Рішення
від 03.04.2018 по справі 812/694/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

3.7.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

03 квітня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/694/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Смішливої Т.В.,

при секретарі судового засідання: Бутенко К.В.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1, дов. від 21.03.2018 № 114/2275 вих.18

представника відповідача не прибув,

представника третьої особи - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до ОСОБА_2 сільської ради Сватівського району Луганської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2 загальноосвітню школу I-III ступенів Сватівської районної ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

19 березня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до ОСОБА_2 сільської ради Сватівського району Луганської області, з такими вимогами:

1) визнати бездіяльність відповідача щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області, протиправною;

2) зобов'язати відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на автошляху біля ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області встановивши у обох напрямках руху, дорожні знаки 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем на підставі Закону України «Про прокуратуру» вивчено інформацію ОСОБА_2 сільської ради Сватівського району Луганської області та ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів викладену у листах від 01.03.2018 № 02-25/374 та від 02.03.18 № 99, та з'ясовано, що автомобільна дорога, яка знаходиться на балансі ОСОБА_2 сільської ради і розташована на території підлеглій ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів, не обладнана дорожніми знаками 1.33 «Діти» . Також актом від 01.03.2018 комісією проведено обстеження під'їздів до ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів і встановлено, що знаки 1.33. «Діти» відсутні, що є порушенням вимог Закону України «Про дорожній рух» та Правил дорожнього руху.

На думку позивача, бездіяльність відповідача ставить під загрозу права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, грубо порушує вимоги Законів України «Про автомобільні дороги» , «Про місцеве самоврядування» «Про дорожній рух» , «Про охорону дитинства» .

Підставами звернення прокурора до суду з позовом зазначено те, що відсутній орган до компетенції якого входить вжиття заходів для спонукання в судовому порядку відповідальних осіб щодо створення безпечних умов для дорожнього руху неповнолітніх а самостійно відповідач не приймав заходи щодо встановлення дорожніх знаків.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року задоволено клопотання позивача про залучення до участі у справі у якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2 загальноосвітню школу I-III ступенів Сватівської районної ради Луганської області.

У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала, просила позовні вимоги задовольнити повністю, надала пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, на електронну скриньку суду надіслав лист, в якому просив розглянути справу без участі представника та визнав позовні вимоги в повному обсязі (арк. спр. 30).

Представник третьої особи у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, на електронну скриньку суду надіслав лист, в якому просив розглянути справу без участі представника та підтримав позовні вимоги (арк. спр. 31).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.

Судом установлено, що відповідач - ОСОБА_2 сільська рада Сватівського району Луганської області (ідентифікаційний код 04336731) є юридичною особою, місцезнаходження, 92620, Луганська область, Сватівський район, с. Куземівка (арк.спр. 25-26).

Рішенням ОСОБА_2 сільська рада Сватівського району Луганської області від 12.07.2016 № 5 «Про взяття на баланс доріг населених пунктів ОСОБА_2 сільської ради» вирішено уповноважити виконком сільської ради взяти на баланс дороги населених пунктів сільської ради, створити комісію по обстеженню (інвентаризації) доріг та придорожньої інфраструктури населених пунктів ОСОБА_2 сільської ради (арк.спр. 10).

Сватівським відділом Старобільської місцевої прокуратури перевірено забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до території ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Куземівська Сватівського району.

ОСОБА_2 сільська рада Сватівського району Луганської області від 01.03.2018 № 02-25/374 повідомила позивача, що вулиця Молодіжна (місцезнаходження ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів) перебуває на балансі сільської ради, прилегла до школи частина дороги не обладнана знаками 1.33 «Діти» , знаки та розмітка раніше не наносились( арк.спр. 11).

Актом від 01.03.2018 комісія в складі сільського голови ОСОБА_3, землевпорядника сільської ради ОСОБА_4, директора ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_5 проведено обстеження під'їздів до ОСОБА_2 загальноосвітня ї школа I-III ступенів та виявлено, що знаки 1.33 «Діти» не встановлені (арк.спр. 12).

Листом від 02.03.2018 № 99 ОСОБА_2 загальноосвітня школа I-III ступенів, підтвердила, що дорога по вулиці Молодіжній, на якій розташована школа та прилегла територія дорожніми знаками не обладнана (арк.спр. 15).

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, правом постійного користування земельною ділянкою, площею 1,4036 га, що знаходиться за адресою, с. Куземівка, Луганська область, Сватівський район, вул. Молодіжна,14, є відділ освіти Сватівського районної державної адміністрації. (арк.спр. 13).

ОСОБА_2 загальноосвітня школа I-III ступенів Сватівської районної ради Луганської області є комунальною організацією, засновником якої є Сватівська районна рада Луганської області, ідентифікаційний код 25903878, місцезнаходження, 92620, Луганська область, Сватівський район, с. Куземівка, вул. Молодіжна, буд. 14 (арк. спр. 27-29).

Згідно з частиною першою статті 16 Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Статтею 17 Закону України «Про автомобільні дороги» встановлено, що управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.

Згідно зі статтею 19 Закону України «Про автомобільні дороги» основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Частиною 1 статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Відповідно до пункту другого Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Статтею 7 Закону України «Про дорожній рух» передбачено, що до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить:

забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки;

розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху;

створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху;

організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки;

сприяння створенню на території відповідного населеного пункту підприємств і організацій для надання платних послуг, пов'язаних з підготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів;

сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу;

прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування;

сприяння організації та здійсненню медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах та інших заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху;

проведення серед різних соціально-вікових груп населення профілактичних заходів щодо безпеки дорожнього руху;

навчання населення Правил дорожнього руху;

здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Відповідно до п.п. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2002 «Знаки дорожні» . Загальні технічні умови. Правила застосування» , знак 1.33 «Діти» повинен встановлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

У свою чергу, відповідно до п. 1.3. Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, дорожні знаки вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання на території, яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області в обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» відноситься до компетенції ОСОБА_2 сільської ради Сватівського району Луганської області.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до ОСОБА_2 ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання дорожнім знаком 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» , а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на автошляху біля ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області встановивши у обох напрямках руху, дорожні знаки 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» .

Клопотання відповідача про визнання позовних вимог, яке надійшло до суду на електронну скриньку, суд не бере до уваги з огляду на наступне.

Відповідно до п.п. 2.2.7 та 2.2.18 Інструкції з діловодства в адміністративних судах, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України № 174 від 17.12.2013, надсилання офіційного листа електронною поштою здійснюється за умови реєстрації документа та запису вихідного реєстраційного номера і дати документа у файл, що відповідає конкретному документу. Електронний лист є офіційним, якщо містить вкладення з текстом офіційного документа у вигляді файлу, скріпленого електронним цифровим підписом. Для підтвердження офіційного статусу документів, отриманих електронною поштою, не скріплених електронно-цифровим підписом, або отриманих каналами факсимільного зв'язку, повинні бути надані (надіслані) їх оригінали. До підтвердження оригіналами такі документи мають статус інформаційних.

Згідно з частиною десятою статті 44 КАС України якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).

Електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.

Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис" (частина перша статті 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг").

Таким чином, надіслане відповідачем клопотання про визнання позовних вимог електронною поштою на офіційну електронну адресу суду має статус інформаційного, оскільки не було скріплене електронним цифровим підписом та не може вважатись належним чином поданим.

Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 сільської ради Сватівського району Луганської області щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області.

Зобов'язати ОСОБА_2 сільську раду Сватівського району Луганської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на автошляху біля ОСОБА_2 загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка розташована за адресою, с. Куземівка, вул. Молодіжна, 14, Сватівського району, Луганської області встановивши у обох напрямках руху, дорожні знаки 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення складено у повному обсязі 03 квітня 2018 року.

Суддя ОСОБА_6

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2018
Оприлюднено04.04.2018
Номер документу73129464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/694/18

Рішення від 03.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні