліквідатором були вжиті всі можливі заходи, спрямовані на пошук та виявлення майна та грошових коштів банкрута.
Відповідно до ст. 46 Закону про банкрутство після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;
відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна;
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів;
довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зі змінами, внесеними згідно із Законом України № 2147-VIII від 03.10.2017, господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Розглянувши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, заслухавши пояснення ліквідатора та представника кредиторів1,2, господарський суд вважає, що звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс необхідно затвердити, юридичну особу - банкрута ліквідувати, а провадження у справі закрити.
Щодо затвердження звіту про нарахування та виплату основної грошової винагороди за період з 29.03.17 по 15.03.18 у розмірі 79 938,00 грн, здійснення та відшкодування витрат в сумі 4 595,30 грн, понесених при виконанні повноважень ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" та стягнення вказаної суми виплат з ініціюючого кредитора, суд зазначає наступне.
Зі звіту арбітражного керуючого ОСОБА_2 - ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат понесених арбітражним керуючим ОСОБА_2 при виконанні повноважень схваленого на зборах комітету кредиторів від 15.03.2018, вбачається, що розрахунок основної винагороди ліквідатора здійснений виходячи з розміру дві мінімальні заробітні плати за кожен місяць виконання повноважень ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" з 29.03.17 по 15.03.18 що становить 79 938,00 грн. Крім того, згідно з поданим розрахунком витрат арбітражного керуючого ОСОБА_2, понесених при виконанні повноважень ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" за період з березня 2017 по березень 2018, витрати склали 4 595,30 грн.
Як вбачається з вищезазначеного звіту арбітражного керуючого арбітражного керуючого ОСОБА_2, оплата праці за виконання нею повноважень ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія", не здійснювалися.
Частиною 1 статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом зазначено, що ліквідатор-фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.
Порядок визначення та сплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого врегульовано у ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Частиною 1 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Згідно з ч. 2 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника. Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Відповідно до ч. 3 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
Частиною 5 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачено, що сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Відповідно до ч. 7 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом керуючий санацією не рідше одного разу на три місяці, а ліквідатор - щомісяця звітують перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат. Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Враховуючи викладене, суд звертає увагу, що зазначені вище приписи ст. 41, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вказують щодо оплатності роботи арбітражного керуючого (ліквідатора) за час виконання своїх повноважень. При цьому, слід зауважити на тому, що, за приписами ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
Вказана позиція викладена в Постанові Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду 01.03.2018 по справі №910/32824/15.
Крім того, відповідно до позиції викладеної в цій Постанові, вирішуючи питання щодо розміру оплати послуг арбітражного керуючого за конкретний період виконання ним повноважень ліквідатора, господарський суд має визначити, який саме період виконання арбітражним керуючим обов'язків ліквідатора підлягає оплаті, яка саме сума та з яких джерел підлягає до сплати на користь арбітражного керуючого, оскільки фактичне отримання арбітражним керуючим оплати послуг неможливо без затвердження ухвалою господарського суду розміру, періоду, джерела та порядку оплати послуг арбітражного керуючого. Крім того, при визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.
Так, за даними поданого ліквідатором звіту та доданих до нього доказів, в процесі ліквідаційної процедури ліквідатором вживались заходи щодо розшуку майна боржника шляхом звернення з листами, заявами, запитами до: засновника (учасника) та керівника боржника ОСОБА_9 (вимога від 03.04.17 №02-01/02, повторна вимога від 26.05.17 №02-01/18-1); Деснянського відділу ДВС м. Чернігів ОСОБА_1 територіального управління юстиції у Чернігівській області та Новозаводського відділу ДВС м. Чернігів ОСОБА_1 територіального управління юстиції у Чернігівській області (заява від 03.04.17 №01-01/03); ОСОБА_5 ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області (запит від 03.04.17 №02-01/04); Відділу безпеки дорожнього руху Управління превентивної діяльності ГУНП в Чернігівській області (запит від 18.04.17 №02-01/05 ); Управління Держпраці у Чернігівській області (запит від 18.04.17); ОСОБА_1 управління статистики у Чернігівській області (запит від 20.04.17 №02-01/07); Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (запит від 20.04.17 №02-01/08); ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Чернігівській області (запит від 20.04.17 №02-01/09); Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області (запит від 20.04.17 №02-01/10); Державної служби інтелектуальної власності України (від 20.04.17 №02-01/11); Комунальному підприємству "ОСОБА_5 МБТІ" та ОСОБА_5 районне бюро технічної інвентаризації (запит від 20.04.17 №02-01/12); Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті (запит від 10.05.17 №02-01/14); Управління земельних ресурсів ОСОБА_5 міської ради (запит від 10.05.17 №02-01/15); ДФС України (запит від 10.05.17 №02-01/16); Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (запит від 10.05.17 №02-01/17); Державного космічного агентства України (від 10.05.17 №02-01/18); Державної авіаційної служби України (запит від 10.05.17 №02-01/19); Філії "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг" Державного підприємства "Український інститут промислової власності" (запит від 12.06.17 №02-01/19-2); Управління державної архітектурно-будівельної інпекції у Чернігівській області (запит від 12.06.17 №02-01/20); Державної архітектурно-будівельної інспекції України (запит від 12.06.17 №02-01/21-1); ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "ЮК "Барістер" (заява від 14.06.17 №02-01/22); ОСОБА_1 управлінню Держпродспоживслужби в Чернігівській області (від 10.07.17 №02-01/23); Регіонального сервісного центру МВС в Чернігівській області (запит від 10.07.18 №02-01/24); ПАТ "ОСОБА_8 Аваль" (запит від 31.08.17 №02-01/26); ОСОБА_1 управлінню національної поліції у Чернігівській області (заява від 11.09.17 №02-01/28); Управлінню ДСНС України в Чернігівській області (запит від 30.01.17 №02-01/32); Філії "ОСОБА_1 інформаційно-обчислювальний центр" ПАТ "Укрзалізниці" (запит від 30.11.17 №02-01/33); Регіонального відділення ФДМ по Чернігівській області (від 30.11.17 №02-01/34); Архівного відділу ОСОБА_5 міської ради (23.01.18 №02-01/36); ГУ ДФС у Чернігівській області (повідомлення від 12.06.17 №02-01/22).
Таким чином, заходами, які були здійснені ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю Фреш Студія арбітражною керуючою ОСОБА_2 в ході виконання покладених на неї повноважень було направлення запитів, листів та заяв. В свою чергу, відповідно до змісту статті 41 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , законодавець передбачив набагато ширший перелік повноважень, які повинен здійснювати ліквідатор з дня свого призначення в разі наявності або виявлення майна банкрута, зокрема, організація його обліку, збореження, оцінки, організація торгів, робота по стягненню дебівторської заборгованості, розподіл отриманих від реалізації майна коштів в порядку встановленої черговості тощо.
Враховуючи викладене , суд вважає що визначений законом мінімальний розмір оплати послуг арбітражного керуючого повинен виплачуватись не лише за статус ліквідатора за певний часу, але й з обов"язковим врахуванням повного обсягу дій, які передбачені законом , та які має виконати ліквідатор разі наявності майна банкрута.
В протилежному випадку, має бути застосовано принцип співрозмірності між фактичним обсягом виконаних робіт та розміром оплати послуг ліквідатора.
За таких обставин, беручи до уваги обсяг здійснених ліквідатором заходів, суд вважає необхідним затвердити звіт арбітражного керуючого про нарахування та виплату основної грошової винагороди в розмірі 50 % заявленої суми за весь час виконання повноважень за рахунок коштів конкурсного кредитора ОСОБА_5 ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, відшкодування понесених витрат ліквідатора - арбітражної керуючої ОСОБА_2 в сумі 4 595,30 грн за період виконання повноважень ліквідатора ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" з 29.03.17 по 15.03.18.
В решті суми оплати послуг має бути відмовлено.
Водночас, суд вважає необхідним відмовити в стягненні понесених витрат в сумі 4 595,3 грн., оскільки вони мають погашатися за рахунок коштів , отриманих від реалізації майна банкрута.
Керуючись ст. 41, 46, п.6 ч.1 ст. 83, 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст. 197, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Клотання ліквідатора про затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування та виплату основної грошової винагороди в сумі 79 938 грн. за період виконання повноважень ліквідатора ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія", відшкодування понесених витрат в сумі 4 595,30 грн та стягнення зазначених сум задовольнити частково.
2. Затвердити звіт арбітражного керуючого про нарахування та виплату основної грошової винагороди в сумі 39969 грн. за рахунок коштів конкурсного кредитора ОСОБА_5 ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, відшкодування понесених витрат ліквідатора - арбітражної керуючої ОСОБА_2 в сумі 4 595,30 грн за період виконання повноважень ліквідатора ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія" з 29.03.17 по 15.03.18.
3 . В затвердження решти суми основної грошової винагороди відмовити.
4. Стягнути з ОСОБА_5 об'єднаної Державної податкової інспекції (м. Чернігів) ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області ( код ЄДРПОУ 39558413, вул. Кирпоноса, 28, м. Чернігів, 14000) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_2 (02081, м.Київ вул. Здолбунівська,7-Д, корп.Г, 6 поверх, ід.№ НОМЕР_1) 39969 грн. основної грошової винагороди.
5 . В стягненні понесених витрат в сумі 4 595,3 грн. відмовити.
6 . Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
7.Ліквідувати юридичну особу - ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Фреш Студія", код ЄДРПОУ 33586178, АДРЕСА_1, 14029.
8.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» строк, вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.
9.Провадження у справі закрити.
10.Копію даної ухвали направити: учасникам провадження у справі про банкрутство, відділу державної реєстрації (14032, м. Чернігів, вул. Рокосовського, 20 - а), ОСОБА_1 управлінню статистики у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. Гонча, 37), та відділу з питань банкрутства ОСОБА_1 територіального управління юстиції у Чернігівській області (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а, к. 703).
11. Ухвала в частині пункту 4 є виконавчим документом, набирає законної сили з моменту її прийняття і підлягає виконанню на протязі трьох років з моменту її пред'явлення до виконання.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали складено 27 березня 2018 року.
Суддя М.В. Фесюра
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2018 |
Оприлюднено | 27.03.2018 |
Номер документу | 72971791 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Фесюра М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні