Рішення
від 19.03.2018 по справі 815/6784/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6784/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В. розглянувши у порядку письмового провадження за наявними матеріалами справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеської області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До суду з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеської області про:

визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення №0048891212 від 30.08.2017р.

Ухвалою суду від 27.12.2017р. відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 01.03.2018р. закрито підготовче провадження по справі №815/6784/17.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в акті перевірки викладені висновки, які не підтверджені відповідними доказами, відсутні чіткі посилання на первинні документи, що протирічить чинному законодавству України. Позивач зазначає, що викладені в акті висновки щодо заниження показників рядків 9 та 18 декларації з ПДВ за травень 2017 року на суму 75 671,00 грн. не відповідає дійсності та є помилковими, оскільки у позивача у травні 2017 року було відсутнє податкове зобов'язання відображати його у звітності та сплачувати бюджету.

Від представника позивача (за вхід. 6705/18 від 12.03.2018р.) надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

У відзиві на позовну заяву (22.01.2018р. за вхід. 1676/18) представник відповідача просив відмовити ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" у задоволені позовних вимог та зазначив, що було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за звітній (податковий) період - травень 2017 року, за результатами якої складено акт №4896/15-32/12-12/38958084 від 20.07.2017р.

Перевіркою встановлено, що ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (№9117416978 від 20.06.2017р.) та додатку №5 до неї №9117412250 від 20.06.2017р. не відображено взаємовідносини по контрагентам на суму ПДВ 75 671,00 грн., у зв'язку з чим, прийнято податкове повідомлення-рішення №0048891212 від 30.08.2017р., яке на думку представника відповідача є правомірним. (а.с.35-36)

У відповіді на відзив представника позивача (07.02.2018р. за вхід.№3456/18) зазначено, що відповідач не наводить, які саме норми права, зазначені у Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ порушені позивачем, а також не наводить жодного доказу, яким би підтверджувалось не відображення позивачем у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року взаємовідносин з контрагентами на суму ПДВ 75 671,00 грн. (а.с. 46-47)

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив наступне.

На підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 та п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р., головним державним інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування м. Одеса управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Одеській області Хрустальовою А.В. у приміщенні ГУ ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за звітній (податковий) період - травень 2017 року.

За результатами перевірки складено акт №4896/15-32/12-12/38958084 від 20.07.2017р. (а.с.13-15)

Перевіркою встановлено, що ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (№9117416978 від 20.06.2017р.) та додатку №5 до неї №9117412250 від 20.06.2017р. не відображено взаємовідносини по контрагентам на суму ПДВ 75 671,00 грн.

На підставі висновків зазначених у акті перевірки, ГУ ДФС прийнято податкове повідомлення-рішення №0048891212 від 30.08.2017р., яким ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість: за податковим зобов'язанням - 75 671,00 грн. та визначено штрафні (фінансові) санкції - 18 918,00 грн. (а.с.12а)

Оцінюючи спірні правовідносини, суд звертає увагу на наступне.

ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" 20.06.2017р. подано податкову декларацію з ПДВ за травень 2017 року за №9117416978 та додаток №5 за №9117412250, що підтверджується квитанцією №2 про подачу декларації та додатку до неї через Електронний кабінет платника (а.с.18-20)

Відповідно до пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI (зі змінами і доповненнями), камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Судом встановлено, що згідно Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" було виписані та зареєстровані податкові накладні у травні 2017 року, зокрема:

№13 від 30.05.2017р. на суму ПДВ 25 000,00 грн.;

№14 від 30.05.2017р. на суму ПДВ 25 179,44 грн.;

№9 від 03.05.2017р. на суму ПДВ 25 000,00 грн.;

№10 від 03.05.2017р. на суму ПДВ 2075,08 грн.

Відповідно до п. 200.1 ст.200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.2 ст.200 Податкового кодексу України встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Положеннями п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України передбачено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п.201.14. ст.201 Податкового кодексу України платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Пунктом 201.15. ст.201 Податкового кодексу України зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

У податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (№9117416978 від 20.06.2017р.) та додатку №5 до неї (№9117412250 від 20.06.2017р.) ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" не відображено взаємовідносини по контрагенту ТОВ ФОРТЕМ , відповідно виписаних податкових накладних №13 від 30.05.2017р. на суму ПДВ 25 000,00 грн.; №14 від 30.05.2017р. на суму ПДВ 25 179,44 грн.; №9 від 03.05.2017р. на суму ПДВ 25 000,00 грн.; №10 від 03.05.2017р. на суму ПДВ 2075,08 грн.

Так, у графі 9 зазначені податкові зобов'язання - 142 251,00 грн., у зв'язку з чим, сума донарахованого податкового зобов'язання (217 921,92 - 142 251,00) становить 75 671,00 грн.

Відтак, ГУДФС в Одеській області у ході камеральної перевірки 20.07.2017р. дійшло правомірного висновку про порушення ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП", а саме: у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (№9117416978 від 20.06.2017р.) та додатку №5 до неї №9117412250 від 20.06.2017р. не відображено взаємовідносини по контрагентам на суму ПДВ 75 671,00 грн.

Відповідно п. 1 ст. 3 Положення Про Державну фіскальну службу, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №236 від 21.05.2014р. основними завданнями ДФС є реалізація державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів, митних та інших платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Пунктом 5 статті 4 Положення Про Державну фіскальну службу, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №236 від 21.05.2014р. передбачено, що ДФС відповідно до покладених на неї завдань, контролює своєчасність подання платниками податків та єдиного внеску передбаченої законом звітності, своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків і зборів, єдиного внеску, митних та інших платежів.

Порушення встановлені результатами перевірки підтверджені відповідачем та на думку суду оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0048891212 від 30.08.2017р. прийнято правомірно, ґрунтується на відповідних і достатніх підставах. Таким чином, суд вважає його пропорційним переслідуваній меті - організації справляння податків і податкових платежів.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Водночас, згідно положень п. 8 ч. 2 ст. 2 КАС України, суд у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкті владних повноважень перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони пропорційно, зокрема з дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав свобод та інтересів особи і цілями на досягнення яких спрямоване це рішення.

Згідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративний справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" задоволенню не підлягають, оскільки у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (№9117416978 від 20.06.2017р.) та додатку №5 до неї №9117412250 від 20.06.2017р. не відображено взаємовідносини по контрагентам на суму ПДВ 75 671,00 грн.

У разі відмови у задоволенні позовних вимог позивача судовий збір не повертається.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНІК ІНЖІНІРІНГ ГРУП" (код ЄДРПОУ 38958084, адреса: 65110, м. Одеса, вул. Розкидайлівська, 69/71, офіс 415) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеської області (місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення №0048891212 від 30.08.2017р. - відмовити.

Судові витрати розподілити відповідно до ст. 139 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в сроки, встановлені ст. 295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано суддею 28.03.2018р.

Суддя Балан Я.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2018
Оприлюднено30.03.2018
Номер документу73035760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6784/17

Рішення від 19.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні