Постанова
від 28.03.2018 по справі 521/21293/16-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2018 р.м.ОдесаСправа № 521/21293/16-а

Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Мазун І.А. повний текст рішення складений 01 серпня 2017 року

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Скрипченка В.О.,

суддів Бойка А.В. та Осіпова Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Гончарової О.О.,

представника апелянта/відповідача Хлистуна Р.В., представника позивача Гончара О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 28 липня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛИС до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради та Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності,-

В С Т А Н О В И В:

13 грудня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС (далі - ТОВ ОЛИС ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради та Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, в якому, відповідно до заяви про зміну предмету позову, просило визнати протиправною та скасувати постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименка Р.К. №066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати ТОВ ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень, які перераховуються до державного або місцевого бюджету; постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради Якименка Р.К. №002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати ТОВ ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 288000 (двісті вісімдесят вісім тисяч) гривень, які перераховується до державного або місцевого бюджету; постанову головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського С.І. №253 від 21 жовтня 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати ТОВ ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень.

Постановою Малиновського районного суду м. Одеси від 28 липня 2017 року адміністративний позов ТОВ ОЛИС був задоволений повністю. Поновлено ТОВ ОЛИС процесуальний строк для подання позовної вимоги про визнання протиправною та скасування постанови головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського С.І. №253 від 21 жовтня 2016 року про накладення на ТОВ ОЛИС штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Визнано протиправною та скасовано постанову головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Каменського С.І. №253 від 21 жовтня 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати ТОВ ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень. Поновлено ТОВ ОЛИС процесуальний строк для подання позовної заяви про визнання протиправною та скасування Постанови заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименка Р.К. №066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Визнано протиправною та скасовано постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименка Р.К. №066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати ТОВ ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень, які перераховується дo державного або місцевого бюджету. Поновлено ТОВ ОЛИС процесуальний строк для подання позовної заяви про визнання протиправною та скасування постанови заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименка Р.К. №002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Визнано протиправною та скасовано постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименка Р.К. №002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати ТОВ ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 288000 (двісті вісімдесят вісім тисяч) гривень, які перераховується до державного або місцевого бюджету.

Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подало апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права та неповне з'ясування обставин справи, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову суду, якою відмовити у задоволені адміністративного позову ТОВ ОЛИС у повному обсязі.

Апелянт/відповідач зазначає, що позивачем виконувалися будівельні роботи без дозвільних документів, у зв'язку з чим постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності винесені правомірно.

Позивач надіслав до апеляційного суду заперечення, у якому зазначив про законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї представника апелянта/відповідача Хлистуна Р.В., представника позивача Гончара О.І., вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів дійшла таких висновків.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, згідно договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та ТОВ ОЛИС 31 березня 2016 р., позивачу передано у строкове, платне володіння, користування земельні ділянки площею 1,7225 га та 0,3114 га, що знаходяться у м. Одесі, Малиновському районі, вул. Стовпова, 28/1. В оренду передаються земельні ділянки, в тому числі: земельна ділянка площею 1,7225 га., кадастровий номер 5110137300:24:005:0008, в тому числі по угіддях: капітальна одноповерхова 0,1217 га; тимчасова 0,0023 га, під спорудами 0,5696 га; під проїздами, проходами та площадками 1,0289 га. Земельна ділянка площею 0,3114 га, кадастровий номер 5110137300:24:005:0009, в тому числі по угіддях: капітальна одноповерхова 0,1139 га; тимчасова 0,0011 га, під спорудами 0,0008 га; під проїздами, проходами та площадками 0,1956 га. В цьому договорі вказано, що на земельних ділянках розташовано об'єкт нерухомого майна, що належить ТОВ ОЛИС на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель, посвідченого 23.10.2012 р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Луцях Т.М. Відповідно до п. п. 5.1, 5.2 договору зазначається, що земельні ділянки передаються в оренду ТОВ ОЛИС для експлуатації та обслуговування будівель і споруд виробничої бази. Категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; вид цільового призначення згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 1. 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості.

26 вересня 2016 р. замовником будівництва ТОВ ОЛИС (ЄДРПОУ 33506710) до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було подано декларацію про початок будівельних робіт з реконструкції нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Стовпова, 28/1, вхідний номер 9257/16 від 26 вересня 2016 р.

Листом Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №05/1-15680 від 30 вересня 2016 р. вказану декларацію було повернуто ТОВ ОЛИС та відмовлено в її реєстрації.

Незважаючи на вказане, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено направлення для проведення позапланової перевірки від 29 вересня 2016 р. на реконструкцію нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Стовпова, 28/1 а також 30 вересня 2016 р. складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Підставою вказаної перевірки слугував наказ Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08 вересня 2015 р. №976 та службова записка від 28 вересня 2016 р. №1308 щодо необхідності перевірки достовірності даних, наведених у декларації про початок будівельних робіт, вхідний номер 9257/16 від 26 вересня 2016 р. На підставі вказаного Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено припис від 30 вересня 2016 р. про зупинення підготовчих та будівельних робіт, протокол від 30 вересня 2016 р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності а також винесено постанову №253 від 21 жовтня 2016 р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 130 500грн.

28 жовтня 2016 р. ТОВ ОЛИС до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подано декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. № 01-16/309д/д від 28.10.2016 року) з реконструкції нежитлових приміщень під виробничі приміщення з адміністративно - побутовим корпусом за адресою: вул. Стовпова, 28/1, Малиновський район, м. Одеса., однак листом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 03 листопада 2016 р. вказану декларацію було повернуто замовнику для дооформлення.

Незважаючи на повернення зазначеної декларації, управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради було складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 11 листопада 2016 р. на підставі наказу (розпорядження) начальника управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №24 ДАБК від 04 жовтня 2016 р. та необхідності проведення перевірки достовірності даних, наведених у декларації про початок будівельних робіт, вхідний номер 9257/16 від 26 вересня 2016 р., протокол від 11 листопада 2016 р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено заступником начальника Управління начальником інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименко Р.К. постанову №066/16 від 25 листопада 2016 р., якою за вчинення правопорушення у сфері містобудівної діяльності за абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 130 500грн.

01 грудня 2016 р. ТОВ ОЛИС до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подано декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. №0А 083163362731 від 01.12.2016 р.) з реконструкції нежитлових приміщень під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом за адресою: вул. Стовпова, 28/1, Малиновський район, м. Одеса.

21 грудня 2016 р. управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а також заступником начальника Управління начальником інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Якименко Р.К. винесено постанову №002/17 від 05.01.2017 р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 288 000 грн.

Задовольняючи позов ТОВ ОЛИС суд першої інстанції виходив з того, що вищезазначені постанови за результатами перевірки є неправомірними, тобто не ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального права та вчинені без урахування усіх фактичних обставин.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, та надаючи правову оцінку його висновкам і встановленим обставинам справи, виходить з наступного.

Так, ч. 8 ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Разом з тим, в пункті 11 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466, встановлено, що замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданих ним повідомленні, декларації, за виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його дійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Таким чином суд першої інстанції правильно виходив з того, що договір оренди землі від 31 березня 2016 року не визнаний судом недійсним, а тому внаслідок існуючої презумпції, цей правочин є правомірним.

Водночас, твердження апелянта/відповідача, що земельні ділянки не були відведені для мети будівництва, спростовуються нормами спеціального закону, а саме, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 26 цього ж Закону забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 34 Закону замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів будівництва, що належать до І- III категорій складності.

Разом з тим, відповідно до визначення терміну Генеральний план населеного пункту в пункті 2 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

На офіційному сайті міста Одеси міститься генеральний план міста Одеси, що затверджений рішенням Одеської міської ради №6489- VI від 25.03.2015 року Про затвердження Генерального плану м. Одеси . В розділі Основні положення Генерального плану м. Одеси на сторінці 12 визначається поняття Виробнича зона , відповідно до якого встановлено, що генеральним планом передбачається реорганізація і розвиток виробничих територій, яка включає повну або часткову реконструкцію територій, які зберігають своє виробниче призначення, з оновленням, ущільненням забудови, створення нової інженерної та природоохоронної інфраструктури.

Таким чином судом першої інстанції вірно враховано, що генеральним планом м. Одеси передбачено повну та часткову реконструкцію територій, які зберігають своє виробниче призначення з оновленням та ущільненням забудови. Адже в цьому генеральному плані об'єкт реконструкції та містобудування, що належить ТОВ ОЛИС , занесений за №138 з визначенням позначення виробнича зона . Також, на офіційному сайті м. Одеса міститься план існуючого використання територій, де об'єкт реконструкції та містобудування, що належить ТОВ ОЛИС , занесений під №191 з визначенням виробнича зона .

Відповідно до абзацу 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення а саме - виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також наведення недостовірних даних у зазначеній декларації на об'єктах III категорії складності - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

Відповідно до статей 36, 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №466, та Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №461 встановлено декларативний принцип на отримання права на виконання підготовних робіт і будівельних робіт та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до І - III категорії складності. При цьому, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

В постанові Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 21.10.2016 р. вказано, що замовником будівництва ТОВ ОЛИС подано до Департаменту державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області декларацію про початок будівельних робіт з реконструкцій нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: вул. Стовпова, 28/1, Малиновський р-н, м. Одеса, вхід № 9257/16 від 26.09.2016 р. Оскільки дозвільного документу на виконання будівельних робіт органами Державної архітектурно-будівельної Інспекції України за даною адресою не зареєстровано, будівельні роботи замовником будівництва ТОВ ОЛИС виконуються самочинно (без отримання права на їх виконання), що є порушенням ч. 1 cт. 34 та ч. 1 cт. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. №553 затверджений Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Аналіз приписів абзацу 4 пункту 7 Порядку №533 дає підстави для висновку, що на момент проведення позапланової перевірки підстави, зазначеної у направленні на перевірки не існувало.

Окрім того, згідно частини восьмої статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та імовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

3 аналізу вказаної норми випливає висновок, що поняття подання декларації як складова підстав для відповідальності за повноту та достовірність зазначених в ній даних включає і реєстрацію (прийняття) Інспекцією цієї декларації. У разі використання Інспекцією свого права на відмову у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація не може вважатися поданою та бути підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за порушення норм Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду України від 02.06.2015 №21 -720а15/816/6496/13а, зокрема, що поняття подання декларації як складова підстав для відповідальності за повноту та достовірність зазначених в ній даних включає і реєстрацію (прийняття) Інспекцією цієї декларації. У разі використання Інспекцією свого права на відмову у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація не може вважатися поданою та бути підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за порушення норм Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що, оскільки листом Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №05/1-15680 від 30.09.2016 р. декларація від 26 вересня 2016 р. була повернута ТОВ ОЛИС та відмовлено в її реєстрації, у цього органу не було підстав для проведення перевірки достовірності вказаних у цій декларації даних та винесення по результатам цієї перевірки постанови від 21.10.2016 р.

Крім того, як пояснив в судовому засіданні представник Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з 04.10.2016 р. до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради перейшли повноваження щодо розгляду справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Отже, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що вказана постанова за результатами перевірки є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Аналогічні помилки були допущені і Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради при винесенні постанови від 25.11.2016 р., оскільки подана ТОВ ОЛИС до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради декларація від 28.10.2016 р. листом Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 03.11.2016 р. була повернута замовнику.

Вирішуючи питання обґрунтованості позовних вимог щодо скасування постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 05.01.2017 р., суд першої інстанції також правильно виходив з того, що вона суперечить вимогам Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а отже, також підлягає скасуванню.

В іншій частині постанова суду першої інстанції сторонами не оскаржувалася, що, відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, обумовлює межі перегляду даного судового рішення апеляційним судом.

Слід наголосити на тому, що частинами 1 та 2 статті 2 КАС України установлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень збоку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У зв'язку з цим, за результатом апеляційного розгляду даної справи колегія суддів дійшла висновку, що дії та рішення відповідачів щодо притягнення позивача до фінансової відповідача за порушення правил містобудівної діяльності, не ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального права та прийняті/вчинені без урахування усіх фактичних обставин, з порушенням прав позивача.

За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позову ТОВ ОЛИС .

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів вважає, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом першої інстанції відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

Відтак, апеляційна скарга Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 292, 308, 310, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради залишити без задоволення, а постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 28 липня 2017 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення апеляційного суду, або з дня вручення учаснику справи повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 02 квітня 2018 року.

Суддя-доповідач В.О.Скрипченко

Суддя А.В.Бойко

Суддя Ю.В.Осіпов

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2018
Оприлюднено10.04.2018
Номер документу73169946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —521/21293/16-а

Постанова від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Мазун І. А.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Мазун І. А.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Мазун І. А.

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні