Справа № 2-а-1936\2008
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2008 року м. Чернігів
Чернігівськ ий окружний адміністративний суд в складі:
головуючо го судді Сорочко C . O . ,
при секретарі Ясинському .Г. ,
з участю представника позивача Гадзан І. Ю. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністра тивним позовом відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Черні гівській області до приватного підприємства «Мена» про стягнення адмі ністративно-господарських санкцій та пені , -
ВСТАНОВИВ:
Відділення Ф онду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області (далі - Відді лення) звернулось до суду з адміністративним позовом до приватного підп риємства «Мена» (далі - ПП «Мена») про стягнення адміністративно-господа рських санкцій в розмірі 2050 грн. та пені в розмірі 28 грн. Свої вимоги обґрунт овує тим , що в ПП «Мена» середньооблікова кількість штатних працівників протягом 2007 року складала 9 осіб , а тому норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. Відповідачем звіт про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2007 рік подано не було , а тому Відділенням пр оведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог статей 19 , 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , якою встановлено , що норматив по працевлаштуванню інвалідів відповідачем за 2007 рік не виконано. Таким чин ом останній повинен сплатили адміністративно-господарські санкції у р озмірі половини середньої річної заробітної плати на підприємстві за 1 нестворене робоче м ісце.
В судовому засіданні представник позивач а вимоги підтримала , просила їх задовольнити в повному обсязі , посилаючись на обста вини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідан ня повторно не з'явився , про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , прич ини неявки суду не повідомив.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали , заслухавши пояснення представника позивача , всебічно і повно з'яс увавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов , об'єктивно оцінивши д окази , які м ають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті , суд вважає , що позов пі длягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи со ціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закону) для підприємств (об'єднань) ,
установ і організацій незалежно від форм и власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць дл я забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсоткі в від загальної чисельності працюючих , а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підпр иємства , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , самостійно розраховують кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого части ною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Середньооблікова кількість штатних прац івників облікового складу за рік визначається відповідно до Інструкці ї зі статистики кількості працівників , затвердженої наказом Державного комітет у статистики України від 28.09.2005 року №1442\11722.
Крім того , відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 19 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадс ьких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно здійснюю ть працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у к ількості , в изначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається працевла штування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громад ських організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце роб оти є основни м.
Згідно ст. 20 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підпр иємства , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , де середньооблікова чисельність працюючих інвалід ів менша , ні ж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують від повідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підпр иємстві , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використо вує найману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідо м. Для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадс ьких організацій інвалідів , фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністрати вно-господарських санкцій за робоче місце , призначене для праце влаштування інваліда і не зайняте інвалідом , визначається в розмі рі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприє мстві , в уст анові , орга нізації , у т ому числі підприємстві , організації громадських організацій інвалідів , у фізичної особи , яка в икористовує найману працю.
Частинами 9 , 10 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числ і підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні ос оби , в яких з а основним місцем роботи працює 8 і більше осіб , реєструються у відпо відних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місце знаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів. Керівники підприємств , установ ,
організацій , у тому числі підприєм ств , органі зацій громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують н айману працю , у разі незабезпечення виконання нормативів робочи х місць для працевлаштування інвалідів , неподання Фонду соціального захисту інва лідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відпо відальність у встановленому законом порядку.
Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щод о заповнення форми N 10- ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затверджен ої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 люто го 2007 p . N 42 звіт складаєт ься роботодавцями щороку і до 1 березня , наступного після звітного періоду , подається або над силається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації від діленню Фонду соціального захисту інвалідів.
1111 «Мена» за 2007 рік звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів не подавало.
Відділення 15.05.2008 року було проведено позапланову перевірку пі дприємства відповідача щодо дотримання вимог статей 19 , 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , якою встановлено , що норматив по працевлаштуванню інвалідів ві дповідачем за 2007 рік н е виконано.
Актом перевірки від 15.05.2008 року встановлено , що в 2007 році середньооблікова чисел ьність штатних працівників облікового складу на підприємстві 1111 «Мена» становила 9 осіб та відповідно нормати в робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. Вказане робоче місце на підприємстві відповідача у 2007 році не було зайнято інвалідами. Таким чином , невиконання норм ативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.
Річний фонд оплати праці , зазначений в акті пер евірки за 2007 рік на пі дприємстві відповідача складає 36900 грн. , а середньорічна заробітна плата штатного працівни ка становить 4100 грн. Т аким чином за одне нестворене робоче місце штрафні санкції становлять 2050 грн.
Враховуючи , що відповідачем несвоєчасно сплачено ад міністративно-господарські санкції , то згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи со ціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати а дміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку Україн и , що діяла н а момент сплати , нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно п. 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати , затвердженого На казом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року у поданій позовній заяві за невикона ння нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.
Постановою Національного банку України в ід 21.08.2007 року № 107 встановлена з 30.04.2008 року облікова ставка у розм ірі 12% річних , а тому розмір пені , розрахова ної відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській о бласті , ста новить 28 грн.
Враховуючи вищевикладене , позовні вимоги відді лення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до п риватного підприємства «Мена» є обґрунтованими та підлягають задоволе нню , а адмін істративно-господарські санкції та пеня стягненню з відповідача.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 122 , 158-163 , 167 Кодекс у адміністративного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимо ги відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській обл асті до приватного підприємства «Мена» , задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства «Мена » (р/р: 2600621853 в ЧОД Райффазен Банк "Аваль" , МФО: 353348 , код ЄДРПОУ: 14221683) в дохід Державного бюджету України (Отримувач: Держа вний бюджет Менського району , банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області , рахунок: 31218230700276 , МФО 853592 , код ЄДРПОУ 21401016) 2050 (дві тисячі п'ятдесят) грн. адміністративно-господарс ьких санкцій та 28 (два дцять вісім) грн. пені.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку для подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого цим Ко дексом , якщ о таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до Київськ ого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її с кладання в повному обсязі , особою , яка оскаржує постанову , за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарг а на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів п ісля подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга по дається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оска рження.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2008 |
Оприлюднено | 22.04.2010 |
Номер документу | 7303999 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні