Постанова
від 27.03.2018 по справі 906/895/17
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 березня 2018 року Справа №906/895/17

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Савченко Г.І., суддя Демидюк О.О. , суддя Павлюк І. Ю.

секретар судового засідання Соколовська О.В,

за участю представників сторін:

позивач - керівник ОСОБА_1, наказ № 69-К від 18.11.2015р.

відповідач - ОСОБА_2, довіреність № 750 від 23.03.2018р.

розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" на рішення господарського суду Житомирської області від 22.01.2018р. (ухвалене о 11:22 год., у м. Житомирі, повний текст складено 01.02.2018р.)

у справі №906/895/17 (суддя Маріщенко Л.О.)

за позовом ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж"

до Олевської міської ради Житомирської області

про стягнення 200 534,39 грн

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" звернулося з позовною заявою про стягнення з Олевської міської ради Житомирської області 200 534,39 грн. Обґрунтовуючи доводи позовної заяви зазначає, що Олевській міські раді Житомирської області необхідно сплатити на користь позивача заборгованість з різниці цін/тарифів за надані комунальні послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення м. Олевськ за 2016 рік в розмірі 200 534,39 грн. При цьому, позивач зазначає про неодноразові звернення до міської ради про відшкодування збитків від різниці цін (тарифів) за надані комунальні послуги, які виникають у зв'язку з постійним зростанням цін на енергоносії, зміни обсягів надання послуг, рівня заробітної плати на інші фактори, від яких належать розрахунки даних тарифів в розмірі економічно-обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Рішенням господарського суду Житомирської області від 22.01.2018р. у справі №906/895/17 відмовлено у позові ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" до Олевської міської ради Житомирської області про стягнення 200534,39 грн.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, позивач ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задоволити позовні вимоги повністю, стягнути з відповідача судовий збір.

Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги, скаржник зазначає, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини справи, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права.

Зокрема, скаржник зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що позивачем було доведено, що саме внаслідок затвердження відповідачем тарифів у міської ради виникає зобов'язання відшкодувати з місцевого бюджету різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг. Також судом першої інстанції не надано належної оцінки тому, що виконавчий комітет не несе фінансово-господарську відповідальність, оскільки комітет є структурним підрозділом міської ради, яка несе фінансово-господарську відповідальність за рішення виконавчого комітету. Крім того, позивач звертався із листами щодо включення до бюджету сум на відшкодування різниці цін, однак, міська рада вказані листи не розглянула.

У відзиві на апеляційну скаргу Олевська міська рада Житомирської області заперечує її доводи, вважає оскаржуване рішення законним та обґрунтованим, а тому просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

У судовому засіданні Рівненського апеляційного господарського суду представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги з підстав, наведених у ній.

Представник відповідача доводи апеляційної скарги заперечив, просить залишити оскаржуване рішення без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення

Розглянувши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія Рівненського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Відповідно до Статуту ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" (далі - Статут) товариство створене за рішенням загальних зборів засновників (учанисків) товариства (протокол №1 від 29.07.2016р.) в результаті реорганізації шляхом перетворення у відповідності до норм чинного законодавства України та є правонаступником Олевського орендного підприємства теплових мереж.

Підпунктом 5.1 пункту 5 Статуту передбачено, що предметом діяльності товариства є, зокрема, діяльність у сфері комунальних послуг: постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря; забір, очищення та постачання води; каналізація, відведення й очищення стічних вод; комплексне обслуговування об'єктів; збирання, вивезення, оброблення й видалення відходів, тощо.

Як вбачається із матеріалів справи, рішенням Виконавчого комітету Олевської міської ради №132 від 05.08.2015р. "Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" встановлено Олевському орендному підприємству теплових мереж побудинковий тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій згідно з додатком №1 /а.с. 13/.

Листом №68 від 31.05.2016р. ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" надало міській раді розрахунки планового тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення для Олевського орендного підприємства теплових мереж /а.с. 114-115/.

Рішенням Виконавчого комітету Олевської міської ради №143 від 28.07.2016р. "Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення Олевському орендному підприємству теплових мереж" встановлено Олевському орендному підприємству теплових мереж тариф на послуги з централізованого водопостачання, а саме: для споживачів І-ї групи - населення за 1 куб. м. - 27,76 грн, для споживачів ІІ-ї групи - бюджетні установи за 1 куб.м. - 30,59 грн, для споживачів ІІІ-ї групи - госпрозрахункові підприємства за 1 куб.м. - 30,59 грн. Встановлено Олевському орендному підприємству теплових мереж тариф на послуги з централізованого водовідведення, а саме: для споживачів І-ї групи - населення за 1 куб. м. - 11,44 грн, для споживачів ІІ-ї групи - бюджетні установи за 1 куб.м. - 13,28 грн, для споживачів ІІІ-ї групи - госпрозрахункові підприємства за 1 куб.м. - 13,28 грн /а.с. 12/.

З матеріалів справи вбачається, що ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" неодноразово звертався з листами до Олевської міської ради про відшкодування різниці в ціні за 2016р., зокрема, листи №58 від 15.05.2016р. /а.с. 38/, №173 від 18.08.2016р. /а.с. 34/, №266 від 06.11.2016р. /а.с. 29/, №45 від 17.02.2017р. /а.с. 27/, №91 від 01.06.2017р. /а.с. 26/.

Крім того, ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" неодноразово надсилала на адресу міської ради акти звірки взаєморозрахунків, що підтверджується листами №101 від 01.08.2016р. /а.с. 35/, №178 від 30.08.2016р. /а.с. 33/, № 86 від 05.09.2016р. /а.с. 37/, №204 від 19.09.2016р. /а.с. 32/, №256 від 11.10.2016р. /а.с. 31/, №262 від 18.10.2016р. /а.с. 30/, №40 від 09.02.2017р. /а.с. 28/.

Олевська міська рада на адресу ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" надсилала листи-відповіді:

- листом №866 від 16.08.2016р. Олевська міська рада повідомила позивача, що в березні 2016 р. міська рада зверталася до Олевського орендного підприємства теплових мереж про необхідність приведення тарифів за комунальні послуги до економічно обґрунтованих, але впродовж 6-ти місяців 2016 року жодних звернень щодо врегулювання даного питання від надавача послуг не надходило /а.с. 44/;

- листом №939 від 01.09.2016р. Олевська міська рада повідомила позивача, що питання щодо відшкодування різниці від ціни за послуги з водопостачання та водовідведення тнаселенню міста буде розглянуте на постійній комісії міської ради з питань планування, бюджету та комунальної власності з наступним розглядом на сесії за підсумками 9-ти місяців 2016 року /а.с. 45/;

- листом №1118 від 28.10.2016р. Олевська міська рада повідомила позивача, що станом на 27.10.2016р. по даних бухгалтерського обліку, заборгованість міської ради перед ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" відсутня, в зв'язку із чим відсутні підстави для підписання акту звірки /а.с. 46/;

- листом №170/1 від 14.02.2017р. Олевська міська рада повідомила позивача, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012р. №309 "Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України" заборгованості по різниці від ціни за надані послуги населенню з водопостачання та водовідведення по бухгалтерському обліку станом на 01.01.2017р. по Олевській міській раді не рахується /а.с. 47/;

- листом №1475 від 21.07.2017р. Олевська міська рада повідомила позивача, що впродовж 2015 та 2016 років виконком міської ради відповідно до звернень позивача затверджував тарифи на житлово-комунальні послуги (рішення від 05.08.2015р. та рішення №143 від 28.07.2016р.) на рівні економічно-обґрунтованих витрат відповідно до поданих розрахунків ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" /а.с. 48/.

Матеріали справи мість акти звірки взаєморозрахунків. Зокрема, акт звірки взаєморозрахунків від 17.05.2016р., згідно якого заборгованість з різниці від ціни за надані послуги населенню станом на 01.01.2016р. становить 115 329,66 грн. Вказаний акт підписаний уповноваженими представниками сторін /а.с. 86/.

Відповідно до акту звірки 30.08.2016р. заборгованість станом на 30.08.2016р. відповідача перед позивачем становить 154 957,36 грн. Вказаний акт не підписаний уповноваженими представниками сторін /а.с. 87/.

Відповідно до акту звірки взаєморозрахунків від 19.10.2017р. заборгованість відповідача перед позивачем становить 200 534, 39 грн. Вказаний акт підписаний лише уповноваженим представником ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" /а.с. 85/.

На підставі рішень Виконавчого комітету Олевської міської ради №153 від 11.07.2016р. та №154 від 11.07.2016р. погашено різницю в тарифі в розмірі 40 000,00 грн. та 75 329,66 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №1 від 17.05.2016р. та №1 від 14.07.2016 р. /а.с. 68, 69/. Всього 115 329,66 грн. Вказане підтверджено представником відповідача в судовому засіданні.

Позивач вважаючи, що виникла різниця в тарифах з централізованого водопостачання та водовідведення у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості послуг до тарифів, які затверджені органом місцевого самоврядування, просить стягнути з відповідача 200 534,39 грн. заборгованості з різниці цін/тарифів за надані комунальні послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення м. Олевськ за 2016 рік.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, колегія суддів враховує наступне.

Статтею 19 Конституції України передбачається, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.

Пунктом 2 частини 1 статті 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством.

Приписами статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" унормовано, що залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи: 1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; 2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території; 3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

Згідно із пункту 1 частини 1 статті 21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виконавець має право розробляти і подавати на затвердження розрахунки щодо рівня цін/тарифів на житлово-комунальні послуги першої і другої групи (пункти 1 та 2 частини першої статті 14 цього Закону) в порядку, встановленому законодавством.

Згідно із статтею 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України. Такий порядок встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад розробляється і затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).

Відповідно до частини 4 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у разі встановлення органом місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги на рівні, що унеможливлює отримання прибутку, орган, який їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між встановленим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

Центральні органи виконавчої влади, національні комісії, що здійснюють державне регулювання у відповідній сфері, несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень.

Встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво не допускається.

У разі зміни цін/тарифів на послуги/товари центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідній сфері, які призвели до непередбачених витрат виконавців/виробників, центральні органи виконавчої влади зобов'язані відшкодувати в повному обсязі збитки, зумовлені такими змінами, протягом поточного фінансового року та до затвердження нового бюджету.

Спори щодо формування та встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вирішуються в судовому порядку.

З матеріалів справи вбачається, що листом №68 від 31.05.2016р. ТзОВ "Олевське орендне підприємство теплових мереж" надало міській раді розрахунки планового тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення для Олевського орендного підприємства теплових мереж /а.с. 114-115/. Зазначено, що тариф сформовано у відповідності до вимог Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги" (із змінами) від 01.06.2011р. №869 та розраховано на основі економічно обґрунтованих планових витрат з урахуванням розрахункового прибутку та податку на додану вартість. Зокрема, позивач просить міську раду розглянути та встановити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення в розмірі економічно обґрунтованих з врахуванням розрахункового прибутку та ПДВ: плановий тариф з водопостачання - 31,36 грн. за куб.м. та плановий тариф з водовідведення - 13,63 за куб.м.

Однак, рішенням Виконавчого комітету Олевської міської ради №143 від 28.07.2016р. "Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення Олевському орендному підприємству теплових мереж" встановлено Олевському орендному підприємству теплових мереж тариф на послуги з централізованого водопостачання, а саме: для споживачів І-ї групи - населення за 1 куб. м. - 27,76 грн, для споживачів ІІ-ї групи - бюджетні установи за 1 куб.м. - 30,59 грн, для споживачів ІІІ-ї групи - госпрозрахункові підприємства за 1 куб.м. - 30,59 грн. Встановлено Олевському орендному підприємству теплових мереж тариф на послуги з централізованого водовідведення, а саме: для споживачів І-ї групи - населення за 1 куб. м. - 11,44 грн, для споживачів ІІ-ї групи - бюджетні установи за 1 куб.м. - 13,28 грн, для споживачів ІІІ-ї групи - госпрозрахункові підприємства за 1 куб.м. - 13,28 грн /а.с. 12/.

Колегія суддів зазначає, згідно розрахунку позивача, обсяг різниці між діючим тарифом і фактичною собівартістю за надані послуги населенню з централізованого водопостачання та водовідведення за період з 31.05.2016р. по 31.08.2016р., становить з водопостачання 3,60 грн. та з водовідведення 2,19 грн. /а.с. 112/.

Враховуючи вказану різницю між діючим тарифом і фактичною собівартістю, обсяг заборгованості за послуги, надані позивачем з централізованого водопостачання та водовідведення в 2016 році, становить 144 563,79 грн та 55 970,60 грн. відповідно. Всього 200534,39 грн.

На підтвердження вказаного розрахунку позивачем надано звіт про витрати на виробництво та фінансові показники діяльності підприємств від надання послуг водопостачання та водовідведення за 2016 рік /а.с. 16-18/.

Також позивачем надано зведений кошторис фактичних витрат на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для І групи споживачів населення за січень-серпень 2016р. та вересень-грудень 2016 рік /а.с. 108-111/.

При цьому, позивачем при розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат з водопостачання враховано: обсяги реалізації, прямі матеріальні витрати (електроенергія, матеріали, витрати на оплату праці, ПММ), інші прямі витрати (амортизація, єдиний внесок на з/п, спец. використання води, надра, лабораторне дослідження) загально-виробничі витрати (витрати на оплату праці, єдиний внесок на з/п, інші витрати), виробнича собівартість: адміністративні витрати (витрати на оплату праці, єдиний внесок на з/п, інші витрати), витрати на збут (витрати на оплату праці, єдиний внесок на з/п, інші витрати).

При розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат з водовідведення враховано: обсяги реалізації, прямі матеріальні витрати (електроенергія, матеріали, витрати на оплату праці, ПММ), інші прямі витрати (амортизація, єдиний внесок на з/п, скиди), загально-виробничі витрати (витрати на оплату праці, єдиний внесок на з/п, інші витрати), виробнича собівартість: адміністративні витрати (витрати на оплату праці праці, єдиний внесок на з/п, інші витрати, послуги банку), витрати на збут (витрати на оплату праці, єдиний внесок на з/п, інші витрати).

Колегією суддів, на підставі наданих ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" звіту про витрати на виробництво та фінансові показники діяльності підприємств від надання послуг водопостачання та водовідведення за 2016 рік та зведених кошторисів фактичних витрат на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для І групи споживачів населення за січень-серпень 2016р. та вересень-грудень 2016 рік, дійшла висновку, що розрахунок вартості опалення для населення здійснений відповідно до п. 68 Порядку формування тарифів на теплову енергію, формування тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011р., з урахуванням основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.

Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні розрахунки міської ради, які б підтверджували обґрунтованість тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які встановлені рішенням Виконавчого комітету Олевської міської ради №143 від 28.07.2016р. В судовому засіданні представник відповідача не надав доказів щодо необґрунтуваності тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, які подані відповідачем.

Таким чином, Олевською міською радою не доведено належними доказами необґрунтуваність тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, які подані відповідачем.

Колегія суддів не приймає до уваги твердження відповідача, що різниця в тарифі в розмірі 40 000,00 грн. та 75 329,66 грн. погашена за період 2016 року, оскільки в матеріалах справи наявний акт звірки взаєморозрахунків, підписаний в двосторонньому порядку /а.с. 86/, відповідно до якого заборгованість з різниці в тарифі виникла в 2015 році.

Також колегія суддів не приймає до уваги доводи відповідача, що відшкодування органами місцевого самоврядування різниці в тарифах можливе за рахунок коштів місцевого бюджету лише за умови наявності відповідної програми, якої Олевською міською радою прийнято не було, та договору про відшкодування різниці в тарифах.

Відповідно "Роз'яснення департаменту економіки систем життєзабезпечення Мінрегіоні щодо порядку відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво" від 27.01.2016р., відшкодування органами місцевого самоврядування різниці в тарифах можливе за рахунок коштів місцевого бюджету за умови прийняття відповідної програми.

Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" неодноразово зверталося до міської ради з листами про відшкодування різниці в цінах/тарифах за надані комунальні послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення м. Олевськ за 2016 рік. Однак, Олевська міська рада жодних дій щодо прийтяття відповідної програми про відшкодування різниці в тарифах не вчинила.

З матеріалів справи вбачається, позивач звертався до органу місцевого самоврядування (відповідача) з розрахунками різниці в тарифах. Однак, відповідач не надав доказів розгляду звернень позивача, оцінки таких розрахунків, не надсилав своїх контррозрахунків. Тому за наявності бездіяльності органу місцевого самоврядування, відповідно не приймалася програма та не укладався договір. Як в суді першої, так і в суді апеляційної інстанцій, відповідач не навів доводів щодо заперечень розрахунків позивача.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що відповідач через свою бездіяльність (не прийняття програми та не укладення договору), порушив права позивача на відшкодування різниці в тарифах. Позивачем обрано належний спосіб захисту звернення до суду. При цьому, апеляційний суд не підміняє орган місцевого самоврядування щодо встановлення різниці в тарифах. Однак за відсутності заперечень відповідача по суті спору, а саме розміру різниці в тарифах, суд погоджується із доводами позивача.

Колегія суддів не приймає до уваги лист Головного управління державної казначейської служби України у Житомирській області №01-08/143 від 02.03.2017р. /а.с. 147/, оскільки відсутність заборгованості між тарифом та розміром фактичної вартості житлово-коиунальних послуг спростовується матеріалами справи.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку про задоволення позову та стягення з Олевської міської ради Житомирської області на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" 200 534,39 грн. з різниці цін/тарифів за надані комунальні послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення м. Олевськ за 2016 рік.

Крім того, колегія суддів не погоджується із висновком суду першої інстанції, що позов у даній справі подано до особи, яка не має грошового зобов'язання перед позивачем та до компетенції якої не входить вирішення питань пов'язаних з тарифами для населення, враховуючи наступне.

Дійсно, відповідно до п.п. 2 п.а, ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами та організаціями, які належать до комунальної власності.

Проте, як вбачається із наданого пояснення Олевської міської ради станом на дату прийняття та на момент подання апеляційної скарги, Виконавчий комітет Олевської міської ради Житомирської області не мав статусу юридичної особи, виконавчий комітет утворений відповідною радою на строк її повноважень.

Таким чином, Виконавчий комітет Олевської міської ради Житомирської області не може нести самостійно фінансово-господарську відповідальність за рішення виконавчого комітету. Таку відповідальність в даному випадку несе Олевська міська рада Житомирської області, структурним підрозділом якої є Виконавчий комітет Олевської міської ради Житомирської області.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи відповідача викладені у апеляційній скарзі, є такими, що підлягають задоволенню. Судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи.

Дане, згідно п. 1 ч. 1 ст. 277 Господарського процесуального кодексу України, є підставою для скасування рішення місцевого господарського суду.

Таким чином, рішення господарського суду підлягає скасуванню, з прийняттям нового рішення про задоволення позову та стягнення з відповідача на користь позивача 200 534,39 грн. з різниці цін/тарифів за надані комунальні послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення м. Олевськ за 2016 рік.

Враховуючи вимоги ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів здійснює перерозподіл судових витрат за подання позовної заяви та апеляційної скарги.

Керуючись статтями 269-270, 273, 275-279, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" на рішення господарського суду Житомирської області від 22.01.2018р. у справі №906/895/17 задоволити.

Рішення господарського суду Житомирської області від 22.01.2018р. у справі №906/895/17 скасувати.

Прийняти нове рішення, яким позов задоволити.

Стягнути з Олевської міської ради Житомирської області (11001, Житомирська обл., Олевський район, м. Олевськ, вул. Володимирська, буд.2, код ЄДРПОУ 04343470) на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" (11001, Житомирська обл., Олевський район, м. Олевськ, вул. Б. Хмельницького, 13а, код ЄДРПОУ 13566750) 200 534,39 грн. з різниці тарифів.

2. Стягнути з Олевської міської ради Житомирської області (11001, Житомирська обл., Олевський район, м. Олевськ, вул. Володимирська, буд.2, код ЄДРПОУ 04343470) на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" (11001, Житомирська обл., Олевський район, м. Олевськ, вул. Б. Хмельницького, 13а, код ЄДРПОУ 13566750) 3008,00 грн. витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви.

3. Стягнути з Олевської міської ради Житомирської області (11001, Житомирська обл., Олевський район, м. Олевськ, вул. Володимирська, буд.2, код ЄДРПОУ 04343470) на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Олевське орендне підприємство теплових мереж" (11001, Житомирська обл., Олевський район, м. Олевськ, вул. Б. Хмельницького, 13а, код ЄДРПОУ 13566750) 4512,00 грн. витрат по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги.

5. Видачу наказів на виконання цієї постанови доручити господарському суду Житомирської області.

6. Справу №906/895/17 повернути господарському суду Житомирської області.

7. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в строк та в порядку встановленому ст.ст.287-291 Господарського процесуального кодексу України.

ОСОБА_1 текст постанови складений "29" березня 2018 р.

Головуючий суддя Савченко Г.І.

Суддя Демидюк О.О.

Суддя Павлюк І. Ю.

Дата ухвалення рішення27.03.2018
Оприлюднено29.03.2018

Судовий реєстр по справі —906/895/17

Постанова від 16.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 11.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Постанова від 27.03.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Ухвала від 20.03.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Ухвала від 02.03.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Рішення від 22.01.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 21.12.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 07.12.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 09.11.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 12.10.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні