Рішення
від 23.03.2018 по справі 803/324/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2018 року ЛуцькСправа № 803/324/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

при секретарі судового засідання Ткачук І.І.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського приватного підприємства «Вікторія» до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарське приватне підприємство «Вікторія» (далі - СГПП «Вікторія» , позивач) звернулося з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 20.12.2017 року №453458/03737403 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року №7 та зобов'язання зареєструвати таку податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним рішенням комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС України) від 20.12.2017 року №453458/03737403 було відмовлено у реєстрації в ЄРПН поданої СГПП «Вікторія» податкової накладної №7 від 29.11.2017 року з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Позивач не погоджується із вказаним рішенням Комісії ДФС України від 20.12.2017 року №453458/03737403, вважає його незаконним та необґрунтованим, оскільки у рішенні чітко не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної, а подані платником пояснення та документи підтверджують факт здійснення господарської операції, по якій була складена податкова накладна №7 від 29.11.2017 року, у реєстрації в ЄРПН якої безпідставно відмовлено оскаржуваним рішенням.

У зв'язку з цим позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України від 20.12.2017 року №453458/03737403 про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов'язати зареєструвати податкову накладну №7 від 29.11.2017 року.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просила позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні та у відзиві на позовну заяву від 23.03.2018 року (а.с.190-191) не погоджується з позовними вимогами, оскільки вважає, що позивачем не було надано копій всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, а саме документів про оплату. Відтак, просив в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх письмовими доказами, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.

Судом встановлено, що при здійсненні господарської операції з постачання пшениці на адресу ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» на суму 500000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 83333,33 грн.) СГПП «Вікторія» склало податкову накладну від 29.11.2017 року №7, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН (а.с.9).

Як вбачається із квитанції-повідомлення ДФС України від 13.12.2017 року про отримання податкової накладної від 29.11.2017 року №7 (а.с.10), реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:1001. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

З квитанції №1 слідує, що до ДФС України 14.12.2017 року доставлено від СГПП «Вікторія» копії документів про підтвердження реальності здійснення операції, щодо якої зупинено реєстрацію ПН (а.с.13). Перелік документів з поясненням вказаний у повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 14.12.2017 року №1 (а.с.11-12). Крім того, СГПП «Вікторія» надіслала до ДФС України Таблицю даних платника податку від 14.12.2017 року (а.с.14).

20.12.2017 року Комісія ДФС України прийняла рішення №453458/03737403, яким відмовлено у реєстрації ПН від 29.11.2017 року №7 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.8)

На думку суду, відповідач не довів правомірність оскаржуваного рішення від 20.12.2017 року №453458/03737403 з наступних підстав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 13.06.2017 року №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за №573/30621 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - наказ №567), передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

За приписами підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом №567, визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом №567:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до підпунктів 201.16.2, 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до абзацу першого постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» №190 від 29.03.2017 року (далі - Постанова КМУ №190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» .

Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.

Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

З оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України від 20.12.2017 року №453458/03737403 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року №7 та в ЄРПН вбачається, що воно прийнято з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд звертає увагу, що вказане рішення від 20.12.2017 року №453458/03737403 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року №7 в ЄРПН формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Разом з тим, у зазначеному рішенні взагалі не вказано, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

При вирішенні даного спору суд також виходить з того, що відповідачем мало місце порушення вимог підпункту 201.16.1 пункту 201 статті 201 ПК України, оскільки в квитанції від 13.12.2017 року (а.с.10) про зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко не вказано, на підставі якого саме критерію оцінки ступеня ризиків було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року №7 в ЄРПН, та не вказано, які саме копії документів (за вичерпним переліком) пропонується надати позивачу, які були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної в ЄРПН.

На думку суду, подані позивачем копії документів, згідно квитанцій №1 від 14.12.2017 року (а.с.13, 15), №2 від 17.12.2017 року (а.с.16), які доставлені до ДФС України підтверджують здійснення господарської операції, по якій складено податкову накладну від 29.11.2017 року №7, ознак порушення вимог законодавства щодо її складення вони не містять та є достатніми для прийняття Комісією ДФС України рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної, виходячи з такого.

Так, з матеріалів справи вбачається, що СГПП «Вікторія» зареєстроване як юридична особа 28.12.1999 року, основним видом економічної діяльності якого за кодом класифікації 01.11. - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 13.07.207 року за №1002804249 (а.с.20-24).

03.11.2017 року між СГПП «Вікторія» (Продавець) та ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу №0311/16822, згідно з яким позивач зобов'язується продати у власність Покупця пшеницю врожаю 2017 року, а Покупець зобов'язується прийняти цей товар та своєчасно оплатити його в порядку та на умовах, передбачених цим договором (а.с.34-38). Відповідно до умов пункту 4.6 цього договору передача всієї партії товару у власність покупця, згідно п.2.2 даного договору, здійснюється в строк до 31.12.2017 року. Додатковою угодою №1 від 16.11.2017 року до договору купівлі-продажу №0311/16822 від 03.11.2017 року (а.с.39) пункт 4.6 цього договору викладено в іншій редакції, відповідно до якого передача всієї партії товару у власність покупця здійснюється в строк до 31.01.2018 року. При цьому, додатковою угодою №2 від 11.01.2018 року до договору купівлі-продажу №0311/16822 від 03.11.2017 року визначено, що загальна вартість товару за даним договором становить 4420000,00 грн. з ПДВ (а.с.40).

В рахунок часткової оплати за вищенаведений товар ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» сплатило СГПП «Вікторія» 500000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №30404 від 29.11.2017 року (а.с.41). У зв'язку з цим СГПП «Вікторія» на суму 500000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 83333,33 грн.) склало податкову накладну від 29.11.2017 року №7, яку надіслало в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку до органу ДФС для реєстрації в ЄРПН (а.с.9).

Судом встановлено, що позивачем на підтвердження цієї господарської діяльності контролюючому органу було надано ряд документів, зокрема: договір купівлі-продажу №0311/16822 від 03.11.2017 року (а.с.34); платіжне доручення №30404 від 29.11.2017 року (а.с.41); інформацію по договорах оренди на земельні частки паї, які перебувають в оренді СГПП «Вікторія» на території Промінської сільської ради станом на 01.01.2017 року (а.с.43); експлікацію земель, закріплених за СГПП «Вікторія» на території Промінської сільської ради станом на 01.01.2017 року (а.с.42); звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду №29-сг 01.12.2017 року (а.с.44-54). Крім того, в поясненнях по зазначеній господарській операції позивач зазначив, що вся продукція зберігається на складі, що знаходиться на території підприємства в с. Коршовець.

Відтак, дану податкову накладну позивач виписав по першій події, а саме поступлення авансу, згідно з договором купівлі-продажу №0311/16822 від 03.11.2017 року за пшеницю урожаю 2017 року. Позивач в письмових поясненнях відповідачу від 14.12.2017 року (а.с.11) вказав, що станом на 14.12.2017 року товар ще знаходився на складі підприємства, оскільки згідно з пунктом 4.6 договору - передача всієї партії товару у власність покупця здійснюється в строк до 31.12.2017 року, а відповідно до додаткової угоди №1 від 16.11.2017 року до цього договору передача всієї партії товару у власність покупця здійснюється в строк до 31.01.2018 року.

Оскільки часткова оплата за товар була проведена покупцем 29.11.2017 року, тому позивач був зобов'язаний виписати ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних за цією господарською операцією.

Як слідує з відзиву на позовну заяву від 23.03.2018 року, представник відповідача зазначив, що позивачем не було надано копій всіх документів, що підтверджують вчинення господарських операцій, а саме документів про оплату, однак, як підтверджено наявними в справі доказами, позивач документи про оплату, а саме копію платіжного доручення №30404 від 29.11.2017 року надіслав автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів до ДФС України разом з іншими документами, про що свідчить квитанція №1 від 14.12.2017 року (а.с.13). Відтак, суд вважає достатніми подані позивачем до ДФС України документи для прийняття відповідачем позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної від 29.11.2017 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, факт відвантаження зерна (пшениці 6 класу) на адресу ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» засвідчують видаткові накладні №1 від 15.01.2018 року (а.с.112), №4 від 17.01.2018 року (а.с.138), №3 від 16.01.2018 року (а.с.156), специфікації №1 від 15.01.2018 року, №4 від 17.01.2018 року, №3 від 16.01.2018 року до договору купівлі-продажу №0311/16822 від 03.11.2017 року (а.с.113, 139, 157), реєстри ТТН №ВЗПЛК000103 від 15 січня 2018 року, №ВЗПЛК000107 від 17 січня 2018 року, №ВЗПЛК000126 від 18 січня 2018 року, №ВЗПЛК000089 від 16 січня 2018 року на прийняте зерно з визначенням якості по середньодобовому зразку (а.с.114-115, 140, 142, 150, 152, 158, 159), лабораторні аналізи середньодобового зразка №ВЗП13330693, №ВЗП13330695, №ВЗП03306980, №ВЗП13330694 (а.с.116, 141, 151, 160), вагові накладні №ВЗПЛК000047, №ВЗПЛК000048, №ВЗПЛК000052, №ВЗПЛК000060, №ВЗПЛК000049, №ВЗПЛК000044, №ВЗПЛК000046, №ВЗПЛК000078, №ВЗПЛК000079, №ВЗПЛК000071, №ВЗПЛК000066, №ВЗПЛК000081, №ВЗПЛК000060, №ВЗПЛК000080, №ВЗПЛК000057, №ВЗПЛК000045 від 15.01.2018 року, №ВЗПЛК000140, №ВЗПЛК000143, №ВЗПЛК000137, №ВЗПЛК000138, №ВЗПЛК000141 від 17.01.2018 року, №ВЗПЛК000105, №ВЗПЛК000123, №ВЗПЛК000120, №ВЗПЛК000132, №ВЗПЛК000126, №ВЗПЛК000070, №ВЗПЛК000097, №ВЗПЛК000118, №ВЗПЛК000110, №ВЗПЛК000125, №ВЗПЛК000131, №ВЗПЛК000098, №ВЗПЛК000092, №ВЗПЛК000136, №ВЗПЛК000129 від 16.01.2018 року (а.с.117, 122, 127, 132, 143, 148, 161, 166, 172,176), товарно-транспортні накладні від 15 січня 2018 року (а.с.119-121, 123-126, 128-131, 133-134, 136, 169, 170, 177), від 16 січня 2018 року (а.с.144-147, 149, 162-165, 167-168, 172-175, 178-180), від 18 січня 2018 року (а.с.153-155).

Представником відповідача в судовому засіданні надано висновок робочої групи Головного управління ДФС у Волинській області від 18.12.2017 року №4808 з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником подано достатній перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.192).

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи ні відповідачем, ні його представником в судовому засіданні, не спростовано достовірності відомостей первинних та розрахункових документів, поданих платником податків на підтвердження факту реальності здійснення господарської операції за спірним правочином, та не доведений факт порушення позивачем вимог чинного законодавства, в т.ч. ПК України.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення від 20.12.2017 року №453458/03737403 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 29.11.2017 року в ЄРПН прийняте з порушенням вимог зазначених вище нормативно-правових актів, без зазначення у ньому мотивів його прийняття, відтак, з наведених вище підстав, позовні вимоги про визнання його протиправним та скасування підлягають до задоволення.

Крім того, підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов'язання вчинити дії, виходячи з такого.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України, відповідно до яких, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення від 20.12.2017 року №453458/03737403 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року №7 в ЄРПН, а наявні у позивача копії документів, на думку суду, підтверджують здійснення господарської операції, по якій складено ПН від 29.11.2017 року №7, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття Комісією ДФС України рішення про реєстрацію вказаної ПН, тому позовну вимогу про зобов'язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН подану СГПП «Вікторія» вказану ПН належить задовольнити.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України на користь СГПП «Вікторія» слід стягнути судовий збір в розмірі 1762,00 грн., сплачений позивачем відповідно до платіжного доручення №591 від 14.02.2018 року (а.с.2).

Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20 грудня 2017 року №453458/03737403 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29 листопада 2017 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Сільськогосподарським приватним підприємством «Вікторія» .

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 29 листопада 2017 року №7, подану Сільськогосподарським приватним підприємством «Вікторія» .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь Сільськогосподарського приватного підприємства «Вікторія» (45661, Волинська область, Луцький район, село Коршовець, ідентифікаційний код 03737403) судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду буде складено 29 березня 2018 року.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2018
Оприлюднено29.03.2018
Номер документу73003447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/324/18

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 06.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 23.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні