Постанова
від 30.09.2008 по справі 2-а-1936\2008
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-1936\2008

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2008 року м. Чернігів

Чернігівськ ий окружний адміністративний суд в складі:

головуючо го судді Сорочко C . O . ,

при секретарі Ясинському .Г. ,

з участю представника позивача Гадзан І. Ю. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністра тивним позовом відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Черні гівській області до приватного підприємства «Мена» про стягнення адмі ністративно-господарських санкцій та пені , -

ВСТАНОВИВ:

Відділення Ф онду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області (далі - Відді лення) звернулось до суду з адміністративним позовом до приватного підп риємства «Мена» (далі - ПП «Мена») про стягнення адміністративно-господа рських санкцій в розмірі 2050 грн. та пені в розмірі 28 грн. Свої вимоги обґрунт овує тим , що в ПП «Мена» середньооблікова кількість штатних працівників протягом 2007 року складала 9 осіб , а тому норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. Відповідачем звіт про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2007 рік подано не було , а тому Відділенням пр оведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог статей 19 , 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , якою встановлено , що норматив по працевлаштуванню інвалідів відповідачем за 2007 рік не виконано. Таким чин ом останній повинен сплатили адміністративно-господарські санкції у р озмірі половини середньої річної заробітної плати на підприємстві за 1 нестворене робоче м ісце.

В судовому засіданні представник позивач а вимоги підтримала , просила їх задовольнити в повному обсязі , посилаючись на обста вини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідан ня повторно не з'явився , про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , прич ини неявки суду не повідомив.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали , заслухавши пояснення представника позивача , всебічно і повно з'яс увавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов , об'єктивно оцінивши д окази , які м ають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті , суд вважає , що позов пі длягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи со ціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закону) для підприємств (об'єднань) ,

установ і організацій незалежно від форм и власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць дл я забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсоткі в від загальної чисельності працюючих , а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Частиною 2 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підпр иємства , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , самостійно розраховують кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого части ною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Середньооблікова кількість штатних прац івників облікового складу за рік визначається відповідно до Інструкці ї зі статистики кількості працівників , затвердженої наказом Державного комітет у статистики України від 28.09.2005 року №1442\11722.

Крім того , відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 19 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадс ьких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно здійснюю ть працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у к ількості , в изначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається працевла штування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громад ських організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце роб оти є основни м.

Згідно ст. 20 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підпр иємства , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , де середньооблікова чисельність працюючих інвалід ів менша , ні ж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують від повідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підпр иємстві , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використо вує найману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідо м. Для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадс ьких організацій інвалідів , фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністрати вно-господарських санкцій за робоче місце , призначене для праце влаштування інваліда і не зайняте інвалідом , визначається в розмі рі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприє мстві , в уст анові , орга нізації , у т ому числі підприємстві , організації громадських організацій інвалідів , у фізичної особи , яка в икористовує найману працю.

Частинами 9 , 10 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числ і підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні ос оби , в яких з а основним місцем роботи працює 8 і більше осіб , реєструються у відпо відних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місце знаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів. Керівники підприємств , установ ,

організацій , у тому числі підприєм ств , органі зацій громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують н айману працю , у разі незабезпечення виконання нормативів робочи х місць для працевлаштування інвалідів , неподання Фонду соціального захисту інва лідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відпо відальність у встановленому законом порядку.

Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щод о заповнення форми N 10- ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затверджен ої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 люто го 2007 p . N 42 звіт складаєт ься роботодавцями щороку і до 1 березня , наступного після звітного періоду , подається або над силається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації від діленню Фонду соціального захисту інвалідів.

1111 «Мена» за 2007 рік звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів не подавало.

Відділення 15.05.2008 року було проведено позапланову перевірку пі дприємства відповідача щодо дотримання вимог статей 19 , 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , якою встановлено , що норматив по працевлаштуванню інвалідів ві дповідачем за 2007 рік н е виконано.

Актом перевірки від 15.05.2008 року встановлено , що в 2007 році середньооблікова чисел ьність штатних працівників облікового складу на підприємстві 1111 «Мена» становила 9 осіб та відповідно нормати в робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. Вказане робоче місце на підприємстві відповідача у 2007 році не було зайнято інвалідами. Таким чином , невиконання норм ативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.

Річний фонд оплати праці , зазначений в акті пер евірки за 2007 рік на пі дприємстві відповідача складає 36900 грн. , а середньорічна заробітна плата штатного працівни ка становить 4100 грн. Т аким чином за одне нестворене робоче місце штрафні санкції становлять 2050 грн.

Враховуючи , що відповідачем несвоєчасно сплачено ад міністративно-господарські санкції , то згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи со ціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати а дміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку Україн и , що діяла н а момент сплати , нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно п. 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати , затвердженого На казом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року у поданій позовній заяві за невикона ння нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Постановою Національного банку України в ід 21.08.2007 року № 107 встановлена з 30.04.2008 року облікова ставка у розм ірі 12% річних , а тому розмір пені , розрахова ної відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській о бласті , ста новить 28 грн.

Враховуючи вищевикладене , позовні вимоги відді лення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до п риватного підприємства «Мена» є обґрунтованими та підлягають задоволе нню , а адмін істративно-господарські санкції та пеня стягненню з відповідача.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 122 , 158-163 , 167 Кодекс у адміністративного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимо ги відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській обл асті до приватного підприємства «Мена» , задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Мена » (р/р: 2600621853 в ЧОД Райффазен Банк "Аваль" , МФО: 353348 , код ЄДРПОУ: 14221683) в дохід Державного бюджету України (Отримувач: Держа вний бюджет Менського району , банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області , рахунок: 31218230700276 , МФО 853592 , код ЄДРПОУ 21401016) 2050 (дві тисячі п'ятдесят) грн. адміністративно-господарс ьких санкцій та 28 (два дцять вісім) грн. пені.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку для подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого цим Ко дексом , якщ о таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Київськ ого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її с кладання в повному обсязі , особою , яка оскаржує постанову , за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарг а на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів п ісля подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга по дається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оска рження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2008
Оприлюднено22.04.2010
Номер документу7303999
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні