Справа № 159/813/18
Провадження № 3/159/568/18
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2018 року м. Ковель
Суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області Восковська О.А.
з участю:
секретаря судових засідань - ОСОБА_1
особи, щодо якої складено протокол про
адміністративне правопорушення - ОСОБА_2
розглянувши справу, що надійшла від Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції щодо
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, українця та громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого начальником відділу супроводження та реалізації активів Західінкобанку , проживаючого та зареєстрованого за адресою ІНФОРМАЦІЯ_3, інваліда 3-ї групи, має на утриманні неповнолітню дитину, депутата Волинської обласної ради, -
- про притягнення до адміністративної відповідальності, передбаченої ст.212-15 КпАП України, -
в с т а н о в и в :
ОСОБА_2 , маючи зобов язання фінансового характеру, а саме - маючи непогашений податковий борг в сумі 9924 гривні 98 копійок, - 29.08.2017 року, здійснив, як фізична особа, на поточний рахунок Волинської обласної регіональної партійної організації політичної партії Українське Об єднання Патріотів - УКРОП (код ЄДРПОУ 39946248), №26007055507180, відкритий в ПАТ КБ Приват Банк (код МФО 303440) грошовий внесок в сумі 11 880грн . (одинадцять тисяч сто вісімдесят) гривень, після чого, 05.09.2017 року повторно , маючи вище зазначений непогашений податковий борг здійснив, як фізична особа, грошові внески на цей же поточний рахунок вказаної політичної партії в сумі 64 356 грн. (шістдесят чотири тисячі триста п ятдесят шість) гривень та 22.09.2017 року в сумі 119 000 грн. (сто дев ятнадцять тисяч) гривень, відповідно, чим порушив вимоги пункту 8 частини 1 статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні , згідно якого не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг, вчинивши, тим самим, адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.212-15 КУпАП.
За фактом скоєння 29.08.2017 року, 05.09.2017 року та 22.09.2017 року вище зазначених адміністративних правопорушень Національним агентством з питань запобігання корупції щодо ОСОБА_2 було складено, відповідно, три окремих протоколи від 07.02.2018 року №60-22/25, №60-22/26 та №60-22/27 про адміністративні правопорушення, які були одночасно направлені для розгляду до Ковельського міськрайонного суду Волинської області.
У судовому засіданні ОСОБА_2 свою вину у вчиненні вище перелічених адміністративних правопорушень не визнав та пояснив наступне. Дійсно, 29.08.2017 року, 05.09.2017 року та 22.09.2017 року ним було перераховано кошти на рахунок Волинської обласної регіональної партійної організації Українське Об єднання Патріотів - УКРОП , однак, такі кошти він перерахував помилково, а саме - перерахував як позику своєму знайомому, який також є членом цієї ж політичної партії. У подальшому вказаний знайомий повернув йому такі кошти. Чому позичив гроші шляхом використання поточного рахунку політичної партії, а не іншим можливим та передбаченим законом шляхом ОСОБА_2 у суді пояснити не зміг. Вважає, що на час перерахунку ним коштів 29.08.2017 року, 05.09.2017 року та 22.09.2017 року на рахунок політичної партії УКРОП він не мав податкового боргу, оскільки податкове повідомлення-рішення з податкової інспекції від 29.06.2017 року про необхідність оплатити нараховане податкове зобов язання він отримав лише 29.07.2017 року та мав 60 днів з дня вручення йому такого повідомлення-рішення для сплати податкових зобов язань. Визначені йому до сплати за повідомленням-рішенням зобов язання він виконав, сплативши 29.09.2017 року усі необхідні до сплати суми податків. Чому не виконав спочатку зобов язання фінансового характеру, а перерахував кошти на рахунок політичної партії, і лише після цього сплатив податки - пояснити не може, оскільки не надавав цьому значення, вважаючи, що має строк для сплати податкових платежів. Вважає, що справа підлягає до закриття за відсутністю в його діях складу правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП.
Заслухавши пояснення ОСОБА_2 та дослідивши письмові матеріали справи, суддя прийшов до наступних висновків.
Статтею 255 КУпАП за Національним агентством з питань запобігання корупції закріплено право на складання протоколів про адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-15 КУпАП.
Як установлено судом з матеріалів справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-15 КУпАП щодо ОСОБА_2 протоколи від 07.02.2018 року №60-22/25, №60-22/26 та №60-22/27 складено уповноваженою на те особою та з дотриманням ст.ст.254-256 КУпАП. Зокрема, згідно письмових повідомлень НАЗК завчасно направлених на адресу ОСОБА_2, останнього двічі викликали для складання протоколу про адміністративне правопорушення, а саме - на 29.01.2018 року та на 07.02.2018 року, про що ОСОБА_2 своєчасно був поінформований, однак, на виклики не прибув, повідомивши НАЗК письмово про свою зайнятість та про необхідність часу для отримання правової допомоги, при цьому, клопотав щоразу про відкладення складання адмінпротоколу.
Ураховуючи таку позицію ОСОБА_2 щодо його неявки для участі в складанні протоколу, уповноважена особа НАЗК направила копії протоколів від 07.02.2018 року на адресу ОСОБА_2, склавши їх у відсутності останнього, який ухилявся від з явлення для участі в складанні таких протоколів.
Щодо вчинення правопорушення встановлено наступне.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.
Згідно письмового звіту політичної партії Волинська обласна регіональна парторганізація політичної партії Українське об єднання патріотів-УКРОП від 17.10.2017 року, а також відповідно до звіту про дебетові і кредитові операції по рахунку 26007055507180 за період з 01.07.2017 року по 30.09.2017 року на вказаний рахунок партії від фізичної особи - ОСОБА_2, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_4, 29.08.2017 року, 05.09.2017 року та 22.09.2017 року надійшли кошти, відповідно, в сумі 11 880 грн ., 64 356 грн . та 119 000 грн .
Як убачається з повідомлення Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області від 15.12.2017 року, яке надійшло до Національного агентства з питань запобігання корупції 04.01.2018 року за вхідним номером 06/857/18, станом на 29.08.2017 року, на 05.09.2017 року та на 22.09.2017 року за ОСОБА_2, як за фізичною особою - платником податків, рахувався податковий борг на загальну суму 9924 гривні 98 копійок .
Таким чином, факт наявності в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, а саме - порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, - оскільки таке надання (перерахунок) грошових коштів на підтримку політичної партії було здійснено ОСОБА_2, як фізичною особою, за наявності у нього податкового боргу - є доведеним належними та допустимими доказами, дослідженими в ході судового розгляду даної справи та не спростований будь-якими іншими доказами у справі.
Надані ОСОБА_2 суду копії податкового повідомлення-рішення від 29.06.2017 року та письмове пояснення ОСОБА_2 не спростовують встановлених вище обставин справи, оскільки факт наявності податкового зобов язання ОСОБА_2, як фізичної особи, станом на час надання внесків на підтримання політичної партії встановлено вище, а покликання ОСОБА_2 на існування у нього 60-денного терміну для сплати податкових зобов язань - з 29.07.2017 року по 29.09.2017 року - та здійснення ним сплати податкового боргу у визначений термін - 29.09.2017 року, є помилковим, оскільки за наявності податкового зобов язання, про яке ОСОБА_2 було відомо ще 29.07.2017 року (про що останній підтвердив у суді безпосередньо) він мав би спочатку сплатити визначені йому до сплати податкові платежі і лише після цього надавати (перераховувати) внески на підтримку політичної партії. Однак, такими своїми діями ОСОБА_2 порушив порядок надання внесків на підтримку політичної партії.
Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП, основним завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Пунктом 3 Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, пов'язані з корупцією" № 13 від 25 травня 1998 року роз'яснено, що у справах даної категорії суди повинні забезпечувати своєчасне, всебічне, повне й об'єктивне дослідження всіх обставин, передбачених статтями 247 і 280 КУпАП. При цьому особливу увагу необхідно звертати на з'ясування в кожній справі зокрема і питань, чи не закінчилися на момент розгляду справи строки, передбачені статтею 38 КУпАП.Будь-яке поновлення, продовження чи зупинення перебігу таких строків КУпАП не передбачено. Тому в разі закінчення строків накладення адміністративного стягнення провадження у справі має бути закрито (п. 20 Постанови).
За змістом ч.3 ст.38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення , але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Як убачається з матеріалів справи, факт вчинення ОСОБА_2 вище зазначених адміністративних правопорушень було виявлено Національним агентством з питань запобігання корупції 04.01.2018 року - з дня отримання офіційної інформації, наданої Ковельською ОДПІ про наявність у ОСОБА_2, як у фізичної особи - платника податків - податкового боргу станом на 29.08.2017 року, 05.09.2017 року та 22.09.2017 року, із урахуванням чого визначений ч.3 ст.38 КУпАП тримісячний строк, протягом якого на особу може бути накладене стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП слід рахувати саме з 04.01.2018 року і такий строк на час розгляду справи не закінчився.
Відповідно до ст.36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Ураховуючи одночасне надходження до суду трьох окремих справ про адміністративні правопорушення щодо однієї і тієї ж особи - ОСОБА_2, - суддя, з урахуванням положень вище названої норми Закону, проводить одночасний розгляд таких справ з протоколами від 07.02.2018 року №60-22/25, №60-22/26 та №60-22/27.
Відповідно до положень ст.ст.33-36 КУпАП стягнення за порушення вимог ст.212-15 КУпАП накладається на ОСОБА_2 з урахуванням особи винного, а також з урахуванням обставин, які пом якшують та обтяжуються відповідальність за адміністративне правопорушення.
Ураховуючи те, що ОСОБА_2 вперше притягається до адміністративної відповідальності за таке правопорушення, однак, має місце вчинення аналогічного за своїм змістом правопорушення тричі протягом одного місяця ( 29.08.2017 року, 05.09.2017 року та 22.09.2017 року), він є інвалідом 3-ї групи та має на утриманні неповнолітню дитину, на ОСОБА_2 слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ст.212-15 КУпАП ближче до нижньої межі визначеного розміру штрафу з конфіскацією суми внеску наданого на підтримання політичної партії з порушенням закону в сумі 195 236 грн. ( 11 880 грн . + 64 356 грн . + 119 000 грн . = 195 236 грн ).
Керуючись ст.ст. 33-36, 40-1, 221, 283, 284 п.1 КУпАП, ЗУ Про судовий збір , суддя -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_2 (зареєстрованого за адресою ІНФОРМАЦІЯ_5; паспорт серія АС №915497; РНОКПП 219502435) визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 80 (вісімдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1360 (одну тисячу триста шістдесят) гривень з конфіскацією суми внеску наданого на підтримання політичної партії з порушенням закону в сумі 195 236 (сто дев яносто п ять тисяч двісті тридцять шість) гривень.
Стягнути з ОСОБА_2 в користь держави судовий збір в сумі 352 (тридцять п'ятдесят дві) гривні 40 копійок.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Волинської області через Ковельський міськрайонний суд Волинської області особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, або прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 КУпАП, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Ковельського міськрайонного судуОСОБА_3
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2018 |
Оприлюднено | 10.04.2018 |
Номер документу | 73162171 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Восковська О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні