ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
26 березня 2018 року м. Ужгород№ 807/95/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Маєцької Н.Д.
при секретарі судового засідання Данча М.І.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 26 березня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 30 березня 2018 року.
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 Я.) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської РДА (далі - відповідач ОСОБА_2 охорони здоров'я РДА) якою просить:
1. Визнати дії відділу охорони здоров'я Іршавської РДА, що полягають у відмові в наданні публічної інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 від 23 листопада 2017 року - протиправними.
2. Зобов'язати відділ охорони здоров'я Іршавської РДА в порядку та строки визначені Законом України Про доступ до публічної інформації надати копії документів на інформаційний запит ОСОБА_1 від 23 листопада 2017 року.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що позивач 23 листопада 2017 року звернувся до відділу здоров'я Іршавської РДА з письмовим інформаційним запитом, в якому просив надіслати копії посадових інструкцій лікарів приймального відділення Іршавської районної лікарні, допущених до проведення медичного огляду водіїв на стан алкогольного сп'яніння, обсягом не більше 10 сторінок, від 21 сторінки по 30 сторінку.
Відповідач листом №Ф-30/03-06 від 28.11.2017 року відмовив у задоволенні запиту, з підстав передбачених ч. 2, ст. 21 Закону України Про доступ до публічної інформації , оскільки особа яка подала запит не здійснила оплату за фактичні витрати пов'язані з копіюванням або друком. Таку відмову відповідача вважає незаконною, а висновки та мотиви викладені у ньому безпідставними та не обґрунтованими.
Сторони належним чином повідомлялися про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідачем протягом п'ятнадцяти днів з дня одержання ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі не подано відзив на позов з посиланням на докази, якими такий обґрунтовується.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено що позивач 23 листопада 2017 року звернувся до ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської РДА з письмовим інформаційним запитом, в якому просив надіслати копії посадових інструкцій лікарів приймального відділення Іршавської районної лікарні, допущених до проведення медичного огляду водіїв на стан алкогольного сп'яніння, обсягом не більше 10 сторінок, від 21 сторінки по 30 сторінку.
Листом від 28.11.2017р. за № Ф-29/03-06 позивачу було повідомлено, що оскільки ним не виконано ч. 2 ст.21 ЗУ Про доступ до публічної інформації , то на підставі п. 3, ч. 1, ст.22 ЗУ Про доступ до публічної інформації , розпорядник має право відмовити у задоволенні запиту, якщо особа не оплатила фактичні витрати пов'язані з копіюванням або друком.
Відповідно до ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ інформації, що знаходяться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформація що становить суспільний інтерес визначається Законом України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 року №2939-VI.
Відповідно до ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації , публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єкта владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Згідно з ч.1, ст.5 цього ж Закону, передбачено, що доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію.
Згідно з ст. 12 Закону України Про доступ до публічної інформації суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
У свою чергу, згідно з п.1 ч.1 ст.13 цього Закон, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковим для виконання.
Пунктом 6 ч. 1, ст.14 ЗУ Про доступ до публічної інформації встановлений обов'язок розпорядників інформації надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.
Положеннями ст.19 Закону України Про доступ до публічної інформації визначені вимоги до запиту на інформацію. Так, запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутись до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію, особа може подавати запити шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на офіційному веб-сайті відповідного розпорядника. Зазначені форми мають містити стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримавши тощо.
Згідно з ч. 2 ст.21 ЗУ Про доступ до публічної інформації у разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Згідно з ч. 1 ст.22 даного Закону розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
З огляду на вказані норми права суд дійшов до висновку про те, що відповідач не мав права відмовляти позивачу у наданні копії посадових інструкцій лікарів приймального відділення Іршавської районної лікарні, допущених до проведення медичного огляду водіїв на стан алкогольного сп'яніння, обсягом не більше 10 сторінок, від 21 сторінки по 30 сторінку,так як ст. 21 ЗУ Про доступ до публічної інформації встановлено плату за надання інформації, у разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок.
У відповідності до вимог ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Входячи з підстав та предмету спору, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справ доказів в сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень КАСУ, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Приймаючи до уваги, що рішення у справі ухвалене на користь позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, суд вважає за необхідне присудити всі здійснені ним судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 704,80 грн.
Керуючись ст. ст. 5,9,77,139,243,246 Кодексом адміністративного судочинства України суд,-
В И Р І Ш И В:
1. Позовну заяву ОСОБА_1 (90100, Закарпатська область,м. Іршава, вул. Поштова, 2, РКОКПП НОМЕР_1) до ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської районної державної адміністрації (90100, Закарпатська область, м. Іршава, провулок Шевченка, 9, код 26394634) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської районної державної адміністрації щодо відмови у наданні ОСОБА_1 публічної інформації на інформаційний запит від 23 листопада 2017 року.
3. Зобов'язати ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської районної державної адміністрації (90100, Закарпатська область, м. Іршава, провулок Шевченка 9, код 26394634) надати ОСОБА_1 інформацію на його запит від 23 листопада 2017 року, а саме: копії належно завірених посадових інструкцій лікарів приймального відділення Іршавської районної лікарні, які допущені до проведення медичного огляду осіб на стан алкогольного сп'яніння з 21 по 30 сторінки.
4. Стягнути на користь ОСОБА_1 (90100, Закарпатська область, м. Іршава, вул. Поштова, 2, РНОКПП НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асингувань ОСОБА_2 охорони здоров'я Іршавської РДА (90100, Закарпатська область, м. Іршава, провулок Шевченка 9, код 26394634) судові витрати у розмірі 704, 80 грн. (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок).
5. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та регулятивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України).
Суддя ОСОБА_3
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2018 |
Оприлюднено | 01.04.2018 |
Номер документу | 73061432 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Маєцька Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні