ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2018 року Справа № 804/1377/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Царікової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Компанія Ліон" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
22 лютого 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства "Компанія Ліон" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України від 07.02.2018 № 588078/34498292 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 №2986 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Приватним підприємством "Компанія Ліон"; зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 28.11.2017 № 2986, подану Приватним підприємством "Компанія Ліон".
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним засобами електронного зв'язку направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну від 28.11.2017 № 2986, яка згідно квитанції №1 була отримана податковим органом, але реєстрацію зупинено із посиланням на п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. Позивачем подано податковому органу пояснення та всі документи, що стали підставою для складання означеної накладної. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарської операції. Проте, Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 07.02.2018 прийнято рішення №588078/34498292, за яким Приватному підприємству "Компанія Ліон" (далі - ПП "Компанія Ліон") відмовлено у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 2986, з тієї підстави, що платником податку надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач зазначив, що ним направлені контролюючому органу всі документи по взаємовідносинам із ТОВ "Торгівельний будинок згода", що є достатніми для встановлення правомірності складання в адресу підприємства - контрагента податкової накладної від 28.11.2017 № 2986. З огляду на те, що оскаржене рішення Комісії Державної фіскальної служби України не містить конкретної підстави для відмови у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 №2986, позивач вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню судом.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2018 року у справі №804/1377/18 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження. Призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 20 березня 2018 року.
У судове засідання 20 березня 2018 року представник позивача з'явився. Надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання 20 березня 2018 року не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Відзиву проти позову та клопотань про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.
Відповідно до частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Згідно ч. 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, Приватне підприємство "Компанія Ліон" з 05.07.2006 перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Центральному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платник податків та є платником податку на додану вартість.
01.01.2017 між ПП "Компанія Ліон" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок згода" (покупець) укладений договір поставки №ЛН-53г, на підставі якого постачальник зобов'язується передати у власність покупця товар, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити його вартість на умовах, обумовлених в цьому договорі.
На виконання вказаного договору ПП "Компанія Ліон" реалізовано прокат стальний в асортименті, гладкий лист в асортименті; лист оцинкований за видатковою накладною від 28.11.2017 № 1933 на суму 460360,84 грн.
На підставі вказаного договору ПП "Компанія Ліон" складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну від 28.11.2017 № 2986 всього на суму 460360,84 грн., у тому числі податок на додану вартість 76 726,81 грн.
Означена податкова накладна доставлена до центрального рівня Державною фіскальною службою України 08.12.2017, документ прийнято, реєстрацію зупинено.
У квитанції № 1 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 7210. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 вказаного наказу.
31.01.2018 ПП "Компанія Ліон" до Державної податкової інспекції у Центральному районі м.Дніпр ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація якої зупинена, що підтверджується повідомленням №1 щодо подачі документів. В своїх поясненнях підприємством вказано, що ПП "Компанія Ліон" згідно договору від 01.01.2017 №ЛН-53г здійснило відвантаження ТОВ "Торгівельний будинок згода" прокату стального, гладкого листа та листа оцинкованого по видатковій накладній від 28.11.2017 № 1933 на суму 460360,84 грн., зазначений товар позивачем придбаний у ПП "Львівметалпласт" згідно договору від 16.02.2017 № 1-к. Також позивачем додано Специфікацію №1 від 20.02.2017, та видаткові накладні від 21.02.2017 № 87 на суму 406343,52 грн., від 20.07.2017 № 208 на суму 229675,50 грн.. Також позивачем були направлені відповідачу і відповідні документи, на підтвердження обсягів придбання товарів згідно з УКТ ЗЕТ:7210.
Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрацій 07.02.2018 прийнято рішення №588078/34498292 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 №2986 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складеної ПП "Компанія Ліон", з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі- Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567.
Пункт 6 Критеріїв містить у собі визначення трьох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
У відповідності до п.3 та 4 Критеріїв платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01 квітня 2017 року до 01 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо:
видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою.
Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
З матеріалів справи видно, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 2986 в Єдиному реєстрі податкових накладних стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
З матеріалів справи встановлено, що між Приватним підприємством Компанія Ліон та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок згода" укладено договір поставки № ЛН-53г від 01 січня 2017 року, предметом якого є передача у власність покупця пластику для промислового використання, ПВХ та листи металу на умовах, визначених договором.
На виконання вказаного договору позивачем реалізовано - прокат стальний в асортименті; гладкий лист в асортименті; лист оцинкований за видатковою накладною №1933 від 28 листопада 2017 року на суму 460 360,84 гри. із врахуванням ПДВ. Товар поставлено за відпускною ціною визначеною Приватним підприємством Компанія Ліон .
ТОВ "Торгівельний Будинок Згода" здійснило повну оплату отриманого товару в сумі 460 360,84 грн., що в повній мірі підтверджується випискою по рахунку №26003812241 ПП "Компанія Ліон", відповідно до якої ТОВ "Торгівельний Будинок Згода" платіжним дорученням №2746 від 24.01.2018 року перерахувало на поточний рахунок позивача відповідні грошові кошти.
На підтвердження правомірності скадання податкової накладної від 28.11.2017 №2986 ПП "Компанія Ліон" до Державної податкової інспекції у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено пояснення та документи щодо обсягів придбання товарів, а саме: Договір поставки №1-к від 16.02.2017 року, укладений з ПП "Львівметалпласт" та Специфікація №1 від 20.02.2017р., видаткові накладні №87 від 21.02.2017р на суму 406 343,52 грн, та №208 від 20.07.2017р. на суму 229 675,50 грн.
Відповідно до зазначеного договору, укладеного між ПП "Компанія Ліон" (ІПН 344982904671) та ПП "Львівметалпласт" (ІПН 362483613043) позивач отримав за видатковою накладною № 87 від 21.02.2017р:
- Прокат стальний 8017 1250*0,5 D*ВЕL, в кількості 3,218 т.;
- Прокат стальний 8019 1250*0,5 D, в кількості 5,41 т.;
- Лист оцинкований 0,5 1000x2000 ст 08пс, в кількості 0,16 т.;
- Прокат стальний 8017 1250*0,5 G, в кількості 2,4 т.;
- Прокат стальний 7024 1250*0,5 D, в кількості 0,425 т.;
за видатковою накладною № 208 від 20.07.2017р, зокрема:
- Гладкий лист1,25*0,35* 100*0000, в кількості 8,88 м2;
- Гладкий лист1,25*0,4*120*3005, в кількості 6,25 м2;
- Гладкий лист1,25*0,45*100*0000, в кількості 61,25 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,35*100*0000, в кількості 10 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,37* 120*3005, в кількості 52,5 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,45* 100*0000, в кількості 62,5 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,5*225*9005, в кількості 86,399 м2.
Відповідно до видаткової накладної № 1933 від 28.11.2017 року позивач за договором поставки № ЛН-53г від 01.01.2017 з ТОВ "Торгівельний будинок згода" здійснив поставку раніше придбаного у ПП "Львівметалпласт" товару на адресу покупця ТОВ "Торгівельний Будинок Згода", а саме:
- Прокат стальний 8017 1250*0,5 D*ВЕL, в кількості 3,218 т;
- Прокат стальний 8019 1250*0,5 D, в кількості 5,41 т;
- Лист оцинкований 0,5 1000x2000 ст. 08пс, в кількості 0,16 т;
- Прокат стальний 8017 1250*0,5 Є, в кількості 2,4 т;
- Прокат - стальний 7024 1250*0,5 Б, в кількості 0,425 т;
- Гладкий лист1,25*0,35* 100*0000, в кількості 8,88 м2;
- Гладкий лист1,25*0,4* 120*3005, в кількості 6,25 м2;
- Гладкий лист1,25*0,45* 100*0000, в кількості 61,25 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,35* 100*0000, в кількості 10 м2;
- Гладкий листі,25*2,0*0,37* 120*3005, в кількості 52,5 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,45*100*0000, в кількості 62,5 м2;
- Гладкий лист1,25*2,0*0,5*225*9005, в кількості 86,399 м2.
На підтвердження можливості транспортування товару, позивачем надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії САО №284421 на автомобіль ГАЗ д/н АЕ4479ВТ.
На підтвердження наявності достатніх трудових ресурсів (23 працівника) позивачем наданий податковий розрахунок сум доходу, нарахованого на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку Форми ГДФ за 4-й квартал 2017 року.
Суд зазначає, що в оскарженому рішенні відповідачем не наведено обґрунтування причини відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 28.11.2017 № 2986, виписаної ПП "Компанія Ліон", у зв'язку з постачанням товарів ТОВ "Торгівельний будинок згода", в оскарженому рішенні не зазначено, що саме стало підставою для винесення означеного рішення: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Також, в оскаржуваному рішення не зазначено, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, рішення Комісії Державної фіскальної служби України від 07.02.2018 №588078/34498292 не відповідає вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки воно винесено відповідачем необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
З урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку, що позовна заява Приватного підприємства "Компанія Ліон" про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.02.2018 №588078/34498292 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 2986 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Приватним підприємством "Компанія Ліон" є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003).
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Як зазначив Вищий адміністративний суд України в Інформаційному листі від 24.10.2013 №1486/12/13-13, у відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком постачальника товарів чи послуг.
Цьому обов'язку кореспондує обов'язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При розв'язанні спорів, пов'язаних з оскарженням неприйняття податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, суди повинні враховувати таке.
Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.
Як визначено положеннями п. 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 податкова накладна/ розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
За наведених обставин, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 28.11.2017 № 2986 на суму 460360,84 грн., у тому числі податок на додану вартість 76726,81 грн., подану Приватним підприємством "Компанія Ліон".
Таким чином, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню судом.
Згідно з ч.1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 139, 194, 205, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства "Компанія Ліон" (49038, м.Дніпро, вул. Курчатова, буд.10, офіс 621, і.к. 34498292) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська 8, і.к. 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.02.2018 №588078/34498292 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 № 2986 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Приватним підприємством "Компанія Ліон".
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 28.11.2017 №2986, подану Приватним підприємством "Компанія Ліон".
Стягнути з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Компанія Ліон" судові витрати з оплати судового збору у розмірі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп..
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2018 |
Оприлюднено | 02.04.2018 |
Номер документу | 73098311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні