Рішення
від 02.04.2018 по справі 815/5625/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5625/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2018 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стеценко О.О.,

за участю секретаря - Сидорівського С.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬЯНС ХІМПРОД до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Альянс Спецій (далі - Позивач або ТОВ Альянс Спецій ) з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області (далі - Відповідач або ГУ ДФС в Одеській області) про визнання протиправним та скасування Наказу ГУ ДФС в Одеській області №4952 від 10.10.2017 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Альянс Спецій .

Свої вимоги Позивач обґрунтував наступними доводами.

Так, Позивач зазначив, що 20.10.2017 року директором ТОВ Альянс Спецій ОСОБА_1 засобами поштового зв'язку було отримано Наказ ГУ ДФС в Одеській області №4952 від 10.10.2017 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Альянс Спецій (далі - Наказ) та повідомлення № 435/15/32 від 10.10.2017 року про проведення з 27.10.2017 року документальної планової виїзної перевірки ТОВ Альянс Спецій . Не погоджуючись із зазначеним наказом, ТОВ Альянс Спецій до ГУ ДФС в Одеській області було подано відповідь на наказ за вих. №23/10-17 від 23.10.2017 року, в якій Позивачем було зазначено про недопущення посадових осіб ГУ ДФС в Одеській області до проведення перевірки. Позивач зазначає, що 27.10.2017 року посадовим особами ГУ ДФС в Одеській області було здійснено вихід за податковою адресою ТОВ Альянс Спецій : 65005, м. Одеса, вул. Прохоровська, буд. 51. Директором ТОВ Альянс Спецій було відмовлено посадовим особам ГУ ДФС в Одеській області у допуску до проведення перевірки, про що був складений відповідний Акт про відмову посадових осіб ТОВ Альянс Спецій у допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки. Позивач, посилаючись на положення п. 77.1, п. 77.2 Податкового кодексу України (далі - ПК України) зазначає, що документальні планові перевірки проводяться відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок на поточний рік, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Позивач зазначає, що оскільки план-графік проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на IV квартал 2017 року, відповідно до якого було призначено перевірку ТОВ Альянс Спецій не було оприлюднено на веб-сайті центрального органу виконавчої влади, відповідно він не може бути належною підставою для призначення планової перевірки ТОВ Альянс Спецій . Також Позивач зазначає, що оскаржуваний Наказ суперечить вимогам п. 77.4 ст.77 ПК України, оскільки право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки. На думку Позивача, оскільки вручення під розписку наказу про проведення документальної планової перевірки повинно бути здійснено не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення документальної планової перевірки, то й направлення такого Наказу рекомендованим листом з повідомленням має бути здійснено в такий термін, щоб забезпечити його отримання платником податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки. Крім того, Позивач зазначає, що ТОВ Альянс Спецій отримало копію Наказу та повідомлення із зазначенням дати початку проведення перевірки за 7 календарних днів до дня проведення документальної виїзної перевірки, що на думку Позивача суперечить нормам чинного законодавства. Позивач також зазначає, що посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області було порушено вимоги п. 81.2 ст. 82 ПК України, а саме в акті про відмову посадових осіб ТОВ Альянс Спецій не було зазначено дату та вихідний номер документа, а також один примірник зазначеного акту не було вручено під підпис директору ТОВ Альянс Спецій відразу після його складання. Враховуючи викладене, Позивач вважає оскаржуваний Наказ протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв'язку з чим звернувся до суду з адміністративним позовом.

Ухвалою суду від 03.11.2017 року було відкрито провадження по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Спецій до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 13.12.2017 року (а.с. 2).

Ухвалою суду від 13.11.2017 року провадження по справі №815/5625/17 було зупинено до 28.11.2017 року (а.с. 28).

Ухвалою суду від 28.11.2017 року було продовжено строк зупинення провадження по справі №815/5625/17 до 11.12.2017 року (а.с. 37).

Ухвалою суду від 11.12.2017 року було продовжено строк зупинення провадження по справі №815/5625/17 до 22.01.2018 року (а.с. 44).

15.12.2017 року набув чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів №2147-VIII від 03.10.2017 року, яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.

У відповідності до п.10 Розділу VII Перехідних Положень КАС України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Ухвалою суду від 22.01.2018 року справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Спецій до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу було призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (а.с. 55-56).

Представник Відповідача надав до суду письмовий відзив на адміністративний позов, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог ТОВ Альянс Спецій в повному обсязі з підстав, викладених в письмовому відзиві на позов (а.с. 65-66). Так, в письмовому відзиві на адміністративний позов представник Відповідача зазначив, що відповідно до п. 77.1 ст. 77 ПК України, документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок, а відповідно до абз. 2 п. 77.1 ст.77 ПК України, план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Представник Відповідача зазначає, що зміни до податкового законодавства щодо оприлюднення плану-графіку на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки, були внесені п. 42 Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 року. Представник Відповідача зазначає, що дані зміни в законодавство вступили в силу 01.01.2017 року, таким чином фізично не можливо було виконати вимогу, яка зазначена у абз. 2 п. 77.1 ст.77 ПК України. Крім того, представник Відповідача зазначає, що твердження позивача про отримання ТОВ Альянс Спецій копії Наказу про проведення документальної планової перевірки та повідомлення із зазначенням дати початку проведення перевірки за сім календарних днів до дня проведення документальної виїзної перевірки, яке призвело до недопуску посадових осіб ГУ ДФС в Одеській області до проведення документальної планової виїзної перевірки є безпідставними, оскільки зазначені документи були надіслані працівниками ГУ ДФС в Одеській області рекомендованим листом з повідомленням про вручення 11.10.2017 року. Враховуючи викладене, представник Відповідача вважає, що дії ГУ ДФС в Одеській області повністю відповідають вимогам чинного законодавства, відповідно позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Представник Позивача надав до суду відповідь на відзив (а.с. 74-75), в якому додатково було зазначено, що порядок формування та затвердження плану-графіку та відбір платників податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів здійснюються Державною фіскальною службою України, відповідно на законодавчому рівні визначено право Відповідача на законних підставах та з дотриманням встановленого порядку, проводити планові виїзні перевірки, призначення?яких здійснюється за наявності затвердженого плану-графіку шляхом винесення відповідного наказу. Проте представник Позивача зазначає, що у Позивача відсутні відомості щодо того, чи дійсно ТОВ Альянс Спецій було включено до плану-графіку проведення перевірок на 2017 рік.

Представник Відповідача надав до суду письмові заперечення (а.с. 95-96), в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В судовому засіданні 13.03.2018 року ухвалою суду, занесеною до протоколу судового засідання, було здійснено заміну первісного позивача - ТОВ Альянс Спецій на його процесуального правонаступника ТОВ АЛЬЯНС ХІМПРОД (а.с.102).

В судовому засіданні 26.03.2018 року представник Позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві та відповіді на відзив.

В судовому засіданні 26.03.2018 року представник Відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі з підстав, викладених в письмовому відзиві на позов викладених та запереченнях на відповідь на відзив.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, судом було встановлено наступне.

ТОВ Альянс Спецій зареєстровано як юридичну особу з 18.12.2006 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 1 556 102 0000 024607 (а.с. 16). На податковому обліку ТОВ Альянс Спецій перебуває у Державній податковій інспекції в Малиновському м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з 20.12.2006 року та зареєстровано з адресою: 65005, м. Одеса, вул. Прохоровська, 51 (а.с. 87).

Основним видом діяльності ТОВ Альянс Спецій є діяльність за кодом КВЕД 46.75 оптова торгівля хімічними продуктами (а.с.85).

Судом встановлено, що ТОВ Альянс Спецій відповідно до наказу ДФС України про затвердження плану-графіка проведення документальних перевірок на IV квартал 2017 року (а.с. 98), було включено до плану-графіка проведення документальних перевірок на IV квартал 2017 року, та було заплановано проведення перевірки на жовтень 2017 року, перевіряємий період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року (а.с. 99).

Судом встановлено, що ГУ ДФС України в Одеській області на виконання плану-графіка проведення документальних перевірок на IV квартал 2017 року, затвердженого наказом ДФС України про затвердження плану-графіка проведення документальних перевірок на IV квартал 2017 року, було видано Наказ №4952 від 10.10.2017 року про проведення документальної планової перевірки ТОВ Альянс Спецій (а.с. 10) та повідомлення №435/15-32 від 10.10.2017 року про проведення документальної планової перевірки ТОВ Альянс Спецій з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (а.с. 11).

Як вбачається з реєстру відправки поштової кореспонденції ГУ ДФС в Одеській області, зазначені документи були направлені Позивачу за адресою його реєстрації 11.10.2017 року (а.с. 97).

Судом встановлено, що вищезазначені документи були отримані Позивачем 20.10.2017 року з незалежних від Відповідача причин, оскільки лист ГУ ДФС в Одеській області було помилково вручено 13.10.2017 року, повернуто 19.10.2017 року (а.с. 12).

Судом встановлено, що ТОВ Альянс Спецій до ГУ ДФС в Одеській області було подано відповідь на наказ за вих. №23/10-17 від 23.10.2017 року, в якій Позивачем було зазначено про недопущення посадових осіб ГУ ДФС в Одеській області до проведення перевірки у зв'язку з відсутністю відомостей щодо проведення планової документальної перевірки ТОВ Альянс Спецій на сайті ДФС України, а також у зв'язку з отриманням копії Наказу та письмового повідомлення за 7 календарних днів до дня проведення документальної виїзної перевірки (а.с.13-14).

Судом встановлено, що 27.10.2017 року посадовим особами ГУ ДФС в Одеській області було здійснено вихід за податковою адресою ТОВ Альянс Спецій : 65005, м. Одеса, вул. Прохоровська, буд. 51. Директором ТОВ Альянс Спецій було відмовлено посадовим особам ГУ ДФС в Одеській області у допуску до проведення перевірки, про що був складений відповідний Акт про відмову посадових осіб ТОВ Альянс Спецій у допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки (а.с. 15).

Вважаючи Наказ №4952 від 10.10.2017 року про проведення документальної планової перевірки ТОВ Альянс Спецій протиправним та таким, що підлягає скасуванню, Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Проаналізувавши матеріали адміністративної справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до приписів п.21.1 ст.21 ПК України посадові особи контролюючих органів зобов'язані, зокрема: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Відповідно до пп.20.1.4 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75 ПК України).

Згідно ст.77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Відповідно до абз. 3 п. 81.1 ст. 81 ПК України у наказі про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити субєкта (прізвище, імя, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса обєкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.

Тобто законодавець чітко передбачив вимоги до наказів про проведення перевірок недодержання яких є підставою для скасування наказу.

Отже, з огляду на наведене, єдиною підставою для проведення планової документальної виїзної перевірки є включення платника податків до відповідного плану-графіку проведення таких перевірок, а необхідною передумовою для її проведення є вручення під розписку та/або надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше як за 10 календарних днів до дати проведення перевірки платнику податків копії наказу про її проведення і письмового повідомлення з зазначенням дати проведення перевірки.

Як було встановлено судом, згідно витягу з плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на IV квартал 2017 року, наданого представником Відповідача, ТОВ Альянс Спецій (код ЄДРПОУ 34800584) включено до даного плану-графіку із зазначенням місяця початку і періоду, за який проводиться перевірка.

На підставі плану-графіка, у відповідності до пункту 77.4 статті 77 ПК України, ГУ ДФС в Одеській області винесено Наказ №4952 від 10.10.2017 року, та згідно вимогу ст. 77 ПК України 11.10.2017 року Позивачу надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки, що підтверджується реєстром відправки поштової кореспонденції ГУ ДФС в Одеській області за 11.10.2017 року, розрахунковим документом (а.с. 97) та відомостями офіційного сайту Укрпошти щодо відстеження листа за ідентифікатором поштового відправлення 6504406704009.

Відповідно до абз. 2 п. 77.4 ст. 77 ПК України, право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Як встановлено судом, Позивачем вищевказаний рекомендований лист отримано 20.10.2017 року з незалежних від Відповідача причин, проте суд зазначає, що оскільки копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки було направлено Відповідачем 11.10.2017 року, Відповідачем були повністю дотримані вимоги абз. 2 п. 77.4 ст. 77 ПК України. Суд зазначає, що отримання Позивачем копії наказу пізніш ніж за десять днів до початку проведення перевірки не впливає на правомірність самого наказу, а може мати вплив на подальші дії та рішення контролюючого органу, які, в свою чергу оцінюються судом з урахуванням всіх обставин справи. Разом з тим, подальші дії і рішення контролюючого органу стосовно здійснення документальної планової перевірки ТОВ Альянс Спецій Позивачем не оскаржуються і не є предметом спору у даній справі

Також, Позивач посилається на абзац 2 пункту 77.1 статті 77 ПК України, згідно з яким план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки та наголошує на тому, що інформація стосовно плану-графіка проведення документальної перевірки на 2017 рік на офіційному веб-сайті ДФС України відсутня.

Суд зазначає, що пункт 77.1 статті 77 ПК України доповнено абзацом другим згідно із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» № 1797-VIII від 21.12.2016 року, який набрав чинності з 01.01.2017 року

Тобто, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, оприлюднює на офіційному веб-сайті план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на поточний рік до 25 грудня року, що йому передує, а саме до 25 грудня 2017 року та, аналогічно, на наступні роки. Відповідно, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік можна знайти на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html, який опубліковано 22.12.2017 року.

Суд зазначає, що станом на момент призначення документальної планової перевірки податковий орган керувався Порядком формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків , затвердженим наказом Міністерства фінансів України №524 від 02.06.2015 року (далі - Порядок №524).

Відповідно до п. 4 розділу І Порядку №524 до плану-графіка відбираються платники податків відповідно до вимог статті 77 ПК України.

Пунктом 5 Порядку №524 визначено, що план-графік складається із планів-графіків територіальних органів ДФС та затверджується Головою ДФС. Затверджений план-графік є обов'язковим для виконання всіма підрозділами територіальних органів ДФС.

Із вищезазначеного випливає, що порядок формування та затвердження плану-графіку та відбір платників податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів здійснюються Державною фіскальною службою України, при цьому на законодавчому рівні визначено право Відповідача на законних підставах та з дотриманням встановленого порядку, проводити планові виїзні перевірки, призначення?яких здійснюється за наявності затвердженого плану-графіку шляхом винесення відповідного наказу.

Як вбачається із матеріалів справи, Наказ ГУ ДФС в Одеській області №4952 від 10.10.2017 року винесено на підставі щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, а саме плану-графіка на IV квартал 2017 року.

Щодо посилань Позивача на ті обставини, що що посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області було порушено вимоги п. 81.2 ст. 82 ПК України, а саме в акті про відмову посадових осіб ТОВ Альянс Спецій не було зазначено дату та вихідний номер документа, а також один примірник зазначеного акту не було вручено під підпис директору ТОВ Альянс Спецій відразу після його складання суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог п. 81.2 ст. 82 ПК України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків. Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта. У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акта та/або наданні письмових пояснень до нього.

Суд зазначає, що директор ТОВ Альянс Спецій ОСОБА_1 була ознайомлена з актом відмови у допуску до проведення перевірки, що підтверджується її підписом на зазначеному акті. При цьому суд зазначає, що ненадання директору ТОВ Альянс Спецій відразу після його складання примірника акту, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, а також відсутність у зазначеному акті реквізитів дати та вихідного номеру документа жодним чином не впливають на правомірність оскаржуваного Наказу. При прийнятті рішення суд також враховує, що наявність незначних порушень при складанні матеріалів перевірки, зокрема акту, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, не може свідчити про протиправність її призначення в цілому та не спростовує факту відмови у допуску посадовим особам ГУ ДФС в Одеській області до проведення перевірки, який підтверджується матеріалами справи.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 9, 72, 77, 241-243, 245, 246, 255, 295 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬЯНС ХІМПРОД (65005, м. Одеса, вул. Прохоровська, 51, код ЄДРПОУ 34800584) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправним та скасування Наказу ГУ ДФС в Одеській області №4952 від 10.10.2017 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Альянс Спецій - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в тридцятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Стеценко О.О.

.

Дата ухвалення рішення02.04.2018
Оприлюднено03.04.2018
Номер документу73099664
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —815/5625/17

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 20.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Рішення від 02.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Рішення від 26.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні