Рішення
від 04.04.2018 по справі 824/507/17-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/507/17

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дембіцького П.Д., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мега Ворд до Чернівецької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕГА ВОРД» (далі - позивач, ТОВ «МЕГА ВОРД» ) звернулося до суду із адміністративним позовом, в якому просить:

- визнати протиправними дії Чернівецької об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Чернівецькій області щодо блокування Товариству з обмеженою відповідальністю МЕГА ВОРД можливість подання податкової звітності засобами електронного зв'язку та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язання Чернівецьку об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Чернівецькій області розблокувати Товариству з обмеженою відповідальністю МЕГА ВОРД можливість подання податкової звітності засобами електронного зв'язку та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що між ним та відповідачем 18.01.2017 року укладено договір про визнання електронних документів №180120171. Вказаний Договір було прийнято відповідачем, проте у січні 2017 року дію Договору фактично було припинено. Вказана ситуація унеможливлює реєстрацію позивачем податкових накладних, не дозволяє подавати податкові декларації, у зв'язку з чим господарська діяльність позивача заблокована.

Відповідачем до суду подано письмові заперечення проти позову відповідно до яких, вважає позовні вимоги безпідставними та не обґрунтованими, зазначаючи, що Договір про визнання електронних документів направлений засобом телекомунікаційного зв'язку та укладений, відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 року за №320/15011, 25.01.2017 року з Чернівецькою ОДПІ.

Згідно п.п. 5 та 6 Договору визначено, що у разі припинення дії договору надісланий платником податків податковий документ в електронному вигляді не приймається.

ТОВ МЕГА ВОРД , згідно Архіву електронної звітності Договір про визнання електронних документів укладений відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 року за №320/15011 з Чернівецькою ОДПІ 25.01.2017 року о 11:26:59, а о 11:27:00 отримав автоматичний статус відхилений з коментарем збережено статус приймання звітності .

Відповідач також зазначає, що відправником квитанції №1 та квитанції №2 є центральний портал прийому звітності ДФС України. Тобто, зміна статусу Договору відбулася на центральному рівні. Разом з тим, реєстрація податкових накладних здійснюється в Єдиному реєстрі податкових накладних, який також ведеться на центральному рівні.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про те надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, просив суд задовольнити позовні вимоги. (т. 2 а. с. 169).

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив суд у його задоволенні відмовити, надав пояснення аналогічні викладеним у запереченнях проти позову. Крім того, надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю «МЕГА ВОРД» зареєстроване як юридична особа 18.05.2016 року, місцезнаходження юридичної особи: 5800, проспект Незалежності, буд. 106, місто Чернівці, Чернівецька область. Основний вид економічної діяльності - 46.90 неспеціалізована оптова торгівля (а.с. 14).

18.01.2017 року між ТОВ «МЕГА ВОРД» в особі директора ОСОБА_1 та Чернівецькою ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області, в особі начальника ОСОБА_2 було укладено договір про визнання електронних документів № 180120171, предметом якого є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку, або на електронних носіях, як оригіналу (а.с. 17-21).

23.01.2017 року заблоковано позивачу можливість подачі податкової звітності в електронному вигляді та реєстрації накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до п.74.2 ст. 75 Податкового кодексу України.

07.03.2017 року ТОВ «МЕГА ВОРД» подано скаргу на дії співробітників Чернівецької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Чернівецькій області, щодо припинення дії Договору. (а.с. 186).

31.03.2017 року відповідач листом № 5408/10/24-12-12-01 про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) повідомив ТОВ «МЕГА ВОРД» про причини блокування можливості подачі податкової звітності в електронному вигляді та реєстрації накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також зазначив умови при яких відновиться можливість подачі податкової звітності, при цьому зазначив про необхідність надання належним чином засвідчених посадовою особою ТОВ "МЕГА ВОРД" копій документів. (а.с. 15 т. 1).

Вважаючи, що блокування можливості подачі податкової звітності в електронному вигляді та реєстрації накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є незаконним, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Судом з метою з'ясування обставин справи, з урахуванням пояснень сторін, вимог позивача було зобов'язано сторони надати письмові докази на підтвердження, або спростування позовних вимог. З урахуванням матеріалів справи, розгляд справи відкладався, зупинявся, а також оголошувалася перерва у зв'язку з необхідністю витребування письмових доказів щодо підтвердження обставин правомірності прийняття спірного рішення.

Оскільки позивачем на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги не було надано належні письмові докази, що вказувало на їх недостатність для встановлення обставин справи, суд відповідно до вимог ч. 4 ст. 9 КАС України ухвалою про витребування доказів зобов'язував позивача, відповідача надати суду письмові докази, які б вказували на підстави прийняття спірного рішення та інші документи, які мали значення для розгляду справи.

Частиною 1 ст. 72 КАС України передбачено, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною 3 ст. 77 КАС України визначено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Згідно з ч. 3 ст. 80 КАС України про витребування доказів з власної ініціативи або заклопотанням учасника справи, суд постановляє ухвалу.

Водночас, судом у порядку ч. 4 ст. 9 КАС України додаткові докази витребувано у позивача, відповідачів.

Дослідженням письмових доказів встановлено.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю «МЕГА ВОРД» зареєстроване як юридична особа 18.05.2016 року, місцезнаходження юридичної особи: 5800, проспект Незалежності, буд. 106, місто Чернівці, Чернівецька область. Основний вид економічної діяльності - 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, вказана виписка не посвідчена відповідно до вимог закону. (а.с. 14 т. 1).

Дослідженням виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що 18.05.2016 року позивач був взятий на облік Чернівецькою об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Чернівецькій області, як платник податків, а також як платник єдиного внеску (а.с.14).

18.01.2017 року між ТОВ «МЕГА ВОРД» , в особі директора ОСОБА_1 та Чернівецькою ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області, в особі начальника ОСОБА_2 було укладено договір про визнання електронних документів № 180120171, предметом якого є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку, або на електронних носіях, як оригіналу (т. 2 а. с. 173-176).

Пунктом 1 розділу 1 Договору визначено, що предметом договору є визнання податкових документів, поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.

У пункті 2 розділу 1 Договору зазначено, що договір надає платнику податків можливість, а не зобов'язує його подавати до органів ДФС податкові документи у електронному вигляді, якщо інше не передбачено законом.

Розділом 2 Договору передбачено, що подання платником податку податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку до органів ДФС здійснюється відповідно до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронний цифровий підпис» , постанов Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року №680 «Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу» , від 28.10.2004 року №1452 «Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності» та Інструкції з підготовки і подання податкових документів засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 року за №320/15011.

Пунктом 1.5 розділу 3 Договору визначено, що платник податків зобов'язаний при перевірці на вимогу працівника органу ДФС надати надійні засоби ЕЦП для перевірки оригіналів податкових документів в електронному вигляді.

Пунктом 2 розділу 4 Договору передбачено, що платник податку несе відповідальність згідно з законодавством за неподання податкової звітності та недостовірності інформації, що міститься в податкових документах, переданих до органів ДФС в електронному вигляді.

Пунктом 7.1 розділу 5 Договору зазначено, що спір заперечення відправлення електронного документа (відправник стверджує, що електронний документ не відправлявся, а одержувач, що цей електронний документ був ним отриманий) вирішується таким чином: одержувач надає електронний документ; перевіряється автентичність наданого електронного документа; якщо наданий електронний документ справжній, спір вирішується на користь одержувача, в іншому випадку - на користь відправника.

Пунктом 7.2 розділу 5 Договору передбачено, що спір заперечення отримання електронного документа (одержувач стверджує, що електронний документ не був, а відправник, що електронний документ був ним відправлений вирішується таким чином: відправник надає електронний документ та квитанції; перевіряється автентичність наданого електронного документа та квитанцій; якщо електронний документ та квитанції справжні, конфлікт вирішується на користь відправника, в іншому випадку - на користь одержувача.

Пунктом 1 розділу 6 Договору зазначено, що договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами.

Дослідженням Договору № 180120171 встановлено, що вказаний Договір надано на чотирьох стандартних аркушах паперу форми А 4. (т. 1 а. с. 17-21, т. 2 а. с. 173-176).

З урахуванням дослідження договору встановлено, що вказаний договір не підписано сторонами, у вказаному договорі відсутні підписи сторін, даний договір не посвідчений печатками сторін, як того вимагає Інструкція. З урахуванням зазначених обставин, суд зазначає, що даний договір не засвідчено належним чином, як передбачено ч. 2 ст. 94 КАС України та вимогам ч. 10 ст. 44 КАС України.

Відповідно до п. 5 Інструкції з підготовки і подання документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 року № 233 (далі - інструкція) платник податку ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки). Після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

З урахуванням зазначених вимог, суд зазначає, що договір не відповідає Інструкції, а саме: відсутня електронна адреса ТОВ «МЕГА ВОРД» , відсутній підпис уповноваженого ТОВ «МЕГА ВОРД» на підписання даного договору та печатка підприємства. Також до суду не було надано доказ того, що представник ТОВ «МЕГА ВОРД» поставив підпис в журналі обліку договорів про визнання електронних документів. Крім того, вказаний договір не посвідчено належним чином, як передбачено ч. 2 ст. 94 та ч. 10 ст. 44 КАС України.

З матеріалів справи видно, що позивач не надав суду доказів про подання до Єдиного реєстру податкових накладних для реєстрації податкові накладні, а також самих накладних.

Дослідженням реєстраційної справи встановлено, що справа подана з описом на 148 арк. На підставі документів, що знаходяться в справі видно, що зареєстроване ТОВ «МЕГА ВОРД» (код ЄДРПОУ 40490139).

З реєстраційної картки ТОВ «МЕГА ВОРД» видно, що документи для державної реєстрації юридичної особи подано 17.05.2016 року.

Із змісту статуту ТОВ «МЕГА ВОРД» видно, що він затверджений рішенням зборів учасників ТОВ «МЕГА ВОРД» (протокол № 28/12/2016 від 28.12.2016 року). Дослідженням статуту ТОВ «МЕГА ВОРД» встановлено, учасником товариства є ОСОБА_1.

Вищим органом управління товариства є загальні збори учасників, які складаються з учасників товариства або призначених представників. Загальні збори учасників обирають з числа учасників товариства голову загальних зборів учасників. Учасник обраний головою загальних зборів учасників, не може одночасно обіймати посаду Директора товариства. Учасники товариства мають кількість голосів, пропорційно розміру їх часток у статутному капіталі. Загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники представники учасників, що володіють у сукупності біль як 60 відсотків голосів. До виключної компетенції загальних зборів учасників відносяться:

- внесення змін до статуту, у тому числі зміна розміру його статутного капіталу;

- визначення основних напрямків діяльності товариства, затвердження його планів та звітів про їх виконання;

- утворення і відкликання виконавчого та інших органів товариства;

- визначення форм контролю за діяльністю виконавчого органу, створення та визначення повноважень контрольних органів; затвердження річних звітів та бухгалтерських бланків, розподілу прибутку та збитків товариства;

- вирішення питання про придбання товариством частки учасника;

- виключення учасника із товариства;

- прийняття рішення про припинення діяльності товариства, визначення складу ліквідаційної комісії, призначення членів, затвердження заключного звіту і ліквідаційного балансу.

Виконавчим органом товариства є Директор. На посаду Директора може бути обрана особа яка не є учасником товариства. Директор товариства підзвітний Загальним зборам учасників і організовує виконання їх рішень. Директор вправі приймати рішення з будь-якого питання діяльності товариства, крім тих, що належить до виключної компетенції Загальних зборів учасників.

Зі змісту статуту ТОВ «МЕГА ВОРД» видно, що виключно Директор Товариства має право укладати договори. Директор не може бути Головою Загальних зборів учасників.

Однак всупереч статуту Товариства ОСОБА_1 обіймає посади, як директора товариства, так і Голови Загальних зборів учасників. Таким чином, відповідно до статуту ТОВ «МЕГА ВОРД» будучи Головою загальних зборів учасників Товариства ОСОБА_1 не наділений правом обіймати посаду Директора товариства, що в свою чергу не дає йому права на укладання договорів, зокрема електронного договору №180120171 від 18.01.2017 року про визнання електронних документів.

Із змісту листа заступника начальника Чернівецькою ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області від 31.03.2017 року № 5408/10/24-12-12-01 видно, що з метою підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивача надано п'ятнадцять днів для надання інформації (пояснень та їх документального підтвердження) з приводу наведених фактів.

При цьому, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності), у періоді з 01.01.2017 року по 17.02.2017 року повинні бути засвідченні підписом посадової особи ТОВ Мега Ворд та скріплені печаткою (за наявності). (т. 1 а.с. 36-37, т. 2 а.с. 185)

Відповідно до листа начальника оперативного управління ГУ ДФС у Чернівецькій області видно, що ТОВ Мега Ворд (код ЄДРПОУ 40490139), який зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, згідно інформації власника приміщення, за адресою реєстрації не знаходиться. (т. 1 а.с. 38)

Із змісту висновку начальника Чернівецької ОДПІ ТОВ Мега Ворд видно, що згідно Архіву електронної звітності Договір про визнання електронних документів укладений відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 року № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 року за № 320/15011 з Чернівецькою ОДПІ 25.01.2017 року о 11:26:59, а о 11:27:00 отримав автоматично статус відхилений з коментарем збережено статус приймання звітності . При цьому, слід зазначити, що відправником квитанції № 1, квитанції № 2 є центральний портал прийому звітності ДФС України.

Декларація з податку на прибуток, фінансова звітність, звіти по ЄСВ та Ф 1-ДФ протягом 2016 - 2017 років позивачем, не подавались. Дані АІС Податковий борг п. Аналітична система у підприємства відсутні РРО та об'єкти оподаткування.

Також із змісту висновку видно, що з метою підтвердження реальності здійснення господарських операцій, позивачу надано п'ятнадцять днів для надання інформації (пояснень та їх документального підтвердження).

Крім того, у висновку зазначено, ТОВ Мега Ворд , що зареєстрований: ІНФОРМАЦІЯ_1, згідно інформації власника приміщення, за адресою реєстрації не знаходиться. (т. 1 а. с. 45-46).

З урахуванням досліджених письмових доказів встановлено, що позивач на вимогу податкового органу, не подав належні підтверджуючі докази правомірної своєї діяльності, а також на неодноразову вимогу суду не подав належних, достовірних та достатніх доказів в обґрунтування свої позовних вимог.

Проаналізувавши вимоги чинного законодавства, нормативно правових актів, що регулюють спірні правовідносини, заслухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази які мають юридичне значення для розгляду справи, встановивши фактичні обставини у справі, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними, а адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та чинного законодавства України.

Порядок подання податкових накладних регулюється Податковим кодексом України (далі - ПК України), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1246 (далі - Порядок №1246) та Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої наказом ДПА України №233 від 10.04.2008 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 р. за № 320/15011 (далі - Інструкція №233).

Відповідно п.7 розділу II Інструкції №233 Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в статтею 3 Закону України "Про електронний цифровий підпис"; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).

Згідно п. 5 розділу III Інструкції №233 платник податків: отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці; отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів, безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки); надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії; після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

У відповідності до п.п. 7.1 п. 7 розділу III Інструкції №233 при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку: платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення; після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків; за відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків; платником податків фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП платника податків - фізичної особи, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

Відповідно до п. 16.1.11 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.

Згідно до п. 16.1.12 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом.

Згідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Згідно п. 45.2 ст. 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.

Відповідно до п. 48.5 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна бути підписана:

1)керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником;

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.

2) фізичною особою - платником податків або його представником;

3) особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Пунктом 49.3 ст. 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно п. 49.4 ст. 49 ПК України платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

У разі розірвання контролюючим органом в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів платник податків, договір з яким розірвано, має право до складання нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.

Пунктом 49.8 ст. 49 ПК України передбачено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Відповідно до п. 49.15 ст. 49 ПК України податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв'язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.

Крім того відповідно до пункту 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна / розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 15 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою контролюючий орган зобов'язаний провести документальну позапланову перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Відповідно п. 5 Порядку №1246 Постачальник (продавець) складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки постачальника (продавця) (за наявності).

За відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки постачальника (продавця) (за наявності).

Крім того п. 9 Порядку № 1246 передбачено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з п. 12 Порядку №1246 якщо платник податку надіслав ДФС кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, то зареєстрованою (зареєстрованим) вважається та податкова накладна та/або розрахунок коригування, щодо яких прийнято рішення про внесення до бази даних і надійшла квитанція, що підтверджує факт їх прийняття.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246 з метою отримання інформації, що міститься у Реєстрі, платник податку складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв'язку ДФС.

На запит платника податку щодо надання інформації, яка міститься у Реєстрі, безоплатно видається:

про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з Реєстру;

про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригування, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

повідомлення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування і податкову накладну та/або розрахунок коригування в електронній формі.

Згідно з п.14 Порядку №1246 запит щодо надання відомостей про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Реєстру складається у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

На запит накладаються електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки платника податку (за наявності).

За відсутності у платника податку посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки платника податку (за наявності).

Платник податку, що є фізичною особою - підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис платника податку, другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки платника податку (за наявності).

Відповідно до п.15 Порядку № 1246 запит платника податку в електронній формі підлягає шифруванню та надсилається ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" та "Про електронні документи та електронний документообіг". Примірник запиту в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно п.16 Порядку №1246 ДФС після надходження від платника податку запиту в електронній формі проводить його розшифрування, перевіряє електронний цифровий підпис, визначає відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку.

У разі виявлення невідповідності електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, платникові податку надсилається квитанція із зазначенням причини.

Відповідно п.17 Порядку №1246 ДФС здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається платникові податку не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту.

На зазначений витяг накладається електронний підпис ДФС, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті платника податку.

Відповідно до ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами.

Згідно ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Відповідно п. 36 Положення «Про Державну фіскальну службу України» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №236 від 21.05.2014 р., до повноважень Державної фіскальної служби України входить обов`язок щодо формування та ведення реєстрів у сфері податкового законодавства.

Крім, того відповідно до п. 5.4 та п. 5.5 розділу 3 Інструкція №233 платник податків надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії та після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

Статтею 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно із пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Між тим, і частина 1 статті 77 КАС України також покладає обов'язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що органом до повноважень, якого входить ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних є Державна фіскальна служба України, а не Чернівецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернівецькій області. Відтак, відповідач, як територіальний орган ДФС відповідно до п. 5.4 та п. 5.5 розділу 3 Інструкції № 233 уповноважений тільки на підписання договорів про визнання електронних документів.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що позивач не надав суду належні підтверджуючі докази правомірної своєї діяльності, також не надав належних, достовірних та достатніх доказів в обґрунтування свої позовних вимог, а тому, суд вважає, що в задоволені позову слід відмовити в повному обсязі.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про зобов`язання Чернівецької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області розблокувати ТОВ «МЕГА ВОРД» можливість подання податкової звітності засобами електронного зв'язку та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не підлягають задоволенню, оскільки відповідач не уповноважений на вчинення дій щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 2 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74 -76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням встановлених судом обставини справи, зазначених вище норм законодавства, суд вважає, що в задоволені позову слід відмовити в повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 2, 5, 9, 72-80, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2018
Оприлюднено10.04.2018
Номер документу73165265
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/507/17-а

Рішення від 04.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні