Справа № 148/2255/17
Провадження №2/148/95/18
РІШЕННЯ
Іменем України
(ЗАОЧНЕ)
23 березня 2018 року м. Тульчин
Тульчинський районний суд
Вінницької області в складі: судді Саламахи О.В.
за участю: секретаря Носулько К.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом Тульчинського комунального підприємства по управлінню будинками до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг,-
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Тульчинське комунальне підприємство по управлінню будинками з позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач надає послуги у сфері утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Вказані послуги надаються і щодо будинку, в якому проживає відповідач, за адресою: вул. Коцюбинського, 2/23, м. Тульчин Вінницька область.
Розмір щомісячних платежів встановлено у додатку № 1 до рішення Тульчинської міської ради № 169 від 20.05.2011 у розмірі 0,7429 грн. за 1 кв. загальної площі приміщення без урахувань ПДВ. Бухгалтерія позивача виконувала нарахування розміру оплати житлово-комунальних послуг та надсилала відповідачу повідомлення про наявність заборгованості та обов'язковість її сплати. Оскільки, остання на протязі тривалого часу не сплачує кошти за надані послуги у неї виникла заборгованість на загальну суму 1004,40 грн.
Вказані обставини змусили позивача звернутися до суду з даним позовом, у якому він просить стягнути з відповідача на свою користь заборгованість на загальну суму 1004,40 грн. та судові витрати.
Представник позивача у судове засідання не з'явилася, подала до суду заяву, в якій просить позов задовольнити у повному обсязі та розглянути справу у її відсутність. Проти ухвалення заочного рішення не заперечує.
Відповідач у судове засідання не з'явилася, хоча своєчасно належним чином повідомлена про дату і час слухання справи і відомостей про причину своєї неявки до суду не надала.
За таких обставин, суд ухвалив, розглянути справу заочно за відсутності відповідача на підставі наявних у справі даних і доказів відповідно до ч. 4 ст. 223, ст. 280 ЦПК України.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що рішенням Тульчинської міської ради Вінницької області за № 169 від 20.05.2011, затверджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення, що надаються Тульчинським комунальним підприємством по управлінню будинками по кожному будинку окремо (а.с. 6 - 7).
Відповідач зареєстрована та проживає, за адресою: вул. Коцюбинського, 2/23, м. Тульчин Вінницька область (а.с. 16 - 17).
Згідно додатку до вказаного вище рішення Тульчинської міської ради тариф за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по вул. Коцюбинського у м. Тульчин Вінницька область, становить 0,7429 грн. за 1 кв.м. загальної площі без ПДВ (а.с. 8).
Відповідно до акту складеного 01.11.2016 працівниками Тульчинського комунального підприємства по управлінню будинками, відповідач ОСОБА_2 користується послугами, які надає Тульчинське комунальне підприємство по управлінню будинками, за адресою: вул. Коцюбинського, 2/23, м. Тульчин Вінницька область, але договір укладати відмовляється (а.с. 11).
Згідно розрахунків позивача, заборгованість відповідача становить 1004,40 грн., з яких 921,40 грн. - сума боргу та 83 грн. - 3 % річних за період з 01.05.2014 по 01.05.2017 (а.с. 9 - 10).
Закон України (далі - ЗУ) Про житлово-комунальні послуги визначає поняття утримання будинків і прибудинкових територій як господарську діяльність, спрямовану на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 13 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території (прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньо будинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо) відносяться до житлово-комунальних послуг за функціональним призначенням.
Частиною 3 ст. 19 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Згідно п. 1 ч. 3 ст. 20 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Пунктом п'ятим частини третьої статті 20 Закону встановлено, що споживач зобов'язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду України у справі № 6-2951цс15 від 20.04.2016, хоч у ч. 1 ст. 19 ЗУ Про житлово-комунальні послуги й передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах, проте відповідно до пункту 1 частини першої статті 20 цього Закону споживач має право, зокрема, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.
Такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини третьої статті 20 ЗУ Про житлово-комунальні послуги обов'язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону, споживачі зобов'язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг сам по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.
Згідно ч. 2 ст. 32 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад розробляється і затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Частина перша ст. 526 ЦК України, визначає, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно ст. 530 ЦК України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
За змістом частини другої ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Частиною 3 ст. 12 ЦПК України, передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, установлених цим Кодексом.
Таким чином, судом встановлено, що між сторонами договір про надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території не укладався, однак, як вбачається із наведених позивачем доказів, відповідач користувалася послугами, що надавав позивач, а отже між сторонами існували цивільно-правові зобов'язання.
Тому, на підставі викладеного, оцінивши докази надані позивачем, суд вважає позов цілком обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір в розмірі 1600 грн.
На підставі викладеного і керуючись ст. 526, 530, 546, 549, 624, 626, 629 ЦК України, ст. 19, 20, 31, 32 Закону України Про житлово-комунальні послуги , ст. 4, 12, 18, 19, 23, 76-81, 95, 141, 274, 280-282 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позов - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованої, за адресою: вул. Коцюбинського, 2/23, м. Тульчин Вінницька область, на користь Тульчинського комунального підприємства по управлінню будинками (код ЄДРПОУ 03338857, розрахунковий рахунок № 26001205095, Райффайзен банк "Аваль" у м. Києві, код банку 380805, інд. податковий номер 033388502221, свідоцтво №100108388) заборгованість за послуги по утриманню будинків і споруд та прибудинкової території за період з 01.05.2014 по 01.05.2017 у розмірі 1004 (одна тисяча чотири) гривні 40 копійок, яка складається з суми основного боргу - 921 (дев'ятсот двадцять одна) гривня 40 копійок та 3 % річних - 83 (вісімдесят три) гривні.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Тульчинського комунального підприємства по управлінню будинками суму судового збору 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.
Рішення суду може бути оскаржене до Апеляційного суду Вінницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Тульчинський районний суд Вінницької області, а відповідач може подати до Тульчинського районного суду Вінницької області заяву про перегляд заочного рішення у строк тридцять днів з дня його проголошення.
Суддя:
Суд | Тульчинський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2018 |
Оприлюднено | 29.03.2018 |
Номер документу | 73005551 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Тульчинський районний суд Вінницької області
Саламаха О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні