Постанова
від 02.04.2018 по справі 365/32/18
ЗГУРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 365/32/18 Номер провадження: 3/365/19/18

ПОСТАНОВА

іменем України

02.04.2018 смт. Згурівка Київської області

Суддя Згурівського районного суду Київської області ДЕНИСЕНКО Н.О.

за участі секретаря

судового засідання ОСОБА_1

прокурора НОРЦЯ О.В.

захисника ОСОБА_2

особи, яка притягається до

адміністративної відповідальності, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання справу про адміністративне правопорушення, пов язане з корупцією, яка надійшла від Управління захисту економіки в Київській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодо

ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, українця, громадянина України, жителя ІНФОРМАЦІЯ_3, працездатного, працюючого в Згурівській районній державній адміністрації Київської області на посаді голови, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1,

за ч. 2 ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 розпорядженням Президента України від 21.04.2015 № 441/2015 Про призначення ОСОБА_3 головою Згурівської районної державної адміністрації Київської області був призначений на посаду голови Згурівської районної державної адміністрації Київської області. Приступив до роботи 23.04.2015 на підставі розпорядження Згурівської районної державної адміністрації Київської області від 23.04.2015 № 21-1/к Про вступ на посаду голови Згурівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_3М. . Будучи суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення згідно з п.п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції (далі - Закону) як державний службовець, а також обізнаним щодо встановлених заборон та обмежень щодо сумісництва та суміщення виконання функцій держави з іншими видами діяльності, маючи реальну можливість не допускати визначених законом обмежень, виконуючи свої службові обов язки, в порушення п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону в період часу з 21.04.2015 до 22.05.2015 до 23 години 59 хвилин був єдиним засновником та керівником Приватного підприємства Агроресурс (код ЄДРПОУ 32086210) (далі - ПП Агроресурс ) - директором, та єдиним учасником із статутним капіталом 52000,00 грн, яким є і до теперішнього часу.

Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби від 09.11.2017 № 2190-VII посади голів місцевих державних адміністрацій виключено з переліку посад державних службовців.

Відтак ОСОБА_3 протягом 30 днів після призначення на посаду не передав в управління іншій особі належне йому підприємство та корпоративні права у порядку, встановленому Законом, чим порушував вимоги п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону в період часу з 00 годин 00 хвилин 23.05.2015, тобто з моменту закінчення тридцяти днів з дня призначення, до 09.11.2017.

Під час розгляду справи ОСОБА_3 винним себе не визнав повністю та пояснив, що він дійсно розпорядженням Президента України від 21.04.2015 був призначений на посаду голови Згурівської районної державної адміінстрації Київської області, яку займає й натепер. 24.12.2002 було створене ПП Агроресурс . Оскільки протягом 2014 року підприємство не здійснювало господарської діяльності, то він разом із працівниками Бобровицького відділення Козелецької ОДПІ прийняв рішення про припинення діяльності підприємства. 11.12.2014 Чернігівській окружний адміністративний суд виніс постанову про припинення юридичної особи ПП Агроресурс . На виконання цієї постанови він був призначений головою ліквідаційної комісії, про що дізнався із листа (повідомлення) державного реєстратора Бобровицького районного управління юстиції від 20.07.2015 № 02.5-01/47/02.5. Вважав, що ця процедура ліквідації здійснюється в автоматичному режимі, тому ніяких дій дотепер не вживав. Корпоративні права на ПП Агроресурс , засновником, керівником та ліквідатором якого він є, не відчужив й натепер. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначається, що фактичним моментом виявлення вчиненного ним правопорушення є дата складання цього протоколу, тобто 12.01.2018. Проте із Витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що він вчинений 23.10.2017.

Ч. 2 ст. 172-4 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).

Згідно з п.п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону суб'єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи, уповноважені на виконання функцій держави - державні службовці.

Ч. 2 ст. 12 Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій не можуть бути народними депутатами України або суміщати свою службову діяльність з іншою, в тому числі на громадських засадах, крім викладацької, наукової та творчої діяльності у позаробочий час, входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства чи іншої організації, що має на меті одержання прибутку.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону особам, зазначеним у п.п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону особи, зазначені у п. 1, п.п. а п. 2 ч. 1 ст. 3 цього Закону, зобов'язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_3 є одноособовим засновником ПП Агроресурс , керівником, підписантом та головою комісії з припинення або ліквідатором. Основним видом економічної діяльності цього підприємства є вирощування зернових та технічних культур.

Згідно з ч. 1 ст. 62 ГК України підприємством визнається самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим кодексом та іншими законами. Відповідно до частин першої, другої статті 83 ЦК України юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом.

Приватним підприємством визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. Приватним є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб'єкта господарювання - юридичної особи. Порядок організації та діяльності приватних підприємств визначається цим Кодексом та іншими законами (ст. 113 ГК України).

Всі положення ЦК України про припинення юридичної особи шляхом ліквідації стосуються ліквідації платоспроможної юридичної особи.

Добровільна ліквідація юридичної особи здійснюється на підставі рішення її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами.

Примусова ліквідація юридичної особи відбувається за рішенням суду.

Судове рішення про ліквідацію ПП Агроресурс відповідно до вимог Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців суд ухвалив у зв'язку із неподанням підприємством протягом року органам державної податкової служби податкової декларації.

Комісія з припинення юридичної особи (ліквідаційна комісія), яка створюється і починає діяти на попередніх етапах відповідно до ст.ст. 105, 110 ЦК України, становить проміжний ліквідаційний баланс.

Останній етап ліквідації юридичної особи починається зі складання ліквідаційного балансу, який затверджують ті самі особи, що й проміжний баланс.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 ЦК України).

Відповідно до чинного законодавства корупційні діяння вважаються закінченими з моменту порушення спеціальних обмежень, тобто з моменту вчинення зазначених у диспозиції статті дій або бездіяльності і відповідальність за них настає незалежно від одержання особою матеріальних та нематеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг.

З огляду на викладене, не можуть бути прийняті, є хибними і безпідставними посилання захисту на те, що в діях ОСОБА_3 відсутня подія та склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.172-4 КУпАП , оскільки той факт, що постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 11.12.2014, яка набрала законної сили 30.12.2014, було вирішено припинити юридичну особу ПП Агроресурс , не вказує на те, що ОСОБА_3 перестав бути засновником та керівником цього підприємства, так як йому як єдиному його засновнику належали ці функції і могли виконуватися ним без будь яких перешкод.

Твердження ОСОБА_3 про те, що він вважав припиненою діяльність підприємства є необґрунтованими, оскільки згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність, а тому такі його припущення не є підставою, яка б свідчила про відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією.

Не заслуговують на увагу й посилання захисту на ст. 38-1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (у редакції, що діяла на момент набрання постановою суду від 11.12.2014 законної сили) щодо сподівання ОСОБА_3 на застосування спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації на підставі судового рішення, так як стороною захисту не надано доказів на підтвердження опублікування в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, та щодо надання державному реєстратору документів, перелік яких передбачено частиною першою статті 36 цього Закону.

Крім того, із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_3 власноручно при заповненні особової картки державного службовця у автобіографії та розділі щодо трудової діяльності зазначив про своє перебування на посаді директора ПП Агроресурс по 20.04.2015. Ця обставина спростовує його посилання на те, що він вважав, що ПП Агроресурс припинило свою діяльність після ухвалення судового рішення.

Згідно з вимогами ст.ст. 245, 252, 280, 283 КпАП України при розгляді справи про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин справи, підлягають для з'ясування питання про те, чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа в його вчинені, рішення приймається на підставі доказів, долучених у суді і оцінених суддею за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженню всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Виннність ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП підтверджується протоколом про вчинення адміністративного правопорушення від 12.01.2018 № 191, розпорядженням Згурівської районної державної адміністрації Київської області від 23.04.2015 № 21-1/к Про вступ на посаду голови Згурівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_3М. , виданого на підставі розпорядження Президента України від 21.04.2015 № 441/2015 Про призначення ОСОБА_3 головою Згурівської районної державної адміністрації Київської області , письмовим поясненням ОСОБА_3 від 12.01.2018, витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, деклараціями за 2015 та 2016 роки, копіями постанов суду від 11.12.2014 та повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців про призначення голови комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи від 20.07.2015, інформацією Бобровицького відділення Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області про те, що відомості щодо зміни складу засновників та зміни у керівництві ПП Агроресурс за період з 21.04.2015 по 06.12.2017 до них не надходили, копіями попереджень про обмеження, встановлені Законами України Про державну службу та Про запобігання корупції , про які ОСОБА_3 був попереджений.

Таким чином, ОСОБА_3 вчинив порушення встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку,є винним у вчиненні цього правопорушення .

Проте ОСОБА_3 не підлягає адміністративній відповідальності, оскільки з дня виявлення правопорушення пройшло понад 3 місяці,передбачені ст. 38 КУпАП для накладення адміністративного стягнення, тобто цей строкзакінчився 23.01.2018 (відповідно до поштового штемпеля протокол був направлений до суду 21.01.2018, надійшов - 24.01.2018), тому провадження у справі необхідно закрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Датою виявлення цього правопорушення, на думку автора протоколу та прокурора, слід визначати дату складання протоколу. Однак з матеріалів справи вбачається, що адміністративне правопорушення було виявлено Управлінням захисту економіки в Київській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України 23.10.2017 із відкритих джерел інформації, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, виконаного начальником сектору протидії корупції УЗЕ в Київській області ДЗЕ НП України ОСОБА_4

На підставі викладеного, керуючись ст. 38, п. 7 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов язане з корупцією, яка надійшла від Управління захисту економіки в Київській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодоОСОБА_3, за ч. 2 ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити.

Постанова судді може бути оскаржена до Апеляційного суду Київської області через Згурівський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

СУДДЯ Н.О.ДЕНИСЕНКО

СудЗгурівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.04.2018
Оприлюднено03.04.2018
Номер документу73107847
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —365/32/18

Постанова від 02.04.2018

Адмінправопорушення

Згурівський районний суд Київської області

Денисенко Н. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні