Постанова
від 31.03.2018 по справі 802/950/18-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/950/18-а

Головуючий у 1-й інстанції: Томчук А.В.

Суддя-доповідач: Сапальова Т.В.

31 березня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Гонтарука В. М. Совгири Д. І.

за участю:

секретаря судового засідання: Мирошниченко С.О.,

представника позивача: ОСОБА_2;

представника відповідача: Голенченко А.І.,

представника відповідача: Мацана В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_5 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 28 березня 2018 року (повний текст рішення складено та проголошено 28.03.2018 року о 18:30 год) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_5 до Тростянецької селищної виборчої комісії у Тростянецькому районі Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

26 березня 2018 року ОСОБА_5 звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Тростянецької селищної виборчої комісії у Тростянецькому районі Вінницької області про визнання протиправною постанови Тростянецької селищної виборчої комісії Тростянецького району Вінницької області №6 від 21 березня 2018 року "Про утворення одномандатних округів для організації виборів депутатів селищної ради під час проведення перших виборів депутатів Тростянецької селищної ради об'єднаної територіальної громади і відповідно Тростянецького селищного голови"; зобов'язання Тростянецької селищної виборчої комісії Тростянецького району Вінницької області утворити одномандатні округи для організації виборів депутатів селищної ради під час проведення перших виборів депутатів Тростянецької селищної ради об'єднаної територіальної громади і відповідно Тростянецького селищного голови, із приблизно рівною кількістю виборців згідно норм ч. 2 ст. 17 Закону України "Про місцеві вибори".

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 28 березня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове про задоволення позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Зокрема, апелянт зазначає, що порушення принципу формування територіальних округів із приблизно рівною кількістю виборців у кожному із них тягне за собою порушення прав виборців, тому позивач як виборець у виборчому окрузі №4 знаходиться у дискримінаційному становищі порівняно з виборцями в інших виборчих округах.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, у зв'язку з чим просив залишити її без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити частково, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що постановою Центральної виборчої комісії від 16 лютого 2018 року призначено на неділю 29 квітня 2018 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1-17.

Відповідно до п.1 Постанови Центральної виборчої комісії від 1 березня 2018 року №32 "Про кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються сільськими, селищними, міськими виборчими комісіями для організації виборів депутатів місцевих рад під час проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року" вказано визначити на підставі відомостей Державного реєстру виборців кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються сільськими, селищними, міськими виборчими комісіями для організації виборів депутатів місцевих рад під час проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року, згідно з додатками 1 - 17.

Додатком 1 до Постанови від 1 березня 2018 року, визначено кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються для організації виборів депутатів місцевих рад під час проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року, зокрема у Вінницькій області визначено 26 виборчих округів, що мають бути утворені Тростянецькою селищною радою об'єднаної територіальної громади.

З метою проведення перших виборів депутатів місцевих рад об'єднаних територіальних громад та сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року Тростянецькою селищною виборчою комісією у Тростянецькому Вінницької області прийнято постанову № 6 від 21 березня 2018 року "Про утворення одномандатних округів для організації виборів депутатів селищної ради під час проведення перших виборів депутатів Тростянецької селищної ради об'єднаної територіальної громади і відповідно Тростянецького селищного голови".

Відповідно до постанови Тростянецької селищної виборчої комісії № 6, відповідно до частини третьої статті 16 та частини першої, десятої-чотирнадцятої статті 17 Закону України "Про місцеві вибори" постановлено:

1. Утворити 26 одномандатних виборчих округів для організації виборів депутатів Тростянецької селищної ради під час проведення перших виборів депутатів Тростянецької селищної ради об'єднаної територіальної громади і відповідно Тростянецького селищного голови згідно додатку.

2. Взяти до відома, що єдиний одномандатний виборчий округ з виборів селищного голови складає територія відповідного селища, об'єднаної територіальної громади.

3. Невідкладно передати рішення про утворення округів на паперових носіях та в електронному вигляді за формою та в порядку, встановленими Центральною виборчою комісією, органу ведення Державного реєстру виборців оприлюднити в районній газеті "Тростянецькі вісті" та на сайті Тростянецької селищної ради не пізніше наступного дня після прийнятті рішення про утворення.

Відповідно додатку до постанови Тростянецької селищної виборчої комісії № 6 від 21 березня 2018 року утворено та визначено межі таких територіальних виборчих округів:

№ 1 - вул. Мічуріна №1-32, провулок Мічуріна - 223 виборці;

№ 2 - вул. Мічуріна №33-155, вул. Космонавтів №2 - 257 виборців;

№ 3 - вул. Миру, вул. Медична, вул. З. Космодемянської, вул. Кармелюка, вул. Шукшина, вул. Висоцького, вул. Грушевського - 260 виборців ;

№ 4 - вул. Подільська, вул. Космонавтів, вул. М. Вовчок, вул. Незалежності, вул. Молодіжна, вул. Героїв України - 330 виборців;

№ 5 - вул. Абрикосова, вул. Козицького, вул. Л. Костенко - 306 виборців;

№ 6 - вул. Гоголя, вул. Горького, вул. Маяковського - 243 виборці;

№ 7 - вул. Джерельна, вул. Шкільна, вул. Б.Хмельницького, вул. М.Леонтовича - 324 виборці;

№ 8 - вул. Поштова, вул. Пирогова, вул. Кирила Курашкевича, провулок Поштовий - 269 виборців;

№ 9 - вул. Соборна №1-12, 20, 22, 22 а - 282 виборці;

№ 10 - вул. Спортивна, вул. Наконечного - 292 виборці;

№ 11 - вул. Соборна №41,43,45, вул. Макаренка, 1 і 2 провулки Макаренка, вул. Набережна - 238 осіб;

№ 12 - вул. Заводська, вул. Соборна №23,29,31,33,35, 36,38, 40, 42, 44, 48а - 335 виборців;

№ 13 - вул. Паркова, вул. Щаслива - 306 виборців;

№ 14 - вул. 1. Травня, провулок Першотравневий, вул. Робітнича, вул. Валі Котика - 343 виборці;

№ 15 - вул. Соборна №53-119, вул. Чкалова, вул. Аграрна №1,2, 2а, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 26 - 185 виборців;

№ 16 - вул. Витягайлівська №1-98, провулок Польовий, вул. Лермонтова - 244 виборці;

№ 17 - вул. Витягайлівська №99-134, провулок Витягайлівський, вул. Калинова, провулок Калиновий, вул. Затишна - 202 виборці;

№ 18 - вул. Витягайлівська №135-198, вул. Садова, вул. 30 річчя Визволення - 169 виборців;

№ 19 - вул. Аграрна №25, 27, 30, 32, 33, 34, 36а, 38, 40, 42, 44, 46, 48, вул. Могильчака, вул. Лесі України - 169 виборців;

№ 20 - вул. Довженка - 205 виборців;

№ 21 - вул. Качурівська - 218 виборців;

№ 22 - вул. Злагоди, вул. Грабовського, вул. Яблунева, вул. Комарова - 236 виборців;

№ 23 - вул. Коцюбинського, вул. Гагаріна, провулок Гагаріна - 244 виборці;

№ 24 - вул. Ковалівка, вул. Перемоги, вул. Пушкіна, вул. Шевченка, вул. Вишнева, вул. Карєрна, вул. Сонячна, вул. Суворова - 234 виборці;

№ 25 - с. Демидівка: вул. Вишнева, вул. Могильчака, вул. Польова, вул. Садова, вул. Сонячна, вул. Шкільна - 243 виборці;

№ 26 - с. Демидівка: вул. Затишна, вул. Кленова, вул. Козацька, вул. Молодіжна, вул. Першотравнева, вул. Шевченка, вул. Ювілейна, пров. Високий, пров. Тихий - 264 виборці.

Не погодившись з вказаною постановою, позивач звернувся до суду з позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що принцип рівності виборчого права щодо позивача не порушено, а відповідач при прийнятті оскаржуваної постанови діяв на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.

Оцінюючи висновки суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 року № 595-VIII (далі - Закон України "Про місцеві вибори") та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Закону України "Про місцеві вибори", суб'єкт виборчого процесу може звернутися до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з ч. 2 ст. 273 КАС України, виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Аналіз зазначених норм процесуального Закону свідчить, що виборець має право на звернення до суду у вказаному порядку лише в разі пору шення його виборчих прав або інтересів щодо участі у виборчому процесі особисто. Аналогічний висновок викладений у п. 3.1.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №15 від 01.11.2013 року Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом .

Тому, колегія суддів дійшла висновку про те, що при вирішенні виборчих спорів за позовом виборця необхідно надати оцінку не лише правомірності оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності відповідача, а й факту порушення ними прав або охоронюваних законом інтересів позивача. Відсутність такого порушення є підставою для відмови у задоволенні позову.

Так, оцінюючи доводи позивача про порушення принципу рівності виборців, колегія суддів зазначає, що в позовній заяві ОСОБА_5 не обґрунтовує, яким чином оскаржуване рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі.

Водночас, в доводах апеляційної скарги позивач зазначає, що він знаходиться у дискримінаційному становищі порівняно з виборцями в інших виборчих округах у зв'зку з порушенням принципу формування територіальних округів із приблизно рівною кількістю виборців.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України "Про місцеві вибори" місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Принцип рівного виборчого права закріплено в ст.4 Закону України "Про місцеві вибори".

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України "Про місцеві вибори" місцеві вибори є рівними. Громадяни України беруть участь у відповідних місцевих виборах на рівних засадах.

Ч.2 ст.4 Закону України "Про місцеві вибори" передбачено, що кожен виборець на відповідних місцевих виборах має один голос. Виборець на відповідних місцевих виборах може використати свій голос тільки на одній виборчій дільниці, на якій він включений до списку виборців.

Згідно з ч.4 ст.4 Закону України "Про місцеві вибори" рівність прав і можливостей участі у виборчому процесі забезпечується:

1) забороною привілеїв чи обмежень для кандидатів за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

2) забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим і органів місцевого самоврядування у виборчий процес, за винятком випадків, передбачених цим Законом;

3) рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів, місцевих організацій партій - суб'єктів виборчого процесу;

4) забороною використання для фінансування передвиборної агітації інших коштів, ніж кошти, передбачені частиною шостою статті 54 цього Закону;

5) рівним та неупередженим ставленням інформаційних агентств, засобів масової інформації до кандидатів, місцевих організацій партій - суб'єктів виборчого процесу.

В той же час ані в доводах позовної заяви, ані в обґрунтуванні апеляційної скарги позивач не вказує на порушення положень ст.4 Закону України "Про місцеві вибори".

Як встановлено з копії паспорта (а.с.44-46), позивач зареєстрований у АДРЕСА_1 та може реалізувати своє виборче право в окрузі № 4 одномандатного виборчого округу з виборів депутатів Тростянецької селищної ради, де налічується 330 виборців.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо порушення права позивача на рівне волевиявлення у зв'язку з неоднаковою кількістю виборців згідно з утвореними виборчими округами, колегія суддів виходить з наступного

Дослідивши утворені Тростянецькою селищною виборчою комісією у Тростянецькому районі Вінницької області відповідно до постанови №6 від 21 березня 2018 року одномандатні округи для організації виборів депутатів селищної ради під час проведення перших виборів депутатів Тростянецької селищної ради об'єднаної територіальної громади, колегія суддів дійшла висновку про те, що таке утворення виборчих округів не позбавляє позивача можливості реалізувати своє виборче право на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

З урахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що позивач не довів, що постанова Тростянецької селищної виборчої комісії Тростянецького району Вінницької області №6 від 21 березня 2018 року "Про утворення одномандатних округів для організації виборів депутатів селищної ради під час проведення перших виборів депутатів Тростянецької селищної ради об'єднаної територіальної громади і відповідно Тростянецького селищного голови" порушує його виборчі права або інтереси.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги про порушення принципу формування територіальних округів із приблизно рівною кількістю виборців у кожному із них, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України "Про місцеві вибори", одним з етапів виборчого процесу є утворення територіальних виборчих округів.

Згідно з ч. 1, ст. 14 Закону України "Про місцеві вибори", місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими. Перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 16 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради при чисельності виборців від 5 тисяч до 20 тисяч виборців становить 26 депутатів.

Ч. 1 ст. 17 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що центральна виборча комісія відповідно до статті 16 цього Закону та частин другої - восьмої, одинадцятої цієї статті на підставі відомостей Державного реєстру виборців визначає кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що мають бути утворені відповідними територіальними виборчими комісіями на територіях адміністративно-територіальних одиниць для організації виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, виборів депутатів усіх місцевих рад після призначення чергових, перших місцевих виборів, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, але не пізніш як за 50 днів до дня чергових, перших місцевих виборів, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, невідкладно розміщує ці відомості на своєму офіційному веб-сайті та забезпечує їх доведення до відома відповідних територіальних виборчих комісій.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України "Про місцеві вибори", для проведення виборів депутатів сільської, селищної ради відповідна сільська, селищна територіальна виборча комісія не пізніш як за 38 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює одномандатні виборчі округи з приблизно рівною кількістю виборців у кожному в кількості, що дорівнює загальному складу відповідної місцевої ради, визначеному відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону та частини першої цієї статті.

Орієнтовна середня кількість виборців в одномандатних виборчих округах на території села, селища визначається відповідною територіальною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які проживають на території відповідного села, селища, що подаються органом ведення Державного реєстру виборців до відповідної територіальної виборчої комісії не пізніш як за 40 днів до дня виборів.

В той же час, Закон України "Про місцеві вибори" не містить методики визначення орієнтовної середньої кількості виборців в одномандатних виборчих округах, а також максимально допустимого відхилення середньої кількості виборців.

Таким чином, утворення виборчих округів з приблизно рівною кількістю виборців є оціночним та має відбуватись з урахуванням прав виборців та географічних особливостей щодо місця розташування виборчих округів, з метою створення умов для максимальної явки виборців для голосування.

Оцінюючи посилання позивача на Кодекс належної практики у виборчих справах, затверджений Резолюцією Парламентської асамблеї Ради Європи 1320 (2003) від 30.01.2003 року, колегія суддів звертає увагу на те, що вказаний кодекс не є джерелом права, а носить лише рекомендаційний характер і не може бути застосований для визначення протиправності рішень, прийнятих суб'єктами виборчого процесу.

Крім того, при визначенні принципу формування одномандатних виборчих округів слід враховувати географічний критерій та межі адміністративного поділу.

Як встановлено судом першої інстанції, при формуванні одномандатних виборчих округів відповідачем враховувались межі розташування звичайних виборчих дільниць, нерозривність виборчих одномандатних округів, цілісність малих вулиць, густота заселення адміністративно-територіальних одиниць.

З пояснень представника відповідача судом встановлено, виборчі округи утворювались і у 2010, 2015, 2017 роках, тому при створенні у 2018 році виборчих округів враховано порядок їх створення у попередніх роках, однак ані межі виборчих округів, ані кількість виборців по жодному з них не оскаржувались.

З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що формування виборчих округів проведене за максимально вигідною територіальною приналежністю кожного виборця.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України "Про місцеві вибори" систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять:

1) Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів;

2) територіальні виборчі комісії:

а) виборча комісія Автономної Республіки Крим;

б) обласні виборчі комісії;

в) районні виборчі комісії;

г) міські виборчі комісії;

ґ) районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом);

д) селищні, сільські виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії.

Згідно з п.2 ч.2 ст.19 Закону України "Про місцеві вибори" повноваження територіальної виборчої комісії поширюється на територію відповідного виборчого округу або виборчого територіального округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.

Таким чином, Тростянецька селищна виборча комісія у Тростянецькому районі Вінницької області є окружною виборчою комісією.

Водночас, відповідно до ч.1 ст.33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.

При цьому, як встановлено з матеріалів справи позов ОСОБА_5 розглянуто суддею першої інстанції одноособово.

Згідно з ч.3 ст.317 КАС України порушення норм процесуального права є обов'язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення суду, якщо справу розглянуто неповноважним складом суду.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги частково ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

При прийнятті рішення судом першої інстанції порушено норми процесуального права, у зв'язку з чим апеляційну скаргу необхідно задовольнити частково, рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу ОСОБА_5 задовольнити частково.

Рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 28 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_5 до Тростянецької селищної виборчої комісії у Тростянецькому районі Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити дії скасувати.

Ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

Відповідно до ч.3 ст.272 КАС України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.

Постанова суду складена в повному обсязі, підписана та проголошена 31 березня 2018 року о 12:15 год.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Гонтарук В. М. Совгира Д. І.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2018
Оприлюднено02.04.2018
Номер документу73089073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/950/18-а

Постанова від 31.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 28.03.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні