Рішення
від 05.04.2018 по справі 815/263/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/263/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гусева О.Г.,

за участю: секретаря судового засідання - Селімової О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІЛЕНА-ЛАБ» до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27 жовтня 2017 року №0038611407,-

В С ТА Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІЛЕНА-ЛАБ" з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати Податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області №0038611407 від 27 жовтня 2017 року.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених в позові та відповіді на відзив.

Представник відповідача позов не визнав за підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, заслухавши пояснення сторін судом встановлено наступне.

З 21.09.2017 року по 04.10.2017 року на підставі наказу ГУ ДФС в Одеській області від 06.09.2017 року №4126 проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІЛЕНА-ЛАБ» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року, валютного - за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року.

За результатами перевірки складено Акт від 11.10.2017 року №1460/15-32-14-07/38572966, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 27.10.2017 року, №0038611407, яким збільшено ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 3 870 791 грн.

Відповідно податкового повідомлення-рішення зазначено, що на підставі акту перевірки встановлено порушення 54.3.2. пункту 54.3 ст.54 Податкового кодексу України та пунктом 123.1 ст.123 Податкового кодексу України, та застосовано штрафні (фінансові) санкції (нараховано пеню) на підставі п.185.1 ст.185, п.186.1 ст.186, п.187.1 ст.187, п.п.197.1.5 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями), у зв'язку з цим збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) код 14010100 на загальну суму 3 870 791 грн.

Позивачем було подану скаргу на податкове повідомлення-рішення від 27 жовтня 2017 року №0038611407 до Державної фіскальної служби України. Не погоджую

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ оскаржило його до Державної фіскальної служби України, Рішенням ДФСУ №30927/6/99-99-11-01-01-25 від 21.12.2017 року, прийнятим за результатом розгляду скарги Позивача залишено без змін податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 27.10.2017 року а скаргу без задоволення.

Позивач, не погоджуючись із зазначеними рішеннями контролюючого органу, звернувся з позовом до суду, в якому просить їх скасувати.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 75.1 ст. 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК , документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно із абз. 4, 5 пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК , документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Як встановлено судом за результатами перевірки, встановлено порушення вимог п.п.197.1.5 п.197.1 ст. 197 Податкового кодексу України, а саме: ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ не відноситься до закладу охорони здоров'я внаслідок чого неправомірно застосувало пільги з податку на додану вартість на загальну суму ПДВ 3 870 791 , 00 грн.

Відповідно до п.п.197.1.5 п.197.1 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції з постачання послуг з охорони здоров'я закладами охорони здоров'я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства, крім таких послуг:

а) надання косметологічної допомоги, крім тієї, що надається за медичними показаннями;

б) масаж для зміцнення здоров'я дорослого населення, корекції осанки тощо;

в) проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров'я на прохання громадян;

г) проведення гігієнічної експертизи проектних матеріалів та попередніх проектних пропозицій, у тому числі щодо розміщення об'єкта, а також нормативної документації на нові технології виробництва продукції та нові види продукції за заявкою замовника, гігієнічна оцінка зразків нових видів продукції;

ґ) надання консультаційної допомоги з питань проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи;

д) обстеження за заявкою замовника об'єктів, що будуються, реконструюються або функціонують, з метою їх відповідності санітарному законодавству;

е) проведення за заявкою замовника токсиколого-гігієнічних, медико-біологічних, санітарно-гігієнічних, фізіологічних та інших обстежень з метою визначення безпеки продукції для здоров'я людини;

є) видача суб'єктам господарювання дозволів на виробництво, використання, транспортування, зберігання, реалізацію, захоронення, знищення, утилізацію продукції і речовин вітчизняного та імпортного виробництва, що потенційно небезпечні для здоров'я людини;

ж) надання юридичним і фізичним особам консультаційної допомоги з питань застосування законодавства про охорону здоров'я, в тому числі щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;

з) проведення медичного огляду осіб для видачі:

дозволу на право отримання та носіння зброї громадянам, крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством;

відповідних документів на виїзд громадян за кордон за викликом родичів, що проживають у зарубіжних країнах, оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у службові відрядження (крім державних службовців, робота яких пов'язана з такими виїздами і які мають відповідні медичні документи);

посвідчення водія транспортного засобу;

и) медичне обслуговування з'їздів, конференцій, симпозіумів, фестивалів, нарад, змагань тощо;

і) медичне обслуговування громадян за їх бажанням у медичних закладах із поліпшеним сервісним обслуговуванням;

ї) організація медичного контролю осіб, які займаються фізичною культурою і спортом в оздоровчих закладах;

й) проведення профілактичних щеплень громадянам, які від'їжджають за кордон за викликом, для оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у туристичні подорожі (крім тих, що від'їжджають на лікування та в службові відрядження);

к) складення за заявками замовників санітарних паспортів радіотехнічних об'єктів та проведення досліджень для їх підтвердження;

л) проведення за заявками замовників державної санітарно-гігієнічної експертизи з акредитації та атестації підприємств, установ, організацій на право проведення токсиколого-гігієнічних, медико-біологічних, санітарно-гігієнічних та інших досліджень;

м) визначення за заявками замовника шкідливих і небезпечних факторів виробничого середовища, технологічного та трудового процесів, проведення досліджень для розробки засобів і заходів щодо усунення або зменшення їх небезпечної дії;

н) навчання за заявками замовників на робочих місцях фахівців підприємств, установ, організацій в установах санітарно-епідеміологічної служби, державних науково-дослідних інститутах гігієнічного та епідеміологічного профілю, а також фахівців підприємств, установ, організацій, проведення санітарно-гігієнічних та бактеріологічних досліджень;

о) надання за заявками замовників послуг з організації роботи відомчих санітарних лабораторій, оснащення їх медичною технікою (обладнанням, апаратурою, приладами); навчання на місці фахівців таких лабораторій методики проведення санітарно-гігієнічних досліджень.

Відповідно до матеріалів справи, судом встановлено, що ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ здійснює (відповідно до витягу з ЄДР) наступні види діяльності:

- Код КВЕД 86.10 Діяльність лікарняних закладів;

- Код КВЕД 86.21 Загальна медична практика;

- Код КВЕД 86.22 Спеціалізована медична практика;

- Код КВЕД 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров'я.

Також судом встановлено, що Міністерством охорони здоров'я України 26.09.2013 року ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ видано ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю організація і управління охороною здоров'я, клінічна лабораторна діагностика, лабораторна імунологія, клінічна біохімія, генетика лабораторна; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: сестринська справа, акушерська справа, лабораторна справа(клініка) , відповідно до листа від 26.09.2013 року №13045 та ліцензії від 26.09.2013 року серії АЕ №282652.

Крім того, відповідно до листа МОЗ України від 08.12.2017 року за №17/17-04/3244/32638 Діагностичний центр ТОВ ВІЛЕНА -ЛАБ провадить діяльність з медичної практики на підставі ліцензії серії АЕ №282652 від 26.09.2013 року, відповідно до переліку закладів охорони здоров'я затвердженому наказом МОЗ України від 28.12.2002 року №385 Про затвердження переліків закладів охорони здоров'я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров'я відноситься до амбулаторно-поліклінічних закладів охорони здоров'я.

Суд дійшов висновку щодо необґрунтованих висновків контролюючого органу про те, що ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ не є закладом охорони здоров'я .

Суд відзначає, що ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ є закладом охорони здоров'я що підтверджується наступними документами: статутом, положенням ТОВ ВІЛЕНА-ЛАБ , ліцензією серії АЕ №282652 від 26.09.2013 року, листом МОЗ України ід 08.12.2017 року за №17/17-04/3244/32638 та іншими документами, які містяться в матеріалах справи.

В той же час, податковим органом під час розгляду адміністративної справи не наведено об'єктивних доводів щодо наявності в діях позивача ознак неправомірності, Таким чином, вищерозглянуті висновки відповідача в акті перевірки ґрунтуються виключно на припущеннях та не підтверджені жодними документами та доказами з боку відповідача.

Натомість, позивачем документально підтверджено правомірність формування податкової звітності, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про неправомірність податкового повідомлення-рішення від 27.10.2017 № НОМЕР_1.

Згідно з ч.1 ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За обставин справи, відповідачем не наведено жодних доводів проти адміністративного позову та не доведено правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ВІЛЕНА-ЛАБ підлягає задоволенню.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 72 577 гривень 34 коп., сплачений відповідно до платіжного доручення №5035 від 18.01.2018 року.

Керуючись статтями 9 , 14 , 73 , 74 , 75 , 76 , 77 , 78 , 90 , 143 , 242- 246 , 250 , 255 Кодексу адміністративного судочинства України , суд,-

В И Р І Ш И В:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІЛЕНА-ЛАБ» до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27 жовтня 2017 року №0038611407.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 27 жовтня 2017 року №0038611407.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІЛЕНА-ЛАБ» (Ідентифікаційний код 38572966) суму сплаченого судового збору в розмірі - 72 577 гривень 34 коп.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів в порядку приписів ст. 295 КАС України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя О.Г. Гусев

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73190758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/263/18

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 26.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 26.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні