Рішення
від 02.04.2018 по справі 826/1518/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

02 квітня 2018 року 09:41 № 826/1518/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у головуючого судді Літвінової А.В., за участю секретаря судових засідань Огнивого Д.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" додержавної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві провизнання протиправними дії та зобов'язання вчинити дії,

за участю:

представника позивача - Павличенка С.С.

На підставі частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 02 квітня 2018 року проголошено скорочену (вступну та резолютивну) частини рішення. Виготовлення рішення у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, в якому просить суд визнати дії державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві протиправними та визнати товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" платником єдиного податку з 05.07.2016.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що відповідач протиправно відмовив товариству з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" у задоволенні заяви від 15.07.2016 №38542/10 про застосування спрощеної системи оподаткування з посиланням на порушення строків подання такої заяви, оскільки, за твердженням позивача, він звернувся до державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві з відповідною заявою вчасно.

Відповідач проти позову заперечив з огляду на правомірність оскаржуваного рішення, та з посиланням на приписи підпункту 291.5.5 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України, де зазначено, що не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп: суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків, та зазначив, що позивача було переведено на спрощену систему оподаткування після того, як його статутний капітал став відповідати вимогам вище вказаного законодавства.

Відповідно до пункту 10 частини першої Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства в редакції Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів № 2147-VIII від 03.10.2017, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 05.07.2016 проведено державну реєстрацію юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В".

Так, 15.07.2016 товариство з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" звернулось до державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві із заявою про обрання спрощеної системи оподаткування.

Рішенням від 21.07.2016 №20788/10/26-59-12-04-22 про розгляд заяви, відповідач повідомив товариство з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В", що заява, подана ним 20.07.2016, подана з порушенням строків, так як державна реєстрація підприємства відбулась 05.07.2016, то згідно зі статтею 298 Податкового кодексу України, суб'єкти господарювання повинні протягом 10 днів з дня державної реєстрації подати заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування.

З огляду на зазначене, рішенням відповідача від 21.07.2016 №20788/10/26-59-12-04-22, товариство з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В", залишено на загальній системі оподаткування.

Товариство з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В", не погоджуючись із рішеннями відповідача щодо відмови у переведенні на спрощену систему оподаткування, звернулось до суду з даним позовом.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Статтею 291 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин), встановлено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (пункт 291.2).

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (пункт 291.3).

Згідно з приписами пункту 198.1 статті 298 Податкового кодексу України порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1-298.1.4 цієї статті.

Підпунктом 298.1.1 пункту 298.1 статті 298 Податкового кодексу України встановлено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог пункту 291.5 статті 291 цього Кодексу. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Абзацом другим підпункту 298.1.2 пункту 298.1 статті 298 Податкового кодексу України передбачено, що зареєстровані в установленому законом порядку суб'єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Таким чином, з приписів податкового законодавства вбачається, що строком звернення суб'єкта господарювання із заявою про перехід на спрощену систему оподаткування є термін у розмірі 10 днів, з дня державної реєстрації такого суб'єкта.

Як вбачається з матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В", у відповідності до приписів Податкового кодексу України, 15.07.2016 надіслало поштою на адресу державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві заяву про застосування спрощеної системи оподаткування з 05.07.2016.

Дана обставина підтверджується наявною в матеріалах справи копією фіскального чеку Укрпошта від 15.07.2016. разом з описом вкладення.

Тобто, як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до відповідача з відповідною заявою у строки, що передбачені Податковим кодексом України, а саме, в межах десяти днів з дня державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" - 15.07.2016.

Так, відповідач у своєму відзиві на позовну заяву не надав суду пояснень чи доказів того, що позивач звернувся до державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві із відповідною заявою з порушенням строків, визначених приписами статті 298 Податкового кодексу України.

Проте, суд також звертає увагу, що у своєму відзиві на адміністративний позов, відповідач зазначив, що статутний капітал підприємства, станом на дату звернення останнього до контролюючого органу, не відповідав вимогам статі 291 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до підпункту 291.5.5 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

Проте суд зазначає, що вказаних підстав не було зазначено у рішенні державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 21.07.2016 №20788/10/26-59-12-04-22.

Матеріали справи не містять доказів того, що відповідачем досліджувались реєстраційні дані товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" станом на 15.07.2016, відповідачем не надано суду пояснень, чому вказані у відзиві підстави не були зазначені в оскаржуваному рішенні, що дає суду підстави вважати, що відповідачем не було проведено відповідних дій щодо встановлення відповідності реєстраційних даних позивача приписам статті 291 Податкового кодексу України на момент звернення товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" з відповідною заявою до відповідача.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Так, відповідачем не доведено суду правомірності оскаржуваного рішення, оскільки, як вбачається з матеріалів справи, позивачем не було порушено строків звернення із заявою про перехід на спрощену систему оподаткування, а інших причин, що зумовлювали підстави для відмови у задоволенні заяви позивача, відповідачем у своєму рішенні зазначені не були.

Проте, при винесенні рішення, суд також враховує посилання відповідача щодо невідповідності статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" приписам статті 291 Податкового кодексу України, що на думку суду, слугує підставою для повторного розгляду заяви позивача щодо обрання спрощеної системи оподаткування від 15.07.2016.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним рішення державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, викладене в листі від 21.07.2016 №20758/10/26-59-12-04-22.

Зобов'язати державну податкову інспекцію у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві повторно розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" щодо обрання спрощеної системи оподаткування від 15.07.2016.

В іншій частині позову відмовити.

Судові витрати в сумі 800, 00 грн. (вісімсот гривень) присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ-В" (01004, м. Київ, вул. Володимирська, буд. 19, н.п. №24, (гп №54), (літ. А), код ЄДРПОУ 40628698) за рахунок бюджетних асигнувань державної податкової інспекції у Шевченківському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 26, код ЄДРПОУ 39561761).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень пункту 15.5 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

Повний текст рішення виготовлено 04.04.2018.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.04.2018
Оприлюднено10.04.2018
Номер документу73169052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1518/17

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Рішення від 02.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні