Постанова
від 30.09.2008 по справі 2-а-1929\2008
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-1929\2008

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2008 року м. Чернігів

Чернігівськи й окружний адміністративний суд в складі:

головуючог о судді Сорочко CO . ,

при секретарі Ясинському .Г. ,

з участю представника позивача Гадзан І.Ю . ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністрат ивним позовом прокурора Бахмацького району Чернігівської області в ін тересах держави в особі відділення Фонду соціального захисту інваліді в у Чернігівській області до дочірнього підприємства товариства з обме женою відповідальністю «Гіндукуш» про стягнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені , -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Бахм ацького району Чернігівської області звернувся до суду в інтересах дер жави в особі відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігів ській області (далі - відділення Фонду) з адміністративним позовом до доч ірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальністю «Гіндук уш» (далі - ДП ТОВ «Гіндукуш») про стягнення адміністративно-господарськ их санкцій в розмірі 2407 грн. 69 коп. та пені в розмірі 27 грн. 65 коп. Свої вимоги об ґрунтовує тим , що на ДП ТОВ «Гіндукуш» середньооблікова кількість штатних працівників в 2007 році складала 13 осіб , а тому норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. Відпові дно поданого відповідачем звіту у ДП ТОВ «Гіндукуш» в 2007 році особи , яким встановле на інвалідність не працювали. Таким чином , відповідач повинен сплатили адміністрати вно-господарські санкції у розмірі середньої річної заробітної плати н а підприємстві за одне нестворене робоче місце.

В судове засідання представник прокурату ри Бахмацького району Чернігівської області не з'явився , про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , причини неявки суду не повідомив.

В судовому засіданні представник відділе ння Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області вимог и підтримала , просила їх задовольнити в повному обсязі , посилаючись на обстав ини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідан ня повторно не з'явився , про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , причи ни неявки суду не повідомив.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали , з аслухавши пояснення представника позивача , всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких грунтується позов , об'єктивно оцінивши до кази , які маю ть юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті , суд вважає , що позов підляг ає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соц іальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закону) для підприємств (об'єднань) , установ і організа цій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється нор матив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у роз мірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих , а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Частиною 2 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підпри ємства , орга нізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовуют ь найману працю , самостійно розраховують кількість робочих місць дл я працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого частин ою першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розр ахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Середньооблікова кількість штатних прац івників облікового складу за рік визначається відповідно до Інструкці ї зі статистики кількості працівників , затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року №1442\11722.

Крім того , відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 19 Закону п ідприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадсь ких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно здійснюют ь працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виход ячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кі лькості , виз наченій згідно з частиною першою цієї статті , вважається працевлаш тування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громадс ьких організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце робо ти є основни м.

Згідно ст. 20 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підпри ємства , орга нізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовуют ь найману працю , де середньооблікова чисельність працюючих інвалід ів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підпри ємстві , орга нізації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використовує н айману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідо м. Для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадсь ких організацій інвалідів , фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністратив но-господарських санкцій за робоче місце , призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом , визначається в розмірі половини середньої річної за робітної плати на відповідному підприємстві , в установі , організації , у тому числі підпри ємстві , орга нізації громадських організацій інвалідів , у фізичної особи , яка використов ує найману працю.

Частинами 9 , 10 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , в яких за осн овним місцем роботи працює 8 і більше осіб , реєструються у відповідних відділеннях Ф онду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щорок у подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інва лідів. Керівники підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадсь ких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів , неподання Ф онду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом поря дку.

Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щод о заповнення форми N 10-П І (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затверджено ї наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютог о 2007 p . N 42 звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня , наступного після звітного періоду , подається або надсила ється рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділе нню Фонду соціального захисту інвалідів.

Згідно звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів за 2007 рік середньооблікова чисельність штатних праців ників облікового складу на підприємстві ДП ТОВ «Гіндукуш» в 2007 році стано вила 13 осіб та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування і нвалідів становить 1 особа. Вказане робоче місце на підприємстві відпові дача у 2007 році не були з айнято.

Річний фонд оплати праці , зазначений в звіті за 2007 рік на підприємстві відповідача складає 62600 грн. , а середньорічна заробітна плата штатного працівник а становить 4815 грн. 38 коп. Таким чином за одне н естворене робоче місце штрафні санкції становлять 2407 грн. 69 коп.

Враховуючи , що відповідачем несвоєчасно сплачено адм іністративно-господарські санкції , то згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соц іальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати ад міністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку Україн и , що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати , затвердженого Наказо м Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року у поданій позовній заяві за невиконан ня нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової і нстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Постановою правління Національного банк у України від 21.04.2007 року № 107 встановлена з 30.04.2008 року облікова ставка у розмірі 12% річних , а тому розмір пе ні , розрахов аної відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області , ста новить 27 грн. 65 коп.

Враховуючи вищевикладене , позовні вимоги прокур ора Бахмацького району Чернігівської області в інтересах держави в осо бі відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській обл асті до дочірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальніс тю «Гіндукуш» є обґрунтованими та підлягають задоволенню , а адміністративно-гос подарські санкції та пеня стягненню з відповідача.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 122 , 158-163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимог и прокурора Бахмацького району Чернігівської області в інтересах держ ави в особі відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівс ькій області до дочірнього підприємства товариства з обмеженою відпов ідальністю «Гіндукуш» , задовольнити.

Стягнути з дочірнього підприємства товар иства з обмеженою відповідальністю «Гіндукуш» (16500 , м. Бахмач , вул. Конотопська , 62 р\р 260092295 в Райфайзен банк Аваль , М ФО 353348 , код 31587819) на користь відділення Фонду соціального захисту інв алідів у Чернігівській області (14017 , м. Чернігів , вул. Комінтерну , 14 р\р 31216230700007 , ГУДКУ у Чернігівській обл. МФО 853592 , отримувач Держбюджет Бахмацького району , код платежу 50070000) 2407 (дві тисячі чотириста сім) грн. 69 коп. ад міністративно-господарських санкцій та 27 (двадцять сім) грн. 65 коп. пені.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку для подання з аяви про апеляційне оскарження , встановленого цим Кодексом , якщо таку заяву не бул о подано.

Постанова може бути оскаржена до Київсько го апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її ск ладання в повному обсязі , особою , яка оскаржує постанову , за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через с уд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга под ається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оскар ження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2008
Оприлюднено22.04.2010
Номер документу7304002
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні