Постанова
від 05.04.2018 по справі 820/2497/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2018 р. 15:00 год. № 820/2497/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бабаєва А.І.

при секретарі судового засідання Боднар І.Ю.

за участі:

представника позивача Захар'євої Н.С.,

представник відповідача Кириленко М.М.,

третьої особи ОСОБА_3,

представника третьої особи ОСОБА_4.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Харківської районної в Харківській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність до Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області, третя особа ОСОБА_3 про скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В:

04 квітня 2018 року Харківська районна в Харківській області організація партії Блок Петра Порошенка Солідарність звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області, третя особа ОСОБА_3, в якому, з підстав протиправності рішення, просить суд скасувати постанову Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області № 13 від 30 березня 2018 року про реєстрацію кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі № 5 з виборів депутатів Циркунівської сільської ради Харківського району Харківської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року громадянина ОСОБА_3.

В обґрунтування позовних вимог зазначила, що автобіографія ОСОБА_3 не містить обов'язкової інформації про громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), що, на думку позивача, дає підстави вважати такий документ неналежним документом. Також позивачем зазначено, що серед документів, поданих для реєстрації кандидата у депутати ОСОБА_3 відсутня належна автобіографія ОСОБА_3, наявність якої передбачена пунктом 6 частини першої статті 39 Закону України "Про місцеві вибори", що, на думку позивача, дає підстави вважати протиправною оскаржувану постанову про реєстрацію ОСОБА_3 кандидатом у депутати та необхідність її скасування.

Відповідач, Циркунівська сільська виборча комісія Харківського району Харківської області, надала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що при розгляді документів поданих ОСОБА_3, для реєстрації кандидатом в депутати документів, відповідач виходив виключно з фактичної наявності документів, які необхідні для реєстрації кандидата, у відповідності до ст. 39 Закону України Про місцеві вибори .

Третьою особою письмових пояснень щодо адміністративного позову до суду не надано.

В судове засідання представник позивача прибула, позов підтримала та просила задовольнити позов. Пояснила, що визначаючи позовні вимог позивачем помилково вказано номер одномандатного округу зазначений в оскаржуваному рішення, а саме № 5 та просила вважати вірним №9.

В судове засідання представник відповідача прибув, у вирішенні даної справи по суті поклався на розсуд суду.

В судове засідання третя особа та представник третьої особи прибули, проти позову заперечували та просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, третьої особи та представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Циркунівська сільська виборча комісія Харківського району Харківської області своєю Постановою № 13 від 30 березня 2018 року прийняла рішення про реєстрацію кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі № 9 з виборів депутатів Циркунівської сільської ради Харківського району Харківської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року громадянина ОСОБА_3.

Позивач, вважаючи надану ОСОБА_3 до відповідача автобіографію не належно оформленим документом для прийняття рішення про реєстрацію ОСОБА_3 кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі, звернувся з даним позовом до суду.

Статтею 38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення.

Закон України Про місцеві вибори № 595-VIII від 14 липня 2015 року (далі по тексту - Закон №595-VIII) визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Частиною 1 статті 13 Закону №595-VIII організація і проведення місцевих виборів здійснюються публічно і відкрито.

Відповідно до ч.1 ст. 42 Закону №595-VIII кандидати у депутати в одномандатному виборчому окрузі реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 39 цього Закону.

Частиною 1 статті 39 Закону №595-VIII визначено, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата в депутати, висунутого місцевою організацією партії в одномандатному виборчому окрузі, за умови подання до комісії, серед інших документів автобіографії кандидата в депутати, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину.

Отже, територіальна виборча комісія реєструє кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, за умови подання до комісії відповідних документів.

Позивач, як на підставу для скасування оскаржуваного рішення, посилався на те, що всупереч п.6 ч.1 ст.39 Закону №595-VIII ОСОБА_3 до Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області було подано автобіографію без зазначення обов'язкової інформації про громадську роботу (у тому числі на виборних посадах).

Судом встановлено, що ОСОБА_3 було подано автобіографію до територіальної виборчої комісії для його реєстрації, як кандидата в депутати, в одномандатному виборчому окрузі. В автобіографії ОСОБА_3 зазначено, що він був депутатом V та VI скликання Циркунівської сільської ради, безпартійний та має представницький мандат депутата Циркунівської сільської ради VІІ скликання.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про статус депутатів місцевих рад №93-IV від 11.07.2002 року депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

З вищевказаної норми права вбачається, що зазначена в автобіографії ОСОБА_3 посада депутата V - VIІ скликання Циркунівської сільської ради є виборною посадою.

Таким чином, ОСОБА_3 було надано відповідачу автобіографію із зазначення інформації відповідно до вимог п.6 ч.1 ст.39 Закону №595-VIII.

Вищевикладена обставина спростовує посилання позивача на те, що ОСОБА_3 не зазначено у своїй автобіографії інформації про громадську роботу (в тому числі на виборних посадах).

Приписами п.2 ч.1 ст.46 Закону №595-VIII територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

Отже, територіальна виборча комісія може відмовити в реєстрації кандидата в депутати в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

З огляду на те, що автобіографія надана ОСОБА_3 до Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області відповідає вимогам п.6 ч.1 ст.39 Закону №595-VIII, у останньої були відсутні правові підстави для відмови в реєстрації кандидата в депутати ОСОБА_3

За таких обставин, суд приходить до висновку, що оскаржувана постанова Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області № 13 від 30 березня 2018 року про реєстрацію кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі № 9 з виборів депутатів Циркунівської сільської ради Харківського району Харківської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року громадянина ОСОБА_3, винесена згідно приписів чинного законодавства, а тому є правомірною і скасуванню не підлягає.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, а відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність свого рішення, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст. 255, ст.273, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Харківської районної в Харківській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність (61052, м. Харків, вул. Полтавський шлях, 31, код ЄДРПОУ 39740347) до Циркунівської сільської виборчої комісії Харківського району Харківської області (62441, Харківська обл., Харківський район, село Циркуни, вул. Соборна, 32, код ЄДРПОУ 34056433), третя особа ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) про скасування постанови - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення може бути подана у дводенний строк з дня його проголошення до Харківського апеляційного адміністративного суду в порядку визначеному ст.297 КАС України або відповідно до п.15.5 Розділу VII КАС України.

Суддя Бабаєв А.І.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73191038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2497/18

Постанова від 09.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 07.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 07.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 07.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Постанова від 05.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні