Рішення
від 02.04.2018 по справі 823/480/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2018 року справа № 823/480/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до відділу у Монастирищенському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Черкаській області, в якій просить визнати бездіяльність протиправною та зобов'язати надати відповідь на запитувану інформацію, про яку йдеться у листі від 25.01.2018, витребувавши її з архіву.

Обгунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що 25.01.2018 звернувся з інформаційних запитом до відповідача, який листом №2/139-18 від 29.01.2018 надав часткову відповідь на запит, а саме: копії двох державних актів на землю, в решті запиту відмовив, пославшись на відсутність інформації. Вважає відмову неправомірною, оскільки відповідач повинен був скерувати запит позивача належному розпоряднику запитуваної інформації.

Відповідач проти позову заперечив. У відзиві, який надійшов до суду 23.02.2018, вказав, що 25.01.2018 відповідачу надійшов запит позивача щодо надання копій державних актів на земельну ділянку ОСОБА_3 та ОСОБА_4, копії положення про Монастирищенський відділ земельних ресурсів, копії посадової інструкції начальника відділу земельних ресурсів, положення про Монастирищенське земельно- кадастрове бюро, копії посадової інструкції начальника та інженера-землевпорядника земельно- кадастрового бюро, копії ліцензії на проведення землевпорядних робіт, договір про взаємодію з відділом земельних ресурсів, копію акта про перенесення в натуру (на місцевість) меж земельної ділянки та закріплення їх довгостроковими знаками, проекту про відведення земельної ділянки у власність, документів про передачу виконавцем робіт довгострокових межових знаків гр. ОСОБА_5 на збереження, копію виписки Лукашівської с/р із рішення про зміну площі, копію висновку відділу містобудування та архітектури про наявні обмеження у використанні земельної ділянки.

Листом №2/139-17 відповідачем надано копії державного акту на земельну ділянку ОСОБА_3 та ОСОБА_4 серії ЯА №313542 виданого 28.02.2005, та копію державного акту серії ЯБ №571116, виданого 17.03.2006.

Щодо надання положення про Монастирищенський відділ земельних ресурсів Держкомзему України та посадової інструкції начальника відділу земельних ресурсів у Монастирищенському районі вказав, що відділ земельних ресурсів Держкомзему у Монастирищенському районі Черкаської області реорганізовано у 2013 році шляхом приєднання до відділу Держземагенства у Монастирищенському районі Черкаської області (наказ №103 від 24.01.2013), який реорганізовано у 2015 році шляхом приєднання до відділу Держгеокадастру у Монастирищенському районі Черкаської області (наказ 1-к від 13.10.2015); відділ Держгеокадастру у Монастирищенському районі ліквідовано 26.09.2017 (наказ №281 від 07.11.2016). Вказана документація була передана до архівного сектору Монастирищенської районної державної адміністрації.

Монастирищенське госпрозрахункове виробниче земельно-кадастрове бюро не було структурним підрозділом відділу та було ліквідовано у 2004 році. Місце знаходження документації земельно-кадастрового бюро відповідачу не відомо.

24.01.2018 та 30.10.2017 відповідачем було надано копію матеріалів по приватизації земельної ділянки ОСОБА_5 площею 0,42 га, в с. Лукашівка Монастирищенського району Черкаської області.

З вказаних підстав у задоволенні позову просив відмовити.

Ухвалою суду від 03.04.2018 здійснено процесуальну заміну відповідача відділу у Монастирищенському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області на належного відповідача - відділ Держгеокадастру у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 40034297.

Дослідивши наявні у суду матеріали та доводи, викладені у позовній заяві та відзиві на позовну заяву, суд встановив наступне.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань станом на 22.03.2018 27.08.2008 здійснена державна реєстрація відділу Держкомзему у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 24349575, який є правонаступником відділу земельних ресурсів у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 24349575.

12.04.2013 припинена державна реєстрація відділу Держкомзему у Монастирищенському районі Черкаської області, правонаступником вказаного відділу є відділ Держземагентства у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 38543783.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань станом на 22.03.2018 відділ Держземагентства у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 38543783, зареєстрований як юридична особа 17.01.2013 та припинений 30.12.2015 в результаті реорганізації.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань станом на 22.03.2018 28.09.2015 здійснена державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи відділу Держгеокадастру у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 40034297.

26.09.2017 здійснена державна реєстрація припинення відділу Держгеокадастру у Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ 40034297, внаслідок ліквідації.

Згідно з наказом №51 від 03.02.2017 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та додатку до вказаного наказу функції та повноваження відділу Держгеокадастру у Монастирищенському районі покладено на ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Черкаській області.

ОСОБА_1 (позивач) звернувся до відділу у Монастирищенському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області із запитом на отримання публічної інформації, в якому просив направити на його адресу:

- належним чином завірені копії державних актів на земельну ділянку, розташовану по вул. Набережній, 22, в с. Лукашівка, виданих у різний час на ім?я гр. ОСОБА_3 і ОСОБА_4;

- копію Положення про Монастирищенський відділ земельних ресурсів Держкомзему України в Черкаській області;

- копію посадової інструкції начальника відділу земельних ресурсів в Монастирищенському районі;

- копію положення про Монастирищенське госпрозрахункове виробниче земельно-кадастрове бюро;

- копію посадової інструкції начальника земельно-кадастрового бюро;

- копію посадової інструкції інженера-землевпорядника Монастирищенського земельно-кадастрового бюро;

- копію ліцензії на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних робіт, виданої Монастирищенському госпрозрахунковому виробничому земельно-кадастровому бюро при Монастирищенському відділі земельних ресурсів;

- копію договору або інший документ на підтвердження щодо форми взаємовідносин між відділом земельних ресурсів і земельно-кадастровим бюро;

- копію акта про перенесення в натуру (на місцевість) меж земельної ділянки та закріплення їх довгостроковими знаками встановленого зразку, передбаченого п. 1.12 Інструкції, затвердженої Держкомземом України за №43 від 04.05.1999;

- копію проекту по відведенню земельної ділянки у приватну власність, розташованої по вул. Набережній, 22 в с. Лукашівці;

- копію документа про передачу виконавцем робіт довгострокових межових знаків гр. ОСОБА_5 на відповідальне зберігання;

- копію виписки Лукашівської сільської ради із рішення про зміну у площі;

- копію висновку відділу містобудування та архітектури Монастирищенської РДА та наявні обмеження на використання земельної ділянки.

Відділ у Монастирищенському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Відповідач листом №2/139-18 від 29.01.2018 направив позивачу завірені копії державних актів на земельну ділянку, розташовану по вул. Набережній, 22, с. Лукашівка, серії ЯА №313542 від 28.02.2005, виданих ОСОБА_3 та ОСОБА_4.

У вказаному листі відповідач зазначив, що положення про Монастирищенський відділ земельних ресурсів Держкомзему України та посадова інструкція начальника відділу земельних ресурсів у Монастирищенському районі відсутні, так як відділ земельних ресурсів Держкомзему у Монастирищенському районі Черкаської області реорганізовано у 2013 році шляхом приєднання до відділу Держземагенства у Монастирищенському районі Черкаської області (наказ №103 від 24.01.2013), який реорганізовано у 2015 році шляхом приєднання до відділу Держгеокадастру у Монастирищенському районі Черкаської області (наказ №1-к від 13.10.2015). Відділ Держгеокадастру у Монастирищенському районі ліквідовано 26.09.2017 (наказ №281 від 07.11.2016). Монастирищенське госпрозрахункове виробниче земельно-кадастрове бюро ліквідовано у 2004 році, у відповідача відсутні документи щодо цієї організації.

Щодо надання матеріалів по приватизації земельної ділянки ОСОБА_5 площею 0,42 га, в с. Лукашівка Монастирищенського району Черкаської області відповідач зазначив, що у нього є лише справа по видачі державного акта на право приватної власності на землю для ведення особистого підсобного господарства ОСОБА_5В, площею 0,42 га та другий (архівний) примірник державного акту на право приватної власності на землю, копії яких були надані позивачу.

Позивач вважає, що відповідач надав йому не всі запитувані документи, чим порушив його права на доступ до публічної інформації.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Законом України Про доступ до публічної інформації №2939-VІ від 13.01.2011 (у подальшому - Закон №2939) визначено порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб?єктів владних повноважень.

Згідно зі статтею 1 Закону №2939 від 13.01.2011 публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов?язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб?єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Пунктом 1 частини першої статті 3 Закону №2939 визначено, що право на доступ до публічної інформації гарантується обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

Згідно статті 5 Закону №2939 доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Статтею 12 Закону №2939 визначено, що суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Згідно пункту 1 частини першої статті 13 Закону №2939 розпорядниками інформації є суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.

Згідно статті 19 Закону №2939 запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні; запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту; запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Згідно частини першої статті 22 Закону №2939 розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту у випадку, коли він не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит.

Судом встановлено, що позивач просив відповідача надати інформацію, яка стосується відділу Держкомзему у Монастирищенському районі Черкаської області та Монастирищенського госпрозрахункового виробничого земельно-кадастрового бюро, тобто інформації, яка не була створена відповідачем у процесі його діяльності.

На підставі витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань станом на 22.03.2018 судом встановлено, що відповідач не є правонаступником відділу Держкомзему у Монастирищенському районі Черкаської області та Монастирищенського госпрозрахункового виробничого земельно-кадастрового бюро, однак володіє інформацією щодо того, куди була передана вказана документація, а саме: до архівного сектору Монастирищенської районної державної адміністрації.

Згідно частини третьої статті 19 Закону №2939 розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.

Відтак, відповідач зобов'язаний був направити запит в цій частині до Монастирищенської районної державної адміністрації.

Щодо запиту про надання документації Монастирищенського госпрозрахункового виробничого земельно-кадастрового бюро суд зазначає, що наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 15.12.1999 №121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.12.1999 за № 887/4180, було затверджено Типовий Статут земельно-кадастрового бюро при місцевому державному органі земельних ресурсів Держкомзему України та зобов'язано Республіканський комітет по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління земельних ресурсів, районні, міські (міст обласного підпорядкування) управління (відділам) земельних ресурсів створити земельно-кадастрові бюро при місцевих державних органах земельних ресурсів на базі відповідних госпрозрахункових виробничих бюро (при місцевих державних органах земельних ресурсів), які ліквідуються.

Вказаний наказ втратив чинність на підставі наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 03.09.2001 №151.

Указом Президента України від 08.04.2011 №445/2011 установлено, що Державне агентство земельних ресурсів України є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів, та затверджено Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, згідно з пунктом 1 якого Державне агентство земельних ресурсів України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15 затверджено Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, згідно з пунктом 1 якого Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Беручи до уваги, що Державне агентство земельних ресурсів України є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів, а повноваження Державного агентства земельних ресурсів України та Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру є тотожними, суд приходить до висновку, що відповідачу за статусом та характером діяльності має бути відомо про належного розпорядника, який володіє інформацією про Монастирищенське госпрозрахункове земельно-кадастрове бюро, тому вважає відмову у наданні позивачу відповіді на запит щодо документів, створених у його діяльності, безпідставною.

Щодо надання документів, які знаходяться у справі по видачі Державного акта на право приватної власності на землю для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_5 суд встановив, що відповідач надав позивачу копії документів листом від 30.10.2017, тому запит в цій частині задоволенню не підлягає.

Зі змісту позовних вимог вбачається, що позивач просить зобов'язати відповідача надати копії документів, витребувавши їх з архіву.

Згідно частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Частиною другою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Беручи до уваги, що відповідач не направив запит позивача про надання інформації щодо відділу земельних ресурсів у Монастирищенському районі Черкаської області до Монастирищенської районної державної адміністрації та не направив запит позивача до належного розпорядника, у якого знаходиться документація Монастирищенського госпрозрахункового земельно-кадастрового бюро, суд прийшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову у спосіб, визначений частиною третьою статті 19 Закону №2939, а саме: зобов'язання направити запит позивача належному розпоряднику з повідомленням про це позивача.

Керуючись статями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області у наданні ОСОБА_1 копії положення про Монастирищенський відділ земельних ресурсів Держкомзему України в Черкаській області, копії посадової інструкції начальника Монастирищенського відділу земельних ресурсів Держкомзему в Монастирищенському районі, копії положення про Монастирищенське госпрозрахункове виробниче земельно-кадастрове бюро; копії посадової інструкції начальника Монастирищенського госпрозрахункового виробничого земельно-кадастрового бюро, копії посадової інструкції інженера-землевпорядника Монастирищенського госпрозрахункового виробничого земельно-кадастрового бюро, копію ліцензії на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних робіт, виданої Монастирищенському госпрозрахунковому виробничому земельно-кадастровому бюро при Монастирищенському відділі земельних ресурсів, копії договору або іншого документа на підтвердження щодо форми взаємовідносин між відділом земельних ресурсів і земельно-кадастровим бюро, викладену у листі від 29.01.2018 №2/139-18.

Зобов'язати ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Черкаській області надіслати запит ОСОБА_1 від 25 січня 2018 року про надання копії положення про Монастирищенський відділ земельних ресурсів Держкомзему України в Черкаській області, копії посадової інструкції начальника Монастирищенського відділу земельних ресурсів Держкомзему в Черкаській області до Монастирищенської районної державної адміністрації та повідомити про надіслання запиту ОСОБА_1.

Зобов'язати ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Черкаській області надіслати запит ОСОБА_1 від 25 січня 2018 року про надання копії положення про Монастирищенське госпрозрахункове виробниче земельно-кадастрове бюро; копії посадової інструкції начальника Монастирищенського госпрозрахункового земельно-кадастрового бюро, копії посадової інструкції інженера-землевпорядника Монастирищенського госпрозрахункового земельно-кадастрового бюро, копію ліцензії на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних робіт, виданої Монастирищенському госпрозрахунковому виробничому земельно-кадастровому бюро при Монастирищенському відділі земельних ресурсів, копії договору або іншого документа на підтвердження щодо форми взаємовідносин між відділом земельних ресурсів і земельно-кадастровим бюро до належного розпорядника цією інформацією та повідомити про надіслання запиту ОСОБА_1.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73191625
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/480/18

Рішення від 02.04.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні