ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
19 березня 2018 року о/об 14 год. 44 хв. Справа № 808/625/18 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - позивач, ГУ ДФС у Запорізькій області) до Комунального підприємства «Новоолександрівець 1» (далі - відповідач, КП «Новоолександрівець 1») про стягнення з відповідача коштів за податковим боргом у сумі 4421 грн. 74 коп., у тому числі: 1061 грн. 25 коп. - з податку на додану вартість; 3190 грн. 49 коп. - з податку на прибуток; 170 грн. 00 коп. - з частини чистого прибутку комунальних підприємств.
Позивач у позові зазначив, що за КП «Новоолександрівець 1» обліковується податковий борг у сумі: 1061 грн. 25 коп. - з податку на додану вартість; 3190 грн. 49 коп. - з податку на прибуток; 170 грн. 00 коп. - з частини чистого прибутку комунальних підприємств, який виник з сум узгоджених податкових зобов'язань, самостійно визначених відповідачем та нарахованих контролюючим органом, пені.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідач про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Олексія Кириченка, буд.2. Відповідач має ідентифікаційний код 37495085.
І. Заборгованість відповідача з податку на додану вартість виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП «Новоолександрівець 1» контролюючим органом.
13.11.2014 на підставі Акту перевірки №231/153/37495085 від 30.09.2014 Мелітольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0001171500, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 680 грн. 00 коп.
26.07.2017 на підставі Акту перевірки №216/08-05-1201/37495085 від 07.07.2015 ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0001001200, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 255 грн. 02 коп.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень від 13.11.2014 за №0001171500, від 26.07.2017 за №0001001200, то вказані у них суми грошових зобов'язань відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.
Відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України відповідачу нараховано пеню: у сумі 38 грн. 89 коп. за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання по Податковій декларації з податку на додану вартість №9014952381 від 20.03.2014; у сумі 88 грн. 23 коп. по Податковій декларації з податку на додану вартість №9019355530 від 11.04.2014.
Зважаючи на часткову сплату пені в сумі 00 грн. 89 коп., нарахованої за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання по Податковій декларації з податку на додану вартість №9014952381 від 20.03.2014, сума пені нарахованої за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання по Податковій декларації з податку на додану вартість №9014952381 від 20.03.2014 складає 38 грн. 00 коп.
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість (платіжних документів) КП «Новоолександрівець 1» до суду не надало.
Таким чином, загальна заборгованість з податку на додану вартість (з часткової сплати) складає 1061 грн. 25 коп.
ІІ. Заборгованість відповідача з податку на прибуток виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП «Новоолександрівець 1» контролюючим органом.
03.12.2014 на підставі Акту перевірки №3255/1501/37495085 від 02.12.2014 Мелітольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0001421500, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1356 грн. 00 коп.
13.07.2015 на підставі Акту перевірки №651/1501/37495085 від 26.05.2015 Мелітольською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0001911500, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1020 грн. 00 коп.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень від 03.12.2014 за №0001421500, від 13.07.2015 за №0001911500, то вказані у них суми грошових зобов'язань відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.
Відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України відповідачу нараховано пеню у сумі 814 грн. 49 коп. за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання по Податковій декларації з податку на прибуток за 2013 рік №9089930400 від 07.02.2014.
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток (платіжних документів) КП «Новоолександрівець 1» до суду не надало.
Таким чином, загальна заборгованість з податку на прибуток складає 3190 грн. 49 коп.
ІІІ. Заборгованість відповідача з чистого прибутку комунальних підприємств виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП «Новоолександрівець 1» контролюючим органом.
11.10.2016 на підставі Акту перевірки №1422/123/37495085 від 27.09.2016 Мелітольською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №000263800, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з чистого прибутку комунальних підприємств у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 170 грн. 00 коп.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2016 за №000263800, то вказана у ньому сума грошового зобов'язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженою і підлягає сплаті.
Податковий контроль – це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі – «Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) – форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку КП «Новоолександрівець 1» згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 4421 грн. 74 коп., у тому числі: 1061 грн. 25 коп. - з податку на додану вартість; 3190 грн. 49 коп. - з податку на прибуток; 170 грн. 00 коп. - з частини чистого прибутку комунальних підприємств.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ – не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено заборгованість КП «Новоолександрівець 1» у сумі 4421 грн. 74 коп.
При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №54-11 від 14.03.2014.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі 4421 грн. 74 коп., у тому числі: 1061 грн. 25 коп. - з податку на додану вартість; 3190 грн. 49 коп. - з податку на прибуток; 170 грн. 00 коп. - з частини чистого прибутку комунальних підприємств, який у добровільному порядку – не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з КП «Новоолександрівець 1» у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, –
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків Комунального підприємства «Новоолександрівець 1» (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Олексія Кириченка, буд.2; ідентифікаційний код 37495085) у банках, обслуговуючих даного платника податків, а також за рахунок готівки, що належить цьому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість у сумі 1061 грн. 25 коп. на користь бюджету (р/р31116029700065, код платежу 14010100, одержувач - УК у Веселівському районі, код ЄДРПОУ 38025550, банк – ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО – 813015).
Стягнути з рахунків Комунального підприємства «Новоолександрівець 1» (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Олексія Кириченка, буд.2; ідентифікаційний код 37495085) у банках, обслуговуючих даного платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податковий борг з податку на прибуток у сумі 3190 грн. 49 коп. на користь бюджету (р/р33212861700363, код платежу 11020201, одержувач - УК у Веселівському районі, код ЄДРПОУ 38025550, банк – ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО – 813015).
Стягнути з рахунків Комунального підприємства «Новоолександрівець 1» (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Олексія Кириченка, буд.2; ідентифікаційний код 37495085) у банках, обслуговуючих даного платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податковий борг з частини чистого прибутку комунальних підприємств у сумі 170 грн. 00 коп. на користь бюджету (р/р33215857700363, код платежу 21010301, одержувач - УК у Веселівському районі, код ЄДРПОУ 38025550, банк – ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО – 813015).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Рішення у повному обсязі виготовлено 19.03.2018.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2018 |
Оприлюднено | 06.04.2018 |
Номер документу | 73128913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні