ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№813/707/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 березня 2018 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., розглянувши в спрощеному проваджені адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Банюниського дошкільного навчального закладу Кам'янка-Бузького району Львівської області про зупинення експлуатації будівлі, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з вищевказаним адміністративним позовом в якому просило застосувати заходи реагування до Банюнинського дошкільного навчального закладу Кам'янка-Бузького району Львівської області, а саме - зупинити експлуатацію будівлі Банюнинського дошкільного навчального закладу Кам'янка-Бузького району Львівської області за адресою: с. Банюнин Кам'янка-Бузького району Львівської області, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у період з 06 по 17 листопада 2017 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області в особі в особі провідного інспектора Кам'янка-Бузького РВ ГУ ДСНС України у Львівській області ст.лейтенанта служби ЦЗ Гребенщікова О.М., у присутності завідуючої дошкільним навчальним закладом с.Банюнин Вінчур Н.В., було проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки території, будівель та приміщень дошкільного навчального закладу Банюнинської сільської ради Львівської області в с.Банюнин Кам'янка-Бузького району(далі-дошкільний навчальний заклад).
В ході планової перевірки були виявлені наступні порушення:
- Дерев'яні конструкції горищних приміщень будівлі не оброблені вогнезахисним розчином (Р.3 п. 2.5 НАПБ А 01.001-2014);
- Приміщення садочка не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією з виведенням на пульт централізованого пожежного спостереження (Р.5 п. 1.2 НАПБ А01.001-2014);
- Не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (Р.5 п. 3.17 НАПБ А 01.001-2014);
- Не проведено замір опору ізоляції електромережі (Р.4 п. 1.20 НАПБ А 01.001-2014);
- Не проведено ревізію пристроїв захисту від блискавок (Р.4 п. 1.21 НАПБ А 01.001-2014);
- Електророзетки для підключення комп'ютерної техніки не заземлено та не занулено відповідно до вимог ПУЕ (Р.4 п. 1.1 НАПБ А 01.001-2014);
- Посадова особа не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (Р.2 п. 16 НАПБ А 01.001-2014);
- Не забезпечено зовнішнє водопостачання для цілей пожежогасіння (Р.5 п. 2.1. НАПБ А 01.001-2014);
- На території садочку не встановлено пожежний щит (Р.5 п. 3.11 НАПБ А 01.001-2014);
- Евакуаційний вихід не звільнено від труби що проходить перпендикулярно над поверхнею підлоги (Р.3 п. 2.27 НАПБ А 01.001-2014).
Позивач зазначає, що вищезазначені порушення безумовно створюють загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатимуть її гасінню і евакуації людей.
Також позивач зазначає, що 14.11.2017 року щодо Дякун Л.М. (голова Банюнинської сільської ради) було складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП серія ЛВ № 003967. Дякун Л.М. з протоколом ознайомлена.
Ухвалою судді від 20.02.2018 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та встановлено відповідачу строк для подання відзиву до суду протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Від відповідача через канцелярію суду 13.03.2017 року надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазанчив що, вважає позовні вимоги необгрунтованими, безпідставними, позовні вимоги не відповідають дійсності та втратили свою актуальністьна момент звернення до суду. Просить відмовити в задоволенні позову з підстав, що більшість порушень які були виявлені відповідачем усунуто, а інші порушення будуть усунуті не пізніше другого кварталу 2018 року. Позивачем не доведено того, що перелічені порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей.
Безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив:
З 06.11.2017 року по 17.11.2017 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки території, будівель, приміщень та території дошкільного навчального закладу Банюниської сільської ради Львівської області в с. Банюнин Кам'янка-Бузького району.
За результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки складено акт №97.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Кодексу цивільного захисту України, Правилами пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях,
Згідно пп. 57 п. 4 Указу Президента №20/2013 від 16.01.2013 року Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Згідно пп. 63 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Згідно п. 16 Розділу ІІ, Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .
Згідно п.п. 1.20 Розділу IV, цих же Правил, замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.
Згідно п.п. 1.21 Розділу IV, цих же Правил, захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .
Згідно п.п. 1.2 Розділу V цих же Правил, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту .
Згідно п.п. 2.1 Розділу V цих же Правил, зовнішній протипожежний водопровід повинен відповідати таким вимогам:
1) відповідальними за технічний стан пожежних гідрантів, установлених на мережі водопроводу населених пунктів, є відповідні служби (організації, установи), які утримують ці мережі водопроводу, а на території підприємств - їх власники або орендарі;
2) пожежні гідранти та пожежні резервуари повинні бути справними і утримуватися таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями;
3) у разі відключення ділянок водопровідної мережі та гідрантів або зменшення тиску мережі нижче за потрібний необхідно сповіщати про це пожежно-рятувальні підрозділи;
4) для контролю працездатності мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу власнику мережі водопостачання або іншій відповідальній особі, визначеній у відповідному договорі згідно з вимогами чинного законодавства, необхідно 1 раз на рік проводити випробування на тиск та витрату води з оформленням акта. Випробування водопроводу повинно проводитися також після кожного ремонту, реконструкції або підключення нових споживачів до мережі водопроводу;
5) пожежні гідранти і водойми повинні мати під'їзди з твердим покриттям. У разі наявності на території об'єкта або поблизу нього (у радіусі до 200 м) природних або штучних вододжерел до них повинні бути влаштовані під'їзди з майданчиками (пірсами) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року;
6) витрачений під час гасіння пожежі протипожежний запас води з резервуарів має бути відновлений у строк не більше ніж:
24 год. - у населених пунктах і на промислових підприємствах з будівлями за вибухопожежною та пожежною небезпекою категорій А, Б та В;
36 год. - на промислових підприємствах з будівлями за пожежною небезпекою категорій Г та Д;
72 год. - у сільських населених пунктах і на сільськогосподарських підприємствах.
Для промислових підприємств із витратами води на зовнішнє пожежогасіння до 20 л/с включно допускається збільшувати час відновлення пожежного об'єму води: до 48 год. - для будівель категорій Г та Д; до 36 год. - для будівель категорії В;
7) пожежні резервуари (водойми) та їх обладнання повинні бути захищені від замерзання води. Узимку для забирання води з відкритих вододжерел слід встановлювати утеплені ополонки розміром не менше 0,6 х 0,6 м, які мають утримуватись у зручному для використання стані;
8) підтримання у постійній готовності штучних водойм, водозабірних пристроїв, під'їздів до вододжерел покладається: на підприємстві - на його власника (орендаря); у населених пунктах - на органи місцевого самоврядування;
9) біля місць розташування пожежних гідрантів і водойм повинні бути встановлені (відповідальні за встановлення - згідно з підпунктом 9 цього пункту) покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них:
для пожежного гідранта - літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева);
для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми;
10) водонапірні башти повинні бути забезпечені під'їздом з твердим покриттям і пристосовані для відбору води пожежно-рятувальною технікою будь-якої пори року. На корпус водонапірної башти слід наносити позначення, яке вказує на місце розташування пристрою для забирання води пожежно-рятувальною технікою;
11) не допускається використовувати для побутових, виробничих та інших господарських потреб протипожежний запас води, що зберігається в резервуарах, водонапірних баштах, водоймах та інших ємнісних спорудах.
Згідно п.п. 3.11 Розділу V цих же Правил, для розміщення первинних засобів пожежогасіння у виробничих, складських, допоміжних приміщеннях, будинках, спорудах, а також на території підприємств повинні встановлюватися спеціальні пожежні щити (стенди).
Згідно п.п. 3.17 Розділу V цих же Правил, технічне обслуговування вогнегасників повинно здійснюватися відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року N 152, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за N 555/9154, а також ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги"
Судом враховується обґрунтування позовних вимог позивача, оскільки проведеною перевіркою встановлено факт порушення відповідачем нормативно - правових актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю працівників, учнів, та інших людей. Вказані обставини є підставами застосування заходів реагування у сфері державного нагляду та зупинення експлуатації будівлі Банюнинського дошкільного навчального закладу Кам'янка-Бузького району Львівської області за адресою: с. Банюнин Кам'янка-Бузького району Львівської області, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Судом не враховуються заперечення відповідача зазначені у відзиві щодо усунення порушень, оскільки перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю) здійснюється ГУ ДНС з надзвичайних ситуацій у Львівській області. Доказів проведення відповідної перевірки, якою було б підтверджено усунення вищевказаних порушень, відповідачем не надано.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області про застосування заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю), підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задоволити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Банюниського дошкільного навчального закладу Кам'янка-Бузького району Львівської області (ЄДРПОУ 23886130, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, с. Банюнин) а саме - зупинити експлуатацію будівлі Банюнинського дошкільного навчального закладу Кам'янка-Бузького району Львівської області за адресою: с. Банюнин Кам'янка-Бузького району Львівської області, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. 295 -297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2018 |
Оприлюднено | 28.03.2018 |
Номер документу | 72973854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні