Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
02 квітня 2018 р. № 820/1264/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1) звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області (далі - відповідач, ХМ ВДРАЦС), в якому просить суд:
- зобов'язати Харківський міський відділ реєстрації актів цивільного стану Харківського обласного управління юстиції на підставі свідоцтва про народження, довідки про реєстрацію особи громадянином України №45645 від 29.09.2015 року та паспорта громадянина України внести виправлення до актового запису про шлюб №165 від 16.02.2002 року щодо дати народження та видати нове свідоцтво про шлюб;
- зобов'язати Харківський міський відділ реєстрації актів громадського стану Харківського обласного управління юстиції вказати в новому Свідоцтві про одруження "громадянство України" та по- батькові "ОСОБА_1".
В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 16 лютого 2002 року вступила в шлюб з громадянином України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, у зв'язку з чим міським відділом реєстрації актів цивільного стану Харківського обласного управління юстиції видано Свідоцтво про одруження НОМЕР_2 від 16.02.2002 року.
У 2017 році під час оформлення її неповнолітнім дітям відповідних документів був виявлений факт невідповідності в Свідоцтві про одруження дати її народження, а саме, замість ІНФОРМАЦІЯ_2 вказано ІНФОРМАЦІЯ_2. У зв'язку з чим позивач звернулась до Фрунзенського районного у місті Харкові відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області. За результатами розгляду звернення було відмовлено у внесенні відповідних виправлень до актового запису про шлюб №165 від 16.02.2002 року з посиланням на наказ Міністерства юстиції України №96/5 від 12.01.2011 року, а також у зв'язку з відсутністю підстав. Вважає рішення формальним та незаконним та просила задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу та отримана повноважною особою 28.02.2018 року (а.с. 17).
Відповідач, у встановлений судом строк, правом надати відзив не скористався.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.
Згідно положень ст. ст. 12, 257 КАС України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.
Згідно ч. 5 ст. 262 КАСУ суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 звернулась до Фрунзенського районного у місті Харкові відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області із заявою про внесення змін до актового запису про шлюб № 165 від 16.02.2002 р., складеного Харківським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області, вказавши дату народження нареченої 22.10.1978 року та по - батькові нареченої ОСОБА_1. До заяви надано відповідні документи.
За результатами розгляду вказаної заяви Фрунзенським районним у місті Харкові відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області складено висновок про відмову у внесенні змін до актового запису про шлюб (а.с. 14).
Відносини, пов'язані з проведенням державної реєстрації актів цивільного стану, внесенням до актових записів цивільного стану змін, їх поновленням і анулюванням, визначення засад діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану регулюються положеннями Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 01 липня 2010 року № 2398-VI (далі - Закон № 2398-VІ).
Відповідно до статті 6 Закону № 2398-VІ відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.
Стаття 28 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачає, що фізична особа набуває прав та обов'язків і здійснює їх під своїм ім'ям. Ім'я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить.
Частиною третьої статті 294 ЦК України визначено, що у разі перекручення імені фізичної особи воно має бути виправлене. Якщо перекручення імені було здійснене у документі, такий документ підлягає заміні.
Відповідно до п. 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 № 96/5 (далі - Правила), внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством. У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість скарження його у судовому порядку.
Згідно до п. 1.7 Правил зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису, за винятком випадків, встановлених у пункті 2.28 розділу II цих Правил. У разі зберігання актового запису цивільного стану (метричного запису) у державній архівній установі внесення змін безпосередньо до актового запису (метричного запису) проводиться зазначеною установою за повідомленням відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Пунктом 2.7 Правил передбачено, що на підтвердження достовірності представлених заявником документів про державну реєстрацію актів цивільного стану відділом державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичним представництвом чи консульською установою України додаються до матеріалів справи повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому. Якщо актовий запис цивільного стану, до якого потрібно внести зміни, зберігається в архіві іншого відділу державної реєстрації актів цивільного стану України, то відділ державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву, надсилає відповідний запит щодо підтвердження відповідності відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян даним паперового носія актового запису цивільного стану, яке в подальшому додається до повного витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян у відповідній справі. Копія актового запису цивільного стану направляється, якщо про необхідність її надіслання було зазначено у запиті.
За приписами підпункту 2.13.2 Правил підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є постанова адміністративного суду.
Відповідно до п.п.2.15.9 Правил висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану складається, якщо під час державної реєстрації акту цивільного стану були допущені помилки (перекручення, пропуск відомостей, окремих слів або граматичні помилки чи вказані неправильні відомості).
Згідно п.п.2.16.7 Правил зміни, доповнення, виправлення вносяться в паперові носії актових записів цивільного стану та одночасно до Державного реєстру актів цивільного стану громадян на підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.
Пунктами 2.21, 2.22, 2.23 Правил визначено, що у разі внесення змін на підставі рішення суду, постанови адміністративного суду, органу опіки та піклування, оформленого розпорядженням районної державної адміністрації чи рішенням виконавчого комітету відповідних рад, за потреби, до них додаються відповідні заява про внесення змін та інші необхідні для виконання документи, які надсилаються до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання актового запису цивільного стану, до якого вносяться зміни. Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику повторно видається або надсилається для вручення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем його проживання свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану. На свідоцтві проставляється штамп "Повторно". Свідоцтво про державну реєстрацію, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у встановленому порядку. Про зміни та відмітки, внесені до актових записів цивільного стану, надсилається повідомлення за формами, наведеними в додатках 6-8, до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, який робить відповідну відмітку у другому примірнику актового запису цивільного стану. В обох примірниках актового запису цивільного стану, до яких внесено зміни або зроблено відмітки, зазначаються серія, номер свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, яке повторно видано у зв'язку з внесенням змін, та зазначається дата його видачі
З матеріалів справи вбачається, що разом із заявою про внесення змін до актового запису позивачем надано копію паспорта серії НОМЕР_4, виданий Фрунзенським РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 27.07.2005 року (а.с. 12-13) та копію перекладу свідоцтва про народження НОМЕР_3 від 03.01.1979 року, виданого Сухумським відділом ЗАЦС (актовий запис №21 від 03.01.1979 року) (а.с.9-10).
Зазначеними з копіями вказаних документів підтверджено, що прізвище позивача - ОСОБА_1 (дошлюбне - ОСОБА_1), власне ім'я - ОСОБА_1, по батькові - ОСОБА_1, дата народження - ІНФОРМАЦІЯ_2
У свідоцтві про одруження серії НОМЕР_2, виданого 16 лютого 2002 року зазначено дошлюбне прізвище позивача - ОСОБА_1, власне ім'я - ОСОБА_1, по батькові - відсутнє, дата народження - ІНФОРМАЦІЯ_2. Прізвище після одруження - ОСОБА_1. (а.с. 7).
Судом встановлено, що у актовому запису про шлюб №165 від 16.02.2002 року допущено наступні помилки: невірно зазначена дата народження позивача та не вказано по батькові позивача.
Вказані документи не містять виправлень, підтирок або підчисток, не викликають сумніву в їх достовірності.
Відповідач також не ставить під сумнів достовірність зазначених документів.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача в частині внесення виправлень до актового запису про шлюб №165 від 16.02.2002 року, а саме вказати вірну дату народження ОСОБА_1 (дошлюбне - ОСОБА_1) ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 замість ІНФОРМАЦІЯ_2 та вказати по батькові - ОСОБА_1 .
Стосовно вимоги позивача про зазначення у новому свідоцтві про одруження громадянство України , суд зазначає наступне.
Свідоцтво про одруження видано 16 лютого 2002 року, про що зроблено запис в книзі реєстрації актів про одруження №165 (а.с.7). Громадянство нареченої вказано громадянка Грузії .
До матеріалів справи також надано дублікат довідки №45645 про реєстрацію особи громадянином України, в якій зазначено, що згідно з прийнятим 23.03.2005 р. ВГІРФО УМВС України в Харківській області рішенням позивачка набула громадянства України на підставі ч.1 ст. 8 Закону України Про громадянство України з 23.03.2005 року.
Тобто, на момент укладення шлюбу з ОСОБА_2 позивачка не перебувала у громадянстві України, а перебувала у громадянстві Грузії, що відповідало на час укладення шлюбу та видачі свідоцтва дійсності, не є помилкою або невірним визначенням у документі, а відтак виключає можливість внесення виправлень до актового запису про шлюб №165 від 16 лютого 2002 року в цій частині.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд дійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог в певній частині. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається, аналіз наданих документів свідчить, що актовий запис про шлюб №165 від 16 лютого 2002 року потребує внесення виправлень в частині дати народження ОСОБА_1 (дошлюбне - ОСОБА_1) ОСОБА_1 на ІНФОРМАЦІЯ_2 замість ІНФОРМАЦІЯ_2 та зазначення по батькові - ОСОБА_1 .
Згідно ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на викладене суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням норм ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Зобов'язати Харківський міський відділ реєстрації актів цивільного стану Харківського обласного управління юстиції на підставі свідоцтва про народження, довідки про реєстрацію особи громадянином України №45645 від 29.09.2015 року та паспорта громадянина України внести виправлення до актового запису про шлюб №165 від 16.02.2002 року щодо дати народження ОСОБА_1 (дошлюбне - ОСОБА_1) ОСОБА_1 на ІНФОРМАЦІЯ_2 замість ІНФОРМАЦІЯ_2, вказати по батькові - ОСОБА_1 та видати нове свідоцтво про шлюб.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) витрати по оплаті судового збору в загальному розмірі 352, 40 грн. (триста п'ятдесят дві гривні 40 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вул. Сумська, буд. 61, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 33292102).
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення .
В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 02 квітня 2018 року.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2018 |
Оприлюднено | 03.04.2018 |
Номер документу | 73100391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні